[ فستیوال های ورزشی ] المپیک 2012

[ فستیوال های ورزشی ] المپیک 2012

  • درخشان

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 4 44.4%
  • متوسط

    رای: 5 55.6%
  • ضعیف

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    9
  • نظرسنجی بسته .

*K*A*Z*E*M*

عضو جدید
زمان ارسال : چهارشنبه 1391/05/04 18:09


[h=1]مربيان کره‌اي تيروکمان ايران را به دهکده بازيهاي المپيک راه ندادند[/h]
[h=2]دو مربي کره اي که قصد داشتند براي هدايت ورزشکاران ايران به دهکده بازيها وارد شوند، به دليل نداشتن کارت ويژه از حضور در اين دهکده بازماندند.[/h]


مشکلاتي که در ماههاي اخير گريبان فدراسيون تيراندازي با کمان ايران را گرفته همچنان ادامه دارد و در فاصله دو روز مانده تا شروع سي امين دوره بازيهاي المپيک ، دو مربي کره اي که براي هدايت تيراندازان ايران وارد لندن شده بودند، اجازه ورود به دهکده را پيدا نکردند.

اين دو مربي پس از کنار گذاشتن وزيري و دهقان از سمت خود برکنار شدند و قرار بود دو مربي ايراني - کردي و نجمه آبتين - به جاي آنها به المپيک بيايند که دو ورزشکار ايران حضور آنها را نپذيرفته بودند تا اين دو مربي هم حضورشان منتفي شود. اما در شرايطي که قبل از اين اعلام شده بود دو مربي کره اي هدايت ورزشکاران ايران در لندن را برعهده خواهند داشت، اين دو از حضور در دهکده بازيها بازماندند.

دو مربي کره اي براي حضور در اين دهکده نياز به کارت ويژه داشتند که به دليل جابجايي هاي پرتعداد در فدراسيون ايران و ناهماهنگي هاي ايجاد شده، کارت ورودي آنها صادر نشد.

 

*K*A*Z*E*M*

عضو جدید
زمان ارسال : چهارشنبه 1391/05/04 18:16


[h=1]تشريح آخرين وضعيت کاروان ايران در لندن[/h]
[h=2]بهرام افشارزاده گفت: ورزشکاران ايران براساس منشور المپيک و سياست‌هاي کشورمان با حريفان خود به رقابت مي‌پردازند.[/h]


دبير کل کميته ملي المپيک درباره‌ي شيطنت رسانه‌هاي غربي درخصوص صحبت‌هاي اخيرش گفت: موضوعات مطرح شده کاملا غير واقع بود؛ در صورتي که من اعلام کرده بودم با توجه به منشور المپيک، IOC و سياست کشور خود با کشورها مسابقه خواهيم داد که متاسفانه از اين صحبت‌ها سوء استفاده شد. البته جواب آنها را داديم و مشکل خاصي در اين‌باره وجود ندارد؛ هرچند پيش‌بيني چنين موضوعي را هم قبل از اينها کرده بوديم.

وي درباره آخرين وضعيت کاروان اعزامي ايران به لندن گفت: امروز ساعت 11:30 رضازاده و کوروش باقري به همراه تيم‌هاي اعزامي شنا، بوکس و 12 خبرنگار وارد دهکده المپيک شدند که جمعا 24 نفر از کاروان ايران مورد استقبال قرار گرفتند و در حال حاضر در دهکده المپيک حضور دارند.

وي ادامه داد: قرار است ساعت 11:30 فردا مهندس علي‌آبادي و نايب رييس کميته المپيک به همراه اعضاي هيات‌ اجرايي و گروهي از ورزشکاران در لندن حضور يابند.

افشارزاده با بيان اين‌که تيم‌هاي حاضر در دهکده المپيک تمريناتي را داشته‌اند، افزود: از روز شنبه اين رقابت‌ها شکل و شمايل رسمي به خود خواهد گرفت و ورزشکاران در رشته‌هاي مختلف به مبارزه خواهند پرداخت.

دبير کل کميته ملي المپيک با اشاره به اين‌که جلسه‌اي براي حضور کشورهاي مختلف در مراسم افتتاحيه المپيک تشکيل شد، اظهار کرد: بر اساس مباحث مطرح شده قرار است هر کشور حداکثر 15 نفر به عنوان همراه در مراسم رژه داشته باشد اما تعداد ورزشکاران نامحدود است. البته با توجه به اين‌که اين مراسم سه تا چهار ساعت طول خواهد کشيد، ورزشکاران ما که روز شنبه مسابقه دارند تمايلي براي حضور در اين مراسم ندارند.

