[ فستیوال های ورزشی ] المپیک 2012

[ فستیوال های ورزشی ] المپیک 2012

  • درخشان

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 4 44.4%
  • متوسط

    رای: 5 55.6%
  • ضعیف

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    9
  • نظرسنجی بسته .

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
انوشيرواني: احساسم قابل وصف نيست


وزنه‌‌بردار دسته فوق سنگين ايران در رقابت‌هاي المپيک 2012 لندن گفت: پس از کسب مدال نقره در ميدان بزرگي مانند المپيک نمي‌توانم احساسم را بيان کنم.

سجاد انوشيرواني پس از کسب مدال نقره دسته فوق سنگين وزنه‌برداري گفت: المپيک نهايت ورزش و بزرگترين ميدان ورزشي است. خدا را شکر مي‌کنم توانستم در اين ميدان بزرگ عملکرد خوبي داشته باشم. تلاش مي‌کنم به لطف خدا در مسابقات آينده به اين روند ادامه دهم. هدف من و بهداد سليمي هميشه موفقيت ايران بوده است.

وي با بيان اينکه خوشحالم تلاش وزنه‌برداران در مسابقات المپيک به ثمر نشسته، خاطرنشان کرد: حدود 2 سال و نيم است که از ناحيه زانو آسيب ديده‌ام، اما با اين حال نسبت به رقابت‌هاي جهاني توانستم در حرکت يک ضرب 6 کيلو و در حرکت دو ضرب 4 کيلو و در مجموع 10 کيلو رکوردم را افزايش دهم.

وزنه‌‌بردار فوق سنگين ايران در رقابت‌هاي المپيک 2012 لندن عنوان کرد: احساسم را نمي‌توانم به زبان بياورم. من و بهداد هدفمان اين بود که پرچم ايران را در مسابقات المپيک برافراشته کنيم که خوشبختانه اين موضوع محقق شد.

انوشيرواني درمورد اينکه چرا وزنه‌برداران در تمرينات عملکرد بهتري دارند اظهار داشت: کم کردن وزن و استرس مسابقات موجب مي‌شود شرايط در مسابقات کمي دشوار شود. خدا را شکر مي‌کنم که وزنه‌برداران ايران نتيجه فوق‌العاده‌اي کسب کردند که اين نتيجه حاصل تلاش تمام مسئولان و دعاي خير مردم بود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


بهداد سلیمی:طلا می خواستم،رکورد شکنی بماند برای بعد


دیگر ورزشها - قویترین مرد جهان می گوید خیلی زجر کشیده تا توانست طلای المپیک را از آن خودش کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ قوی ترین مرد جهان پس از افتخار آفرینی درالمپیک با بیان اینکه هر چه از مردم ایران تشکر کند باز هم کم است گفت:«خدا را شکر می کنم که توانستم دل میلیون ها ایرانی را شاد کنم.»
بهداد سلیمی این را گفت و ادامه داد:«من و سجاد انوشیروانی خیلی زحمت کشیدیم. خیلی درد کشیدیم. خیلی فشار تحمل کردیم. خیلی زجر کشیدیم. خدا را شکر که با شادی نتیجه گرفتیم.»
او در مورد رکورد شکنی هم حرف زد.اینکه چرا تلاشی نکرد تا بتواند آن را جابجا کند:«در المپیک نشد که این اتفاق بیفتد. ان‌شاءالله در مسابقه‌های بعدی این کار را می‌کنم. باید دید در مسابقه‌های آتی چه پیش می‌آید.»
قوی‌تر مرد جهان در پایان با بیان اینکه همه مردم از من توقع کسب طلا داشتند، گفت:« توقعات مردم و مسئولان،‌ فشار بسیار زیادی را به من وارد کرد. همه می‌خواستند که قهرمان شوم به همین دلیل اول در المپیک برایم مهم بود که طلا بگیرم و بعد برای رکوردزنی اقدام کنم. در این مسابقه‌ها این اتفاق نیفتاد اما برای مسابقه‌های بعدی برنامه‌ریزی جدی‌تری می‌کنم که این اتفاق بیفتد.»
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


حدادی : از باران ترسیدم/ جای هارتینگ بودم ، ۸۵ متر می انداختم


دیگر ورزشها - احسان حدادی می گوید برای شکستن رکورد المپیک رفته بوده اما باران کارش را خراب کرده.

احسان حدادی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن گفت:« واقعا شرایط دشواری بود. فکر می کنم حقم طلا بود اما باران کارم را خراب کرد. دیدید که فقط 11 سانتی متر کم آوردم. من آمده بودم که بالای 70 متر پرتاب کنم و رکورد المپیک را بشکنم اما بارش باران همه چیز را خراب کرد. یکبار در باران خورده بودم زمین و از این اتفاق می ترسیدم . باران که شروع شد خیلی با احتیاط به کارم ادامه دادم. »
او درباره خوشحالی بیش از اندازه هارتینگ آلمانی بعد از قهرمانی هم گفت:« من اگر جای او بودم و امکاناتی را که هارتینگ دارد ، داشتم 85 متر پرتاب می کردم. باید هم این قدر خوشحال باشد که قهرمانی المپیک را بدست آورده. البته اگر پایم فقط 2 سانتی متر این ور تر بود الان شرایط دیگری داشتیم. ولی باز هم خدا را شکر که حالا یک مدال نقره المپیک دارم ، آن هم در 28 سالگی . حالا تا 40 سالگی خیلی زمان باقی مانده برای مدال طلای المپیک. ان شاءالله در برزیل.»
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


قاسم رضایی:شاخ غول ها را شکستیم/ از مسابقات پکن،خواب لندن را دیده بودم


کشتی - دلاور ایرانی و قهرمان المپیک می گوید فقط برای کسب مدال طلا به لندن رفته بوده است.

به گزارش خبرآنلاین؛دلاور ایرانی وزن 96 کیلو گرم کشتی فرنگی المپیک دقایق پس از افتخار آفرینی اش گفت:«شاخ غول ها را شکستیم.»او که تا چند روز قبل از مسابقات صورتش آسیب دیده بود می گوید که فقط و فقط برای کسب مدال طلا به لندن رفته بوده است:« هدفی غیر از این نداشتم.همه آنها پس از کاری که با عبدولی کردند در یک طرف بودند و من هم در یک طرف.باید کار را روی تشک تمام می کردم تا دیگر حرفی باقی نماند.خوشبختانه این اتفاق افتاد و من حالا قهرمان المپیک هستم.»
رضایی در پایان با بیان اینکه از مسابقات پکن خواب لندن را دیده بوده است می گوید:« هدف این بود که در لندن 4 مدال طلا داشته باشیم.من از مسابقات پکن خواب این رقابت ها را دیده بودم.»
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


سجاد مرادی از المپیک حذف شد


دیگر ورزشها - دونده ایرانی حاضر در المپیک در گروه خودش ششم شد تا با این رقابت ها خداحافظی کند.

به گزارش خبرآنلاین؛امشب سجاد مرادی به عنوان تنها نماینده ایران در رقابت های دو 800 متر در گروه خودش ششم شد تا نتواند به مرحله نهایی این رقابت ها صعود کند.
او با زمان یک دقیقه و 45 ثانیه و 96 صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد که به البته به دلیل خطای او این زمان برای او ثبت نشد.
 

reynolds_nike

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خواهش میکنم بهم نشون بده کی گفتم مظاهری کلا یه مدال طلا داشت و یه برنز؟؟
چرا حرفا رو عوض میکنی، اصلا فرق بین بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا رو میدونی چیه؟؟
همیشه برات تاکید کردم که مدالهای مظاهری کجا بوده و تو چه مسابقاتی یه طلا داشته کجای دیگه یه طلای دیگه ، بخاطر اینکه کاملا متوجه بشی همه رو هم تفکیک کردم اما انگاری نمیخوای متوجه بشی- شما بر اساس علم ریاضیت اومدی صرفا بر اساس گوآنگژو قضاوت کردی ، منم گفتم اگه بازیهای آسیایی مطرحه ، مظاهری تو بازیهای آسیای یه طلا و یه برنز داره ، اما حالا داری میگی من یه جا گفتم یه طلا یه جا دارم میگم 2 تا
شما که رفتی و سرچ کردی که خیلیم خوبه اطلاعاتت زیاد میشه ، چرا اعتراف نکردی که اون دلیل درست عدم انتخاب احمدی که من بارها بهش اشاره کردم هم دخیل بوده ، یکم شجاعت داشته باش
بقول خودت قرار بوده یکی دیگه انتخاب شه، پس چرا بعد از انتخاب الهه احمدی فدراسیون تیر اندازی انصراف داد ، از اول دارم میگم به نظر من بهترین گزینه مظاهری بوده تو کاروان اولیه ایران ، کلی دلیلم برات آوردم(دلایلی جز مدال آوری رو هم آوردم) که هر بار حتی مستقیما حرفهای منو عوض میکنی ، خیلی جالبه ، خیلی . تو همون جاهایی که سرچ کردی بخون که چرا بنا به دلایلی همینایی که گفتی رو انتخاب نکردن

دیگه نمیدونم چطوری باید بگم همونهایی که اسم میبری مثل حدادی یا همون ...( نقطه چین) تو افتتاحیه نبودن ، وگرنه مشخصه مثلا حدادی گزینه بهتری بود ، اما با کنترل از راه دور میخواست پرچم رو حمل کنه ؟؟ مگه من مظاهری رو با سوریان یا حدادی و ... ( نقطه چین ) مقایسه کردم که شما اینا رو هی پیش میکشی و آخرش میگی بحث سر اون 3 نفر بود ، اگه بحث سر ایناست چرا هر بار بقیه رو میاری وسط؟؟

اینم نظر رییس فدراسیون تیر اندازی:
رئيس فدراسيون تيراندازي در خصوص عدم پرچمداري الهه احمدي در كاروان ورزشي ايران گفت: در ابتداي امر احمدي به عنوان پرچمدار كاروان ايران انتخاب شد، اما به دليل اينكه تيراندازان كشورمان به عنوان اولين گروه از ورزشكاران فرداي مراسم افتتاحيه در ميدان رقابت حاضر مي‌شوند و ممكن بود اين موضوع تأثير منفي در عملكرد تيراندازان كشورمان داشته باشد، فدراسيون تيراندازي اعلام انصراف كرد.

