فن آوری های پیشرفته در ماشین های کشاورزی

انجمن سامک

عضو جدید
فن آوری های پیشرفته در ماشین های کشاورزی

دوستان عزیز چون در نظر است با کمک شما عزیزان علاقمنداین تاپیک را به یک بانک اطلاعاتی نسبتا جامع در خصوص معرفی فن آوری های پیشرفته در ماشین های کشاورزیتبدیل نمائیم . لذا از کلیه علاقمندان به ویژه متخصصان ماشین های کشاورزی تقاضامندم تاضمن اظهار نظر ، اطلاعات خودرا نیز در اینجا منعکس نمایند. در خاتمه از مدیریت محترم تالار که اجازه ایجاد چنین تاپیک را خواهند داد پیشاپیش سپاسگزار است .
 

انجمن سامک

عضو جدید
معرفي فن آوری هاي پيشرفته در تراكتورهاي نسل جديد


(بخش نخست)


امروزه تراكتورهاي پيشرفته توليدي در كشورهاي اروپايي و آمريكايي ،يك الگوي خوب براي طراحي و توليد تراكتور با كارآيي بالا محسوب ميشوند؛ از اين رو قصد داريم تا آنجا كه ممكن است شما را با سيستمهاي جديد به كار رفته در قسمتهاي مختلف نظير بخش انتقال قدرت ، كابين راننده و ... آشنا سازيم، دور نيست روزي كه بتوانيم با استفاده از نيروهاي خلاق كشور، ما ، الگوي سايرين در زمينه تكنولوژي هاي نوين ساخت تراكتور و ادوات كشاورزي و صنعتي باشيم


تراكتورهاي مدل RT

تراكتورهاي مذكور كه به ادعاي توليد كنندگان آن جهت تامين كارآيي و مداومت بالا در كار مزرعه طراحي شده اند داراي قابليتهاي ذيل ميباشند:
v سطوح قدرت متنوع در خروجي PTO به مقادير 100،120.140, ۱۵۵ HP
v جعبه دنده های CVT
v سيستم انتقال قدرت اتوماتيك از نوع Quadrashiftيا Auto 6
v موتور ديزلي 6/6 ليتري با ساختار فول
v سيستم تعليق آكسل جلو و كابين به صورت مجزا و از دو نوع مختلف
v سيستم تعليق آكسل جلو و كابين به صورت مجزا و از دو نوع مختلف
v طراحي ارگونومي كابين براي راحتي بيشتر راننده
v سيستم كنترل روشنايي لمسي با قابليت انتخاب نور گزنون
v كنترل دماي اتوماتيك
v سیستم انتقال با ظرفیت بالابري بالا
v بازده اقتصادي و با صرفه درخروجي PTO و ...
اين تراكتورها داراي يك سيستم هيدروليك بستة جبران كننده فشار _ و جريان _ ميباشند كه قادرند دبي روغن را براي عملكردهاي گوناگون هيدروليكي به طور همزمان مهيا سازند . يادآور ميشود كه با اين سيستم ، امكان دسترسي به فشارحداكثر 2900 psi در دبي 29 gallons در دقيقه وجود دارد . ضمناً سيستم كنترل اسپول والو SMS قادر به كنترل دقيقتر و راحتتر نيروي هيدروليكي ميباشد . در سطوح دبي مختلف ، اين سيستم امكان عملكرد دقيقتر و با كيفيت بالاي تجهيزات مربوطه را فراهم ميآورد . اهرم كنترل سه حالته هيدروليكي ، كار با تجهيزات جانبي به ويژه لودر و ... را با آسان كردن عملكرد و سريع تر كردن سيكل اجرائي ، فراهم ميآورد.
ذيلا به بررسي اجمالي بعضي از ويژگيهاي اشاره شده در اين تراكتورها مي پردازيم :
(ادامه دارد)
 

انجمن سامک

عضو جدید
معرفي فن آوری هاي پيشرفته در تراكتورهاي نسل جديد


(بخش دوم)



