فیلم سینمایی جدید جنگی

mohadese esmaeeli

عضو جدید
best-action-and-war-movies-768x434.jpg

برترین فیلم های اکشن و جنگی جهان عمدتا در دهه 90 میلادی و در دهه اول قرن جاری ساخته شده اند. در این دو دهه شاهد اکران بهترین فیلم های اکشن تاریخی و فیلم های جنگی برتر بودیم. چه در حوزه فیلم های جنگی و چه در حوزه فیلم حماسی و تاریخی فیلمهای اکشن متنوعی ساخته شده است. برخی از کارگدانان بزرگ نیز فقط روی ساخت این فیلم ها تمرکز دارند و ساخت این قبیل فیلم ها را در دستور کار خود قرار داده اند. چرا که سود بسیار خوبی در این فیلم ها است. مثلا سری فیلم های سریع و خشن تا کنون به فروش میلیارد دلاری رسیده است. طبق آماری که اخیرا هالیوود اعلام کرده است از هر 10 فیلم ، 6 فیلم مضمونی اکشن و جنگی دارند. تعداد قابل توجهی از تماشاگران سینما، به فیلم سینمایی اکشن علاقه دارند پس طبیعی است که به دنبال فیلم های اکشن برتر دنیا نیز باشند. چرا که دیدن تمام فیلمهای اکشن و پیدا کردن بهترین فیلم های جنگی جهان کار بسیار زمان بری است. به همین دلیل سعی کردیم لیستی از برترین فیلم های اکشن جهان را لیست کنیم به گونه ای که بهترین فیلم های سینمایی جنگی باشند.

معرفی بهترین فیلم های اکشن و جنگی

فیلم های اکشن پولساز هسیتند و در نظام سرمایه داری همه چیز حتی اخلاق نیز باید فدای پول شوند!!! البته معمولا فیلم های اکشن رزمی در شرق آسیا جزء بهترین فیلم های اکشن دنیا محسوب می شوند. اگرچه ساخت فیلم های اکشن و جنگی جهان هزینه بر هستند، اما فروش فیلم های جنگی و فیلم های اکشن هم عمدتا هزینه های ساخت را جبران می کنند. این قبیل فیلم های جنگی و مهیج از دهه 70 میلادی و به علت پیشرفت تصویربرداری مورد استقبال تهیه کنندگان قرار گرفت و تا کنون نیز شاهد استقبال گسترده از آنها بوده ایم. در ادامه یک لیست سی تایی از بهترین فیلم های اکشن و جنگی که در سال های اخیر اکران شده اند را معرفی و نقد می کنیم.

فیلم رفتگان The Departed​

فیلم رفتگان یکی از بهترین فیلم های اکشن و جنایی مارتین اسکورسیزی است. فیلم اکشن رفتگان در سال ۲۰۰۶ مورد تحسین کارشناسان و منتقدین در جشنواره های مختلف قرار گرفت. خلاصه فیلم رفتگان به این صورت است که پلیسی به نام بیلی به عنوان یک نفوذی در یک گروه گانگستری فعالیت دارد. رهبری این باند گانگستری را فرانک با بازی جک نیکلسون بر عهده دارد. از طرفی شخصی به نام کالین سالیوان در اداره پلیس شهر بوستون استخدام می ‌شود که با گانگسترها همکاری می کند. حالا بین بیلی و کالین اتفاقات مختلفی رخ می دهد که…

حضور بازیگران بزرگ و کارگردانی مارتین اسکورسیزی به اندازه کافی می تواند دلیلی بر جذابیت های این فیلم باشد. پیشنهاد می کنیم این فیلم اکشن را حتما ببینید. یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های اصلی فیلم رفتگان این است که علی رغم بودجه کمی که برای آن در نظر گرفته شد، توانست در گیشه موفق باشد. فیلم The Departedمحصول سال 2006 است و سال های زیادی از ساخت و اکران آن می گذرد اما باز هم با وجود گذر زمان این فیلم اکشن در لیست بهترین فیلم های اکشن و جنگی جهان قرار دارد. یکی از حقایق جالب فیلم رفتگان که بعدها مشخص شد این بود که این فیلم اقتباس است! در حالی که خیلی ها فکر می کردند که ویلیام موناهان آن را نوشته اما او فیلمش را از یک فیلم دیگر به نام اعمال شیطانی محصول کشور هنگ کنگ اقتباس کرده بود!

