قابل توجه بروبچه هاي صنايع

ie_kiasari

عضو جدید
تا نباشد چوب تر .........
اين كاملا" درسته كه در دانشگاههاي كشور ما آموزش ها سطح خيلي پائيني دارن و فقط چهار پنج كلمه يادمون ميدن استاد ها هم كه چند جلسه در ميون ميان و اصلا" براشون مهم نيست كه اين دانشجوي بيچاره فردا ميخواد يه كارخونه رو اداره كنه....از طرفي ماها هم اينقدر تنبل و تن پرور هستيم كه فقط به فكر پاس كردن واحد هامون هستيم و هر چي استاد غايب باشه و درس هم كمتر بده و امتحان آسون تر باشه خوشحالا تريم..... اينه مشكل اساسي ما . هيچ كس به فكر ما نيست هيچ. ما خودمون هم به فكر خودمون نيستيم...
===مشكل اين دنيا اينه كه ديوانگان مطمئن هستند و عاقلان مردد...===
salam
بد نگوييم به مهتاب اگر تب داريم.
 

sohail.z

عضو جدید
سلام
لطفا توضيح بدين چرادائم ازجمله دوربرگردون زندگي استفاده ميكنيد
طبق گفته خودتون وتعدادناشرين مربوط به رشته صنايع؛اين نقض كننده دوربرگردون زندگي هست واين يكي ازنشانه ازتحول دائمي زندگي هست
سلام خیلی جالب بود سوالتون واسم .ببینید من این جملم اصلا به بحثای رشتمون ربطی نداره بلکه من این جمله رو تو کتاب یه نویسنده دیده بودم که منظورش این بود که کاش زندگی هم یه دور یرگردون داشت!!!!!!!!!!!!)ممنون از حسن توجه شما و دوستان
امیدوارم از بحث اصلیمون خارج نشده باشیم
 

ali riazi

عضو جدید
سلام
اول لطفا فينگيليش تايپ نكنيد(قوانين يادتون نره)
دوم درموردايران خودروصحبت كرديد
نميدونم واردبازاركارشديدياهنوزدانشجوهستيد
بزرگترين بازاركاردرايران براي مهندسين صنايع كه100%درارتباط مستقيم با تكنيكهاي مهندسي صنايع هست شركتهاي خودروسازي وصنايع وابسته هست
الزامات تدوين شده توسط خودروسازان براي تامين كننده هاي قطعات وخودسيستمهاي مكانيزه درايران خودرودقيقابراساس تكنيكهاي مهندسي صنايع تدوين شده
اگرخواستيدبعداادامه ميدم
 

ali riazi

عضو جدید
سلام
اولين وكاملترين استانداردخاص خودروسازان وقطعه سازان جهان به نامqs9000 توسط شركتهاي آمريكائي فورد؛جي ام وكرايسلر با پايه Iso9000/1994تدوين شد
شركت ايران خودرووشركت طراحي مهندسي تامين قطعات ايران خودر(ساپكو) بدليل قرارداد خاص باپژوفرانسه واستانداردهاي تدوين شده براساس استانداردفرانسوي سوژداك1990 كه استانداردقطعه سازي تدوين شده توسط شركت پژو/رنو/سيتروئن بود استانداردخاص قطعه سازان به نام ساپكو79با پايه Qs9000 ورعايت موتردمورددرخواست سوژداك تدوين كرد
باتوجه به ويرايش جديد Iso 9000/2000 وبازنگري استانداردها براساس فرآيندنگري وتدوين Iso/ts16949 لزوم بازنگري استانداردساپكو79 ديده شد كه اين استاندارددرسال گذشته به نام ساپكو85منتشرشد
پايه تدوين اين استانداردiso Ts/16949 باافزودن الزامات خاص خودروسازان ميباشد.
جهت تكميل اطلاعات خودتون ميتونيدرجوع كنيدبه مرجع استانداردiso Ts 16949
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ایران خودرو هرگز

