فضـاهای تجـاری و مراکز خریـد Commercial Building

وضعیت
موضوع بسته شده است.

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار

سلام و درود بر همه ی دوستان ِ محترم ...


این تاپیک رو برای موضوعات ِِ " فضاهای تجاری " و " مراکز خرید " افتتاح میکنیم ، و از این به بعد ، این موضوعات را در اینجا خواهیم گذاشت .

لازم به ذکر است که سایر تاپیک های مفید و خوبی که در تالار درباره ی فضاهای تجاری و مراکز ِ خرید هستند، را به اینجا انتقال می دهیم؛

امیدوارم این رویه ، گامی مفید و مثبت ، برای هدفمند کردن موضوعات ، و نظم عمومی ِ تالار ِ معماری جهان باشد.



قوانین این تاپیک :

1- لطفا ،
در عنوان پست ِ خود ، نام ِ مکانی را که می خواهید ارائه کنید ، بنویسید .

2- به خاطر احترام به قانون ِ کپی رایت ، ذکر ِ منبع را فراموش نفرمایید .

3- عکسها را از سایتهای معتبر آپلود کنید، تا پست ها بعد از گذشت ِ زمان ، دچار مشکل نشوند .

4- لطفا از دادن ِ پست های بی ارتباط با موضوع (اسپم) اکیدا خودداری نمائید .
.
.
.

سپاس

شاد و سرفراز باشید...
:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مجتمع تجاری مخصوص خانمها +عجیب ترین بازارهای سنتی جهان+مغازه شکلات فروشی Maison des Maitres+پاساژ +مرکز خرید Beaugrenelle +فروشگاه

مجتمع تجاری مخصوص خانمها +عجیب ترین بازارهای سنتی جهان+مغازه شکلات فروشی Maison des Maitres+پاساژ +مرکز خرید Beaugrenelle +فروشگاه



  • مجتمع تجاری مخصوص خانمها :

معمار: Slade Architecture
موقعیت: شانگهای، چین

این مجموعه با مساحت ٣۵٠٠٠ فوت مربع، بزرگترین فروشگاه باربی دنیا محسوب می شود.
کانسپت، اصول حاکم بر طراحی و تشریح طرح:
١.خلق فضایی شاد، نرم و لطیف
٢.تلفیق هنرهای تزئینی و نمادهای معماری برای ایجاد نمایی مدرن
٣.......

ادامه ی مطلب...




  • عجیب ترین بازارهای سنتی جهان :

بازار واژه‌ای فارسی است که ریشه آن در زبان پهلوی بهاچار است به معنای مکان قیمت‌ها.بازار تنها محل مبادله کالا و محصولات نیست. بلکه مکانی برای معرفی آداب,فرهنگ ,سنت ها و روش های زندگی مردم نواحی مختلف جهان است.
بازارهای سنتی همواره بعنوان قسمتی از نمود فرهنگی هر قوم و ملتی مطرح بوده و هستند، بطوریکه به سادگی با مشاهده آنها می توان از گذشته های دور آنها اطلاعات مفیدی بدست آورد. در اینجا به معرفی چند نمونه از آنها میپردازیم.

ادامه ی مطلب...




  • مغازه شکلات فروشی Maison des Maitres :

پانل هایی با نمای شکلات قهوه ای دیوارهای مغازه Chocolatiers در بروکسل را پوشش داده که توسط ماینل دیزاین استراتژی Minale Design Strategy طراحی شده . برجستگی های مثلثی در بالای دیوارها راهی را برای شبکه های منظم و صاف در پایین دیوار میدهد و در واقع راهی را برای نشان دادن محصولات درست می کند . مغازه Maison des Maitres شکلاتهایی را توسط 10 استاد برجسته شکلات ساز به فروش می رساند . معماران همچنین نام تجاری و هویت تازه ای را ...

ادامه مطلب...




  • یک پاساژ بسیار زیبا در فرانکفورت (تصاویر ) :



ادامه ی مطلب ...





  • مرکز خرید Beaugrenelle :

معماران فرانسوی اِیجنس سِرچ Agence Search برندۀ مسابقه ای برای طراحی یک مرکز خرید در پاریس با طرح های پیشنهادی شامل شبکه های عظیم بیضوی شدند .ساختار تخم مرغی شکل و پنج طبقه ، دو آتریوم واقع در آخر مرکز خرید را شامل می شود . پله ها و پل های پیاده رو ، حفره هایی را در سراسر ساختار معلق ایجاد می کند. معماران برای این پروژه از مقبره کانسپچوال دانشمند اسحاق نیوتون طراحی شده توسط معمار آنتین –لوییس بولی در بیش از 200 سال پیش ، الهام گرفته اند .

ادامه ی مطلب...





  • فروشگاه چوبی :

گروه معماری "RDAI" در شهر پاریسفروشگاه لباس بسیار زیبایی را طراحی کرده است.
اساس طراحی در این فروشگاه بر پایه استفاده از چوب است. در این فروشگاه، پاویون های چوبی زیادی تعبیه شده است که به شکل حصیری است.
در داخل این پاویون ها، انواع پوشاک در طبقه بندی های چوبی قرار گرفته است.
نکته بسیار جالب در طراحی این فروشگاه ....

ادامه ی مطلب ...

.
.
.
.
:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مراکز خرید در امریکا +فروشگاه مفهومی سنتارو +مرکز خرید چونگ کینگ+مركز خريد وايت واتر در Newbridge

مراکز خرید در امریکا +فروشگاه مفهومی سنتارو +مرکز خرید چونگ کینگ+مركز خريد وايت واتر در Newbridge



  • مراکز خرید در امریکا :

مرکز خرید و تفرجگاه southdale زائیده افکار معمار استرالیایی Victor Gruen به عنوان نخستین مرکز خرید محصورو مجهز به تهویه مطبوع می باشد؛ این مجموعه در 2طبقه طراحی شده و مجهز به سیستم تهویه مطبوع مرکزی و یک حیاط باغچه می باشد که در زمان خود به عنوان یکی از بزرگترین فضاهای عمومی آمریکا مطرح بوده است. در این فضا بخش هایی نظیر تئاتر، سالن کنسرت وموسیقی و دریاچه ای پر از ماهیان قرمز قرار داشت. هدف اصلی معمار این مجموعه از خلق چنین فضایی کامل و زیبا، تشویق هرچه بیشتر خریداران به گذراندن اوقات بیشتر در فروشگاه و در نتیجه خرید بیشتر بوده است.

ادامه ی مطلب ...





  • فروشگاه مفهومی سنتارو :

فروشگاه مفهومی سنتارو بسیاری از فروشگاه ها توسط روشهای خاص مسیرها را در داخل فروشگاه مشخص می کنند . یکی از همین روشهای خاص ، در فروشگاه سنتارو بکار رفته است .
نکته قابل توجه در این فروشگاه نوع رنگ آمیزی بکاررفته آن است . در این پروژه به رنگهای قرمز و سفید بعنوان رنگهای اصلی تاکید زیادی شده است . این رنگها تعیین کننده مسیر در بخشهای مختلف فروشگاه می باشد .

ادامه ی مطلب ...