the-departed-movie.jpg

فیلم نابودگر ۲ روز داوری Terminator 2 Judgment Day​

فیلم ترمیناتور یا نابودگر 2 یکی از بهترین فیلم های اکشن علمی تخیلی در دهه نود میلادی است. این سری از فیلم های اکشن نابودگر در دهه هشتاد و نود بسیار مورد توجه قرار گرفتند. فیلم ترمیناتور در واقع روایت گر جنگ بین ماشین ها و انسان‌ ها است. جان کانر به عنوان یک نیروی مقاومت انسانی در برابر ماشین ها و ربات ها مبارزه می کند و از طرفی رایانه هایی که ماشین ها را کنترل می کنند دو ربات انسان نما به زمین فرستاده اند. این دو ربات قصد دارند انسان ها را نابود کنند. انسان ها نیز یک مأمور دیگر به نام نابودگر را برای مقابله با ربات های فضایی و ماشین های بیگانه می سازند….

ترمیناتور یکی از جذابترین، خلاقانه ترین و البته بهترین فیلم های اکشن دهه 90 میلادی بشمار می رود. ما هم دیدن این فیلم اکشن جذاب را به شما پیشنهاد می کنیم. برای این فیلم بودجه بسیار زیادی سرمایه گذاری شد که البته در مدت زمان کوتاه توانست مبلغ چندبرابر از بوجه اولیه فروش کند. از حقایق جالب فیلم ترمیناتور 2 این است که یک تیم ۱۹۴ نفری برای ساخت جلوه های گرافیکی این فیلم اکشن – تخیلی تلاش کرده اند. به راستی می توان گفت فیلم ترمیناتور انقلاب بزرگی در زمینه تصویر برداری و گرافیک در سینمای هالیوود بوده است. این فیلم به علت اینکه موضوع علمی جذابی دارد، از دانشمندان و کارشناسان دانشگاهی نیز بهره گرفته است. یکی از این دانشمندان پروفسور لری واگر است که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کند. امتیازات بسیار بالا و استقبال مخاطبین، محبوبیت این فیلم اکشن و تخیلی را به خوبی نشان می دهد. اگر به فیلم هایی با تصویر برداری قوی، ژانر اکشن و مهیج و البته چاشنی تخیل علاقه دارید، فیلم ترمیناتور یا نابودگر 2 را از دست ندهید. این فیلم پرفروش ترین فیلم اکشن سال شد و از راتن تومیتوز امتیاز ۹۳ گرفت.

hudgment-day-movie.jpg

فیلم انتقام جویان پایان بازی Avengers Endgame​

فیلم انتقام جویان پایان بازی یکی از بهترین فیلم های اکشن ابرقهرمانی تجاری و یک فیلم بسیار زیبا و البته پرهزینه هم است که از کمپانی مارول و در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. تانوس یکی از شخصیت های اصلی فیلم انتقام جویان است که در یک جنگ مهلک نیمی از جمعیت انسان ها در سرتاسر دنیا را نابود کرده و در حال حاضر سایه ای از مرگ و خون و نابودی کل جهان را گرفته است. اما یک گروه از بازماندگان و زخم خوردگان متحد می شوند تا علاوه بر جنگیدن با شخصیت شرور داستان، دنیا را نجات دهند…

این فیلم در واقع کامل شده همه فیلم های ابر قهرمانی قبلی است. همه ابر قهرمان ها یک جا جمع هستند و این بر جذابیت های داستان می افزاید که البته برای برخی افراد که با ابرقهرمان ها همزادپنداری نمی کنند کمی دلسرد کننده باشد. کی از موارد قابل تحسین فیلم انتقام جویان 2019 فروش بسیار زیاد آن در سطح جهان بود. سبک جذاب و ژانر مهیج فیلم انتقام جویان پایان بازی را به پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۱۹، پرفروش ترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ و دومین فیلم اکشن پرفروش تاریخ سینما بعد از آواتار تبدیل کرد. این فیلم اکشن خارجی در سراسر جهان چیزی حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فروخت!