ایران خودرو هرگز

سلام
اولين وكاملترين استانداردخاص خودروسازان وقطعه سازان جهان به نامqs9000 توسط شركتهاي آمريكائي فورد؛جي ام وكرايسلر با پايه Iso9000/1994تدوين شد
شركت ايران خودرووشركت طراحي مهندسي تامين قطعات ايران خودر(ساپكو) بدليل قرارداد خاص باپژوفرانسه واستانداردهاي تدوين شده براساس استانداردفرانسوي سوژداك1990 كه استانداردقطعه سازي تدوين شده توسط شركت پژو/رنو/سيتروئن بود استانداردخاص قطعه سازان به نام ساپكو79با پايه Qs9000 ورعايت موتردمورددرخواست سوژداك تدوين كرد
باتوجه به ويرايش جديد Iso 9000/2000 وبازنگري استانداردها براساس فرآيندنگري وتدوين Iso/ts16949 لزوم بازنگري استانداردساپكو79 ديده شد كه اين استاندارددرسال گذشته به نام ساپكو85منتشرشد
پايه تدوين اين استانداردiso Ts/16949 باافزودن الزامات خاص خودروسازان ميباشد.
جهت تكميل اطلاعات خودتون ميتونيدرجوع كنيدبه مرجع استانداردiso Ts 16949
من نمی دونم چرا بحث رو کشوندید به موضوع ایران خودرو و ایزو چون هدف این تاپیک بررسی مشکلات مهندسین صنایع توی صنعت ایرانه(اگر غلط می گم دوستان متذکر بشن) .
حالا به هر حال من با همین ایران خودرو ادامه می دم ، من توی شرکت ایران خودرو نیستم ولی view اون رو می بینم پس نظرات م رو بیشتر به عنوان مشتریی که رشته تحصیلی ش مهندسی صنایع است ، مطلب رو می نویسم.
ایران خودرو مظهر پایین آوردن شان مهندسی صنایع توی ایرانه ، من مثال هم می زنم ، خلاقیت در حد ایجاد گل و بلبل در ماشین (شیشه برقی ، تغییر رنگ داشبورد ، موتور پیکان رو پژو ، موتور پژو روی پیکان و ...).در مورد تضمین کیفیت و نگاه به مشتری که اصلا توضیح نداره ( آتش سوزی پزو)، ما چرا تا حالا یه ماشین بدون اشکال طراحی نکردیم از طراحی تا تولید ، چرا مصرف کننده و مونتاژ گر صرف هستیم؟
بازم می نویسم
با احترام
 

ali riazi

عضو جدید
سلام منم با نظر شما موافقم
vaghti too ye sherkate dolati aslan bahse rerghabat aslan matrah nist
oon vaghte ke nazarate ye mohendese sanaye aslan arzesh nadare
vaghti ke vase karkhooneie mesle iran khodro va kheilihaye dige aslan zaman matrah nist va mohem nist ke key bayad sefaresho tahvil bedi oon nvaght chera bayad baraye kaheshe zaman vatarh haye mohandese sanaye sarmayegozarii beshe
be nazare man ta tooye iran bazare reghabati nadashte bashim hichvaght arzeshe kare mohandese sanaye moshakhas nemishe
hich rabti hambe khoone ma irani ha nadare
eghtesad bayad az daste dolat kharej she ta maha arzesh peyda konim.
هستم در خدمتتون

سلام
اول لطفا فينگيليش تايپ نكنيد(قوانين يادتون نره)
دوم درموردايران خودروصحبت كرديد
نميدونم واردبازاركارشديدياهنوزدانشجوهستيد
بزرگترين بازاركاردرايران براي مهندسين صنايع كه100%درارتباط مستقيم با تكنيكهاي مهندسي صنايع هست شركتهاي خودروسازي وصنايع وابسته هست
الزامات تدوين شده توسط خودروسازان براي تامين كننده هاي قطعات وخودسيستمهاي مكانيزه درايران خودرودقيقابراساس تكنيكهاي مهندسي صنايع تدوين شده
اگرخواستيدبعداادامه ميدم

آره جالب بود لطفا ادامه بدید.با تشکر

من نمی دونم چرا بحث رو کشوندید به موضوع ایران خودرو و ایزو چون هدف این تاپیک بررسی مشکلات مهندسین صنایع توی صنعت ایرانه(اگر غلط می گم دوستان متذکر بشن) .
حالا به هر حال من با همین ایران خودرو ادامه می دم ، من توی شرکت ایران خودرو نیستم ولی view اون رو می بینم پس نظرات م رو بیشتر به عنوان مشتریی که رشته تحصیلی ش مهندسی صنایع است ، مطلب رو می نویسم.
ایران خودرو مظهر پایین آوردن شان مهندسی صنایع توی ایرانه ، من مثال هم می زنم ، خلاقیت در حد ایجاد گل و بلبل در ماشین (شیشه برقی ، تغییر رنگ داشبورد ، موتور پیکان رو پژو ، موتور پژو روی پیکان و ...).در مورد تضمین کیفیت و نگاه به مشتری که اصلا توضیح نداره ( آتش سوزی پزو)، ما چرا تا حالا یه ماشین بدون اشکال طراحی نکردیم از طراحی تا تولید ، چرا مصرف کننده و مونتاژ گر صرف هستیم؟
بازم می نویسم
با احترام

سلام
لطفامطالب روكامل پيگيري كنيدتاسررشته كلام ازدستتون خارج نشه(تفكرصنايع داشته باشيدوبه نقطه آخرنگاه نكنيد)
دليل رسيدن به اين نقطه مطالب بالا بود
اماذكريك نكته:اضافه كردن برخي مواردبه خودرو(آبشن)مربوط به واحدطراحي محصول هركارخانه خودروسازي هست كه عوامل زيادي درهمين مسائل ساده اي كه گفتيد دخيل هستن
اگرخواستيدبصورت تخصصي مطالب روبراتون ارسال ميكنم
 

sohail.z

عضو جدید
من نمی دونم چرا بحث رو کشوندید به موضوع ایران خودرو و ایزو چون هدف این تاپیک بررسی مشکلات مهندسین صنایع توی صنعت ایرانه(اگر غلط می گم دوستان متذکر بشن) .
حالا به هر حال من با همین ایران خودرو ادامه می دم ، من توی شرکت ایران خودرو نیستم ولی view اون رو می بینم پس نظرات م رو بیشتر به عنوان مشتریی که رشته تحصیلی ش مهندسی صنایع است ، مطلب رو می نویسم.
ایران خودرو مظهر پایین آوردن شان مهندسی صنایع توی ایرانه ، من مثال هم می زنم ، خلاقیت در حد ایجاد گل و بلبل در ماشین (شیشه برقی ، تغییر رنگ داشبورد ، موتور پیکان رو پژو ، موتور پژو روی پیکان و ...).در مورد تضمین کیفیت و نگاه به مشتری که اصلا توضیح نداره ( آتش سوزی پزو)، ما چرا تا حالا یه ماشین بدون اشکال طراحی نکردیم از طراحی تا تولید ، چرا مصرف کننده و مونتاژ گر صرف هستیم؟
بازم می نویسم
با احترام
ببینید بچه ها به نظر من اشکال اصلی صنعت خودروی ما همون مشکلی هست که قبلا بحثشو کردیم یعنی1_ تک قطبی بودن:اگر شما دقت کنید میبینید که صنعت خودرو کشور رو فقط ایران خودرو و سایپا تغذیه میکنند این یعنی اینکه دیگه رقابتی وجود نداره خریدار هم مجبوره(به دلیل قیمت بالای خودروی وارداتی)خودرو با کفیت پایین رو با قیمت خیلی اضافه تر از تونی که همون خودرو با کیفیت خیلی بالاتر در خارج عرضه میشه رو بخره
2_مخالفت دولت با خصوصی سازی:اگر شما دقت کنید میتونید ببینید که ایران خودرو از طرف دولت با چه حمایتهای بزرگی روبرو هست در صورتی که شرکت زاگرس خودرو(تولید کننده پروتون)همیشه از دولت بدلیل کمبود مساعدت گله کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این یعنی اینکه نه رقابتی مطرخ هست نه مکیفیتی و نه مهنسی صنایعی.............
 