اینم یه دلیل درست برای عدم انتخاب خانم احمدی در کنار خیلی از دلایل شایستگیهای مظاهری که گفتم
تو المپیک آتلانتا 1996 اگه یادت باشه تنها شرکت کننده زن ایرانی رو پرچم دار کردن ، در حالی که ایران نفراتی مثل رسول و امیر رضا خادم رو داشت ، دلیلشونم نشون دادن ارج نهادن به زنان بود و آزادی و راحتی و محترم بودن زنان در ایران ( حالا کاری ندارم که ارج میذارن یا نه و بقیه ) که به نظر دلیله خوبی بود برای اون سالهای ایران ما ، اون طفلک هم تا جایی که یادمه هیچ عنوانی نداشت و تو المپیک اما شرکت کرد

دقیقا هم اشاره کردم که از یه وبلاگ دارم اون افتخارات کامل مظاهری رو میگم و برای بیان افتخارات اصلیش نیازی به سرچ نبود حتی تو ویکیپدیا که انگاری اطلاعاتتو از اون جا جمع میکنی و با توجه به شناختم از شما ، پیش بینی حرفتم کردم و گفتم الان دوباره این حرفها رو بیان میکنی
شما تو اون مسابقات مظاهری بودید که میگید در حد چی بود و چی نبود ؟؟
باز که دوباره داری رشته ها رو با هم مقایسه میکنی- امشب بهداد سلیمی بین چند نفر قهرمان شد ؟؟ اینا واقعا چه ربطی بهم دارن که میگی مثلا بقیه رشته ها 15-20 نفرن و تیر اندازها 60 نفر؟
مثالتونم از یزدانی جالبه ، پس با این حرف چرا سوریان که همیشه طلای جهان رو میگرفت نه المپیک قبلی مدال گرفت و نه بازیهای آسیایی؟؟
حسین توکلی بدون سابقه جهانی درخشان اومد و تو سیدنی 2000 یه طلای المپیک رو تو وزنه برداری گرفت ، نه؟
شرایط المپیک با همه جا فرق داره ، گاهی یکی بی هیچ سابقه ای میاد و قهرمان میشه و یکیم با کلی سابقه کم میاره
من هیچ وقت ارزش مدالهای الهه احمدی رو پایین نیاوردم اما مدام داری ارزش کار مظاهری رو میاری پایین
مثل این میمونه که من ندونسته بگم مثلا بعضی از تیر اندازهای زن معروف و قهرمان جهان ، قبل از اون بازیها تونسته بودن سهمیه بگیرن و تو اون بازیهایی که خانم احمدی رفته کسی از تیر اندازهای مطرح نبوده ،( در حالی که من اصلا اینو نمیدونم )، اما شما با اطمینان بیان میکنی اون بازیها اصلا ارزش نداره ، انگاری همراه تیم رفته بودی و همه رو آنالیز کردی
همین خانم الهه احمدی تو تفنگ 50 متر المپیک ، بین 47 تیرانداز ، نفر 43 شد ، حالا باید با این نتیجه و طبق مثالی که از یزدانی زدید ، قضاوت کنیم که اون مسابقاتی که خانم احمدی رفته بود ارزشی نداشت؟؟( در حالی که از نطر من این نتیجه باعث نمیشه نتیجه خوبش تو تفنگ 10 متر رو نبینیم)
من همیشه قضاوت رو سپردم به کسایی که احیانا حوصله این بحث من و شما رو داشته باشن و بخوننش ، اما شما خوت میبری و میدوزی و از دید همه قضاوت میکنی و نتیجه هم میگیری به نفع خودت و نظر همه رو مثل نظر خودت میدونی، باریکلا - اینو که میدونی حداقل نطر خیلی ها در مورد دست دادن و ندادن مظاهری مخالف نظر شما بود

راستی خودت داری میگی اگه بیشتر برسن میتونه نتیجه بگیره ، هیچ میدونی بعد از بازیهای آسیایی 2010 همین علی مظاهری از تیم بوکس کنار رفت و دلیلشم عدم توجه مسئولان به بوکس بود ( که تو همون بازیها حقشو با نا داوری جلوی بوکسور سوری خوردن و نیمه نهایی رو به اون حریف سوری باخت و میگفت ما تو بوکس کسی رو نداریم که دادخواهی کنه )( حتی برای اولین بار المپیک امسال بوکس پخش مستقیم شد)
بحث پرچم داری نبود که بحث ارزش سابقه ورزشی و احترام به سابقه ورزشی افراد بود که از کاپیتانی پرسپولیس گفتم ، اما دوباره حرف منو عوض کردی
به نظرت من گفته بودم که نکونام جدیدالورود بشه کاپیتان استقلال؟؟من نظر خودتو پرسیدم. تو باشگاه هم سرچ کن همون موقع که این بحث کاپیتانی استقلال شد من چه نظری داشتم
این نظر شخصی شماست و نظر شخصی منم در مورد مظاهری و دست دادن و ندادن همونی بود که گفتم ، مظاهری هم شعورشو همونجا نشون داد

در کل شما کلا باواژه ای به نام مدال جهانی مشکل دارید!!!برای اینکه مشکل حل بشه به من بگید مدال جهانی ارزشش بالاتره یا آسیا؟؟اینو بدون تعصب بگید.
در ضمن جوری میگی بازیایی آسیایی که انگار المپیکه!!!در ضمن من کی گواجو رو فقط اوردم.وقتی میگم احمدی 3 مدال آسیا و یک نقره و برنز جهانی داره یعنی فقط بازیای آسیایی رو گفتم!!!
در ضمن من اطلاعاتم خوبه و وقتی دنبال اطلاعاتم هستم خوب سرچ میکنم.ولی شما میری یه وبلاگ شخصی رو میگردی پیدا میکنی.حداقل درست سرچ کن عزیز من!!!
من نمیدونم که پرچمدار شدن چه مشکلی رو میتونه باعث بشه!!!اینا یه سری مسائل الکی هستش.4 سال پیشم هما حسینی رو پرچمدار کرده بودند که در برابر ورزشکارای دیگرمون افتخاری نداشت!!!تو 2000 سیدنی هم با وجود اینکه کشتی دیر شروع میشد خادم رو بردند.این انتخاب ها نشون میده که انتخاب پرچم دار اصلا رو حساب کتاب نیستش!!!ولی خب دلیلی که باعث شد بحث تا اینجا ادامه پیدا کنه این بود که شما میگی مظاهری از لحاظ مدال آوری از همه بهتر بود.در حالی که اینطور نیست !!!
بحث سوریان رو اوردم وسط به خاطر این بود که داشتی با مظاهری مقایسش میکردی!!گفتی هر قهرمانی یه روز بدم داره.در حالی که مظاهری قهرمان نیست.و اگرم بوده تو سال 2006 قهرمان بوده و قهرمان محسوب نمیشه.پس مقایست اصلا خوب نبود.جالبه تو معرفی کردن سوریان کسی از مدالای آسیاییش نمیگه چون 5 طلای جهانی و 1 المپیک داره.ولی اگه مظاهری رو معرفی کنیم باید از مدالای آسیاییش بگیم!!!
در مورد منبع هم خیلی مهمه که حواست جمع باشه و دنبال منبع الکی نری.اینو بخوخاطر خودت گفتم.در ضمن اینکه میگی مگه من تو مسابقات مظاهری بودم که اظهار نظر میکنم باید بگم که نبودم ولی اگه بهترین ورزشکارای دنیا هم به فرض محال اونجا باشند هیچ موقع ارزش خاصی نداره.شما مجبوری از اون مسابقات استفاده کنی تا بگی افتخارات مظاهری از احمدی بیشتر بوده.هدفت همینه.یعنی یه جور میخوای بگی غیر از بهانه کمیته المپیک مظاهری از نظر مدالم ازش سرتره!!!در حالی که مثلا امثال سوریان یا رضا زاده یا ساعی اصلا کسی از مدالای آسیاییشون نمیگفتند چون با این کار سطحشون پایین میومد!!!ولی خوب مظاهری قضیش فرق میکنه!!!

برای من جالبه شما میگی تو بوکس اگه ببازی حتما حذفی ولی تو کشتی با یک باختم احتمال برنز گرت هستش.یعنی میخوای بگی بوکس سخت تر از کشتیه.به همین خاطر من از تیر اندازی مثال زدم که دیگه مقایسه رو بزاری کنار!!!

مثالم از یزدانی به خاطر این بود که بگم مسابقات غیر رسمی حتی طلا هم بگیری هیچ ارزشی ندارند.!!!همین کشتی آزادمون 2 ماه قبل تو یه مسابقات تدارکاتی فکر کنم 6 یا 7 مدال طلا گرفتند.ایا این مدالا ارزش داشته؟!!!اگه تو المپیک موفق بشند میگن موفق بوده اگه مدال نگرند ناموفق بودند .و کسی مسابقات تدارکاتیرو نمیبینه!!
در مورد سوریان بگم که مهم نیست که تو بازیای آسیایی مدال نگرفت چون بنظرم شرکت برای این ورزشکار تو این مسابقات انگیزه میخواست و باید تو این مسابقات از ورزشکاردیگه استفاده میشد تا فرصت برای ارز اندام پیدا کنه .شما جالبه در مورد سوریان 10% خالی لیوان رو میبینی.!!!سعی کن 90 درصد پر رو ببین.سوریان از 2005 مدال آوریش شروع شده و تنها شکستی که داشته المپیک لندن بود .اونم چون مشکل روحی داشت.چون مربیش بنا اونجا نبود!!و اینکه مدال آیا رو نگرفته اصلا مهم نیست!!!
در مورد توکلی هم بگم که ایشون ورزشکار خوبیه ولی نباید با اسطوره ها مقایسه بشه.اونم مثل نواب نصیر شلال بود.رکوردی که شلال زد خیلی خوب نبود و چون رقیباش نبودند و بقیه هم اکثرا حذف شدند ایشون نهایت استفاده رو کرد و نقره گرفت.خود توکلی هم میگفت که از حرکتای شلال راضی نبود.توکلی هم 1 بار تو المپیک ازین مشکل حریفا استفاده کرد و قهرمان شد ولی بعدش چی؟؟کلا محو شد.ولی امیدوارم شلال وضعیتش بهتر بشه.مثلا شما سعید محمد پور رو ببینید که ایشون خیلی خوبه ولی از شانس بدش همه رقباشم تو روز خوب بودند.تو اونروز همه وزنه میزدند.وگرنه ایشون عالی بود.

من ارزش کار مظاهری رو پایین نیوردم.ولی چون شما گفتی که از لحاظ افتخار آفرینی مظاهری بهتر بوده به همین خاطر این بحثا پیش اومد وگرنه مظاهری هم ورزشکار خوبیه ولی در سطح آسیا

در مورد اینکه میگید:
مثل این میمونه که من ندونسته بگم مثلا بعضی از تیر اندازهای زن معروف و قهرمان جهان ، قبل از اون بازیها تونسته بودن سهمیه بگیرن و تو اون بازیهایی که خانم احمدی رفته کسی از تیر اندازهای مطرح نبوده ،( در حالی که من اصلا اینو نمیدونم )، اما شما با اطمینان بیان میکنی اون بازیها اصلا ارزش نداره ، انگاری همراه تیم رفته بودی و همه رو آنالیز کردی

من اینو نگفتم.من بازیای تدارکاتی که مثال بردم رو منظورم بود.چون مدالاشون ارزش نداره و فقط بابت آمادگی هستش.و کسی اینارو توجهی بهشون نمیکنه .در ضمن مطمئنا کسب سهمیه المپیک تو مسابقات جهان بسیار سختره نسبت به گزینشی المپیک تو آسیا.
خانم احمدی تخصص اصلیش 10 متر بود و مثل این میمونه که یه شناگری که تخصصش کرال هستش رو توقع داشته باشیم تو پروانه هم عالی باشه که ازین خبرا نیست!!!