  • مرکز خرید چونگ کینگ/معماری لوگان :

شرکت آلمانی معماری لوگان دنیای جدیدی برای مرکز خرید چونگ کینگ طراحی کرده است، مجموعه ای که شامل خانه های مسکونی لوکس و یک برج بلند و یک هتل 5 ستاره می باشد. تصاویر بیشتر و توضیحات معمار پس از دیدن تصویر زیر.
این مجموعه تقاطع رودخانه یانگ تسه وجیالینگ و فقط در مقابل منطقه قدیمی CBD در چونگ کینگ واقع شده است. با وجود شیب قابل توجه از 40m پردیس فضاهای خرید در سراسر 4 سطح بصورت تراس شده پخش شده اند که در یک قالب شیشه ای محافظ برای دور شدن از آلودگی و گرد و غبار موجود در شهر محصور شده اند و بطور کامل از منابع طبیعی موجود مانند باد، نور، آب و چشم انداز استفاده شده و یک فضای راحت برای خرید و ارائه یک فضای سرگرمی و تفریحی چند منظوره را ایجاد کرده اند.

ادامه ی مطلب...





  • مركز خريد وايت واتر در Newbridge، شركت Kildare، ايرلند :

اين مركز خريد توسط هنري جي ليون و همكاران در Newbridge، طراحي شده كه در ايرلند واقع شده است. توسعه اين سايت استراتژيك و برجسته در مركز شهر، كه توسط مجموعه اي از ساختمان هاي نيمه صنعتي متروك مشخص شده است،منجر به بازسازي منطقه شده و نشاط و طراوت و چالاكي جديدي را به اين مركز شهر ميبخشد.
هدف كلي طراحي ايجاد يك محيط خريد سخاوتمندانه و پيچيده در پشت يك نماي زنده از واحدهاي مسكوني و تجاري بوده و بطور كامل با شبكه هاي شهري موجود در خيابان ها بصورت يكپارچه عمل مي كند.
ريتم و مقياس معماري كاملا معاصر است و نگاهي رو به جلو دارد، و مناسب با وضعيت موجود مركز شهر به عنوان يك ساختمان مهم عمومي عمل مي كند. دو ارتفاع چشمگير ورودي برتر از مراكز خريد آشكار مي شود.

ادامه ی مطلب ...

.
.
.
:gol:
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
مرکز خرید دروازه شرقی برلین+طرح The Inside Outساختمان تجاری+ساختمانهای تجاری و مدرن+فروشگاه Heinken

مرکز خرید دروازه شرقی برلین+طرح The Inside Outساختمان تجاری+ساختمانهای تجاری و مدرن+فروشگاه Heinken



  • مرکز خرید دروازه شرقی برلین :

دروازه شرقی برلین- برلین، آلمان
کلاوس مارتین هافتمن به همراه ECE

Eastgate Berlin- Berlin, GermanyKlaus Martin Hoffmann with ECE
Eastgateچنانچه از نام آن نیز پیداست، مربوط به سایتی برجسته در لبه شرقی برلین است که به سهولت به خط آهن اصلی شهر و شبکه بزرگراه دسترسی دارد. در گوشه شمال غرب مرکز خرید، درست درورودی اصلی سایت، بام به پایین خم شذه تا بعنوان پوششی برای نمای مجموعه عمل کند. سپس در شمال ادامه یافته تا عرشه ای برای عبور فراهم سازد. آن شکل ساده و موثری است که به حس حرکت - بلند شدن توسط نورهای LED در شب اشاره می کند.پوشش نما و سقف مرکز خرید از صفحات آلومینیومی با بازتاب بالا تشکیل شده است. در زیر آن، در امتداد طبقه همکف ...

ادامه ی مطلب ...






  • طرح The Inside Outساختمان تجاری :

Emergent’s new Huaxi Urban Center for China (always China or Dubai) is a paradigm shift in architectural design when once upon a time a building’s exterior was designed to hide, shield, and mask its massive network of support beams, duct work, wiring, and HIVAC systems. The Huaxi Urban Center externalizes all its “innards” in a morphology of shifting lights racing up and down its glacial-like hull. With advances in flexible cellular based materials, exoskeletal lattices, and carbon fiber composites; only now is a building like the Huaxi Urban Center possible. Gorgeous

ادامه ی مطلب ...






  • ساختمانهای تجاری و مدرن Boston Gets A Boa :

Can the Dubai real-estate slump be blamed on ambitious projects that tried to recreate mini magical kingdoms? Don’t know, however that’s not stopped the designers from their creative thinking so let’s overview a challenging project that’s aimed for Boston residents. Christened The Boa (Boston Arcology), this floating city isn’t worried about the threat of rising oceans, because it’s equipped with “techniques of today and has been researched to be totally feasible.” Read on to know more...

ادامه ی مطلب ...





  • فروشگاه اپل ( خیابان پنجم) :

این فروشگاه تازه تاسیس اپل در نیویورک همانند محصولات اپل خیره کننده است. این مکعب با بعد 10 متر یک راه پله شیشه ای به سمت زیر زمین دارد که مصرف کنندگان را به بهشت محصولات کامپیوتری هدایت می کند. همچنین در ان از مدرنترین سیستم های فروش استفاده شده است.

ادامه ی مطلب ...





  • طراحی مدرن ساختمانهای تجاری :

ادامه ی مطلب ...






  • طرح یک ساختمان تجاری دیدنی و مدرن :

Drawing inspiration from the magnificent Eiffel Tower, the Eko is a futuristic housing high-rise for Zaabeel Park, City Center in
Dubai. With stats like 24 floors, 8500 Square meters of Nano Solar, 350 palms, a bar, a library and a big exhibition hall; this humble living quarters of rich Arabs and their Harem will be the envy of every Eiffel-loving Parisian

ادامه ی مطلب ...






  • فروشگاه Heinken، طراحی برای فرار از گرما :

یک طراح هلندی به نام Tjep، طراحی اولین فروشگاه رسمی شرکت Heinken هلند را در قلب شهر آمستردام انجام داد. کانسپت این شرکت برای این طراحی، القای خنکی نوشیدنی های این شرکت بوده که به نظر برای این فصل از سال ایده ی خوبی به نظر می رسد.
برای طراحی داخلی این مجموعه، پایبندی به ایده ی القای سرما در همه جا دیده میشود، از دیوار ها تا کف و حتی پله هایی که در مجموعه به کار رفته. حتی در طراحی لوگوی این مجموعه هم سعی شده تا این حس القا شود ( در توصیف آن، شرکت طراحی کننده می گوید هنگامی که شما داخل فروشگاه میشوید، احساس خواهید کرد نسیم خنکی از لگو و دیواره های فلزی به شما برخورد میکند ). طراح این مجموعه اصرار دارد که این فروشگاه اولین نمونه ای در اروپا است که روشنایی آن تماما” توسط لامپ های LED تامین می شود.

ادامه ی مطلب ...


.
.
.
.
:gol:
 

Aihab

عضو جدید
فروشگاه Melissa در ملبورن

فروشگاه Melissa در ملبورن




























 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجتمع تجاری صنعت ساختمان رشت


آنچه در طراحی این پروژه مورد توجه و تاكید قراردارد، ایجاد یك مجتمع تجاری تخصصی صنعت ساختمان می باشد كه...

