كارشناسان نظامي دنيا عبور از منطقه شلمچه را غيرممكن مي‌دانستند

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، محمد كوثري فرمانده اسبق لشگر 27 محمد رسول‌الله (ص) و نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در يادواره بزرگ شهداي عمليات كربلاي 5 گفت: بعد از اينكه عمليات كربلاي 4 با عدم موفقيت روبرو شد،‌ رزمندگان اسلام كه با يك جنگ رواني روبرو بوده و از نتيجه عمليات گذشته نيز دل‌گير بودند، براي آغاز يك عمليات ديگر لحظه‌شماري مي‌كردند و خواسته‌شان اين بود كه ما آمده‌ايم تكليف را انجام دهيم و حاضريم عاشورايي بجنگيم.
وي در ادامه افزود: در همان روزهايي كه عمليات كربلاي 4 با عدم موفقيت روبرو شده بود، راديوي زبان فارسي عراق دائماً آن را به رخ مي‌كشيد و جنگ رواني به راه انداخته بود.
فرمانده لشگر 27 محمدرسول‌الله (ص) خاطرنشان كرد: كارشناسان نظامي برتر دنيا بر اين عقيده بودند كه منطقه عملياتي شلمچه 93 درصد مسلح است و هيچ نيرويي نمي‌تواند از آنجا عبور كند و نيروهاي اسلام در عمليات كربلاي 5 به خوبي نشان دادند كه با الگو قرار دادن امام حسين (عليه‌السلام) و تكليف الهي پيروز ميدان هستند.
كوثري يادآور شد: رزمندگان اسلام در طول عمليات كربلاي 5 حتي يك قدم هم عقب‌نشيني نكردند و با دست خالي توانستند پيروزي بسيار بزرگي را به دست آورند؛ بعد از عبور از كانال ماهي كه نزديك‌ترين نقطه به بصره بود، استكبار به وحشت افتاد و پيغام داد آماده‌ايم قطعنامه با شرايطي كه خواسته‌ايد را بپذيرد.
وي با بيان خاطره‌اي از رزمنده 16 ساله يادآور شد: برادر بسيجي 16ساله‌اي كه با دستكاري شناسنامه خود و رضايت پدرش به جبهه آمده بود، شب عمليات وصيت مي‌كند كه چنانچه شهيد شد پدر او يك حسينيه در دوكوهه بسازد و درست بعد از 13 روز مبارزه در شلمچه اين نوجوان به شهادت رسيد و خانواده‌اش با وجود آنكه جسد اين شهيد به دستشان نرسيده بود، مراسم عزاداري براي او گرفتند و به وصيت‌ او كه ساختن مسجدي در دوكوهه بود، جامعه عمل پوشاندند.
كوثري، دليل پيروزي رزمندگان اسلام را ايثارگري‌ آحاد ملت دانست و گفت: اگر در مقابل دشمن تا دندان مسلح، رزمندگان اسلام ايستادند و پيروزي‌هايي را به دست آورده‌اند، علتش صادقانه بودن و با خدا معامله كردن بود؛ همان‌گونه كه ياران امام حسين (عليه‌السلام) مولاي خود را ياري كردند.
 
بالا