قطعات اصلی سر سیلندر

ajin

عضو جدید
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سوپاپ های دود و هوا
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif میله ای که اسبک هایی که باعث باز و بسته شدن سوپاپخا می شود روی این میله قرار می گیرد..
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif قطعات اصلی کارتل :
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif پمپ روغن موتور اور پمپ
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif ***** که قبل از پمپ قرار گرفته
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سیستم های وابسته به موتور:
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سیستم هوا رسانی به موتور
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سیستم سوخت رسانی
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سیستم خنک کنننده
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سیستم روغن کاری
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سیستم فرعی: سیستم الکتریکی که در ماشین الات مثل بنز , ولوو اگر نباشد با فشار دادن(یعنی اگر روشن نشد با حل دادن)
برای تولید نیرو چهار حالت در موتور ضرورت دارد
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif تنفس
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif تراکم پیستون از نقطه پایین به بالا و هوایی که وارده محفظه سیلندر شده تحت فشار پیستون متراکم شده و شدت تراکم به حدود 250 بار میرسد.
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif انفجار: حرارت انفجار حدود c’ 2400است .ماشین های دارای دیزل توربو شارژند
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif تخلیه دود :که در اثر انفجار مخلوط هوا و سوخت انجام می شود.
در زماان تنفس سو پاپ هوا توسط میل بادامک باز می شود و در حالت دوم که تراکم و سوم که انفجار است هر دو سوپاپ بسته و در حالت چهارم که تخلیه است سوپاپ دود باز میشود.
فشار اتمسفر=فشار 1035 گرم بر سانتیمتر مربع
P1=14.5psi
فشار کیلوگرم=فشار 1000 گرم بر سانتیمتر مربع kg1=14.4psi
فشار=psiفشار یک پوند بر یک اینچ مریع
=psi p یعنی پوند که =453gو =Sمربع و I هم مشاوی یک انچ که اینچ مساوی است با 25.4 میلیمتر
سیستم هوارسانی:
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif ***** اولیه (پر کلینر)
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif فلتر ها اصلی شمال الف) داخلی.ب)بیرونی
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif اندیکاتور
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif توربوشارژ
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif افترکولر(خننک کننده بعدی)
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif منی فولد هوا
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سوپاپ هوا
نحوه تمیز کردن ***** هوا کش:
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif استفاده از فشار هوای کمپرسور از نوع هوای خشک از نوع کمپرسور پیستونی
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif فشار هوای مورد استفاده برای تمیز کردن ***** 100PSI باید باشد B6=100PSI
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif فاصله سر شیلینگ با بدنه ***** حداقل 3 سانتیمتر
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif فشار هوا از داخل ***** گرفته شود.
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif مدت تمیز کاری ***** حدود 10 دقیقه
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif بعد تمیز کردن لازم است هر سه با تمیز کاری یک بار سلامت ***** ازمایش شود.
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif مدت زمان کاری ***** بزرگ حداکثر در صورت نرمان بودن الودگی هوای اطراف ماشین 1000 ساعت
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif مدت زمان کارکرد ***** کوچک در صورت نرمان بودن الودگی هوای اطراف ماشین 2000 ساعت
توربوشارژ:
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif قسمتی در مسیر دود قرار گرفته که جنس ان از چدن است
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif قسمتی در مسیر هوا قرار گرفته که جنس ان از الومینیم است.
قسمتی که در روی منی فولد دود قرار گرفته و جنس ان از چدن است توربین نام دارد (توربین=تولبد نیرو)
دود خروجی از منی فولد , دود باعث چرخیدن پروانه توربین می شود.
قسمتی که از طرفی به ***** هوا جنس ان از الومینیم و سبک است پمپ نامیده می شود
عواملی که باعث خرابی توربو شارژ می شود
1. عامل انسانی :
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif گاز دادن موتور بلافاصله بعد از روشن ان
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif گاز دادن موتور بلافاصله قبل از خاموش کردن موتور
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif عدم توجه به مسیر هوا رسانی تا قبل از پمپ توربو شارژ
2. سیستم سوخت رسانی
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif گرفتگی ***** سوخت (گازوئیل)
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif از تنظیم افتادن پمپ گازوئیل
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif عدم پاشش صحیح سوزن های انژکتور ادوانس یا ریتارد بودن موتور
انفجار ایجاده شده و فشار حاصله از انفجار باعث باعث ایجاد ضربه به روی پیستون و افزایش هم هوای سوخته شده میگرد
3. سیستم هوای رسانی :
o گرفتگی ***** هوا
o گشاد شدن سوراخهای ***** هوا
o شکستگی اندیکاتور هوا
در نتیجه این عامل باعث گرد وخاک می گردد.
4. سیستم اگزوز : هرگونه نشتی قبل از توربوشارژ در سیستم اگزوز باعث ربه زدن به توربوشارژ می گردد.
5. سیستم روغنکاری :
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif گرفتگی ***** روغن
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif کثیف بودن روغن موتور
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif نامرغوب بودن روغن
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif رقیق بودن روغن
سرویس های دوره ای توربوشارژ:
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif سفت کردن بسته های اطراف توربوشارژ (مثل بسته های ورودی هوا و خروجی دود)هر 250 ساعت یکبار
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif چک کردن لنگی شافت توربوشارژ هر 500 ساعت یکبار
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif تمیز کردن پرده های توربو شارژ پره دود و هوا به وسیله اب گرم و پودر رختشویی هر 1000 ساعت یکبار
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif چک کردن پیچ و مهرهای توربوشارژ متصل به توربوشارژ متصل به منی فولد دود و هواهر 1000 ساعت یکبار
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif تعویض واشر های منی فولد دود و هوا که در زیر توربو شارژ قرار گرفته هر 1000 ساعت یکبار

افترکولر(رادیاتور هوا)
هوایی که از توربو شارژ خارج شده گرم است وارد افتر کولر می کنیم تا هوا سردتر شود در اصل افتر کولر وظیفه اش خنک کننده هوای خارج شده از توربوشارژ گرفتگی افتر کولر می تواند قدرت موتور را پایین اورد
گرفتگی لوله های افترکولر می تواند یکی از عوامل خرابی توربوشارژ باشد
افتر کولر:
سیستم خنک کننده بعد از توربو شارژ است
اینتر کولر:سیستم خنک کننده قبل از توربوشارژ است(مثل ولووها _ ماکها و ماشین های سنگین دیگر)
توربوشارژ 45% درصد قدرت موتور را بالا می برد.
افتر کولر 15% درصد قدرت موتور را بالا می برد
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif اپراتور
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif دایره سرویس ونگهداری
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif دایره(pm) بازرسیهای خاص مثل چک کردن توربوشارژ
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif دایره تعمیرات
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif اطلاعات مورد نیاز سرویسکاری
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif اشنایی با طرز کار و ساختمان موتور
file:///C:/DOCUME~1/1/LOCALS~1/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif اشنایی با سیستم انتقال قدرت از موتور به بعد که شامل
· کلاچ
· تورک کنورتور(توربین)
· تورک دویدار
1. گیربکس
· گیربکس مکانیکی
· گیربگس پاور شفت
· گیربکس اتوماتیک
· دفرانسیل
· فرمان در ماشین های چرخ زنجیری
· فاینال درایو(گرداننده نهایی)
· سیستم ترمز
· ترمز مکانیکی
· ترمز هیدرولیکی
· ترموز های پنوماتیکی
· ترمز های هیدروپنوماتیک
 
بالا