مجری : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان
كارفرما : شركت عمران وتجارت تیراژه

اهداف پروژه:
آنچه در طراحی این پروژه مورد توجه و تاكید قراردارد، ایجاد یك مجتمع تجاری تخصصی صنعت ساختمان می باشد كه بتواند كلیه مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان را در یك مجموعه جمع آوری نموده و در وقت و انرژی مشتریان به منظور تهیه كالاها و خدمات مورد نیاز خود در ارتباط با صنعت ساختمان صرفه جویی حاصل گردد.
توجه به اقلیم ، فرهنگ و معماری بومی منطقه ، مقررات ملی ساختمان و استانداردهای روز دنیا در عرصه معماری و ساختمان به گونه ای كه ساختمان مورد نظر هم به عنوان یك نماد شهری مطرح گردد. و هم در عرصه معماری داخلی یك اثر برجسته و ماندگار باشد كه با گذشت زمان كهنه نگردد.

داوران مسابقه :
داوران مسابقه به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشند:
1- دكتر داراب دیبا
2- دكتر اصغر ساعد سمیعی
3- دكترمحمود گلابچی

معیارهای ارزشیابی و داوری:
*خلاقیت و نوآوری در جهت خلق اثری متفاوت با ساختمانهای موجود و همسو با تحولات روز معماری با استفاده از احجام مناسب و بدیع.

*تاكید بر تقسیم مناسب و عرصه بندی بهینه فضاهای تجاری و عمومی بر اساس برنامه فیزیكی و روابط فضایی مناسب جهت سهولت دسترسی به فضاهای طبقات.

*تاكید بر معماری داخلی مجموعه و طراحی مناسب آن با توجه به ماهیت هر كدام از فضاهای پیش
بینی شده.

*برخورداری از فرمهای بدیع و طرحهای خلاقانه از نظر سیستمهای ساختمانی و سازه

*پاسخگویی مناسب به مسائل اقلیمی ، فرهنگ و معماری بومی با استفاده از روشهای نوین طراحی
و ساخت.

*توجه به تكنولوژی روز و مواد و مصالح نوین در صنعت ساختمان.

* توجه به مشخصه های اصلی معماری پایدار بر اساس معیارهای سیستم ارزیابی پایداری LEED

رتبه اول: گروه طراحی:آقایان علیرضا مهدی زاده،علی آل علی و خانم فاطمه فرمانفرمایی، تهران

رتبه دوم: آقای جعفر بزاز، تبریز

رتبه سوم: مهندسین مشاور حاجی زاده و همکاران، تهران

رتبه نخست:
علیرضا مهدی زاده حکاک ، علی آل علی و فاطمه فرمانفرمایی در مسابقه طراحی یک مرکز تجاری با زیربنای 10000مترمربع برای صنعت ساختمان استان گیلان، رتبه نخست را کسب کردند.

آب و هوای معتدل، طبیعت زیبا و چشم اندازهای منحصر به فرد، از ویژگی های اصلی سایت می باشد .

با نگاهی از بیرون به ساختمان، به نظر میرسد که نیروهای نامرئی طبیعت در شکل گیری بنا نقش داشته و درواقع، پوشش ساختار را تغیر داده اند .

از یک طرف ما به دنبال کدهای ساختمانی ، مقررات ساخت و ساز و نهایتِ استفاده از ظرفیت زمین برای رسیدن به حد متناسب متر مربع هستیم ، و از سوی دیگر نیروهای مخرب و ناهنجار در کار هستند که هنر رقص این اثر را در هم میشکند و پوسته را شکل می دهد .

اتاق کنفرانس ، رستوران و دیگر امکانات در طبقه بالا در نظر گرفته شده اند تا با قسمت های تجاری تداخل نداشته باشند و همچنین از بهترین مناظر بهره ببرند .

به دنبال مقررات خروج اضطراری ، سه دسترسی عمودی جداگانه ( راه پله و آسانسور ) درنظر گرفته شده که شروع آن از طبقه بالا به مناطق امن است .

در داخل پله برقی به دسترسی عمودی به ویژه در بخش های تجاری کمک می کند . این ساختار از انتخاب های آگاهانه LEED و زیست محیطی از انرژی های سازگار با محیط زیست بهره مند شده ( با استفاده از طبیعی ترین تهویه و نور توسط پالایش نور و هوای تازه از طریق سقف و ارتفاع ) و همچنین انرژی تجدید پذیر ( با استفاده از پانل های خورشیدی ) ، طراحی یک سیستم برای جمع آوری فاضلاب و بازیافت آن برای استفاده مجدد و کیفیت هوا با توجه به وجود دو آتریوم برای نفوذ نور طبیعی. همچنین، از چوب به عنوان یک منبع تجدید پذیر برای پوستة دوم ساختمان برای جداسازی آب، هوا و صدا استفاده شده است.

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکاتی در طراحی مراکز خرید و مجتمع های تجاری



طراحی مراکز خرید، اغلب تعهدی بس سخت و تعیین کننده است. یک مرکز خرید باید یک مجموعه کامل انسانی را در بر داشته باشد. به طور عمده سه سطح مرکز خرید در در طراحی وجود دارد:
محلی یا ” MiniMall”، اجتماعی یا ” MaxiMall” و منطقه ای یا ” MegaMall”.

در طراحی مراکزخرید، نه فقط طراحی فیزیکی محیط مرکز خرید باید مورد توجه قرار گیرد, بلکه باید بر تمام بخش ها مانند معابر، ورودی ها، پارکینگ، پیاده رو، امکانات مسیر، نور، مبلمان و فضاهای عمومی نظارت و کنترل کرد.

ایجاد فضای مناسب در خرید تعیین کننده است.

۱- مکانیابی سایت

- قرارگرفتن مرکز خرید در مکان مناسب.
- جذابیت مرکز برای مراجعه کنندگان.

۲- طراحی سایت

- تخصیص عقب نشینی برای پارکینگ محوطه خیابان
- احداث ورودی شاخص و جذاب برای مجموعه
- ایجاد پیاده رو در عقب نشینی
- ایجاد مسیری از کنج خیابان به مرکز خرید
- احداث پارکینگ مناسب
- ایجاد منظر از قسمت های مختلف به خیابان های اطراف
- اتصال پیاده روهای عمومی به فرعی
- ایجاد فضاهای عمومی اجتماعی در سایت؛ فضاهای عمومی شاید مهمترین عنصر سایت پلان مراکز خرید هستند. این فضاها باید طوری طراحی شوند که به خریدار یک حس جمعی القا کنند. بدین منظور در این فضاها باید از عناصر بصری مرسوم در تمام دنیا استفاده شود.

۲ – طراحی داخلی و گزینش مبلمان

نیمکت، میز، صندلی و تمام مبلمان شهری باید طوری انتخاب شوند که بهترین موضوعیت مرکز خرید را انعکاس دهند. رنگ، طرح و حرکت، شوق بصری و کلیدی برای ایجاد خرید موفق می باشند.