وي خاطرنشان کرد: هدف ما حضور شايسته و ارزشمند کاروان اعزامي ايران به اين رقابت‌ها در مراسم افتتاحيه المپيک است.

افشارزاده در پاسخ به اين‌که آيا مسوولان در دهکده المپيک مستقر خواهند شد؟ گفت: روساي فدراسيون‌هاي تکواندو، جودو، وزنه‌برداري، دووميداني، دوچرخه‌سواري، تنيس روي ميز و شمشيربازي در دهکده مستقر مي‌شوند که در حال حاضر برخي از روساي فدراسيون‌ها در دهکده المپيک حضور دارند.

دبير کل کميته ملي المپيک از راه‌اندازي کاروان هواداران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فشرده بودن کار طي اين روزها نتوانسته‌ايم آن‌گونه که بايد در اين حوزه فعاليت کنيم اما قرار است کاروان هواداران راه‌اندازي شوند که لباس، پرچم و کلاه ايران را در اختيار ايرانيان حاضر در آن‌جا قرار دهد.

به گفته‌ي افشارزاده، برنامه‌هاي فرهنگي براي روزهاي آينده در المپيک هم پيش‌بيني شده است.

دبير کميته ملي المپيک درباره‌ي حضور مربيان کره‌اي تيروکمان در دهکده المپيک گفت: من هيچ صحبتي در رابطه با اين مربيان نکرده‌ام. آنها مربياني بودند که پيش از اعزام به المپيک حذف شدند و جايگزيني براي آنها هم امکان‌پذير نبود. کسي هم براي حضور آنها در الميک از ما اجازه نگرفت و اگر آقاي صفايي خودش تصميم گرفته است، پس خودش رايزني‌هاي لازم را هم با مسوولان المپيک انجام دهد.

افشارزاده در پاسخ به اين‌که وضعيت کمانداران المپيکي که در دهکده بدون مربي هستند چگونه است؟ گفت: آنها پيش از اين هم مربي نداشتند و تيم را رها کرده بودند. بهتر است به چنين حواشي پرداخته نشود و به عنوان رسانه به تيم‌هاي ديگري بپردازيد.

مربيان کره‌اي بدون اين که به کميته بين‌المللي المپيک براي صدور آي دي کارت معرفي شوند، امروز از سوي صفايي به لندن سفر کرده و در تمرين ملي‌پوشان حاضر شده بودند که از حضور آنها در تمرين خودداري شده بود.

کريم صفايي رييس برکنارشده فدراسيون تيروکمان گفت: بنا به درخواست من مربيان کره‌اي با هزينه شخصي خود به لندن رفته و بر سر تمرين وزيري و دهقان حاضر شده بودند.

 

*K*A*Z*E*M*

عضو جدید
زمان ارسال : چهارشنبه 1391/05/04 21:28


[h=1]نگاهي به تيم‌هاي فوتبال حاضر در المپيک[/h]
[h=2]اگرچه در مقايسه با جام جهاني و يورو، رقابت هاي فوتبال المپيک از اهميت به مراتب پايين تري برخوردار است اما داشتن مدال طلاي اين رقابت ها، آرزوي بسياري از ستاره هاي دنياي فوتبال است.[/h]


سايت گل - رقابت هاي المپيک 2012 لندن از روز جمعه به طور رسمي آغاز خواهد شد اما سوت آغاز رقابت هاي فوتبال از امروز به صدا درخواهد آمد. اگرچه در مقايسه با جام جهاني و يورو، رقابت هاي فوتبال المپيک از اهميت به مراتب پايين تري برخوردار است اما داشتن مدال طلاي اين رقابت ها، آرزوي بسياري از ستاره هاي دنياي فوتبال است. به همين دليل است که ستاره اي مانند ديويد بکام که در دوران حرفه اي اش افتخارات زيادي را به دست آورده، تا آخرين لحظات براي قرار گرفتن در تيم المپيک بريتانيا تلاش کرد و قرار نگرفتن او در فهرست نهايي استيوارت پيرس، با انتقادات زيادي روبرو شد.در اينجا وضعيت تيم ها و مدعيان اصلي را با هم مرور خواهيم کرد:

گروه A؛ بريتانيا، اروگوئه، سنگال، امارات

بريتانيا: تيمي که به عنوان بريتانيا در اين رقابت ها حضور پيدا کرده، البته نماينده همه کشورهاي بريتانيايي نيست. 5 بازيکن از ولز و 13 بازيکن انگليسي، تيم استيوارت پيرس را تشکيل مي دهند و نماينده اي از اسکاتلند و جمهوري هاي ايرلند در اين تيم ديده نمي شود ( در واقع بازيکنان اين کشورها حاضر نشدند در تيم بريتانيا بازي کنند). ستاره اصلي تيم که بازوبند کاپيتاني را به بازو خواهد بست، رايان گيگز، ستاره باتجربه منچستريونايتد است، که در 37 سالگي فرصت پيدا کرده تا در يک تورنمنت مهم حضور پيدا کند.

تيم پيرس مدعي اصلي صعود از اين گروه محسوب مي شود و اگر اتفاق غيرمنتظره اي رخ ندهد، مي توانند راهي مرحله بعد شوند. در حالي که تيم ملي انگليس و البته ساير تيم هاي بريتانيا سال هاست هيچ افتخاري در سطح بين المللي کسب نکرده اند، بسياري از بريتانيايي ها اميدوارند اين تيم بتواند به اين ناکامي ها پايان بدهد.

سنگال:
فوتبال سنگال بعد از درخشش در نيمه اول دهه گذشته، کم کم رو به افول گذاشت و در رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا نيز نتوانست به افتخاري دست پيدا کند. اما ستاره هاي جوان اين کشور توانستند به عنوان آخرين تيم، با عبور از عمان، راهي المپيک لندن شوند، اين مي تواند نويد بخش روزهاي درخشان تري باشد. پاپيس سيسه، مهاجم گلزن نيوکاسل، ستاره اصلي سنگال در اين رقابت هاست؛ بازيکني که بسياري را به ياد دوران اوج الحاجي ديوف در فوتبال اروپا انداخته است.

امارات: اين اولين حضور اماراتي ها در رقابت هاي المپيک است. آنها در مرحله انتخابي، در 7 ديدار از 10 بازي شان به پيروزي رسيدند و جواز حضور در اين رقابت ها را به دست آوردند. با اين وجود آنها شانس چنداني براي صعود از اين گروه ندارند و انتظار نمي رود که بتوانند مانند عراق در المپيک آتن شگفتي ساز شوند. احمد خليل، ستاره الاهلي، بزرگترين اميد اماراتي ها در اين رقابت هاست که در 14 بازي براي تيم زير 23 سال اين کشور، 14 بار گلزني کرده است.

اروگوئه: مدال طلاي فوتبال در دو دوره اخير به آرژانتين رسيد اما اين تيم نمي تواند در اين دوره از قهرماني اش دفاع کند و آن هم به دليل درخشش اروگوئه است. فوتبال اروگوئه در چند سال اخير و با حضور دوباره اسکار تابارز به تيم ملي اين کشور، بار ديگر به روزهاي خوبش بازگشته و بعد از کسب مقام چهارمي در جام جهاني و قهرماني در کوپا آمريکا، آنها اکنون به دنبال قهرماني در المپيک هستند؛ عنوان که از سال 1928 تاکنون نتوانسته اند به آن دست پيدا کنند. ستاره هاي اصلي اروگوئه در اين رقابت ها، لوئيس سوارس و ادينسون کاواني هستند که بهترين زوج خط حمله رقابت ها را تشکيل داده اند.

گروه B؛ مکزيک، کره جنوبي، گابن، سوئيس

مکزيک: هرچند تيم مکزيک در اين رقابت ها جاناتان دوس سانتوس و کارلوس ولا را در اختيار ندارد، با اين وجود مدعي اصلي اين گروه محسوب مي شوند. مکزيکي به راحتي و با شکست دادن همه رقبا، از منطقه کونکاکاف صعود کردند . مکزيکي ها در المپيک پکن نيز حضور نداشتند و در المپيک آتن در همان مرحله گروهي حذف شدند اما به احتمال بسيار زياد نتايج بسيار بهتري در اين رقابت ها کسب خواهند کرد. مارکو فابيان، ستاره جوان گوادالاخارا که در 10 بازي براي تيم المپيک مکزيک، 12 بار گلزني کرد، ستاره اصلي اين تيم محسوب مي شود.

کره جنوبي: حضور در رقابت هاي المپيک براي کره اي ها به يک سنت تبديل شده است. آنها در 6 دوره اخير اين رقابت ها حضور داشتند؛ هرچند تنها يک بار و آن هم در المپيک آتن توانستند از دور گروهي صعود کنند. اين بار نيز با حضور تيم هايي مانند سوئيس و مکزيک، آنها کار دشواري براي عبور از مرحله گروهي در پيش دارند. ستاره اصلي تيم، پارک چو يونگ است؛ بازيکني که فصل گذشته در تيم آرسنال فرصت چنداني براي بازي کردن پيدا نکرد اما با تجربه ترين بازيکن تيم کره محسوب مي شود و نقش زيادي براي صعود اين تيم از دور گروهي ايفا کند.

گابن: شگفتي ساز منطقه آفريقا؛ تيمي که بالاتر از ساحل عاج و آفريقاي جنوبي به رقابت هاي المپيک رسيد. آنها مي توانند در مرحله گروهي نيز شگفتي ساز شوند و خود را به مراحل بالاتر برسانند. پير امريک آباميانگ، محصول آکادمي جوانان ميلان که اکنون در سن اتين بازي مي کند، مي تواند ستاره گابن در اين رقابت ها باشد.

سوئيس: تيم سوئيسي که در اين رقابت ها حضور دارد را بازيکناني تشکيل داده اند که سال گذشته با تيم زير 21 ساله هاي سوئيس در رقابت هاي قهرماني اروپا به عنوان نايب قهرماني رسيدند. البته دو ستاره اصلي تيم، ژردان و خاکا شکيري که در اين تابستان به بايرن مونيخ و مونشن گلادباخ پيوستند، در اين رقابت ها حضور ندارند. ديه گو بناليو، دروازه باني که تجربه حضور در رقابت هاي جام جهاني را در کارنامه دارد، مي تواند ستاره اصلي سوئيس در اين رقابت ها باشد.

گروه C؛ برزيل، نيوزلند، مصر، بلاروس

برزيل: برزيلي ها مدت هاست که براي رسيدن به طلاي المپيک، مدالي که هرگز نتوانسته اند در رشته فوتبال به آن دست پيدا کنند، تلاش مي کنند. آنها اين بار هم به عنوان يکي از مدعيان پاي به رقابت ها مي گذارند و با داشتن بازيکناني مانند مارسلو، تياگو سيلوا، هالک و نيمار از شانس زيادي برخوردارند اما فراموش نکنيم که برزيلي ها چهار سال قبل با داشتن ستاره اي مانند رونالدينيو نيز از کسب اين عنوان بازماندند. آنها کار دشواري براي عبور از مرحله گروهي ندارند اما در مراحل بالاتر و در مقابل تيم هايي مانند اروگوئه و اسپانيا ممکن است دچار مشکل شوند.

مصر: هيچ تيم آفريقايي به اندازه مصر، از تجربه حضور در رقابت هاي المپيک برخوردار نيست؛ البته آنها که 11 بار در المپيک حضور پيدا کردند، آخرين بار در رقابت هاي المپيک بارسلون در سال 1992 حضور داشتند. با توجه به تعطيلي ليگ مصر به دليل فاجعه پورت سعيد، تيم المپيک مصر اين فرصت را داشت تا در ديدارهاي تدارکاتي زيادي شرکت کند؛ اتفاقي که البته مي تواند به ضرر اين تيم نيز تمام شود. مروان محسن، مهاجم جوان تيم ملي مصر، که 20 گل ملي در کارنامه دارد، ستاره اصلي تيم المپيک کشورش نيز محسوب مي شود.

بلاروس: بلاروس که براي اولين در رقابت هاي المپيک حضور پيدا کرده، با کسب مقام سوم در رقابت هاي زير 21 سال هاي اروپا در سال قبل، به المپيک لندن راه يافت. سرمربي اين تيم معتقد است برزيل مدعي اصلي اين گروه محسوب مي شود اما تيم چيزي از مصر و نيوزلند کم ندارد. ديميتري باگا، ستاره جوان باته بوريسوف، که در همه ديدارهاي فصل گذشته اين تيم در چمپيونزليگ حضور داشت، ستاره اصلي بلاروس در اين رقابت ها مي تواند باشد.

نيوزلند: حضور استراليا در منطقه آسيا، اين فرصت را براي نيوزلند فراهم کرده تا به راحتي در رقابت هاي المپيک و جام جهاني حضور پيدا کند. آنها بعد از اولين حضور در المپيک در رقابت هاي المپيک پکن، اکنون براي دومين بار حضور در اين رقابت ها را تجربه مي کنند. مشکل اصلي تيم نيوزلند، پايين بودن ميانگين سني اين تيم است که مي تواند در ديدار مقابل تيم هايي مانند برزيل و مصر براي آنها دردسرساز شود. کريس وود که 7 بازي ملي نيز در کارنامه اش ديده مي شود، ستاره اصلي نيوزلند در اين رقابت هاست.

گروه D؛ اسپانيا، مراکش، ژاپن، هندوراس

اسپانيا: با قهرماني در دو يورو و يک جام جهاني، اکنون قهرماني در رقابت هاي المپيک در کارنامه اسپانيايي ها خالي است. البته اين تيم ستاره هايي مانند کاسياس، اينيستا و ژاوي را در اختيار ندارد، با اين وجود آنها يکي از مدعيان اصلي قهرماني محسوب مي شوند. خوان ماتا که در رقابت هاي يورو تنها 5 دقيقه فرصت بازي پيدا کرد، ستاره اصلي اسپانيا در اين رقابت ها مي تواند باشد. البته نبايد جوردي آلبا را نيز فراموش کرد که در جناح چپ خط دفاعي اسپانيا بازي هاي بسيار خوبي به نمايش گذاشت و مي تواند ستاره اسپانيايي ها در المپيک نيز باشد.

مراکش:
هرچند پيم فربيک، سرمربي هلندي مراکش، تيمش را يکي از شانس هاي کسب مدال معرفي کرده اما حتي صعود اين تيم از مرحله گروهي هم مي تواند موفقيت بزرگي براي آنها باشد. البته تيم مراکش در رقابت هاي قهرماني زير 23 ساله هاي آفريقا نمايش هاي بسيار خوبي داشتند و اميدوارند تا بتوانند اين روند را در المپيک نيز ادامه دهند. عبدالعزيز بارادا، هافبک تيم ختافه، با تجربه بازي در لاليگا مي تواند ستاره مراکش در اين رقابت ها باشد.

هندوراس: اين سومين حضور هندوراس در رقابت هاي المپيک است و البته آنها اميدوارند تا بتوانند نسبت به دوره قبل در پکن که بدون امتياز از دور رقابت ها کنار رفتند، نتايج بهتري کسب کنند. بسياري از بازيکنان هندوراس تجربه بازي در رقابت هاي بين المللي را ندارند و اين مي تواند براي آنها گران تمام شود. ماينور فيگوروآ، بازيکن ويگان، يکي از بازيکنان بالاي 23 سال تيم است که هندوراسي ها اميدوارند تجربه او بتواند به کمک تيم شان بيايد.

ژاپن: سومين تيم آسيايي رقابت ها که البته نسبت به دو تيم ديگر از شانس بيشتري براي صعود به مراحل بالاتر برخوردار است. هرچند شينجي کاگاوا، ستاره فوتبال ژاپن، در اين تيم حضور ندارد اما حضور بازيکناني مانند هيروشي کيوتاکه، تاکاشي اوسامي، گوتوکو ساکاي، يوکي اتسو و هيروکي ساکاي که همگي تجربه بازي در بوندس ليگا را دارند مي تواند کمک زيادي به اين تيم براي رسيدن به مراحل پاياني جام بکند.


 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
افسوس المپيکي ديويد بکهام



جام جم آنلاين: ديويد بكهام بسيار مايل بود در المپيك 2012 حاضر باشد و بعد از قريب به 20 سال فوتبال حرفه‌اي، در المپيك نيز پا به توپ و صاحب افتخار شود، اما استوارت پي‌يرس، سرمربي تيم ملي اميد بريتانيا بازي عجيبي با او كرد و با اين كه ستاره سابق منچستريونايتد و رئال‌مادريد را در فهرست‌هاي اوليه و ثانويه خود قرار داد، سر بزنگاه و در فهرست آخر او را خط زد و رايان گيگز، كريگ بلامي و ميكا ريچاردز را به عنوان سه يار مجاز بزرگسال اين تيم برگزيد.


بكهام كه چهار سال است به تيم ملي انگليس هم دعوت نمي‌شود و به بالاترين مدارج در علم ورزش رسيده با اشتهاي 20 ساله‌هايي كه در شروع راه كسب افتخارات قرار دارند، مي‌گويد: المپيك‌ها را از دوران كودكي‌ام دوست ‌داشته‌ام و هميشه تصاوير آن را از تلويزيون مي‌ديدم و از خودم مي‌پرسيدم آيا احتمال دارد روزي در اين مسابقات شركت كنم؟ بعدا كه كميته بين‌المللي المپيك (IOC) مسابقات فوتبال اين رقابت‌ها را ويژه تيم‌هاي زير 23 سال كرد و راه‌ها به روي امثال من مسدودتر شد و از طرف ديگر وقت بسيار اندك من به سبب حضورم در مسابقات باشگاهي مرا از روياهاي المپيكي‌ام دورتر مي‌ساخت تا اين كه تصور كردم با ميزباني رقابت‌هاي امسال در كشورم و تشكيل يك تيم واحد و منتخب براي كشور بريتانيا و رويكرد اوليه پي‌يرس به من، بختم سرانجام باز شده است. اما چنين نبود و مجبورم باز بازي‌ها را فقط از تلويزيون ببينم.
بكهام مي‌افزايد: براي من المپيك فقط به نوار طلاهاي پرشمار و درخشان هموطنانم در رشته دوچرخه‌سواري در پكن 2008 و حتي قهرماني پرشكوه لينفورد كريستي در«دو»ي 100 متر المپيك 1992 بارسلونا منحصر نمي‌شود و من اوج شكوه ورزشي و چيزي بسيار فراتر از زرق و برق فوتبال حرفه‌اي را در المپيك‌ها يافته‌ام و فكر مي‌كنم المپيك‌ها ميداني استثنايي و تجربه شركت در آن امري نادر است و متاسفم كه در زندگي مرا هرگز در بر نگرفت. به واقع هيچ چيزي در زندگي يك ورزشكار كامل نيست و هميشه جايي براي افسوس وجود دارد و براي من نيز همين‌طور.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
از دوپينگ‌هاي پنهان تا رسوا شده‌هاي بدنام
جام جم آنلاين: استفاده از داروهاي نيروزاي غيرمجاز و غوغاي برخاسته از افشاي آنها، بر ادوار المپيك‌ها اثر منفي زيادي گذاشته و خيلي‌ها را نسبت به اصالت ورزش بدبين ساخته است.