من بازم میگم مظاهری ورزشکار خوبیه ولی در سطح آسیا .معمولا مسئولای ما فقط به رشته هایی توجه دارند که احتمال مدال توش وجود داره.!!!

در مورد بحث دست دادنم من قبلا حرفامو زدم.بازم دم بنا و عبدولی گرم که فرهنگ بالاشونو نشون دادند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تغییرات جدول توزیع مدال‎ها در شب پرمدال ایران/ 12 پله صعود با چهار مدال
در شبی که کاروان ورزشی ایران پرمدال‏ترین ساعات خود در ادوار مختلف المپیک را سپری و با صعود 12 پله‎ای فاصله‌اش را با جمع 10 کشور برتر نزدیک‏تر کرد، چینی‌ها از آمریکا پیشی گرفتند و صدرنشینی خود را تثبت کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، سی‏امین دوره بازی‏های المپیک تابستانی روز گذشته با برگزاری رقابت‏های روز دوازدهم در لندن پیگیری شد. ساعات ابتدایی این روز از مسابقات برای کاروان ورزشی ایران خیلی رضایت‌بخش نبود برخلاف ساعات پایانی که بدست آمدن دو مدال طلای رضا قاسمی و بهداد سلیمی (کشتی فرنگی و وزنه برداری) و دو مدال نقره سجاد انوشیروانی و احسان حدادی (وزنه برداری و دوومیدانی) المپیک سی‏ام را به کام ورزش ایران کرد. چهار مدالی که در پایان دوازدهمین روز بازی‏های المپیک لندن به کاروان ورزشی ایران تعلق گرفت، بخشی از مدال‏های توزیع شده در این روز بود. در این روز از بازی‏ها 21 مدال طلا، 21 مدال نقره و 26 مدال برنز میان کشورهایی که پیش از این موفق به کسب مدال شده بودند و البته سه کشور جدید راه یافته به جدول مدال‌آوران، توزیع شد تا مجموع مدال‏های توزیع شده به 624 مدال برسد. بدین ترتیب تاکنون 73 کشور از مجموع 204 کشوری که در بازی‏های المپیک 2012 لندن شرکت کرده‏اند، صاحب مدال شده‏اند. تا به امروز 200 مدال طلا، 202 مدال نقره و 222 مدال برنز میان شرکت کنندگان توزیع شده است. در چارچوب رقابت‎های روز گذشته، چینی‏ها فاصله خود را با آمریکا بیشتر کردند، طوری که چینی‏ها در حال حاضر با چهار مدال طلای بیشتر و سه مدال بیشتر در مجموع مدال‎ها صدرنشین مطلق جدول توزیع مدال‏ها هستند. بعد از آمریکا که در رده دوم قرار دارد، بریتانیای میزبان همچنان کشور سوم است. ورزشکاران بریتانیا در روز دوازدهم بازی‎های المپیک چهار مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز دیگر گرفتند و فاصله خود را با تیم چهارم بیشتر کردند، هرچند همچنان با تیم دوم جدول اختلاف زیادی از نظر تعداد مدال دارند. در این روز از بازی‏ها کاروان ورزش ایران 12 پله صعود کرد و در رده دوازدهم جدول توزیع مدال‏ها قرار گرفت، جائیکه از میان کشورهای آسیایی تنها قزاقستان، کره جنوبی و چین را بالای سر خود دارد. جدول توزیع مدال‏ها به شرح زیر است:
ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‎ها
1 چین 34 21 18 73
2 آمریکا 30 19 21 70
3 بریتانیا 22 13 13 48
4 کره جنوبی 12 5 6 23
5 روسیه 10 18 20 48
6 فرانسه 8 9 11 28
7 ایتالیا 7 6 4 17
8 آلمان 6 14 7 27
9 قزاقستان 6 - 1 7
10 هلند 5 3 6 14
11 استرالیا 4 12 9 25
12 ایران 4 3 1 8
13 مجارستان 4 2 3 9
14 کره شمالی 4 - 1 5
15 کوبا 3 3 1 7
16 بلاروس 3 2 3 8
17 نیوزلند 3 1 5 9
18 آفریقای جنوبی 3 1 - 4
19 اوکراین 3 - 6 9
20 ژاپن 2 13 14 29
- - - - - -
65 آرژانتین - - 1 1
65 هنگ کنگ - - 1 1
65 عربستان سعودی - - 1 1
65 کویت - - 1 1
65 مراکش - - 1 1
65 پورتوریکو - - 1 1
65 ترینیدادو توباگو - - 1 1
65 ترکیه - - 1 1
65 ازبکستان - - 1 1
مجموع 73 کشور 200 202 222 624

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هفت ورزشکار کامرونی از دهکده المپیک ناپدید شده‌اند گروهی از ورزشکاران کامرونی دهکده بازی‌های المپیک 2012 لندن را ترک کرده‌اند و گفته می‌شود قصد دارند به عنوان پناهنده زندگی جدیدی را در اروپا آغاز کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، "دیوید اوجونگ"، رئیس کاروان ورزشی کامرون در رقابت‌های المپیک 2012 لندن به رویترز گفت: چیزی که به عنوان شایعه مطرح شده بود به نظر می‌رسد به حقیقت تبدیل شده است. هفت ورزشکار کامرونی که برای حضور در بازی‌های المپیک لندن به این شهر آمده بودند اکنون از دهکده رقابت‌ها ناپدید شده‌اند.
"دروسیل انگاکو"، دروازه بان تیم فوتبال زنان کامرون، نخستین ورزشکاری بود که دهکده بازی‌ها را ترک کرد و این در حالی بود که هم‌تیمی‌های او در کاونتری مشغول تمرین آماده سازی برای دیدار مقابل نیوزلند بودند.
بعد از او "پل اکان ادینگه"، شناگر کامرونی و سپس پنج عضو تیم بوکس این کشور ناپدید شدند. در مجموع 37 ورزشکار از کامرون برای حضور در بازی‌های المپیک به لندن آمده‌اند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گزارش تصویری/ شادی مردم آمل پس از قهرمانی و کسب مدال طلای قاسم رضایی
آمل - خبرگزاری مهر: پس از قهرمانی قاسم رضایی ،وزرشکار آملی در المپیک مردم آمل به شادی پرداختند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رکورد جاودانه ورزش ایران در المپیک 2012/ طلسم‌هایی که شکسته شد خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: کاروان ورزشی ایران در مسابقات المپیک لندن با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز پرافتخارترین کاروان ورزشی کشورمان در ادوار مختلف المپیک شد. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، کاروان ورزشی ایران با کسب مدال طلای قاسم رضایی در وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی، مدال‌های طلای بهداد سلیمی و نقره سجاد انوشیروانی در دسته 105+ کیلوگرم وزنه‌برداری و مدال نقره احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک، رکورد مدال‌آوری در المپیک سیدنی را با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز ارتقا بخشید و موفق‌ترین نتیجه در ادوار تاریخ ورزش ایران در المپیک را رقم زد.
کاروان ایران در المپیک 2000 سیدنی سه مدال طلا و یک برنز را کسب کرده و توانسته بود در آن مسابقات در رده بیست و ششم جهان قرار بگیرد. حسین توکلی و حسین رضازاده در وزنه‌برداری و علیرضا دبیر در کشتی مردان طلایی و هادی ساعی در تکواندو تنها برنزی کاروان ایران در بازی‌های المپیک سیدنی بودند.
البته در المپیک سال 1952 هلسینکی کاروان ورزشی ایران موفق شده بود سه مدال نقره و چهار مدال برنز کسب کند که ورزشکاران کشورمان در آن رقابت‌ها بیشترین مدال را به خود اختصاص داده بودند. جهان‌ پهلوان غلامرضا تختی و ناصر گیوه‌چی در کشتی و محمود نامجو در وزنه‌برداری مدال‌های نقره و جهانبخت توفیق، محمود ملاقاسمی و عبدالله مجتبوی در کشتی و علی میرزایی در وزنه‌برداری مدال‌های برنز ایران را گرفته بودند.
کاروان ورزشی ایران تا لحظات پایانی روز دوازدهم بازی‌های المپیک 2012 با کسب چهار مدال طلا (حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی - کشتی فرنگی و بهداد سلیمی - وزنه‌برداری)، سه مدال نقره (نواب نصیرشلال و سجاد انوشیروانی - وزنه‌برداری و احسان حدادی - دوومیدانی) و یک برنز (کیانوش رستمی - وزنه‌برداری) در جایگاه دوازدهم جدول توزیع مدال‌های المپیک سی‌ام ایستاده است.
با این نتایج ناکامی ورزش ایران در المپیک 2004 چین با کسب یک مدال طلا و یک برنز در حالی به فراموشی سپرده شد که هنوز ورزشکاران ایران در رشته‌های کشتی آزاد و تکواندوی آقایان و بانوان شانس کسب مدال دارند.
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
عبدولی با ناداوری بازنده شد

نماینده وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان در دومین دیدارش در بازی‌های المپیک لندن با ناداوری مقابل قهرمان المپیک پکن از فرانسه بازنده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از لندن، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک که از ساعت 16:30 امروز به وقت ایران در سالن "اکسل" شهر لندن آغاز شد، سعید عبدولی نماینده وزن 66 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست و پیروزی در دور دوم مقابل نماینده ترکیه، در مرحله یک‌چهارم نهایی با ناداوری مقابل قهرمان فرانسوی المپیک پکن بازنده شد.

عبدولی در این مسابقه در 2 تایم و با نتایج (صفر بر 3) و (صفر بر یک) و با ناداوری محض و اعمال نفوذ داروان مقابل استیو گینو، قهرمان المپیک 2008 پکن از فرانسه بازنده شد از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

عبدولی در حالی ‌که در تایم اول در خاک حریف نشسته بود حریفش موفق نشد اجرای فن کند، اما در کمال تعجب داوران رای به پیروزی حریف دادند. در تایم دوم هم در حالی‌که نماینده کشورمان حریفش را بارانداز کرده بود با اعتراض بی مورد و هماهنگ شده مربی فرانسه امتیاز عبدولی پس گرفته شد که با اختلاف نظر داوران هم همراه بود.

نماینده کشورمان برای ادامه کار باید متظر حضور حریفش در فینال باشد.


