فلر و طراحی فلر [ Flare ]

sepehr3230

عضو جدید
ممنون از مطالبتون.اما اون استاندارد هایی که گذاشتین مشکل داره
در ضمن استانداردهای API520 وAPI521 میتواند راه گشا باشد
در ضمن من پروژه کارشناسی ارشدم در مورد ارزیابی پیامد ناشی از فلر در شرایط بحرانی میباشد
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ممنون از مطالبتون.اما اون استاندارد هایی که گذاشتین مشکل داره
در ضمن استانداردهای API520 وAPI521 میتواند راه گشا باشد
در ضمن من پروژه کارشناسی ارشدم در مورد ارزیابی پیامد ناشی از فلر در شرایط بحرانی میباشد

مشکلش چیه؟
 

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پرداختن به موضوع فلر از دو جهت کلی دارای اهمیت میباشد اول آنکه گازهای ارسالی به فلر گازهای با ارزش اقتصادی قابل توجهی است و نکته دوم تاثیرات مخرب زیست محیطی ناشی از احتراق گازهای مذکور است


بر اساس تخمین بانک جهانی سالیانه 110 میلیارد متر مکعب از از گازهای طبیعی در فلرها سوزانده میشود این میزان گاز تلف شده میتواند نیاز سالیانه سوخا امریکای مرکزی و جنوبی یا آلمان و ایتالیا را مرتفع سازد
حال جالب این هست که بدونید 10 درصد کل فلرینگ جهان مربوط به ایرانه که در مقام سوم جهانی قرار داره در این لیست نیجریه با 16 درصد در صدر جدول و بعد روسیه با 11 درصد و ایران 10 درصد ، الجزیره 6 درصد ، مکزیک 5 درصد و کشورهای انگولا ،اندونزی و ونزوئلا با 4 درصد و....
جالب توجه اینکه امریکا بیشترین صنعایع فرایندی رو در اختیار داره فقط 3 درصد flaring دنیا رو داره

در حالت کلی سیستم فلر به دو قسمت تقسیم میشود یکی سیستم جمع اوری فلر شامل knock out drum و دیگری دودکش فلر در پالایشگاهای بزرگ از ظروف جمع اوری مجزایی در هر یک از واحد ها استفاده شده است تا امکان over hual واحد های مختلف تسریع گردد عموما سیستم فلر مرکب از اجزای زیر است:
  • لوله های جمع آوری گازها از واحد های فرایندی
  • ظرف جمع آوری به منظور میعان و خارج سازی مایعات همراه مشعل
  • آب بند مایع جهت جلوگیری از برگشت شعله
  • دود کش با یک یا چند مشعل
  • پایلوت ، سیستم گازرسانی به مشعل و سیستم جرقه زنی
  • سیستم تزریق بخار یا هوا برای ایجاد شعله کم دود
  • تجهیزات کنترل و نظارتی برای بهینه نمودن سیستم فلر


با سلام
لطفا منبع را ذکر فرمایید
با سپاس:gol:
 

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فکر می کنم یکی از دلایلش این باشه که معمولا به هدر فلر از واحدها و تجهیزات مختلف پالایشگاه شاخه(Branch)های زیادی وصل میشه که متصل کردن این خطوط به هدر در حالتیکه خطوط اصلی در بالای Pipe Rack باشند راحت تر و عملیاتی تره.
یادمون باشه که اتصال شاخه های فرعی به هدر اصلی فلر باید از بالا یا کنار لوله باشه که این نوع اتصال طبعا به فضای بیشتری احتیاج داره.
با سلام
تقریبا درسته اما ناگفته نماند دلیل مهم تر موازنه تنش ونیروهاست . من برنچ هایی رو دیدم که از پایین به هدر وارد شده اند.
درضمن این مورد تنها دلیل مکانیکی(piping ) دارد
با تشکر
 

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
Standard noise levels of technical sound sources - Flares

Standard noise levels of technical sound sources - Flares

VDI 3732

استاندارد محاسبات صوتی از فلر
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
Elevated flares consist of a stack, flare tip, pilot burners, pilot ignition, and associated facilities for fuel gas and steam (Figure 15-1). The stack, which may be up to 183 m (600 feet) in height, can be self-supporting, attached to a derrick, or steadied with guy wires. An elevated flare is normally used for burning gases containing hydrogen sulfide, hydrocarbons and other corrosive or toxic fluids. Elevated flares provide the best dispersion of malodorous or toxic combustion products.
Disadvantages of an elevated flare are: exposure of plant personnel and facilities to radiant heat during a major release, noise, and annoyance of the public due to the visible flame. Despite its disadvantages, the elevated flare is the most common choice either for total flare loads, or for handling overcapacity releases in conjunction with a multiple burner (multijet) ground flare. For most applications, the elevated flare is the only acceptable means of flaring “dirty gases” that may result in evolution of particulates or corrosive compounds.​

 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
flare design

flare design

flare design
iran-eng exclusive


هر چهار قسمت را در یک جای مشخص دانلود کرده و بودن تغیر اسم قسمت اول را اکسترکت کنید.
 

