قوانین ثبت شرکت در ایران

apaweb

عضو جدید
برای ثبت شرکت در ایران ابتدا با تعریف شرکت در ایران و سپس با انواع شرکت هایی که می توان در ایران ثبت کرد آشنا می شویم و در آخر نحوه ثبت شرکت خارجی در ایران و مدارک مورد نیاز را ذکر می کنیم. در قوانین ثبت شرکت ایران، هر شرکتی که در ایران تشکیل شود و مرکز اصلی آن در ایرا باشد شرکت ایرانی محسوب می شود.شرکت های قابل ثبت در ایران شامل ۶ نوع می باشد.

قوانین-ثبت-شرکت-در-ایران.jpg

۱- ثبت شرکت سهامی که خود به دو نوع ثبت شرکت سهامی عام و ثبت شرکت سهامی خاص تقسیم بندی می گردد. ۲- ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۳- ثبت شرکت تضامنی ۴- ثبت شرکت مختلط که به دو نوع سهامی و غیر سهامی دسته بندی می شود. ۵- ثبت شرکت نسبی ۶- ثبت شرکت تضامنی. بنابراین برای ثبت شرکت در ایران باید یکی از ۶ مدل فوق را انتخاب کرد. علاوه بر شرکت های قابل ثبت بالا، ثبت شرکت لیزینگ، ثبت شرکت شعبه شرکت های هارجی، ثبت شرکت دانش بنیان، ثبت نمایندگی شرکت های خارجی، ثبت موسسات غیر تجاری و ثبت شرکت هلدینگ نیز در ایران انجام می گردد. به طور کلی می توان گفت برای ثبت شرکت خارجی در ایران می توان از سه روش استفاده کرد. اولین روش ثبت شرکت شعبه خارجی می باشد. شعبه یکی از واحدهای یک شرکت است که می تواند فروش یا خدمات خود را در مناطقی که از شرکت دور می باشد انجام دهد. بنابراین کلیه مسئولیت متوجه شرکت مادر است.
قوانین ثبت شرکت در ایران برای شعبه خارجی بدین صورت می باشد که شرکت هایی می توانند در ایران شعبه شان را ثبت نمایند که در محل کشورخود ثبت شده باشند و به عبارتی شرکت به شکل قانونی شناخته شده باشد و بر اساس قوانین آن کشور ثبت شده باشد. در این صورت شرکت ثبت شده دارای شخصیت حقوقی ثبت شده است و می تواند در ایران طبق قوانین ثبت شرکت ها، شعبه خارجی داشته باشد. بدین شکل کشورهای دیگر نیز می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.مدارک لازم برای ثبت شعبه خارجی بدین شرح می باشد: ۱- گواهی ثبت شرکت خارجی ۲- اساسنامه شرکت ۳- آخرین تغییرات شرکت در صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد ۴- آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت ۵- تنظیم وکالتنامه ای که طی آن به مدیر شعبه وکالت داده شده باشد که می تواند شعبه ای در ایران به ثبت برساند و حدود اختیارات مدیر شعبه نیز در وکالتنامه به تفصیل درج شده باشد. تذکر : کلیه مدارک فوق می بایست به تأیید سفارت ایران در کشور شرکت مذکور رسیده باشد. ثبت شرکت تهران ثبت با سالها تجربه و دانش کافی در زمینه ثبت انواع شرکت در ایران و اطلاع از قوانین ثبتی حاکم بر آن به راحتی می تواند شما را در کلیه امور ثبت شرکت تان یاری رساند. کافیست با شماره ۰۲۱۴۳۹۰۲۰۰۰ تماس بگیرید تا وکلای با تجربه ما در این زمینه شما را یاری دهند.
روش دوم ثبت شرکت در ایران به شکل ثبت نمایندگی می باشد. در نمایندگی شخص حقیقی یا حقوقی مستقل مقیم در ایران بر اساس قرارداد نمایندگی انجام می شود و بخشی از وظایف شرکت خارجی را بر عهده میگیرد. اداره امور نمایندگی طبق قوانین ثبت شرکت در ایران باید توسط یک یا چند شخص حقیقی مقیم ایران انجام گردد. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت نمایندگی خارجی در ایران شامل: ۱- گواهی ثبت شرکت خارجی ۲- اساسنامه شرکت ۳- آخرین تغییرات شرکتدر صورتی که تغییراتی در شرکت اصلی ایجاد شده باشد ۴- آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت ۵- ارائه قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی ۶- کپی شناسنامه و کارت ملی درصورتی که نماینده شخص حقیقی باشد و کپی مدارک ثبتی شامل روزنامه رسمی، اساسنامه، آخرین تغییرات در صورتی که شخصی حقوقی باشد.
روش سومثبت شرکت در ایران، ثبت شرکت به شکل مستقل یا ثبت در مناطق آزاد می باشد. ثبت شرکت در مناطق آزاد دارای فوایدی چون معافیت مالیاتی۲۰ سابه برای هرگونه فعالیت اقتصادی، ورود اتباغ خارجی بدون ویزا، حمایت از سرمایه گذاران خارجی، انجام فعالیت های بورس و اوراق بهادار و بورس نفت و محصولات پتروشیمی، مقررات آسان ورود کالای آزاد، بخشودگی سود و عوارض گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی و تولیدی صنایع، عدم وجود تشریفات زائد ارزی و اداری، حذف مقررات دست و پا گیر به منظور سهولت و تسریع در انجام امور صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی می باشد.
منبع: ثبت تهران

 

Similar threads

بالا