۳ – نور

علاوه بر تفریحات و علائم که وابسته به نور هستند، روشنایی یک مرکز خرید در حین شدید بودن باید پنهانی و پوشیده و البته متغیر باشد. یک نور همیشگی کسل کننده است. نورمناسب باعث می شود خریدار زمان طولانی را برای خرید در مرکز خرید صرف کند.
۴- پذیرایی- سرگرمی

در یک مجموعه صداقت و اعتماد موثرترین عامل در جذب افراد می باشد. یک فضای خرید باید طوری طراحی شود که مادران بتوانند فرزندانشان را به همراه خود آورده و یک روز را به خرید اختصاص دهند. تنوع زیاد در خرید باعث ترغیب کودکان خواهد شد. بنابراین پذیرایی و سرگرمی از بچه ها مهمترین اصل است. وسایلی مثل تندیسها، حوض، فواره و … بچه ها را برای مدتی طولانی سرگرم خواهد کرد. اجرای کارهای تشویق کننده نیز می تواند موثر باشد: دلقک شدن، نمایش خنده اور، نوازنده دوره گرد، کارناوال و … درغیراینصورت محیط کسل کننده خواهد بود. برای مراکز خرید بزرگترمی توان از چرخ فلک و قطار هم استفاده کرد. مانی نیز نیاز است تا مادران بتوانند فرزندانشان را ساعت ها ترک و احساس کنند آنها در سلامت و ایمنی کامل بسر می برند. برای بزرگسالان یک گروه موسیقی و موسسه فرهنگی می تواند مفید باشد.

بنابراین کافه تریا، رستوران، فضای مکث و لابی برای استراحت مشتریان، فضای بازی کودکان،‌ امکانات تفریحی بزرگسالان،‌ آب خوری، سالنها و سکوهای نمایش، تلویزیون مدار بسته، کمدها و قفسه هایی برای نگهداری کالاهای مشتریان و … از ملزومات مراکز خرید محسوب می شوند.

۵- رنگ

تنوع رنگی یکی از اصول طراحی موفق مراکز خرید است. در یک مرکز خرید که بطورصحیح طراحی شده، عملکرد چشم انداز مهمتر از خود ساختمان خواهد بود. رنگ و بافت داده شده به فضاها در هیچ مکانی صرفه نظر از موضوع؛ بیشتر در ارائه مفهوم، بکار می رود. انتخاب یک تصویر برای مرکز خرید تصادفی نیست، بلکه کوششی است در معرفی محصولالت و ترغیب مردم جهت خرید.

۶- تبلیغات:

امروزه اهمیت تبلیغات به منظور ایجاد شناختی تأثیر گذار از یک کالا یا یک مکان و تأثیر گذاری فوق العاده در فعالیت تجاری بر هیچ کس پوشیده نیست. در این میان تبلیغی موفق تر است که بتواند توجه افراد بیشتری را به سوی خود جذب سازد.

منبع :
فارسی کد ، وب سایت برگزیده دوستداران معماری و عمران


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
قلب معماری کره

قلب معماری کره


قلب معماری کره


بن ون بركل، طراح گالری مركزی UN Stadio در Cheonan در خصوص طراحی این گالری می گوید: اگر موزه ها به سوپر ماركت ها انتقال می یابند، پس چرا فروشگاه ها و واحدهای اداری به موزه ها انتقال نیابند؟




طرح این گالری در مركز شهر به نوعی واكنش در برابر تغییرات آب و هوایی در آسیا خواهد بود. جائی كه می تواند علاوه بر ارایه این واكنش تلفیقی از زندگی اجتماعی و فرهنگی را در خود جای داده و به نمایش بگذارد.

طراحی این ساختمان های عمومی در مراكز شهرها از اهمیت بسیار بالایی به دلیل جلب توجه رهگذران و شهروندان برخوردار خواهد بود. این گالری به نوعی از بخش های مختلف مركز خرید واحدهای بازرگانی و اداری تشكیل شده كه این امكان فرهنگی – اجتماعی را با تجارت و بازرگانی در این شهر كره ای تلفیق داده است.



طرحی و معماری خارجی این گالری یا مجتمع تجاری در مجاورت یك خیابان و در دو زاویه مجزا صورت گرفته كه به راحتی توجه فردی را به خود جلب خواهد كرد و از همین رو می توان نام این گالری را به عنوان قلب معماری Cheonan نامگذاری كرد.




نمای خارجی این ساختمان از 2 لایه تركیبی تیره و روشن تشكیل شده كه تلفیقی از نورهای تیره و روشن را نیز در خود جای داده است. لایه خارجی ساختمان برگرفته از الگوی oeuil و trompel بوده كه دارای خطوط ریز و فشرده عمودی در كنار یكدیگر است. طبقات این ساختمان تا 15 طبقه نیز پیش می رود كه در ریز خطوط عمودی نمای خارجی آن ناپدید شده اند.





بن ون بركل، طراح گالری مركزی UN Stadio در Cheonan در خصوص طراحی این گالری می گوید: اگر موزه ها به سوپر ماركت ها انتقال می یابند، پس چرا فروشگاه ها و واحدهای اداری به موزه ها انتقال نیابند؟
طرح این گالری در مركز شهر به نوعی واكنش در برابر تغییرات آب و هوایی در آسیا خواهد بود. جائی كه می تواند علاوه بر ارایه این واكنش تلفیقی از زندگی اجتماعی و فرهنگی را در خود جای داده و به نمایش بگذارد.




طراحی این ساختمان های عمومی در مراكز شهرها از اهمیت بسیار بالایی به دلیل جلب توجه رهگذران و شهروندان برخوردار خواهد بود. این گالری به نوعی از بخش های مختلف مركز خرید واحدهای بازرگانی و اداری تشكیل شده كه این امكان فرهنگی – اجتماعی را با تجارت و بازرگانی در این شهر كره ای تلفیق داده است.


طراحی و معماری خارجی این گالری یا مجتمع تجاری در مجاورت یك خیابان و در دو زاویه مجزا صورت گرفته كه به راحتی توجه فردی را به خود جلب خواهد كرد و از همین رو می توان نام این گالری را به عنوان قلب معماری Cheonan نامگذاری كرد.
نمای خارجی این ساختمان از 2 لایه تركیبی تیره و روشن تشكیل شده كه تلفیقی از نورهای تیره و روشن را نیز در خود جای داده است. لایه خارجی ساختمان برگرفته از الگوی oeuil و trompel بوده كه دارای خطوط ریز و فشرده عمودی در كنار یكدیگر است. طبقات این ساختمان تا 15 طبقه نیز پیش می رود كه در ریز خطوط عمودی نمای خارجی آن ناپدید شده اند.



طراحی خارجی و داخلی این مجتمع فرهنگ – تجاری توسط الگوهای منحنی و قوس دار در بخش ابتدایی و انتهایی ساختمان انجام شده است.
همچنین این ساختمان كه در مركز شهر Cheonan واقع شده، فضایی معادل 66 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده كه معمار آن بادر اختیار داشتن این فضا به طراحی زاویه دار و منعطف ساختمان نامبرده پرداخته است. سیستم های چرخشی و گردان نور و اشعه های مربوط به آن در نمای خارجی ساختمان به كار گرفته شده تا بتواند قلب معماری كره را از مساحت های دوربه نمایش بگذارد.