پیوست ها

  • flare design.part1.rar
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 1
  • flare design.part2.rar
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 1
آخرین ویرایش:

sarvenazgol

عضو جدید
سلام من یه پروژه طراحی فلر دارم و نمیدونم از کجا باید شروع کنم اما اگر امکانش هست لطفا کتاب ها و یا مقاله هایی که در این زمینه هست رو معرفی کنید و باز اگه میشه لطفا امکان دانلود اون ها رو هم بذارید ممنون.
 

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
بچه ها من یادمه یه فایلی بود یکی از بچه های خودمون در مورد بازیابی گازهای فلر گذاشته بود
که http://www.magiran.com/ppdf/3254/p0325400030261-B91F93.pdf
بغیر از این بود.
و توش در مورد آماک و اینکه گازهای فلر ایران چند برابر مصرف گاز مصرفی اروپاست صحبت شده بود . ظاهرا پاک شده یا رفته ارشیو.
کسی داره اون فایل رو دوباره بزاره؟
صفحه اولش هم دونفر باهم دست داده بودن
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
سلام
بچه ها من یادمه یه فایلی بود یکی از بچه های خودمون در مورد بازیابی گازهای فلر گذاشته بود
که http://www.magiran.com/ppdf/3254/p0325400030261-B91F93.pdf
بغیر از این بود.
و توش در مورد آماک و اینکه گازهای فلر ایران چند برابر مصرف گاز مصرفی اروپاست صحبت شده بود . ظاهرا پاک شده یا رفته ارشیو.
کسی داره اون فایل رو دوباره بزاره؟
صفحه اولش هم دونفر باهم دست داده بودن

سلام فرهاد جان، منظورت این فایل نبود، چون گفتی درباره بازیابی گازهای فلر بود، ولی اولش کسی با هم دسته ندادن.
 

پیوست ها

  • 6cc175516b311447.pdf
    309.4 کیلوبایت · بازدیدها: 1

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام
بچه ها من یادمه یه فایلی بود یکی از بچه های خودمون در مورد بازیابی گازهای فلر گذاشته بود
که http://www.magiran.com/ppdf/3254/p0325400030261-B91F93.pdf
بغیر از این بود.
و توش در مورد آماک و اینکه گازهای فلر ایران چند برابر مصرف گاز مصرفی اروپاست صحبت شده بود . ظاهرا پاک شده یا رفته ارشیو.
کسی داره اون فایل رو دوباره بزاره؟
صفحه اولش هم دونفر باهم دست داده بودن

سلام خدمت شما ولی کسی دست به دست کسی نداده بودا;)
 

پیوست ها

  • gao.doc
    34 کیلوبایت · بازدیدها: 0

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام فرهاد جان، منظورت این فایل نبود، چون گفتی درباره بازیابی گازهای فلر بود، ولی اولش کسی با هم دسته ندادن.

سلام خدمت شما ولی کسی دست به دست کسی نداده بودا;)

سلام
ممنون بچه ها
اما فکر کنم این عکس صفحه اولش رو ببینید که پیوست کردم یادتون بیاد
 

پیوست ها

  • Clip.rar
    316 کیلوبایت · بازدیدها: 0

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
;) فلر ماتریسی;)
[video]http://www.zeeco.com/video/multi-point_ground.html[/video]

فلر اژدها



[video]http://www.zeeco.com/video/Liquid_flare.html[/video]​
 

sarvenazgol

عضو جدید
سلام ممنون من از صفحه اول خوندم کتاب سوخت و احتراق رو هم خوندم ولی اینا هیچ کدوم توی سایزینگ فلر یا هیتر ها مناسب نبود بعد از مسئله احتراق و بررسی حرارتی مسئله مهم سایزینگ فلر هست که من هنوز چیز مناسبی پیدا نکردم اگه ممکنه کتاب یا مقالات یا سایت های رو هم که حتی طراحی هیتر ها رو دارن معرفی کنید من خودم شاید بتونم طاحی کامل یه فلر رو از توش در بیارم ممنون میشم راهنماییم کنید. مرسیییییییییییییییییی
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام ممنون من از صفحه اول خوندم کتاب سوخت و احتراق رو هم خوندم ولی اینا هیچ کدوم توی سایزینگ فلر یا هیتر ها مناسب نبود بعد از مسئله احتراق و بررسی حرارتی مسئله مهم سایزینگ فلر هست که من هنوز چیز مناسبی پیدا نکردم اگه ممکنه کتاب یا مقالات یا سایت های رو هم که حتی طراحی هیتر ها رو دارن معرفی کنید من خودم شاید بتونم طاحی کامل یه فلر رو از توش در بیارم ممنون میشم راهنماییم کنید. مرسیییییییییییییییییی