avengers-movie.jpg

فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark​

استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم ایندیانا جونز را بیشتر با فیلم های علمی و عجیبش می شناسیم. اما در سال 1981 و در ابتدای فعالیت حرفه ای خود، مجموعه فیلم ایندیانا جونز را روی پرده برد. او در ساخت این فیلم اکشن از کارگردان جرج لوکاس هم کمک گرفت. ایندیانا جونز یک باستان شناس آمریکایی است که توسط دولت مامور شده به کمک یک گروه ماجراجویی آمریکایی یک صندوقچه بسیار قدیمی اما با ارزش را پیدا کند و به موزه باستان شناسی آمریکا ببرد. سربازان هیتلر نیز به دنبال این صندوقچه هستند. تقابل بین نازی ها و گروه ماجراجوی آمریکایی چالش های زیادی را به وجود می آورد و…

از آنجایی که این فیلم به جز ژانر اکشن، یک فیلم ماجراجویی جذاب هم بشمار می آید احتمالا علاقمندان خاص خود را داشته باشد و کمتر کسی بتواند بگوید این فیلم جذاب نبوده است. برخی از سکانس های فیلم کمی اغراق آمیز ساخته شده اند مثلا شخصیت های برجسته داستان از موقعیت های مهلک جان سالم به در می برند و البته این موضوع باب میل علاقمندان به ژانرهای اکشن و مهیج است. در ابتدا قرار بود این فیلم در قالب یک بازی عرضه شود، اما وقتی ایده فیلم به گوش استیون اسپیلبرگ رسید او در حالی که در تعطیلات بود به سرعت برای گرفتن حق امتیاز به لس آنجلس و هالیوود برگشت. اسم ایندیانا هم از سگ لوکاس اقتباس شد. چرا که استیون اسپیلبرگ به سگ جرج لوکاس علاقه زیادی داست. جرج لوکاس در این فیلم از تجربه موفق خود در جنگ ستارگان استفاده های زیادی کرد که اگر هر دو فیلم را ببینید، آنها را درخواهید یافت!

movie-Indiana-Jones-and-the-Raiders-of-the-Lost-Ark.jpg

فیلم تروی Troy​

ولفانگ پترسن کارگردان معروف، با ساخت فیلم تروی در سال 2004 یک کلاس بزرگ برای ساخت فیلم های اکشن و تاریخی – حماسی برگزار کرد. البته خیلی ها اعتقاد داشتند او در فیلم تروی از فیلم ارباب حلقه ها الهام گرفته اما این دیدگاه غلط است. چرا که هر دو فیلم به طور همزمان ساخته شدند. گفته می شود داستان فیلم تروی واقعی نیست و بر اساس افسانه های قدیم یونان باستان ساخته شده است. افسانه تروی در مورد یک جزیزه قلعه مانند به نام troy یا تروآ است که تحت حمله پادشاه یونان قرار می گیرد. موضوع از این قرار است که دختر پادشاه یونان به نام هلن به همراه پسر پادشاه تروی فرار می کنند و همین موضوع باعث شروع جنگ بزرگی بین تروا و سپاه یونان می شود. در روز اول جنگ تروا پیروز می شود اما …

یکی از جذاب ترین فیلم های حماسی و اکشن ابتدای قرن بیستم بی شک فیلم تروا است. اگر به فیلم های حماسی علاقه دارید، حتما این فیلم را ببینید. برخی عنوان می کنند تروی یک افسانه یونانی بوده و برخی دیگر عنوان می کنند که برای اثبات حقیقی بودن این جنگ ها شواهدی وجود دارد. از حقایق جالب فیلم تروی می توان به این مورد اشاره کرد که برد پیت و اریک بانا برای دوئل خود از بدلکاران استفاده نکردند و این سکانس به صورت واقعی تصویربرداری شده است. آنها برای اینکه بتوانند این سکانس را بازی کنند، توافق کردند که هزینه هر ضربه تصادفی که منجر به جراحت آنها بشود را بپردازند. 50 دلار برای هر ضربه سبک و 100 دلار برای هر ضربه سخت و سنگین!

troy-movie.jpg

مسلم است که بیشتر فیلم هایی که در این لیست حضور دارند از سینمای هالیوود و آمریکا هستند. اما با این وجود از چند فیلم در سیمای بریتانیا و ... نیز نام برده ایم. اما به راستی فیلم های هالیوودی در ژانر اکشن و جنگی بسیار سرآمد هستند. چون پولساز هستند و مردم آمریکا نیز این فیلم ها را بیشتر دوست دارند!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا