قیچی کردن مو باعث تشدید موخوره می‌شود

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک متخصص پوست و مو گفت: قیچی کردن مو در زمان موخوره باعث تشدید آن می‌شود.
دکتر محمدتقی نور بالا اظهار داشت: زمانی که مو حالت خورگی پیدا می‌کند باید عوامل ایجاد آن مانند سشوار زیاد، استفاده از حنا و صدر شناسایی و محدود شود و زمانی که مو به حالت نرمال و عادی برگشت قسمت مو خوره آن قیچی شود.

وی تصریح کرد: تغییر رنگ مو به حالت کدر و خاکی، شکننده و پیچیده شدن آن از علائم خشکی مو است که به علت کم بودن چربی پوست سر و یا خشک بودن آن اتفاق می‌افتد.

دکتر نور بالا ادامه داد: عوامل محیطی، شستشوی مکرر، استفاده از شامپوها و صابون‌های غیراستاندارد، استفاده از آب داغ در زمان استحمام از جمله عواملی است که باعث خشکی مو می‌شود. همچنین با توجه به این که موهای بلند، زمان بیشتری را برای رساندن چربی به سطح مو نیاز دارند، با شستن مجدد، مو فرصت کافی را برای رساندن چربی از ساقه بر قسمت انتهایی نمی‌یابد و در نتیجه مو خشک می‌شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: بطور کلی موهایی که ساقه گرد و بیضی شکل دارند، چربی کمتری را جذب می‌کنند.
وی با بیان این که خشکی مو باعث شکنندگی مو از قسمت ساقه و در نتیجه ریزش آن می‌شود، بیان داشت: افراد می‌توانند پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان استحمام با مالش انگشت خود به کف سر و سپس کشیدن همان انگشت به روی کاغذ، وضعیت خشکی، چربی و یا معمولی بودن موی خود را بسنجند.

این متخصص پوست مو در پایان گفت: افراد دارای موهای خشک می‌توانند متناسب با میزان خشکی آن، انتهای ساقه موهای خود را هفته‌ای یک بار با روغن زیتون، نارگیل و یا بادام چرب کرده و توجه داشته باشند که این روغن‌ها به پوست سر نرسد.

منبع : سایت پزشکان فارسی زبان
http://pezeshkan.org/?p=16003
 

Similar threads

بالا