بهترین مرجع استانداردها هستن
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/paperclip.png فايل ضميمه
 

sarvenazgol

عضو جدید
سلام بازم ممنون ولی نمیدونم چرا نمیتونم این فایل ها رو سیو کنم پیغام میده there was an error openning this document the file is damaged حالا فردا که رفتم سر کار دوباره از ون جا سعی میکنم شاید بشه. حالا یه خواهش دیگه دارم و اون اینکه اگه ممکنه مراحل طراحی فلر رو پله پله تا اون جایی که میشه با هم پیش بریم تا اون جایی که من تحقیق کردم توی ایران شرکتی نیست که فلر بسازه یا طراحی کنه شما خبری در این زمینه دارید؟ به این دلیل میگم پله پله پیش بریم که به نتیجه مهمی برسیم. مرحله اول که به احتمال زیاد جز داده ها محسوب میشه بررسی ترکیب سوخت هست که از چه اجزایی تشکیل شده تا برای محاسبات احتراق راحت باشیم مرحله دوم محاسبات مقدار هوای اضافی برای احتراق هست که از روی نمودار با توجه به نوع و ترکیب درصد سوخت قابل محاسبه است. پس تا این جا مسائل مربوط به حرارت تولیدی قابل محاسبه است امیدوارم با دانلود کردن فایل ها مراحل بعدی رو هم بشه پیدا کرد.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام بازم ممنون ولی نمیدونم چرا نمیتونم این فایل ها رو سیو کنم پیغام میده there was an error openning this document the file is damaged حالا فردا که رفتم سر کار دوباره از ون جا سعی میکنم شاید بشه. حالا یه خواهش دیگه دارم و اون اینکه اگه ممکنه مراحل طراحی فلر رو پله پله تا اون جایی که میشه با هم پیش بریم تا اون جایی که من تحقیق کردم توی ایران شرکتی نیست که فلر بسازه یا طراحی کنه شما خبری در این زمینه دارید؟ به این دلیل میگم پله پله پیش بریم که به نتیجه مهمی برسیم. مرحله اول که به احتمال زیاد جز داده ها محسوب میشه بررسی ترکیب سوخت هست که از چه اجزایی تشکیل شده تا برای محاسبات احتراق راحت باشیم مرحله دوم محاسبات مقدار هوای اضافی برای احتراق هست که از روی نمودار با توجه به نوع و ترکیب درصد سوخت قابل محاسبه است. پس تا این جا مسائل مربوط به حرارت تولیدی قابل محاسبه است امیدوارم با دانلود کردن فایل ها مراحل بعدی رو هم بشه پیدا کرد.

خوب دانلود نکردین یه بار دیگه دانلود کنید در اولین پست همین تاپیک
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/152776-%D9%81%D9%84%D8%B1-%D9%88-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%81%D9%84%D8%B1

epr-460 رو پیشنهاد میکنم این فایل دانلود کنید کلیه مسائلی را که مطرح کردید قابل دسترسیه
 

sarvenazgol

عضو جدید
سلام آقا حامد من هر چی تلاش کردم نشد این فایل ها خرابه شما خودتون اگه میشه امتحان کنید لطفا.مررررررسسسسسسی
 

sarvenazgol

عضو جدید
سلام آقا حامد تو پیغام های خصوصی تون رو چک می کنید؟ حالا نمیخواد sarvenaz_gol_62@yahoo.com ممنون میشم اگه استانداردهای فلر یا هر چیزی که توی سایزینگ فلر به من کمک میکنه رو برام بفرستید.مرسسسسسسسسسی.
 

حــامد

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام آقا حامد تو پیغام های خصوصی تون رو چک می کنید؟ حالا نمیخواد sarvenaz_gol_62@yahoo.com ممنون میشم اگه استانداردهای فلر یا هر چیزی که توی سایزینگ فلر به من کمک میکنه رو برام بفرستید.مرسسسسسسسسسی.

براتون ارسال شد ببخشید دیر شد
 
بالا