bardinova

مدیر بازنشسته
اصولا وقتی به جایی می رسیم که همه با هم موافق هستن دیگه چیزی برای بحث کردن نمی مونه !
 

ie_kiasari

عضو جدید
سلام
اول لطفا فينگيليش تايپ نكنيد(قوانين يادتون نره)
دوم درموردايران خودروصحبت كرديد
نميدونم واردبازاركارشديدياهنوزدانشجوهستيد
بزرگترين بازاركاردرايران براي مهندسين صنايع كه100%درارتباط مستقيم با تكنيكهاي مهندسي صنايع هست شركتهاي خودروسازي وصنايع وابسته هست
الزامات تدوين شده توسط خودروسازان براي تامين كننده هاي قطعات وخودسيستمهاي مكانيزه درايران خودرودقيقابراساس تكنيكهاي مهندسي صنايع تدوين شده
اگرخواستيدبعداادامه ميدم

سلام دوست من
من و فكر كنم خيلي از دوستا اينو مي دونن كه شركت هاي خودرو سازي ازجمله ايران خودرو
طبق استاندارد هاي جهاني ملزم به داشتن دپارتمان مهندسي صنايع و اسناندارد هاي iso90001 و iso ts هستن ولي آيا به نظر شما ايزو تي اس كه در ساپكو پياده ميشه با iso Ts كه در perflex كه بزرگترين تامين كننده ي peogeut فرانسه هست برابر و پياده سازي شون نتيجه برابر با perflex داره.
مطمئنا اگه اينطور بود .405 هيچ وقت آتيش! نمي گرفت .

حرف من اينه كه صنعت خودرو سازي ، مخصوصا در كشور ما يكي از مستعد ترين زمينه ها براي پياده سازي روش هاي صنايعيه ،در حال حاضر به دليل دولتي بودن و عدم نياز به پيشرفت ، حالا حالا ها مونده تا به ارزش مهندسي صنايع پي ببره.
نه اينكه ندونه ها!!!!!
خيلي خوبم مي دونه ولييييي گوشش به اين حرفا بدهكار نيست.
ولي تا ابد كه مرزاي ايران بسته نمي مونه !!!!!!!!!!!
اون روزه كه كشور ما كه مثلا در حالا توسعه هست به دليل باقي موندن توي حداقل بازار داخلي نيازمند استفاده از افكار ما ميشه!!!!!!11
موافقيد بچه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

just a dream

عضو جدید
به نظر من تقصیر خودمون هم هست.ما به عنوان مهندسای صنایع باید این رشته رو ترویج کنیم و به دیگران اطلاعات کافی و مفید بدیم;)
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
.........

.........

به نظر من تقصیر خودمون هم هست.ما به عنوان مهندسای صنایع باید این رشته رو ترویج کنیم و به دیگران اطلاعات کافی و مفید بدیم;)
حرف شما کاملا" درست اما مگه ما تا کجا میتونیم؟:que:
 

just a dream

عضو جدید
اگه هر کدوم از ما به اندازه ی کافی تلاش کنیم میشه.باور کن.
جمعیت ما مهندسای صنایع همچینم کم نیست:smile:
 

tamizi

عضو جدید
ba salam.na man tahal kar nakardam vali ba nazare shomaham 100%moafegam vali manzore man az bakhshaye kochik bakhshaye khosisye kochiki mese kargahha ya........hastesh albate man ye pishnahde dige iham dashtam ke khoshal misham nazrertono dar in bare bedonam onam in ke az onjayike mohandesiye sanaye nesbat be sayere mohandesiha az etelate bishtar va jametari nesbat eb aksare mohandesiha harchand sathi dare be nazre man ba omgi kardane in etelate sathi mitone arseye kar ro bareye khodesh kheyli bozrgtar kone.mamnon




فکر کنم نمیدونی توی این سایت باید همه جا فارسی بنویسی
شما که انقدر اطلاعاتتون کمه که این چیز به این راحتی رو نمیدونی ......
 
بالا