تحلیلی خبری 598

 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
عكسی که بار دیگر كانون توجه قرار گرفت

حضور 'اوسكار پیستوریوس' دونده بدون پای آفریقای جنوبی در بازی های المپیك لندن عكسی قدیمی از او را بار دیگر كانون توجه جهان قرارداده است.



به گزارش ایرنا، این دونده بدون پا با تلاش های فراوان توانست جواز شركت در بازی های المپیك را بگیرد، الهام بخش بسیاری از افراد معلول و حتی سالم است.


پیستوریوس در دوی 400 متر بازی های المپیك 2012 لندن در كنار دوندگان سالم و پا به پای آنها دوید تا نشان دهد كه نقص عضو بهانه ای برای ناتوانی نیست.

بعد از مسابقه او در المپیك ، عكسی قدیمی از وی در كنار كودكی بدون دو دست و دو پا در اینترنت پخش شد كه توجه بسیاری را به خود جلب كرد.

برخی از سایت ها با انتشار مجدد این عكس نوشتند: این عكس به یادمان می آورد ارزش كاری كه او برای دیگر افراد قطع عضو انجام داده، بی نهایت است. از این به بعد هر كسی در دنیا كه دست یا پا ندارد كافی است نگاهی به پیستوریوس بیندازد و با خود بگوید: 'اگر او می تواند پس من هم می توانم'.

'الی چالس' نام دختر خردسالی است كه در عكس با پیستوریوس مسابقه می دهد. او مردی را در كنار خود می بیند كه مثل او است اما محدودیت ها را نپذیرفته است.

پیستوریوس گرچه نتوانست به فینال برسد اما در دور مقدماتی دوی 400 متر به قدری خوب دوید كه راهی نیمه نهایی شد. موفقیت های او در مسابقات جهانی و اكنون نیز المپیك نه تنها به افراد معلول بلكه برای انسان های سالم نیز انگیزه می دهد.

در نیمه نهایی 'كرانی جیمز' كه به عنوان نفر اول از خط پایان عبور كرد، تحت تأثیر رقابت با پیستوریوس، بلافاصله بعد از پایان مسابقه به سمت وی رفت و برچسب نام خود كه روی پیراهنش چسبیده بود را با او عوض كرد.



همراهان نیوز
 

sam 600020

عضو جدید
کاربر ممتاز
تقدیم به استاد محمد بنا و سعید عبدولی


درود بر شرف مربی ای که ۱۰۰میلیون پاداشش رو میده به شاگردش و میگه اینا شاگردای من نیستن، پسرای منن
درود بر غیرت جوونی که با داداشش کاهو میفروشن پشت وانت تا خرج خونواده ۱۳ نفرشونو در بیارن و وقتی بهش میگن بزار یه عکس ازت بگیریم تا مردم ببینن قهرمانشون داره چیکار میکنه، میگه نه! از زندگیم راضیم چون خدا ازم راضیه……..
درود به مادری که با چشم گریون میگه از باخت پسرم ناراحت نیستم، فقط نزارید توی اون غربت گریه کنه……

اینجاست که مسئولین باید دست به عملی خدا پسندانه بزنند که در درجه اول خدا راضی شود و بعد ملت شریف و فهیم ایران اسلامی و آن مربی بزرگ و نابغه کشتی فرنگی محمد بنا که با تمام پیشنهادهای مالی که در خارج از ایران به او دادند و اوقبول نکرد برای عزت و اقتدار ایرانی و ۴ سال شبانه روز وقتش را در راه عزمت ایران گذاشت و حالا هم میگوید هر چه به من می خواهید بدهید به عبدولی بدهید.قطعا تمام ایرانیان از مسؤلین تقاضا دارند که اولا از آقای محمد بنا تقدیر و تجلیلی در خور جایگاه و مقام و کاری که برای سربلندی ایران اسلامی کرده به جا آورده شود و بعد به سعید عبد ولی بگویند ای جوان با غیرت گر چه در مسابقاتی که ۴ سال شبانه روز با مشکلات مالی شدید برای آن زحمت کشیده و خون دل خوردی برای بالا بردن پرچم ایران اسلامی , بنا حق و با ناداوری حق تو را نادیده گرفتند وتو را بازنده اعلام کرده تا بار دیگر از این طریق ضربه ای به کشور عزیزمان بزنند ما از تو در حد کسانی که در این میدان به مدال طلا دست یافتند تجلیل و قدر دانی میکنیم و همچنین تمام جوایز و افتخارات شامل حال شما هم میشود به پاس قدر دانی از تمام کسانی که در راه سر بلندی ایران اسلامی قدم برداشته و در این را دچار ناملایمتهایی شدند .
آن وقت است که تمام ما ایرانیها این افتخار بزرگ را جشن خواهیم گرفت........
 
آخرین ویرایش:

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
د
برای من جالبه شما میگی تو بوکس اگه ببازی حتما حذفی ولی تو کشتی با یک باختم احتمال برنز گرت هستش.یعنی میخوای بگی بوکس سخت تر از کشتیه.به همین خاطر من از تیر اندازی مثال زدم که دیگه مقایسه رو بزاری کنار!!!

همه حرفای منو شما موجوده ، همون یه دلیل مناسب و منطقی برای عدم انتخاب الهه احمدی نشون دهنده بهتر نبودن ایشون بود ، حتی اگه چند تا مدال طلای جهانی داشت
اما چون نظر فدراسیون تیر اندازی با شما متفاوت بوده ، شما قبول نداری ، خوب اصلا اشکالی نداره
به هر حال این کار در جهت کاهش استرس و خستگی و افزایش آرامشش بوده و در نتیجه افزایش شانس برای کسب نتیجه بهتر- من جایی منکر ارزشهای الهه احمدی شدم؟
همیشه هم تو همین بحثمون گفتم کارهاش و مدالهاش ارزشمند بوده ، خیلیم با ارزش حتی از محسن شادی هم تعریف کردم
شما کلی از مدالهای الهه احمدی گفتی ، جالبه میگی 50 متر تخصصش نبوده اما تو همین رشته هم مدال برنز جهانی داره ایشون که مدام شما ازش دم میزنید( من منکر ارزشش شدم ؟ )، پس درست سرچ کن
تو آخرین جام جهانی تیر اندازی تو ایتالیا ( اردیبهشت 91) هم که خانم احمدی رفت تو تفنگ 10 متر بیستم شد و حتی زهرا هاشمی هفدهم شد ، جام جهانی که دیگه معتبره ، باید ارزش همه نتایج خوب الهه احمدی فراموش بشه ؟؟ منبع میخوای؟؟
راستی همین قاسم رضایی که طلای المپیک رو گرفت ، فقط یه برنز جهانی داشت تو سال 2007 بقیه مدالهاش همه آسیای بود ، درست سرچ کن ، ویکیپدیا رو که میشناسی؟
شما میگی من کی گوآنگژو رو گفتم ؟ عجیبه - همون تست ریاضیت بر اساس نتایج گوآنگژو بود که گفتی ارزش 2 نقره و برنز احمدی و یا طلای شادی بیشتر از برنزه مظاهری بود
بعد تستت رو مطرح کردی و نتیجه گرفتی که اون دو تا از این بهترن
10 بار گفتم فقط که مدال آوری نبوده کلی دلیل دیگه داشته حتی مثال زدم تو المپیک 96 که یه خانمی بدون مدال و اما با یه دلیل منطقی پرچم دار شد ، وقتی تو افتتاحیه ورزشکاری مثل سوریان ،یوسف کرمی، باقری معتمد، حدادی ، بهداد سلیمی و ... نداریم که پرچم داری کنن مجبوریم از افتخارات آسیایی مظاهری بگیم و پرچم رو بدیم دستش ، اون سال و اون المپیک خادم زودتر رفت و پرچم داری کرد اینبار به هر دلیلی ( مثل نظر مربیان و فدراسیون و کارشناساشون ) این قهرمانان بزرگ دیر تر اعزام شدن، یکی دیگه از نفراتی که کاندید پرچم داری بود تو کاروان اولیه ایران، رودکی جودو کار پر امیدمون بود که اونم مصدوم شد ، افتخارات رودکی هم از مظاهری بیشتره اما مصدوم شد و از لیست نامزدها خارج شد
من کی مظاهری رو با این قهرمانان جهانی مقایسه کردم به لحاظ افتخار و مدال آوری و شایستگی ؟ بهم نشون بدید دیگه
وقتی میگیم گزینه بهتر ، با در نظر گرفت همه جوانب میگیم گزینه بهتر ، پس حتی یکی مثل سوریان با همه مدالهای جهانیش و همه شایستگیها و برتریهاش نسبت به مظاهری ، فقط چون تو افتتاحیه نیست ، نمیشه گفت گزینه بهتریه . آخه نیست که اصلا که بخوایم مقایسش کنیم


در مورد نقل قولی که از حرفتم گرفتم
معنای کامل تغییر حرف و نظرات دیگه رو بازم داریم میبینیم
اون مقایسه کجا و این یکی کجا؟؟ من کی گفتم که کشتی سخت نیست و بوکس سخت تره؟؟
تنها تفاوت این دو رو برای ادامه کار وقتی یکی بازنده شد رو بیان کردم که اصلا ربطی به سختی و راحتی نداشت
بازنده تو بوکس حذف میشه و تو کشتی اینجوری نیست و شاید بمونه تو جدول ( کجا اون معنی رو میده که شما داری میگی؟)-اینا حتی مقایسه ورزشها با هم نیست ، مقایسه جدول بندی و نحوه صعود به دوره بعدیه - و گفتم بنا باید هم کشتی گیرشو بر میگردوند چون احتمال داشت حداقل تا برنز بره بالا

بقیه رو هم همه نظرات و حرفام هست ، مظاهری شعور و شخصیت بالاش رو همونجا نشون داد
 
آخرین ویرایش:

حامدیا

اخراجی موقت
تقدیم به استاد محمد بنا و سعید عبدولی


درود بر شرف مربی ای که ۱۰۰میلیون پاداشش رو میده به شاگردش و میگه اینا شاگردای من نیستن، پسرای منن
درود بر غیرت جوونی که با داداشش کاهو میفروشن پشت وانت تا خرج خونواده ۱۳ نفرشونو در بیارن و وقتی بهش میگن بزار یه عکس ازت بگیریم تا مردم ببینن قهرمانشون داره چیکار میکنه، میگه نه! از زندگیم راضیم چون خدا ازم راضیه……..
درود به مادری که با چشم گریون میگه از باخت پسرم ناراحت نیستم، فقط نزارید توی اون غربت گریه کنه……

اینجاست که مسئولین باید دست به عملی خدا پسندانه بزنند که در درجه اول خدا راضی شود و بعد ملت شریف و فهیم ایران اسلامی و آن مربی بزرگ و نابغه کشتی فرنگی محمد بنا که با تمام پیشنهادهای مالی که در خارج از ایران به او دادند و اوقبول نکرد برای عزت و اقتدار ایرانی و ۴ سال شبانه روز وقتش را در راه عزمت ایران گذاشت و حالا هم میگوید هر چه به من می خواهید بدهید به عبدولی بدهید.قطعا تمام ایرانیان از مسؤلین تقاضا دارند که اولا از آقای محمد بنا تقدیر و تجلیلی در خور جایگاه و مقام و کاری که برای سربلندی ایران اسلامی کرده به جا آورده شود و بعد به سعید عبد ولی بگویند ای جوان با غیرت گر چه در مسابقاتی که ۴ سال شبانه روز با مشکلات مالی شدید برای آن زحمت کشیده و خون دل خوردی برای بالا بردن پرچم ایران اسلامی , بنا حق و با ناداوری حق تو را نادیده گرفتند وتو را بازنده اعلام کرده تا بار دیگر از این طریق ضربه ای به کشور عزیزمان بزنند ما از تو در حد کسانی که در این میدان به مدال طلا دست یافتند تجلیل و قدر دانی میکنیم و همچنین تمام جوایز و افتخارات شامل حال شما هم میشود به پاس قدر دانی از تمام کسانی که در راه سر بلندی ایران اسلامی قدم برداشته و در این را دچار ناملایمتهایی شدند .
آن وقت است که تمام ما ایرانیها این افتخار بزرگ را جشن خواهیم گرفت........

