قانون ممنوعيت قلع ساختمان‌هاي آموزش و پرورش تابع وزارت آموزش و پرورش

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
قانون ممنوعيت قلع ساختمانهاي آموزش و پرورش تابع وزارت آموزش و پرورش كه در جلسه علني روز يكشنبه مورخ هجدهم دي ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و چهار مجلس شوراي اسلامي تصـويب و با توجـه به موارد ايـراد شوراي نگهبـان، در جلسـه مورخ 4/7/1385 مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب نهايي رسيده و طي نامه شماره 123492/362 مورخ 11/8/1385 مجلس شوراي اسلامي ، جهت اجراء ابلاغ ‌گرديد.


جناب آقاي دكتر محمود احمدي‌نژاد
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران
عطف به نامه شماره 76405/30132 مورخ 25/12/1383 در اجراي اصـل يكصد و بيست و سوم (123) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران قانون ممنوعيت قلع ساختمان‌هاي آموزش و پرورش تابع وزارت آموزش و پرورش كه به پيوست ارسال مي‌گردد، با عنوان لايحـه ممنوعيت قلـع و قمـع واحدهاي آموزش و پرورش تابـع وزارت آموزش و پرورش به مجلس شوراي اسلامي تقديم و در جلسه علني مورخ 18/10/1384 تصويب گرديده بود مطابق اصل يكصد و دوازدهم (112) قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام با انجام تغييراتي موافق با مصلحت نظام تشخيص داده شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ـ غلامعلي حدادعادل​
شماره 97115 24/8/1385
وزارت آموزش و پرورش
قانون ممنوعيت قلع ساختمانهاي آموزش و پرورش تابع وزارت آموزش و پرورش كه در جلسه علني روز يكشنبه مورخ هجدهم دي ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و چهار مجلس شوراي اسلامي تصـويب و با توجـه به موارد ايـراد شوراي نگهبـان، در جلسـه مورخ 4/7/1385 مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب نهايي رسيده و طي نامه شماره 123492/362 مورخ 11/8/1385 مجلس شوراي اسلامي واصل گرديده است، به پيوست جهت اجراء ابلاغ مي‌گردد.
رئيس جمهور ـ محمود احمدي‌نژاد​
قانون ممنوعيت قلع ساختمان‌هاي آموزش و پرورش تابع وزارت آموزش ‌و پرورش
ماده 1ـ از تاريخ تصويب اين قانون اجراي احكام قلع ساختمان‌هاي آموزشي و پرورشي تابـع وزارت آموزش و پرورش تا پايان برنامه چهـارم توسعـه متوقف مي‌شود. مدت مذكور قابل تمديد نمي‌باشد.
ماده 2ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف مدت مذكور در ماده (1)، با مالكان از طريق خريد زمين يا دادن زمين عوض و يا راه‌هاي ديگر، توافق نمايد.
هيأت وزيران موظف است بودجه و اعتبار موردنياز را به نحوي تأمين كند كه تا پايان برنامه چهارم اجراي اين قانون تحقق يابد.
تبصره ـ در صورت عدم حصول توافق، بهاي زمين براساس قيمت كارشناسي رسمي روز به نفع مالك، در صندوق دادگستري سپرده مي‌شود و سند ملك به نام دولت صادر مي‌گردد.
قانون فوق مشتمل بر دو ماده و يك تبصره در جلسه علني روز يكشنبه مورخ هجدهم دي ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و چهار مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 4/7/1385 از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام با انجام تغييراتي موافق با مصلحت نظام تشخيص داده شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ـ غلامعلي حدادعادل
منبع
 
بالا