منبع:
وبلاگ بچه های معماری رودهن
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز


طراحی مجتمع تجاری (Urban Market)


urban market
آرشیتکت:Kohn Pederson Fox
مکان: چین
زمان تخمینی بهره برداری :۲۰۱۴

The 2010 AIA New York winners were recently announced (we’ll share the full over view this weekend with you), and this project by Kohn Pedersen Fox received a design award in the Unbuilt category. Just like the other winning projects, the design showcases New York talent and was chosen for its “design quality, program resolution, innovation, thoughtfulness and technique.” The project, entitled Urban Market, is for Tianjin, China. The urban center is a way to reinvigorate the river banks through new uses, such as cultural institutions. The hope it that the center will grow to establish “a new identity for the city that links its culture to its historic place of commerce.”Clad in transparent materials, the building allows the interior program to engage the surrounding streets. The structure curves dramatically upward from the riverside and converges with the opposing six story south facade
























 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز
مركز تجاري مال دبي،بزگترين پاساژ جهان(1)
DUBAI MALL






دبی مال یا امارت مال یا به قول عرب ها مول الامارات بزرگترین پاساژ جهان است که روبروی برج دبی ، بزرگترین برج جهان واقع شد است . روبروی درب ورودی امارت مال رقص فواره های زیبایی است که هر روز حدود ساعت 7 پسین آغاز می شود که دیدنش خالی از لطف نیست .امارات مال، انتهای خرید، تفریح و سرگرمی است، مجموعه ای که در سپتامبر 2005 افتتاح شد و در مرکز منطقه ای که اینروزها دبی جدید تلقی می شود قرار گرفت. این مجموعه با مساحت 223 هزار متر مربع تمام نیازهای شما برای خرید و تفریح و سرگرمی را پاسخگو می باشد.
در دل این پاساژ قول پیکر منطقه سردی وجود دارد که پوشیده از برف مصنوعی است و تنها محلی است که در دبی که شما سرما را احساس می کنید . دمای این محل به راحتی به زیر صفر می رسد و شما نیاز به پوشیدن لباس گرم دارید . این مکان پیست اسکی مصنوعی دبی است گه در نوع خودش بی نظیر است .


امارات مال 472 برند بین المللی که شامل لباس، وسایل خانگی، وسایل الکترونیکی و مبلمان می شود را در خود جای داده است. همچنین بزرگترین CARREFOUR شهر دبی و بیش از 60 فروشگاه OUTLET.
تفریح و خوشگذرانی شما در MAGIC PLANET (مرکز بازی و تفریحات مجموعه) تکمیل می شود. بزرگترین سینمای دبی و از همه مهمتر پیست اسکی امارات مال.









نقشه ها


















 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
بوتیک شوبالو

بوتیک شوبالو

شوبالو ، که بوتیک فروشنده ی گرانقیمت ترین و مشهورترین مارکهای کفشهای مد روز است ، سه فروشگاه در آمستردام دارد و طراحی داخلی بسیار مدرن و تکنولوژی آن به اندازه کفشهایش مشهور است . این فروشگاه از بیست سال پیش در این مکان در حال فعالیت است و اولین طراح داخلی آن "برک سیپک" نام داشت . صاحبان این فروشگاه که به دنبال طراحی جدید و منحصر به فرد می گشتند ، و می خواستند تجربه خرید کاملا متفاوت و ویژه ای به مشتریانشان ارائه کنند ، از معماران مایر و فان سخوتن برای تغییر مدل فضای داخلی ان دعوت به کار کردند.تاریکی قسمت جلویی فروشگاه به این علت است که رهگذران را برای ورود به فروشگاه تحریک کند . درب ورودی تصویر خیابان و رهگذران را منعکی می کند . دیوار ها ، سقف و زیرکفها از کادربندیهای پلی اکرلیک نیمه شفاف ساخته شده اند که شبیه به کپسولهای مربعی شکل هستند . ویترین تخم مرغی شکل لوازم جانبی در قسمت انتهایی از اولین المانهای طراحی است که توجه بیننده را به خود جلب می کند .هر یک از کادربندیها به عنوان یک ویترین مکعبی برای یک جفت عمل می کنند .در پشت هر یک از پانلهای پلاستیکی یک لامپ فلورسنت قرار گرفته - دقیقا 540 عدد - که جو مصنوعی خاص خود را می سازد . به کمک برنامه های کامپیوتری صاحب فروشگاه می تواند رنگ الگوی نور را در فضای داخلی به دلخواه تغییر دهد .












.
.
.
منبع : مارپیچ
 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروشگاه تأسیسات آبی زاها حدید،هندسه سیال



دفتر معماری زاها حدید فروشگاه تأسیسات آبی را طراحی کرده که برای بازی های المپیک و پارالمپیک 2012 لندن مورد استفاده قرار خواهند گرفت.همانطور که در ویترین این مغازه"داور استریت مارکت" دیده می شود،هندسه سیال خاصی در جزئیات قطعات مرکز آبی وی در لندن وجود دارد.صفحاتی جداگانه به شکل موازی از سقف آویزان شده و فرمی موج مانند را به وجود می آورند.

صفحات کرو

صفحات کرو

ویترین فروشگاه

فروشگاه زاها حدید
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
بــــــازار ميـــــــدان کازابلانکــــــــــا

بــــــازار ميـــــــدان کازابلانکــــــــــا

وم ديويد طرح پيشنهادي خود را براي مسابقه طراحی بازار جدید کازابلانکا، به نمايش گذاشت، اين طرح برای شمال شرقي مراكش ،یا همان كاسابلانكا در نظر گرفته شده است. آنها به گونه ي موفقيت آميزي تكنيك هاي بوم آوردي مانند: سرپناه سنتی، كنترل گرما، مصالح ابداعی و موجود در بافت را با قابلیت تعمير را در طرح پيشنهادي خود تركيب كرده اند.
درآن زمان، آنها گزينه ي موثر و خوبي را براي نسل ديگر بازارها كه هدف اصلي آن رفع نيازها ميباشد طراحي كردند

اين سايت دقيقا دركنار مدينه قرار گرفت است و با ساختاري از شهر قديمي تركيب شده است و درواقع اين طرح ازلحاظ اجتماعي و اقتصادي بسيار قابل تحسين است.هردو بازارها چه قانوني و چه غيرقانوني با گريزهاي خياباني کنار آمدند و بر اقتصاد داخلي بسيار اثر گذاشتند.قسمت منفي تبليغات خياباني اين است كه باعث آلودگي ها و وجود خرابي ها در فضاهاي عمومي ميشوند.اين طرح بايد جوابگوي مثالهايي از قبيل :راه بهترساختن جنبه هاي عملي اين بازار،باشد اما ما بايد در هر صورت ساختاراقتصادي- اجتماعي را سالم نگه داريم.




شكل اين ساختمان بر طبيعتي كه، سايه باني مانند درختان ايجاد ميكند، اشاره دارد.روي هم قرار گرفتن لبه هاي برگ مانند اين سايه بان ،عمل زهكشي شرشر آب و تهويه هواي مطبوع را تضمين ميكند.فرم منحني بتن دراين طرح پيشنهادي،بعنوان يك احترام به معماري مدرن و بعنوان شرحي از زيبايي هاي فرم بدن زنان ميباشد.