انشاالله که حتما همینطور میشه
 

کانادا

عضو جدید
کاربر ممتاز
احسنت به شما با این نظرات کارشناسیتون ......................

المپیک میدان سختیه حالا که بچه ها دارن امسال زحمت میکشن و مدال میگیرن اگه شما میخواین زحمتاشون و به چشم نبینی دیگه حرفی نیست

انشاالله که کاروان کشور کانادا مدال بیشتری بگیرن تا شما خوشحال بشی

اون کشوری که با نا داوری می یاد مدال میگیره نمی یاد بگه آبکی مدال گرفته اما جنابعالی نمیدونم با چه استدلالی این حرف و میزنی مرحبا بر شما


اینکه دوتا قهرمان روس نتونستن به وزن کشی برسن یک شانس بود و نظر کارشناسان من نبود . کانادایی ها و خیلی از کشورهای پیشرفته وزنه برداری را اصلا ورزش نمیدونن که بخوان مدال بگیرن اونا توی ورزش های زمستان همیشه اول هستند .
منظورت کدوم کشور بود که باناداوری مدال گرفته ؟ چرا اون زمان که گل صحیح ازبکستان به ایران را داور قبول نکرد را کسی نیومد بگه ناداوری ؟ عبدولی هم که کارشناسان گفتن تمام خطا ها به درستی گرفته شده بد نیست درمورد قوانین کشتی فرنگی کمی بدونید : در فرنگی از کمر به پائین هیچ حرکتی امتیاز نداره و خطا محسوب میشه بارنداز های عبدولی روی ران حریف فرانسوی انجام شد .:smile:
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
تقلید فرنگی کار مجار از امید نوروزی

سه‌شنبه 17 مرداد 1391 ساعت 20:42


به گزارش پارس به نقل از مهر، "تاماس لورنز"، فرنگی کار وزن 66 کیلوگرم مجارستانی پس از صعود به فینال به سمت مربی خود دوید و او را سالتو بارانداز کرد. این همان کار جالبی بود که امید نوروزی بعد از قهرمانی در المپیک انجام داد که البته سالتو بارانداز نوروزی روی محمد بنا حال و هوای دیگری داشت و تمامی مسئولان و تماشاگران حاضر در سالن اکسل لندن را به وجد آورد.

رقابت‌های اوزان 66 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن از ساعت 16:30 در سالن اکسل شهر لندن آغاز شده که امشب با مشخص شدن نفرات برتر این اوزان به پایان می‌رسد.
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
ورزشکار زن انگليسي مدال نگرفت اما صاحب شوهر شد

هولی بلیزدیل، ورزشکار پرش با نیزه انگلیس ، دیروز نتوانست به مدال طلا دست یابد ولی یک خواستگار پیدا کرد.
روزنامه دیلی تلگراف نوشت هولی بلیزدیل که از هفده سالگی به پرش با نیزه پرداخت، امید فراوان داشت که به مدال المپیک دست یابد اما دیروز با چشم گریان روانه منزل شد. اندکی بعد پاول برادشاو، خواستگار وی در توئیتر نوشت من از خانم بلیزدیل خواستگاری کردم و وی نیز پاسخ مثبت داد. هولی بلیزدیل نیز در بلاگش نوشت برادشاو از من خواستگاری کرد و این روز، برایم تاریخی شد.


به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، رکورد پرش با نیزه هولی بلیزدیل، 4.87 متر بود اما دیروز وی نتوانست بیش از 4.45 متر بپرد و سه بار در برابر مانع 4.55 متر، متوقف شد و با ششم شدن در گروه خود، نتوانست به مرحله بعدی دست یابد.




تحلیلی خبری 598

 

saba jo00on

عضو جدید
کاربر ممتاز
داوران ديدار سعيد عبدولي محروم شدند
[h=1][/h]
[h=2]رئيس فدراسيون جهاني کشتي، داوران ديدار سعيد عبدولي، فرنگي‌کار کشورمان را محروم کرد.[/h]

در ديدار مرحله يک‌چهارم نهايي وزن 66 کيلوگرم کشتي فرنگي، داور بلاروس که به عنوان داور وسط ديدار سعيد عبدولي و استيو گينو از فرانسه را قضاوت مي‌کرد با بي‌عدالتي حق نماينده کشورمان را پايمال کرد و در نهايت دست کشتي‌گير فرانسوي به عنوان فرد پيروز بالا رفت.

پس از اين موضوع که با اعتراض رسمي مسئولان ورزش کشورمان که در لندن حضور داشتند و اعتراضات خودجوش مردمي با ارسال ايميل‌هاي اعتراضي به رئيس فدراسيون جهاني کشتي و ساختن صفحات اعتراضي در فضاي مجازي همراه بود؛ مارتينتي، رئيس فيلا، رأي به محروميت داوران اين ديدار داد.
 

reynolds_nike

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه حرفای منو شما موجوده ، همون یه دلیل مناسب و منطقی برای عدم انتخاب الهه احمدی نشون دهنده بهتر نبودن ایشون بود ، حتی اگه چند تا مدال طلای جهانی داشت
اما چون نظر فدراسیون تیر اندازی با شما متفاوت بوده ، شما قبول نداری ، خوب اصلا اشکالی نداره
به هر حال این کار در جهت کاهش استرس و خستگی و افزایش آرامشش بوده و در نتیجه افزایش شانس برای کسب نتیجه بهتر- من جایی منکر ارزشهای الهه احمدی شدم؟
همیشه هم تو همین بحثمون گفتم کارهاش و مدالهاش ارزشمند بوده ، خیلیم با ارزش حتی از محسن شادی هم تعریف کردم
شما کلی از مدالهای الهه احمدی گفتی ، جالبه میگی 50 متر تخصصش نبوده اما تو همین رشته هم مدال برنز جهانی داره ایشون که مدام شما ازش دم میزنید( من منکر ارزشش شدم ؟ )، پس درست سرچ کن
تو آخرین جام جهانی تیر اندازی تو ایتالیا ( اردیبهشت 91) هم که خانم احمدی رفت تو تفنگ 10 متر بیستم شد و حتی زهرا هاشمی هفدهم شد ، جام جهانی که دیگه معتبره ، باید ارزش همه نتایج خوب الهه احمدی فراموش بشه ؟؟ منبع میخوای؟؟
شما میگی من کی گوآنگژو رو گفتم ؟ عجیبه - همون تست ریاضیت بر اساس نتایج گوآنگژو بود که گفتی ارزش 2 نقره و برنز احمدی و یا طلای شادی بیشتر از برنزه مظاهری بود
بعد تستت رو مطرح کردی و نتیجه گرفتی که اون دو تا از این بهترن
10 بار گفتم فقط که مدال آوری نبوده کلی دلیل دیگه داشته حتی مثال زدم تو المپیک 96 که یه خانمی بدون مدال و اما با یه دلیل منطقی پرچم دار شد ، وقتی تو افتتاحیه ورزشکاری مثل سوریان ،یوسف کرمی، باقری معتمد، حدادی ، بهداد سلیمی و ... نداریم که پرچم داری کنن مجبوریم از افتخارات آسیایی مظاهری بگیم و پرچم رو بدیم دستش ، اون سال و اون المپیک خادم زودتر رفت و پرچم داری کرد اینبار به هر دلیلی ( مثل نظر مربیان و فدراسیون و کارشناساشون ) این قهرمانان بزرگ دیر تر اعزام شدن، یکی دیگه از نفراتی که کاندید پرچم داری بود تو کاروان اولیه ایران، رودکی جودو کار پر امیدمون بود که اونم مصدوم شد ، افتخارات رودکی هم از مظاهری بیشتره اما مصدوم شد و از لیست نامزدها خارج شد
من کی مظاهری رو با این قهرمانان جهانی مقایسه کردم به لحاظ افتخار و مدال آوری و شایستگی ؟ بهم نشون بدید دیگه
وقتی میگیم گزینه بهتر ، با در نظر گرفت همه جوانب میگیم گزینه بهتر ، پس حتی یکی مثل سوریان با همه مدالهای جهانیش و همه شایستگیها و برتریهاش نسبت به مظاهری ، فقط چون تو افتتاحیه نیست ، نمیشه گفت گزینه بهتریه . آخه نیست که اصلا که بخوایم مقایسش کنیم


در مورد نقل قولی که از حرفتم گرفتم
معنای کامل تغییر حرف و نظرات دیگه رو بازم داریم میبینیم
اون مقایسه کجا و این یکی کجا؟؟ من کی گفتم که کشتی سخت نیست و بوکس سخت تره؟؟
تنها تفاوت این دو رو برای ادامه کار وقتی یکی بازنده شد رو بیان کردم که اصلا ربطی به سختی و راحتی نداشت
بازنده تو بوکس حذف میشه و تو کشتی اینجوری نیست و شاید بمونه تو جدول ( کجا اون معنی رو میده که شما داری میگی؟)-اینا حتی مقایسه ورزشها با هم نیست ، مقایسه جدول بندی و نحوه صعود به دوره بعدیه - و گفتم بنا باید هم کشتی گیرشو بر میگردوند چون احتمال داشت حداقل تا برنز بره بالا

بقیه رو هم همه نظرات و حرفام هست ، مظاهری شعور و شخصیت بالاش رو همونجا نشون داد

از دید شما مظاهری بهترین بوده ولی با آمار اثبات کردم احمدی بهتر بوده.و اینکه فدراسیون انتخابش نکرد دلیل بر این نبوده که مظاهری بهتر باشه.در المپیک قبلی هما روستا پرچمدار بود اما دلیل بر این نیست که بهترین بوده اینکه مدال جهانی تو ذهن شما کمتر از مدال آسیایی مشکل خودتونه که باید خودتون فکری به حالش بکنید!!!ولی من میدونم مشکل سر کم نیووردن تو این بحث که جای تعجب داره ولی اصلا برام مهم نیست.
الهه احمدی تو 10 متر نقره جهان رو گرفت و سهمیه کسب کرد و تو اون ماده 6 المپیک شد.حالا شما هی بگو 43 شده!!ولی به رتبه 6 هم نگاه بنداز.اینکه تو 50 متر برنز جانی داره کاملا درسته ولی خوب ایشون مثل خیلی دیگه از قهرمانان تو اینجا نتیجه خوب نگرفته چون تیر اندازی ربطی به قرعه مناسب و اینحرفا نداره.باید بهترین باشی تا مدال بگیری.ولی با این وجود چون 2 مدال جهانی داره قابل قیاس با ورزشکارایی که مدالاشون از آسیا فراتر نرفته نیست.اونم ورزشکارایی که الان 30 سالشون هست وتو این 8 سال عمر ورزشیشون نهایت تو آسیا مدال گرفتند.!!!البته تو مسابقات تمرینی زیاد مدال گرفته ولی خوب مدال تو اون مسابقات به هیچ دردی نمیخوره!!!

دقت بکن که احمدی اگه تو جام جهانی 20 ام شد اولا بین 60 نفر این رتبه رو گرفته.در ضمن بازم میگم ورزش حرفه ایش 3 سال بوده و تو این 3 سال کلی عنوان داشته که 2 تاش جهانی بوده.وقتی یه ورزشکار تو جهان مدال بیاره یعنی قهرمان واقعی هستش.حالا فکر کن 10 بارم 40 ام شده باشه ولی 2 تا جهانی داره!!ولی وقتی یه ورزشکار تو 8 سال یه مدال جهانی هم نداره اصلا قابل بحث کردن نیست.من نمیدونم رو چه حساب کتابی مظاهری رو با احمدی مقایسه میکنی.!!!منم میتونم بگم مظاهری چند بار تو مرحله مقدماتی چه آسی و چه جهانی و المپیک حذف شده ولی خوب مهم نیست که صحبت کنم چون برام مدالایی که اورده مهمه.اینکه مظاهری به قول شما 8ساله داره شرکت میکنه و2 تا طلا آسیا داره و 2 تا برنز آسیا یهنی میشه گفت همیشه تو مسابقات جهانی حذف شده و تو آسیایی هم حداقل 3 الی 4 بار حذف شده!!ولی خوب همیشه به مدالهایی که کسب میشه باید توجه کرد مخصوصا جهانیش!!

در مورد پکن احمدی بهتر از مظاهری بود.شادی هم ازش بهتر بود.شما اگه دوحه رو هم میخوای حساب کنی پس خواهشا جهانی رو فراموش نکن که از همه مهمتره!!!
آخرشم به ما نگفتی مدال جهانی بهتره یا آسیایی؟!!!با طرز فکری که دارید حتما آسیایی بهتره!!!

در مورد اینکه مظاهری پرچمدار شده سلیقه فدراسیون بوده ولی شما قبول نداری که احمدی یک سرو گردن از مظاهری سرتره!!!اونم بخاطر مدالاش.
بنا بخاطر هوش و ذکاوتی که داشت به کشتی گیرش گفت که باید دست بده. ایشون واقعا حرفه ای هستش.مظاهری هم شعورش خوبه ولی خوب فقدان یک مربی خوب باعث شد که دست نده!!!
 

reynolds_nike

عضو جدید
کاربر ممتاز
من جای شما باشم سعی میکنم اول قشنگ فکر کنم بدش بنویسم.تا اینقدر نوشته هام حالت ویرایش به خودش نگیره!!
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
داوران ديدار سعيد عبدولي محروم شدند

رئيس فدراسيون جهاني کشتي، داوران ديدار سعيد عبدولي، فرنگي‌کار کشورمان را محروم کرد.


در ديدار مرحله يک‌چهارم نهايي وزن 66 کيلوگرم کشتي فرنگي، داور بلاروس که به عنوان داور وسط ديدار سعيد عبدولي و استيو گينو از فرانسه را قضاوت مي‌کرد با بي‌عدالتي حق نماينده کشورمان را پايمال کرد و در نهايت دست کشتي‌گير فرانسوي به عنوان فرد پيروز بالا رفت.

پس از اين موضوع که با اعتراض رسمي مسئولان ورزش کشورمان که در لندن حضور داشتند و اعتراضات خودجوش مردمي با ارسال ايميل‌هاي اعتراضي به رئيس فدراسيون جهاني کشتي و ساختن صفحات اعتراضي در فضاي مجازي همراه بود؛ مارتينتي، رئيس فيلا، رأي به محروميت داوران اين ديدار داد.


خیلی ممنون از شما که همکاری کردید;)
امیدوارم دوستان دیگری هم در این تاپیک همکاری بکنند ;)
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدال نقره مسابقات جهانی بهترین نشان در کارنامه بوکسور تیم ملی قزاقستان

"آدیلبک نیازمبیتوف" بوکسور تیم ملی قزاقستان نایب قهرمانی جهان در سال 2011 بهترین عنوانی است که در کارنامه ورزشی خود دارد.


احسان روزبهانی بوکسور تیم ملی ایران در وزن 81-کیلوگرم باید ساعت 23 امشب به وقت لندن، (2:30 بامداد فردا به وقت تهران) در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف "آدیلبک نیازمبیتوف" بوکسور تیم ملی قزاقستان برود. چنانچه روزبهانی امشب بتواند سومین حریف خود را شکست دهد برای اولین‌ بار در تاریخ، بوکس ایران را در المپیک صاحب مدال خواهد کرد.

"نیاز‌مبیتوف"بوکسور 23 ساله‌ تیم ملی قزاقستان که قرار است در مرحله یک چهارم به مصاف روزبهانی برود چندان کارنامه درخشانی ندارد. نشان طلای مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال 2007(به میزبانی قزاقستان)، نشان برنز مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان در سال 2010(مغولستان)، نشان نقره مسابقات قهرمانی جهان در سال 2011(به میزبانی باکو) و نشان طلای جام ریاست جمهوری که در سال 2012 به میزبانی قزاقستان برگزار شد مهمترین عناوینی است که وی در کارنامه ورزشی خود دارد.


منبع پارس فوتبال
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
هرالد: ۳ روز پیاپی با ۳ طلا | ایران به دوران قحطی مدال‌آوری در کشتی فرنگی پایان داد

گزارشگر یک روزنامه چاپ آمریکا نوشت: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در ۳ روز پیاپی ۳ مدال طلا گرفت و به دوران قحطی مدال‌آوری درکشتی‌فرنگی خاتمه داد.


لوک مردیت، گزارشگر ورزشی روزنامه هرالد یکی از ورزشی‌نویسان جهان بوده که در روزهای اخیر مسابقات کشتی فرنگی المپیک لندن را پوشش داده است.

وی تحت تاثیر درخشش کشتی‌گیران طلایی ایران مقاله‌ای به همین منظور نوشته است: از یکشنبه تا سه‌شنبه،‌ در 3 روز پیاپی 3 مدال طلا توسط کشتی‌گیران فرنگی ایران در بازی‌های لندن کسب شد. قهرمانانی همچون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی موفق شدند طلا بگیرند و به سال‌ها حسرت و خشکسالی در مدال‌آوری این رشته کشورشان خاتمه دهند.

این گزارشگر افزود:‌ این سه اتفاق شادی‌آور پیاپی برای ایرانیان در حالی رقم خورد که حتی کشتی‌گیری همچون سعید عبدولی نیز می‌توانست به این گروه طلایی وارد شود. زیرا ایرانیان پس از شکست عبدولی باور داشتند داوران حق وی را نادیده گرفتند و او باید به مقام قهرمانی می‌رسید.

مردیت ادامه داد: در پایان مسابقات رشته فرنگی، ‌روسیه 5 مدال کسب کرد. اما ایران 3 مدال گرفت که هر 3، طلا بود. در این بین آمریکا برای اولین بار از المپیک مونترال به بعد بدون حتی یک مدال ماند.


پارس فوتبال
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیام تبریک فرهمند به حدادی در پی کسب مدال نقره المپیک لندن

مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پی کسب مدال نقره توسط احسان حدادی، این موفقیت را به جامعه ورزش و مردم ایران تبریک گفت.


به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، وهاب فرهمند، مشاور وزیر و مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در پیامی، موفقیت احسان حدادی ورزشکار شایسته پرتاب دیسک استان تهران که برای نخستین‌بار در تاریخ بازی‌های المپیک، مدال نقره دوومیدانی را نصیب کشورمان کرد، تبریک گفت.

متن پیام فرهمند به این شرح است:

موفقیت جنابعالی در کسب مدال نقره المپیک 2012 لندن که نخستین مدال باارزش دوومیدانی را در تاریخ بازی‌های المپیک به ارمغان آورد، مایه مباهات جامعه ورزش و جوانان پایتخت میهن اسلامی است. امیدوارم این موفقیت که نشان از عزت و پهلوانی ورزشکاران استان تهران دارد با مسئلت از خداوند متعال، همواره تداوم داشته باشد. انشاءالله

* پیام تبریک فرهمند به مناسبت "روز خبرنگار" به اصحاب رسانه

مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن پیام فرهمند چنین است:

"ن والقلم و ما یسطرون"

هفدهم مردادماه روز پاسداشت انسان‌هایی است که با قلم آگاه، قدم‌هایی استوار برای اعتلای رسالت خویش بر می‌دارند. روز گرامیداشت جایگاه انسان‌هایی آگاه که نه تنها با اطلاع‌رسانی دقیق و درست، بلکه با نگاهی تیزبین، رشد و سازندگی ایران عزیز را در عرصه‌های مختلف جوانان رقم زده و ورزش و فرهنگ آینده‌سازان این سرزمین را با قلم فکری خود، با هدف رشد و تعالی جوانان پایتخت، در مسیر تکامل راهبری می‌کنند.

ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار بر تمامی اصحاب رسانه که به حق در راستای آگاهی‌بخشی در حوزه ورزش و جوانان، وظیفه‌ای پررنگ و نقش‌آفرینی منحصر به فردی در پایتخت میهن اسلامی ایفا می‌کنند، برخود وظیفه می‌دانیم از شما زحمتکشان اصحاب رسانه در صدا و سیما، خبرگزاری‌ها ، سایت‌های خبری و نشریات صمیمانه سپاسگزاری کرده و امیدواریم با عنایت و توجهات حق تعالی، شاهد توفیقات روزافزون جامعه رسانه‌ای استان تهران باشیم.


پارس فوتبال
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواندنی‌های تکواندو درالمپیک

تکواندو از سال 2000 به صورت رسمی وارد المپیک شد که سهم تکواندوی کشورمان از ادوار مختلف المپیک چهار مدال بوده است.

رقابت‌های تکواندو در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک 2012 لندن در حالی از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود که 128 تکواندوکار از 63 کشور جهان برای کسب 32 مدال به رقابت خواهند پرداخت. در زیر اشاره‌ای گذرا به مسابقات تکواندو در ادوار مختلف المپیک و پیکارهای المپیک 2012 لندن خواهیم داشت:

* تکواندو از بازی‌های المپیک 2000 سیدنی وارد المپیک شده و تاکنون 24 مدال طلا، 24 مدال نقره و 32 مدال برنز؛ در مجموع 80 مدال رنگارنگ در سه المپیک متوالی توزیع شده که کره جنوبی با 12 مدال (9 طلا، یک نقره و دو برنز) پیشتاز است، چین با پنج مدال (چهار طلا و یک برنز) بعد از کره جنوبی صاحب بیشترین مدال در مسابقات تکواندوی المپیک شده و چین تایپه نیز هفت مدال (دو طلا، یک نقره و چهار برنز) در این پیکارها بدست آورده است.

براساس این گزارش، در رده بندی عملکرد کشورها در مسابقات تکواندوی المپیک آمریکا، کوبا، یونان و استرالیا چهارم تا هفتم هستند و تکواندوکاران کشورمان با دو مدال طلا و یک برنز هادی ساعی و تک مدال برنز یوسف کرمی در مکان هشتم جدول مدال‌آوران این رقابت‌ها ایستاده‌اند. گفتنی است در مجموع 29 کشور موفق به کسب مدال در مسابقات تکواندوی المپیک شده‌اند.

* در میان 128 تکواندوکاری که در این دوره از بازی‌های المپیک حضور دارند، سه ورزشکار چهارمین المپیک خود را تجربه می‌کنند. "استیون لوپز" از آمریکا، "سارا استیونس" از انگلستان و "الکساندر نیکولادیس" از یونان ورزشکارانی هستند که برای چهارمین بار راهی المپیک شده‌اند.

* جوان‌ترین تکواندکار حاضر در لندن کسی نیست جز یک بانوی پانامایی به نام "کارولین کارستنس" با 16 سال سن که در وزن 49- کیلوگرم بانوان به رقابت خواهد پرداخت. استیون لوپز آمریکایی هم که برای چهارمین دوره راهی المپیک شده با 33 سال سن مسن‌ترین ورزشکار این دوره از مسابقات تکواندوی المپیک محسوب می‌شود.

* 11 کشور اولین حضور خود در تکواندوی المپیک را تجربه می‌کنند. صربستان، ارمنستان، کامبوج، لبنان، تاجیکستان، گرانادا، جامائیکا، پاناما، ساموا، الجزایر و آفریقای مرکزی؛ کشورهای هستند که برای اولین بار در مبارزات تکواندو حضور خواهند داشت.

* چهار تکواندوکار از المپیک نوجوانان سنگاپور راهی این مسابقات شده‌اند. "جیده جونز" از انگلستان، "نورسلطان مامیف" از قزاقستان، "ماریه گباگی" از ساحل عاج و "دانا توران" از لبنان تکواندوکارانی هستند که فرصت حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان در سنگاپور را پیدا کرده‌اند. در این بین نماینده انگلستان مدال طلا و دو تکواندوکار قزاقستانی و لبنانی مدال نقره آن رقابت‌ها را کسب کرده بودند.

* برای اولین بار است که در رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک یک دوقلو حضور دارند. "آنا" و "لوکیجا ژانویچ" از کرواسی که موفق به کسب سهمیه شده‌اند در این دوره از مسابقات تکواندوی المپیک به مصاف رقبای خود می‌روند.

* در میان تکواندوکاران برتر دنیا نماینده وزن نخست اسپانیا بیشترین امتیاز را در جدول بهترین‌های جهان دارد. "خوئل گونزالس"، دارنده دو مدال طلای جهان با 263 امتیاز در صدر رده بندی بهترین تکواندوکاران وزن اول ایستاده است.

* یک زوج اسپانیایی در رقابت‌های تکواندوی المپیک لندن حضور دارند. "صفان خلیل" به همراه همسرش "کارمن مارتون" در میان تکواندوکاران این دوره به روی "شی هاپ چانگ" می‌روند. خلیل در وزن 67- کیلوگرم و همسرش 67- کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت.

* روح الله نیک‌پا از افغانستان برای دومین دوره راهی المپیک شده است. وی که در پکن 2008 اولین مدال تاریخ ورزش کشورش در المپیک را کسب کرد امیدوار است برای دومین بار به این مهم دست پیدا کند. نیک‌پا در المپیک قبل به نشان برنز دست پیدا کرد و در این دوره به احتمال فراوان در دور دوم به مصاف نماینده کشورمان محمد باقری معتمد خواهد رفت.

* در رقابت‌های تکواندوی المپیک لندن 128 تکواندوکار حضور دارند که اروپا با 39 ورزشکار بیشترین نماینده را دارد. قاره‌های آسیا با 37 تکواندوکار، آمریکا با 27 ورزشکار، آفریقا با 17 تکواندوکار و اقیانوسیه با هشت ورزشکار در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از میان این 128 ورزشکار، 40 تکواندوکار در ادوار گذشته سابقه حضور حداقل در یک دوره از المپیک را در کارنامه خود دارند.

* قضاوت این دوره از مسابقات تکواندوی بازیهای المپیک 2012 لندن برعهده 30 داور بین المللی است که با طی مراحل مختلف موفق به احراز شرایط حضور در این پیکارها شده‌اند. از کشورمان هم شهرام اربابی فرصت حضور در پیکارهای تکواندوی المپیک سی‌ام را پیدا کرده است. وی تنها داور تکواندو است که در دو المپیک متوالی قضاوت خواهد کرد.

رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک 2012 لندن از روز 18 مردادماه با برگزاری رقابت‌های اوزان 58- کیلوگرم مردان و 49- کیلوگرم بانوان آغاز می‌شود. محمد باقری معتمد روز پنجشنبه 19 آبان‌ماه، یوسف کرمی به همراه سوسن حاجی‌پور هم جمعه 20 آبان‌ماه به مصاف رقبای خود خواهند رفت.


تحلیلی خبری 598


 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
احمدی نژاد کسب مدال نقره توسط احسان حدادی را تبریک گفت

رییس جمهور در پیامی کسب اولین مدال نقره در رشته پرتاب دیسک در بازی های المپیک توسط احسان حدادی را تبریک گفت.


به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب اولین مدال نقره در رشته پرتاب دیسک در بازی های المپیک توسط قهرمان شایسته ایران احسان حدادی را از صمیم قلب به یکایک ملت بزرگوار ایران و بویژه احسان عزیز، خانواده محترمشان و جامعه ورزشی کشور تبریک عرض می کنم.

پیروزی و سربلندی فرزندان ایران آرزوی همیشگی ماست.

محمود احمدی نژاد
پارس فوتبال
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
نیویورک‌تایمز: اوج شور ایرانی در شب درخشش سلیمی و انوشیروانی

نیویورک تایمز در گزارشی با تمجید از عملکرد وزنه‌برداران ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن نوشت: سلیمی و انوشیروانی با قهرمانی برای مردم کشورشان افتخارآفرینی کردند.


روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به تمجید از قهرمانان وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های المپیک 2012 لندن پرداخت و نوشت: قوی‌ترین مرد جهان، یک ایرانی 22 ساله است که شب گذشته مدال طلای وزنه‌برداری را در میان ورزشکاران فوق‌سنگین با مجموع 545 پوند به دست آورد. نام این ورزشکار بهداد سلیمی است. وی پیش از این و در حال حاضر سوپر قهرمان کشورش خواهد بود.

وی در این باره گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم در خیابان‌های ایران در حال جشن گرفتن هستند. لحظات بسیار خوبی است و همه ایرانی‌ها احساس افتخار می‌کنند.

صدها ایرانی که بسیاری از آنها در انگلیس زندگی می‌کنند، برای تشویق قهرمان خود به سالن آمده بودند و بسیاری از آنها با گفتن کلمه "انشاءالله" امیدوار بودند که ورزشکارشان قهرمان شود. صدها پرچم ایران به اهتزاز در آمده بود و فریاد "بهداد، بهداد" در سالن طنین‌انداز شد
سلیمی که با وجود جوانی مدعی قهرمانی بود، 4 عنوان قهرمانی آسیا و 2 عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و با وجود ابتلا به آنفولانزا وارد لندن شد که باعث خستگی‌اش در هنگام رقابت‌ها شد.

در چند روز گذشته دیگر وزنه‌برداران در سالن تمرین با حیرت به سلیمی نگاه می‌کردند و دامون کلی از استرالیا در این باره گفت: از کاری که او می‌توانست انجام دهد، حیرت‌زده شدم. این مرد فوق‌العاده است.

سلیمی 2 وزنه دیگر در پیش داشت که 582 پوند را انتخاب کرد تا بتواند رکورد جهان را جابجا کند. رکورد جهان در دستان حسین رضا زاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران است.

جمعیت 6 هزار نفری با ورود وی روی صحنه به پایکوبی و تشویق پرداختند، اما سلیمی نتوانست وزنه را بالای سر ببرد. جمعیت منتظر آخرین وزنه بودند، اما سلیمی به آنها درود فرستاد و انوشیروانی، هم‌تیمی خود را صدا زد تا با یکدیگر پرچم ایران را در دست بگیرند و جمعیت به تشویق آنها پرداخت.

از بلندگوی سالن اعلام شد که سلیمی یک شانس دیگر دارد اما وی به پشت صحنه رفت و حوله‌‌ را دور شانه‌های ستبرش گرفت.

وی پس از آن گفت: بین وزنه‌ها زمان زیادی استراحت داشتم و بدنم سرد شده بود. برای کسب رکورد المپیک هنوز هم زمان دارم. وزنه‌های بسیار بیشتری را در تمریناتم بالای سر برده‌ام.


پارس فوتبال
 

iZass32

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارنامه درخشان تکواندوکاران ایرانی و امیدواری به کسب 2 مدال خوش‌رنگ

تکواندوکاران ایرانی برای رسیدن به مدال در المپیک لندن بهترین‌های این رشته را پیش رو دارند، اما کارنامه درخشان کرمی و معتمد نشان می‌دهد که سر تر از حریفانشان هستند.

فارس

مبارزات تکواندوی المپیک 2012 لندن از 17 مردادماه آغاز خواهد شد و محمد باقری معتمد روز 19 و یوسف کرمی و سوسن حاجی‌پور 20 مردادماه به روی شیاپ چانگ می‌روند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به سرشناس‌ترین تکواندوکارانی که در المپیک 2012 لندن در وزن دوم و سوم مردان مقابل تکواندوکارانی ایرانی قرار خواهند گرفت. البته همه آنها از مدعیان کسب مدال در وزن دوم و سوم المپیک هستند.

وزن دوم المپیک و حضور محمد باقری معتمد

محمد باقری معتمد تکواندوکار وزن 68 - کیلوگرم تیم ملی ایران قرار است برای اولین بار در المپیک وارد شیاپ چانگ‌ شود. طلای قهرمانی جهان در سال 2009 دانمارک، نقره جام جهانی 2009 باکو،‌ نقره قهرمانی دانشجویان جهان 2006 اسپانیا،‌ طلای المپیک دانشجویان 2007،‌ طلای دانشجویان جهان 2008‌، نقره المپیک دانشجویان 2005،‌ برنز قهرمانی آسیا 2002‌، نقره قهرمانی آسیا 2004،‌ طلای قهرمانی آسیا 2008،‌ نقره نوجوانان آسیا 2003، طلای باشگاه‌های آسیا 2007، طلای قهرمانی آسیا 2007، طلای جام جهانی 2010، نقره قهرمانی جهان 2011 و طلای بازی‌های آسیایی "گوانگجو 2010 در کارنامه وی دیده می‌شود.

وی در وزن دوم المپیک در این مسابقات حضور خواهد داشت. خیلی از کارشناسان معتقدند مبارزات 68- کیلوگرم یکی از حساس‌ترین مبارزاتی است که در لندن دیدنی خواهد بود.

سروت تازگول تکواندوکار ترکیه‌ای سخت‌ترین قرعه معتمد

در این وزن "سروت تازگول" تکواندوکار تیم ملی ترکیه حضور دارد که در دو مقطع معتمد را شکست داده است. البته یک بار هم مغلوب وی شده است. معتمد و "تازگول" تا فینال با یکدیگر برخورد نخواهند داشت چرا که نفرات اول و دوم رنکینگ فدراسیون جهانی WTF به حساب می‌آیند.

معتمد علاوه بر حریف ترکیه‌ای خود چند رقیب سرسخت دیگر در جدول مسابقات پیش رو دارد. به گواه خیلی از کارشناسان "سروت"مهمترین حریف معتمد در المپیک لندن است. وی یکی از پرتحرک‌ترین تکواندوکاران حال حاضر در وزن 68 - کیلوگرم و خیلی زیرک و باهوش است. "سروت" در فینال مسابقات کسب سهمیه المپیک 2011 باکو و جهانی کره معتمد را شکست داده است. البته معتمد نیز در پای فینال مسابقات جهانی 2009 دانمارک وی را شکست داد.

دیگو سیلوا تکواندوکار سیه چهره برزیلی

"دیگو سیلوا" تکواندوکار تیم ملی برزیل که یک بار هم سابقه شکست هادی ساعی در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2004 آتن را در کارنامه خود دارددر سال‌های 2009 و 2011 دو مدال طلای دانشجویان و ارتش‌های جهان را کسب کرده است.

عباس شیخی دیگر تکواندوکار ایرانی است که در فینال مسابقات جهانی 2011 ارتش‌ها مغلوب این تکواندوکار سیه چهره شد. البته "دیگو" در مسابقات کسب سهمیه المپیک در باکو در پای فینال بازی را با نتیجه یک بر 13 به "تازگول" ترکیه‌ای واگذار کرد. "دیگو" سرانجام با شکست "اسورتیودی" مکزیکی با نتیجه 5 بر 3 بلیط حضور در لندن را اوکی کرد.

روح‌الله نیک‌پا تکواندوکار افغانی

"نیک‌پا" تکواندوکار تیم ملی افغانستان در المپیک لندن از دیگر حریفان معتمد است. "نیک پا" در طول چند سال اخیر 4 بار با تکواندوکاران ایرانی روبه رو شده که هر 4 بار شکست خورده است.

وی در مصاحبه‌های اخیر خود با رسانه‌های خارجی اعلام کرده که کمیته ملی المپیک افغانستان در ماه 21 دلار برای ملی پوشان افغانی حقوق در نظر می‌گیرد، اما با این دستمزد‌های کم، روحیه‌‌اش را از دست نداد‌ه‌ و همچنان به دنبال مدال در المپیک لندن است.

محمدابوالبیده تکواندوکار تیم ملی اردن

"محمدابولبیده" تکواندوکار اردنی از دیگر حریفان معتمد در المپیک لندن است. وی یک بار در فینال مسابقات آسیایی 2008 مقابل معتمد شکست خورد. البته "ابولبیده" در مسابقات قهرمانی آسیا در غیاب مردان المپیکی ایران در ویتنام مبارزات خوبی را از خود نمایش گذاشت و عنوان سومی را کسب کرد.



وزن سوم المپیک و امیدواری به یوسف کرمی

یوسف کرمی تکواندوکار تیم ملی ایران در وزن 80 -کیلوگرم در المپیک لندن وارد شیاپ‌چانگ می‌شود. وی تجربه حضور در المپیک آتن را در کارنامه خود دارد. برنز آتن در کارنامه کاپیتان با تجربه تیم ملی ایران دیده می‌شود. "نیکولاس گارسیا" تکواندوکار سرشناس اسپانیایی نخستین بازیکنی است که کرمی باید به مصاف وی برود. برنز المپیک 2004 آتن، طلای جام جهانی 2002 ژاپن، طلای قهرمانی جهان 2003 آلمان،‌ طلای قهرمانی نوجوانان جهان 2000 ایرلند، طلای المپیک دانشجویان جهان 2007 تایلند، طلای پلیس‌های جهان، برنز قهرمانی جهان 2005 اسپانیا، طلای بازی‌های آسیایی 2006 دوحه، طلای بازی‌های آسیایی 2010 "گوانگجو"، نقره جام جهانی 2009 آذربایجان، برنز قهرمانی جهان 2009 دانمارک‌،‌ نقره قهرمانی آسیا 2010،‌ طلای جام جهانی 2010 چین‌، طلای قهرمانی جهان 2011 کره جنوبی مدال‌هایی است که در کلکسیون افتخارات کاپیتان تیم ملی ایران دیده می‌شود.

کرمی در وزن سوم المپیک حضور دارد و در کل در این وزن 16 تکواندوکار برای رسیدن به سکوی قهرمانی تلاش خواهند کرد. با این حال کرمی شانس بالایی برای کسب مدال طلا دارد.

"استیون لوپز" تکواندوکار آمریکایی رقیب سر سخت کرمی در لندن

این آمریکایی برای چهارمین بار در سن 33سالگی قرار است در لندن وارد شیاپ چانگ شود. مدال طلای المپیک سیدنی و آتن و مدال برنز المپیک 2008 پکن را در کارنامه خود دارد. "لوپز" در دوران اوج خود هادی ساعی، بیژن مقانلو، وحید عبدالهی، یوسف کرمی را شکست داده است، اما سرانجام کاپیتان با تجربه تیم ملی با شکست "استیون" در باکو (کسب سهمیه المپیک) نشان داد که گرد پیری به روی وی نشسته است.

"مائور سارمینتو" تکواندوکار ایتالیایی رقیب هادی ساعی در پکن

"سارمینتو" ایتالیایی همان تکواندوکاری است که در المپیک پکن به هادی ساعی باخت. یوسف کرمی دیگر تکواندوکار ایرانی است که در مسابقات جهانی 2005 مادرید وی را شکست داد و از دور رقابت‌ها "مائورو" حذف شد. البته مهدی بی‌باک در مسابقات جام جهانی 2006 بانکوک یک بار وی را شکست داده است.

"لوتالو محمد" تکواندوکار انگلیسی جوان و کم تجربه

"لوتالو محمد" تکواندوکار انگلیسی به یک باره پس از به اختلاف خوردن "آرون کوک" با مسئولان فدراسیون انگلیس به سرعت جایگزین "کوک" شد. درخشان‌ترین افتخاری که "لوتالو محمد" در کارنامه خود دارد قهرمانی اروپا در سال 2012 است.

"سباستین‌کریسمانیچ" تکواندوکار آرژانتینی

"سباستین کریسمانیچ" نیز یکی از تکواندوکارانی است که در طی چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. کوروش رجعلی، فرزاد عبدالهی تکواندوکاران ایرانی هستند که در تورنمنت "آیند هوون" مقابل وی شکست خوردند.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
من جای شما باشم سعی میکنم اول قشنگ فکر کنم بدش بنویسم.تا اینقدر نوشته هام حالت ویرایش به خودش نگیره!!

چون که مدام دارم همه چی رو برای تفهیم بیشتر و برای فهم درست شما از صحبتهام تفکیک میکنم ( که باز عوضشون نکنی اونم خیلی عجیب )، باز حس میکنم شاید متوجه نشی ، دوباره همه رو ریز تر میکنم و تفکیک شده تر ، باز حس میکنم شاید منظورمو که خیلی واضحه نگیری ، بازم مطالبم رو مو به مو تر و ریز تر و جز به جز تر عنوان میکنم ، اما در آخر به این نتیجه میرسم که همه این کارها بی فایده هست و شما سعی داری رو نظر خودت بمونی و روش پا فشاری کنی با همون منطقی که ازش دم میزنی
اما کلی سوال ازت پرسیدم و گفتم آیا اینا رو من گفتم ؟ آیا اینا درسته ؟ آیا با این نظر شما این رو باید و میشه عنوان کرد؟
نظراتمو عوض کردی اما بازم برات بیشتر توضیح دادم ، دیگه راهی نمیبینم
دیگه بلد نیستم بیشتر از این ریز و تفکیک شده و مو به مو توضیح بدم ، چون تا صبح هم ویرایش کنم بازم نمیشه
آخه همه مثل شما فکر کرده حرف نمیزنن که ، آدمهایی مثل من فکر نکرده حرف میزنن
اینم حکایت همون چیزیه که خودت گفتی ، با این طرز حرف زدن خیلیا ضعفهای خودشون رو نشون میدن

اگه بخوام بیشتر توضیح بدم دوباره باید برم سر تعداد نفرات، رشته های ورزشی ، تفاوتشون ، قرعه مناسب ، شانس و همه چیزای دیگه ، سابقه ورزشی و ....
قاسم رضایی هم که تو فینال روسیه رو برد ( البته شما که منظورت قرعه رضایی نبوده)
راستی جایی منکر ششم شدن الهه احمدی شدم؟ نشونم میدی ؟؟ نگفتم عمکردش عالی بوده؟؟ نگفتم حتی با 43 شدن تو 50 متر نمیشه ارزششو کم کرد؟؟
تمام صحبتهام بر اساس نظریات و نتیجه گیری های خودت بود همراه با مثال و سوال از خودت
قضاوت با بقیه
 
بالا