تراكتورهاي داراي جعبه دنده هاي CVT


سيستم POWERMAXXCVT، امكان دسترسي به قدرتها و سرعتهاي بالا را با اهرم مهيا ميكند ؛ انتخاب ساده سرعت صحيح براي كار ، بدون تعويض مرحله به مرحله دنده و انتخاب سرعت متغير _ كه از ويژگي اين نوع سيستم انتقال قدرت ميباشد _ امكان دسترسي به راندمان بالا را مهيا ميسازد وليكن ويژگي خاص اين تراكتورها _ همان طور كه در شكل قابل مشاهده است _ طراحي ارگونومكي ميز فرمان تعبيه شده در سمت راست كابين و قابليت دسترسي آسان به كنترلهاي ذيل است :
v انتخاب سرعت عادي و سرعت در يك جهت خاص (يكنواخت ) .
v انتخاب يكي از وضعيت هاي اهرم دستي يا پدال پايي و نيز انتخاب رنج سرعتهاي مورد نظرراننده
v امكان نظارت بر عملكرد موتور.

در حين كار، اپراتور ميتواند سرعت دقيقي را كه مايل به دسترسي به آن ميباشد برنامه ريزي نمايد، درلحظه اول تنظيم، سرعتها روي يك LCD نمايش داده خواهند شد،اهرم كنترل سمت چپ غربالك فرمان ، سرعت و جهت حركت را كنترل ميكند از اين رو با حركت دادن اهرم مذكور ، سرعت جلو عقب را ميتوان از پيش تنظيم نمود، تراكتور به طور اتوماتيك ، آرام ،متوقف و يا تغيير جهت خواهد داد و سپس جهت دستيابي به سرعت برنامه ريزي شده در روي صفحه LCD ، شتاب خواهدگرفت . شستي برف پاك كن و بوق ، در سمت راست غربالك فرمان، در واقع ، اشكال كنترل گوناگون را يكجا ، داراست: امكان انتخاب موارد نمايش داده شده در صفحه LCD ، تغيير وضوح LCD و انتخاب چهارحالت براي سرعت تغيير مسير حركت جلو و عقب _ از خيلي آرام و روان در دنده سنگين تا سرعت بالا در دنده بالا از امكاناتي است كه اين شستي در اختيار كاربر قرار مي دهد. با وجود گيربكس هاي CVT‌ و سيستم تعليق آكسل جلو امكان حركت از سرعت( 0 الي 50 k/hr ) به راحت فراهم ميشود ؛ البته اين كار بايد با تنظيم و كنترل مكرر و تركيبي حداكثرتوانايي موتور و سطوح مختلف انتقال قدرت تحت بار صورت گيرد.



(ادامه دارد)
 

انجمن سامک

عضو جدید
معرفي فن آوری هاي پيشرفته در تراكتورهاي نسل جديد


(بخش سوم)



تراكتورهاي داراي سيستم انتقال قدرت اتوماتيك 6 حالته ، AUTO 6 TRANSMISSION

تراكتورهاي نسل جديد داراي سيستم انتقال قدرت 6 حالته اتوماتيك قادرند 24 سطح سرعت مختلف را براي تراكتور مهيا نمايند؛ تغيير اين سرعتها تماماً به صورت الكترو هيدروليكي و با استفاده از اهرم صورت ميگيرد. قابليت تعويض اتوماتيك اين تراكتورها ، عملكرد آنها را بسيار شبيه به اتومبيلهاي سواري كرده است. به هنگام درگيري دنده ها ، سيستم تعويض دنده ،با حس دور در دقيقه موتور ، متناسب آن ، سرعت مناسب را انتخاب مينمايد. براي تعويض دنده ها علاوه بر اهرم نشان داده شده ، دگمه اي نيز روي اهرم سمت چپ غربالك جهت آزادي دست راست كاربر براي اجراي ساير كنترلها ، تعبيه شده است . با اين امكان اضافه شده در اهرم چپ غربالك ، متوجه شديد كه اين اهرم ، تنها جهت كنترل حركت جلو و عقب نيست بلكه براي تعويض اتوماتيك دنده ها نيز استفاده مي شود. سيستم كنترل الكترونيكي همچنين قادر به تنظيم درگيري كلاچ _ براي تعويض ملايمتر_ ميباشندكه با اين امتياز در واقع علاوه بر رواني تراكتور ، بارهاي مازاد وارده بر وسيلة وصل شده به تراكتور تا حد بسيار زياد كاهش خواهد يافت.



(ادامه دارد)

 
Similar threads

Similar threads

بالا