چگونه میتوانیم مقاومت اين طرح را در بافت وسيع شهر به وجود بیاوریم؟ ما باید علاوه بر ابزارهاي طراحي ،دراين طرح يك سياحت اجتماعي هم تشكيل دهیم كه اين سياحت بوسيله ي كشف آگاهي هاي نو،درك نو،توليد راه حلهاي جديد،فعال سازي الگوهاي رفتاري و تغييرات فرهنگي،اتفاق مي افتد.اين مراحل بايد بعنوان يك گسترش مثبت،در جهت هايي از قبيل: افزايش ارزشهاي اقتصادي،اجتماعي و بوم شناختي، ديده شوند.





بنابراين دراين طرح پيشنهادي ، مقاومت سازي به دوگونه انجام شده است.يكي از اين كارها بوسيله ي استفاده از فناوري هاي ساده براي جمع آوري و استفاده ي دوباره ي آب باران جمع شده،تميز كردن كف اين بازارو بكار بردن تبخير سرمايي بوسيله ي گرماي خورشيد، ميباشد.





.




دوم اينكه براي اينكه مطمئن شويم كه مقاومت نهايي بدست آمده است بايد تاثيرات منفي محيطي را ازبين ببريم واين كار بوسيله ي اجراكردن يك سيستم دفع زباله هاي بيهوده و همچنين استفاده از مصالحي بابازدهي بالا عملي است.





منبع : سایت مارپیچ
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرکز خریدی سرشار از قوسها و فرم ها! منبع: مرکز خریدی سرشار از قوسها و فرم ها! - سیویلتکت

مرکز خریدی سرشار از قوسها و فرم ها! منبع: مرکز خریدی سرشار از قوسها و فرم ها! - سیویلتکت

مطمئنا در این طرح هیچ کمبودی از اشکال و فرمها وجود نخواهد داشت! این مرکز خرید طراحی شده توسط معماران ران آراد در Liege بلژیک قرار دارد.



مرکز خرید جالب در بلژیک
این مرکز خرید با نام Mediacite دارای یک فضای مارپیچی در وسط است که دو ساختمان مرکز خرید را به یکدیگر متصل میکند.
ساخته شده از یک شبکه پیچیده فولادی که بر روی فضای عبوری اصلی مرکز خرید قرار دارد باعث مهیا کردن نور لازم گشته است.
در انتهای ساختمان, سقف به پایین قوس داده شده و نمای ساختمان را تشکیل میدهد.



مرکز خرید دیدنی در بلژیک


استفاده جذاب از فرمها و قوسها در معماری یک مرکز خرید



سقف زیبای مرکز خرید

منبع: - سیویلتکت
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروشگاه لا میسون یونیک از توماس هیترویک؛

فروشگاه لا میسون یونیک از توماس هیترویک؛

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک

فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


فروشگاه لا میسون یونیک ، توماس هیترویک


مـنـــــــبـع : www.heatherwick.com
[TR]
[TD]

این فروشگاه در سوهو – نیویورک – واقع شده و یک انتخاب غیر متعارف برای طراح آن می باشد ، چراکه اکثریت مساحت در طبقه اول می باشد . توماس هیترویک با استفاده از راه حل های طراحی ، این موقعیت را به یک مزیت تبدیل کرد ؛ سه طبقه فضای خالی که از طریق ساختمان برش داده شده و نور روز را وارد ساختمان می کند و مردم می توانند از طریق چشم اندازی که توسط پله ها شکل گرفته بالا روند . فروشگاه لا میسون یونیک La Maison Unique ساختاری گسترده را دربر می گیرد ، دوباره مدل سازی ساختمان قدیمی که شامل اضافه کردن طبقه سوم ، ترکیب نمایشگاه ها ، فضای اداری و باغ روی بام می باشد . خواص مغناطیسی منظره پله ، چراغ های متحرک را فعال می کند و stands را نشان می دهد که به آهن رباهایی با قدرت بالا متصل هستند . نرده های شفاف از شیشه هایی با استفاده از تکنولوژی هوا فضا ساخته شده اند ، برای ایجاد مجموعه ای از پانل های جداگانه و شکل گرفته که با پارچه های سیال مزین شده .
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[/TD]
[/TR]

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروشگاه نیل بَرِت : تبلور کیفیت های جنسی فضا

فروشگاه نیل بَرِت : تبلور کیفیت های جنسی فضا

کانسپت فروشگاه نیل بَرِت در توکیو بر اساسِ ایجاد کمترین گسیختگی در طراحی مد روز(بمعنای ایجاد فضایی پیوسته) پی ریزی شد، زاها حدید برای رسیدن به این منظور از پارامترهای یکسان مانند نقاط ثابت ،چین ها و فولدینگ و جدا سازی و برش دادن عناصر، استفاده کرده است.

فراتر ازطرحی گنجانده شده در یک اتاق و یا درفضایی واحد؛ این فروشگاه ، با طرحی دالانی(مسیری مدور) به مشتریان اجازۀ تجربه در فضایی چندگانه و با تعابیرمتفاوت میدهد. مبلمان ها در نقاط کلیدی در سراسر فروشگاه به نمایش گداشته شده اند تا کانسپت فضاییٍ خروج از محوطه ای باریک و ورود به فضایی باز را بوجود آورد. مبتنی بر وجوه فرمال پروژه ، طراحی میان معماری و مجسمه سازی در حرکت است درجایی که لایه های صفحات فشرده شده از هم جدا می شوند و تا می خورند نشیمن ها و قفسه های نمایشی را بوجود آورند.

این لایه های بوجود آمده ،بعنوان مکانی برای نمایش "کلکسیون اکسسوری BN" می اورند . کانسپت فروشگاه با کاراکتر های مکمل و دوگانگی میان زن و مرد، بازی می کند. این مفهوم با استفاده از حس لامسه (خاصیت کیفی عناصر) در متریال های بکار رفته و در طراحی مبلمان هر دو طبقه، بازتاب داده شده است . رنگ و جنس مبلمان در طبقۀ همکف به گونه ای قوی، مردانه و پویا طراحی شده اند در حالیکه مبلمان های طبقۀ اول، با استفاده از خطوط سیال ،بیشتر بیانگر حس زنانگی هستند. طبقۀ اول با حسی سرزنده و صمیمی طراحی شده است تا زون هایی رابرای نگهداشتن نمای پرسپکتیوی مابین آنها بوجود آورد. این اثر متقابل بین مرد و زن در مفهوم زیبایی شناسی با قرارگیری با روکش صاف کُریَن مبلمان ها در تضاد با صفحات بتنی خشن در جاهای دیگر فضا، نشان داده شده است.
.
این تضاد ، در رنگ و روکش سفید مبلمان درکنار کف سیاه و صیقلی طبقۀ همکف هم تاکید شده است. آخرین طراحی ها بوسیلۀ نرم افزار مدل سازی D3 شکل داده شده اند.این کار بوسیله ی کارخانه ی سازنده (که از همین نرم افزار استفاده میکند) ادامه یافت تا بوسیلۀ حرارت دادن ورقه های کُریَن را ، به شکل صفحات سه بعدی طراحی شده در آورند. سری های این صفحات با مفصل ها و اتصالات تجهیز شده اند که سرهم کردن صفحات را در محل نصب آسان تر می کند.شرکت سازندۀ این قطعات با استفاده از آخرین مدل سازی سه بعدی و برنامه نویسی سی اِن سی ، تبدیل طرح را به واقعیت (ساختن دقیق طرح) را به صورتی دقیق و با روشی اتوماتیک تضمین می کند.​


فروشگاه نیل بَرِت در توکیو

فروشگاه نیل بَرِت در توکیو

فروشگاه نیل بَرِت در توکیو

فروشگاه نیل بَرِت در توکیو

فروشگاه نیل بَرِت در توکیو
مـنـــــــبـع : design-daily

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

معماران فرانسوی اِیجنس سِرچ Agence Search برندۀ مسابقه ای برای طراحی یک مرکز خرید در پاریس با طرح های پیشنهادی شامل شبکه های عظیم بیضوی شدند . ساختار تخم مرغی شکل و پنج طبقه ، دو آتریوم واقع در آخر مرکز خرید را شامل می شود . پله ها و پل های پیاده رو ، حفره هایی را در سراسر ساختار معلق ایجاد می کند . معماران برای این پروژه از مقبره کانسپچوال دانشمند اسحاق نیوتون طراحی شده توسط معمار آنتین –لوییس بولی در بیش از 200 سال پیش ، الهام گرفته اند . ساختار مشبکی ، محفظه ای را پوشش می دهد که فضای مرکزی را تعریف کرده و آن را به یک حجم قابل سکونت تبدیل می کند .
مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

مرکز خرید Beaugrenelle ار اِیجنس سِرچ

Atrium entrance sequence

Lattice

E-commerce

-

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فروشگاه پاتچی(Patchi)

فروشگاه پاتچی(Patchi)

[h=3]فروشگاه پاتچی(Patchi) یک طراحی داخلی فوق العاده[/h]




معمار: شرکت معکاری لاوترفابریک(Lautrefabrique)
موقعیت بنا: بلوار تخصصی،ریاض،عربستان جنوبی
معمار مسئول: ژان پاسکال کروزت و ژولین مرمت بوویر
سال: 2012
شرکت معماری لاوترفابریک(Lautrefabrique) برای فروشگاههای پاتچی(Patchi)، که یک لیدر در بازار لوکس هدیه شکلات در در شرق میانه است که هر سال به مدت ده سال در این شهر فعالیت داشته است،یک طرح زیبا به وجود آورده است.در سال 2000 در عربستان جنوبی،پاتچی (Patchi) بیش از یک چند ویلای نئوکلاسیک در خیابان تخصصی و ده خط بزرگراه در یک منطقه مسکونی در ریاض در اختیار خود دارد.در سال 2008 این گروه تصمیم گرفت که این بوتیک های غیر متعارف را به مکانهایی با اعتبار و شهرت نام تجاری در خور قرن بیست و یکم در این کشور به وجود آورد.

تخصص لاوترفابریک (Lautrefabrique) با یک هویت استثنائی/معمولی به این منطقه هویت بخشیده است.بدون پاسخگویی رسمی،اما مثل همیشه با مجموعه ای از راه حل های معماری و مقابله با مشگلات خاص اعم از برطرف کردن مشکل مسؤلیت مناقصه ها و مزایده ها و بر عهده داشتن مدیریت آنها بوده است.

اولین وظیفه این مکان مربوط به ظاهر بیرونی این مکان میباشد.از بین بردن جنبه های نئوکلاسیک و به وجود آوردن یک فرم ساده و جذاب به خاطر نفع چشم نواز در عموم.ایده به این صورت بوده که یک صفحه نمایش بزرگ با یک نقطه کانونی که قادر به جلب توجه بسیاری از رانندگانی که هر روز از این جاده به عنوان مسیر اصلی استفاده میکنند باشد. انتخاب پنل های سفید آلومینیومی و استفاده از لایه های بسیار دقیق از:گرافیک و مونوگرام های درخشان زیبایی بصری ساده و کارآمد به نما بخشیده است.استفاده از دو صفحه ی شیشه ای افقی به مانند دو صفحه نمایش و یک ورودی دوبله (Double) ضروری به خاطر جلوگیری از طوفان شن.

طراحی داخلی و دکوراتیو دیدنی و جذاب هستند.بزرگ،و ارتفاع دو برابر سقف،این بوتیک لوکس را به یک فضای معاصر باشکوه تبدیل کرده است.استفاده یکپارچه و رنگ آمیزی شیشه به رنگ سیاه وسفید،پوشش دیوار از آینه ها وشفاف بودن پارتیشن های قفسه ها،و نمایش متدد شکلات ها به وسیله زمین سفید و سبز انیس... همگی به نبوغ و پختگی این فضا احترام خاصی بخشیده است.


استفاده از بلوط ،یه وجودآورنده ظاهر قابل توجه در مشبک ها،وزیباساز دکور داخلی با حجاری لبه های مضرس با ظرافت بالایی شده است.این بخش از طراحی داخلی که از مرکز فروشگاه در طبقه همکف میگذرد باعث به وجود آوردن یک سایه بان مشبک به صورت محافظ در فصل بهار ،طراوت و صمیمیتی خاص به قلب این مجموعه بخشیده است.














 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
مرکز خرید و سرگرمی Iluma

مرکز خرید و سرگرمی Iluma

مرکز خرید و Iluma در منطقه ای معروف در مرکز سنگاپور واقع شده است. این پروژه توسط گروه معماری WoHa”" و در فضایی بالغ بر 267615مترمربع طراحی و اجرا شده است. این ساختمان دارای فرمی مجسمه وار و متشکل از خطوط منحنی می باشد.

نمای این ساختمان از قطعات فلزی به رنگ سفید و مشکی تشکیل شده است و بر روی این نما، نقوش مختلف هندسی به نمایش درآمده است، این ترکیب در نما از خانه های سنتی این منطقه برداشت شده است.

ساختمان Iluma دارای مرکز خرید، سینما،مرکزی بازی کودکان ،کافی شاپ ، رستوران های محلی و محلی برای برگزاری بازارهای هفتگی می باشد.نمای کریستال مانند این ساختمان در شب، جلوة بسیار زیبایی به محیط اطراف می دهد.
















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
فروشگاه Capsula

فروشگاه Capsula

هدف گروه معماران شاندور از طراحی فروشگاه Capsula ، خلق یک فضای ساده، زیبا و جذاب برای مشتریان و کاربران این فضا بود. این فروشگاه در شهر بوداپست در کشور مجارستان واقع شده است.
زیربنای کل فروشگاه Capsula 230متر مربع می باشد و مدت زمان طراحی و اجرای آن یکسال به طول انجامیده است. طراحان در این فضا از رنگ های سیاه و سفید و سطوح قوسی استفاده کرده اند.



ستون های داخلی در این فروشگاه با الگوبرداری از ستون های کاخ های قدیمی طراحی شده است. البته در طرح آن دخل و تصرفاتی نیز صورت گرفته و به نوعی معاصر سازی انجام شده است.
سیستم نورپردازی ال ای دی و سرامیک های آینه ای و مشکی رنگ در کف فروشگاه، در هماهنگی بسیار خوبی طرح شده اند و علاوه بر جذابیت فضا، به روشنایی محیط نیز کمک شایانی کرده است.




در بخشی از فروشگاه Capsula از آثار هنری سفالی به صورت آویز استفاده شده است. بخشی از اجناس فروشگاه در داخل دیوار و درون محفظه هایی منحنی شکل جای گرفته است و هر محفظه توسط یک لامپ پوشش داده می شود.



پنجره های بزرگ و قوسی شکل در نمای این فروشگاه و جانمایی مانکن های سفید در پس زمینه نورانی فروشگاه در شب، و تابلوی گرافیکی نصب شده بر هر یک از پنجره ها، موجب تشویق عابرین و دعوت آن ها به فضای داخلی می شود. در فضای داخلی فروشگاه، علاوه بر دیوارها، از سکوهایی مکعبی نیز برای استقرار مانکن ها استفاده شده است.






منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی فروشگاه کتاب در فضای بهینه

طراحی فروشگاه کتاب در فضای بهینه

آیا می توان یک کتابفروشی بزرگ و کامل، با امکان مطالعه و جستجوی کتب در فضایی به مساحت 170 متر مربع طراحی کرد؟
گروه طراحی "مارتین" با ابتکاری جالب چنین فضایی را در شهر براتیسلاو در کشور اسلواکی طراحی و اجرا کرده اند. این گروه در این پروژه از یک تیم حرفه ای نجاری با نام "تری من" کمک گرفته اند.



اساس طراحی این فروشگاه با الگوبرداری از ساختار آبشار صورت گرفته است. کتاب ها در داخل قفسه های سرتاسری در طرفین اتاق جای گرفته است. در میان این دو ردیف،
پلکان چوبی و بزرگی تعبیه شده است.




در این فضا، کاربران می توانند به راحتی به جستجوی کتب بپردازند و حتی استراحت کنند و حتی در حالت نشسته به مطالعه بپردازند.
بدون اینکه در عبور و مرور افراد خللی ایجاد شود.




در بالاترین بخش پلکان نیز یک میز مطالعه و یک کافی شاپ کوچک برای پذیرایی از کاربران در نظر گرفته شده است. همانطور که در مقدمه این نوشتار نیز اشاره شد.



هدف اصلی گروه طراحی، بهینه سازی فضا بوده است. با انتقال اجسام به سطح عمودی و بهره گیری از یک سطح شیب دار و تغییر در طول پلکان، یک کتابفروشی باکیفیت به دست آمد. هرچند که مانند تمامی طرح ها، موافقان و مخالفانی برای خود خواهد داشت.





منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
Yanlord، جزو 10 ساختمان برتر معماری چین

Yanlord، جزو 10 ساختمان برتر معماری چین

ساختمان Yanlord با توجه به نوع طراحی و ساختار داخلی و خارجی آن، جزو 10 ساختمان برتر معماری نوین در چین شناخته شده که توسط گروه معماری NBBJ طراحی و به مرحله بهره برداری رسیده است.

این ساختمان که در جنبو غربی چین قرار گرفته، فضایی معادل 212 هزار و 482 متر مربع را به خود اختصاص داده است و در پایان سال 2010 میلای به دلیل نوع معماری و ساختار هندسی منظم خود توانست رتبه برترین معماری مدرن و نوین در چین را از آن خود کند.



گروه معماری NBBJ حدود 2 سال برروی نمای خارجی و طراحی معماری این ساختمان کار کرده و در نهایت در پایان سال 2010 میلادی آن را به صورت کامل در معرض نمایش عموم قرار داده است. این ساختمان کاملاً بزرگانی بوده و در قلب منطقه اقتصادی چین واقع شده که از لحاظ حمل و نقل نیز در منطقه منحصر به فردی جای گرفته است.



همچنین طراحی های خارجی ساختمان YAnlord به گونه ای صورت گرفته که می توان نمادی از طراحی نمای سه بعدی را در آن مشاهده کرد. این در حالی است که سیستم نورپردازی آن توسط Panarama و ساختار مهندسی آن نیز از طریق ARUP صورت گرفته است.



















منبع:سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
فروشگاه اسباب بازی - خوان کارلوس Menacho

فروشگاه اسباب بازی - خوان کارلوس Menacho




معمار خوان کارلوس Menacho طراحی فروشگاه اسباب بازی "د لا Cuna لا لونا" است. صرف نظر از سن مشتری، زمانی که آنها در این فروشگاه اسباب بازی در سانتا کروز بولیوی راه رفتن، آنها خواهد شد با جهان های مختلف ارائه شده است. محل برای این پروژه، رنگ آمیزی، انیمیشن، و تخیل بدون محدودیت، وحشی و سرکش، به طور طبیعی شامپانی و اهل تفریح ​​و بازی "بودند، و هنگامی که شما در داخل فروشگاه اسباب بازی شما می توانید تمام این.


تمام مبلمان و درک برای کودکان است که ارتفاع آن در حدود 1 متر (3.3 فوت) طراحی شده بود. این مکان رنگارنگ و آلی است، با مقدار زیادی از فضای باز است که تشویق آنهایی که کوچک به حرکت در اطراف و اکتشاف هر شی که آرزو.

موارد و قفسه به نظر می رسد به رقص، حرکت می کنند آرام در فضا و نور و اهل تفریح ​​و بازی است. "د لا Cuna لا لونا" است که فقط در مورد اسباب بازی نیست. این شهر همچنین دارای یک سالن تئاتر، یک اتاق چای، یک نوار آب، گوشه ای نرم، اتاق مطالعه و ورزش منطقه است.زیبایی از فروشگاه در خلوص طراحی شده توسط معمار Menacho بر اساس. آسمان برابر در سقف مغازه، با توجه به شکل ابر شناور که سربار است. نور مخصوص، اجازه می دهد تا برای این توهم است که با چراغ های نرم که به تصور ستاره اتفاق می افتد، تغییر شخصیت از فروشگاه با آوردن شب و روز است. خوان کارلوس Menacho به ارمغان می آورد با شادی طراحی و تخیل خود را به معماری سانتا کروز است.











منبع : سایت معماری مدرن
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی داخلی فروشگاه فورنارینا در لاس وگاس

طراحی داخلی فروشگاه فورنارینا در لاس وگاس

پروژه : طراحی داخلی فروشگاه فورنارینا
مکان : ایالات متحده آمریکا - لاس وگاس
طراح : جورجیو بروسو


در میان هرج و مرج لاس وگاس ، مکانی آرام برای لباس زنانه ایتالیایی " فورنارینا " بوجود آورده ایم ، مکانی برای آرامش جسم و ذهن .

در این فروشگاه مجموعه ای حیرت آور از محصولات که در قابهای مروارید گونه و حلقه های کرومی در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است .

دیوارها با منحنی های موجی شکل هیجان انگیزی آراسته شده اند .

نور حیرت آوری از آسمان می بارد ، حبابهای شیشه ای از رشته هایی آویزان شده اند و شاخکهای بزرگی این شبکه نورهای مستقیم را نگاه می دارد .

جورجيو بروسو براي طراحي داخلي فروشگاه ايتاليايي فورنارينا در لاس وگاس ، نقوشي سورئاليستي به شكل آميب ( تك سلولي ) را طراحي نموده است .

جورجيو بروسو براي طراحي اين محوطه وسيع به مساحت ۲۱۸ مترمربع با ارتفاع سقف ۹ متر ، اشكال ارگانيكی را طراحی نمود که كه با ۴ شاخک روکش شده و بزرگ از سقف آویزان
شده اند.







 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
marali_64 [ تجاری ]مراکز خرید در امریکا معماری تجاری 0

Similar threads

بالا