با اين كه ازدياد مصرف دوپينگ به دهه 1970 به بعد برمي‌گردد، اما اولين مورد رويكرد به مواد انرژي‌زا به سال 1904 مربوط مي‌شود كه آزمايش‌ها نشان داد برنده مدال طلاي دوي ماراتن مردان‌ ـ توماس هيكز ـ از ماده ممنوعه استريچنين سود جسته است.
اولين و تنها دوپينگ منجر به مرگ در المپيك‌ها سال 1960 در رم حادث شد. در اين سال و در جريان مسابقه دوچرخه‌سواري جاده، كنود انيمارك ينسن ركابزن دانماركي ناگهان از روي دوچرخه‌اش به زمين افتاد و دقايقي بعد درگذشت و كالبد شكافي‌ها نشان داد وي از مصرف زياد داروي ممنوع آمفتامين فوت كرده است.
از اوايل دهه 60 مبارزه فدراسيون‌هاي ملي و بين‌المللي ورزش‌ها با گسترش استفاده از مواد نيروزا شروع و وضع و اجراي قواعدي را در اين خصوص موجب شد.
كميته بين‌المللي المپيك (IOC)‌ هم از سال 1967 وارد اين عرصه شد و در اين خصوص قانونگذاري كرد.
اولين ورزشكار حاضر در المپيك كه دوپينگش در جريان رقابت‌ها مثبت اعلام شد،‌ هانس گونار ليلين وال يك ورزشكار رشته پنجگانه مدرن از كشور سوئد در بازي‌هاي المپيك 1968 بود كه به همين سبب نيز مدال برنز از او پس گرفته شد، اما پر سر و صداترين دوپينگ تاريخ المپيك‌ها به بن جانسون مربوط مي‌شود كه دو روز بعد از پيروزي بزرگش بر كارل لوئيس آمريكايي در فينال دوي 100 متــــر مردان در المپيك 1988 سئول اعلام شد وي از ماده ممنوعه استانوزولول سود جسته و عنوان قهرماني‌اش از او گرفته و به لوئيس سپرده شد كه خود كمتر از يك سال قبل از آن واقعه در يك آزمايش دوپينگ جواب مثبت پس داده و فقط به خاطر نفوذ كشورش در مجامع قانونگذار ورزشي از مجازات نجات يافته بود.
24 سال بعد از آن واقعه نيز هنوز كسي دوپينگي با ابعاد و بازتاب جانسون در المپيك نداشته و او در اين زمينه‌ها بي‌همتاست.
وقتي اواخر 1990، IOC موفق به تشكيل نهادي به نام وادا براي مبارزه اختصاصي با دوپينگ شد گمان مي‌رفت سرانجام ريشه‌هاي اين بليه مذموم خشك شود، اما تنها دليل عدم شركت آلبرتو كونتادور، برترين دوچرخه‌سوار پنج سال اخير جهان از كشور اسپانيا در المپيك امسال اين است كه او در پي كش و قوس دو ساله، اتهام دوپينگش از ديدگاه دادگاه عالي ورزش جهان (CAS)‌ ثابت و به مدت دو سال از شركت در هر مسابقه‌اي محروم شده است.
علاوه بر اين تعداد دفعات تخلف در اين زمينه هم در المپيك‌هاي اخير پايين نيامده و بدتر آن كه متخلفان با يافتن سيستم‌هاي پيشرفته و با رويكرد به داروهاي موسوم به پوشاننده‌ها توانسته‌اند تخلف‌هاي خود را در اين زمينه تا حدي پنهان نگه دارند.
در المپيك تابستاني 2000 (مثل المپيك زمستاني 2002)‌ شمار متخلفان دوپينگي باز رو به افزايش رفت و اوج سر و صداي آن در وزنه‌برداري و در اردوي بلغارستان بود كه تيمش را يكپارچه به صوفيا برگرداندند.
در المپيك پكن ظاهرا اوضاع رو به بهبود رفت و فقط سه ورزشكار طي مسابقات رسوا و به خاطر دوپينگ اخراج و محروم شدند، اما حقيقت آن است كه در تست‌هاي وسيع وادا در كشورهاي مختلف در ماه‌هاي منجر به آن المپيك دست خاطيان متعددي رو شد و توسط كشورهاي متبوعه كنار گذاشته شدند و اصلا به المپيك اعزام نشدند.
IOC مدعي است در پكن 2008 روي 3667 ورزشكار تست دوپينگ انجام داده و بجز سه مورد، همگي منفي بوده است حتي اگر اين را باور داشته باشيم، بسيار بعيد است آماري كه تا چند هفته بعد در لندن حاصل مي‌آيد تا همين حد، مثبت و اندك باشد.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اولين مسابقه بازي‌هاي المپيك آغاز شد
جام جم آنلاين: نخستین مسابقه بازی‌های المپیك ٢٠١٢ لندن در رشته فوتبال بین تیم‌های ملی فوتبال زنان نیوزیلند و بريتانيا در ورزشگاه میلینیوم شهر كاردیف مركز ولز آغاز شد.

‌این مسابقه ساعت 16 امروز (چهارشنبه) به وقت محلی (ساعت 30/19 دقیقه به وقت تهران) در ولز آغاز شد.
بعد از این مسابقه، دیدار تیم‌های ملی فوتبال زنان كامرون و برزیل برگزار می‌شود.
بازی‌های المپیك 2012 لندن از روز جمعه 6 مرداد ماه رسما افتتاح می‌شود.
رییس كمیته بین المللی المپیك كه برای حضور در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیك در شهر لندن به سر می‌برد، از آمادگی امكانات برگزاری این بازی‌ها ابراز رضایت كرده و آن را موفقیت آمیز خوانده است. (ايرنا)
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
كسب مدال در المپيك لندن با فناوري جاسوسي!

كسب مدال در المپيك لندن با فناوري جاسوسي!

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 91050503082
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ -



با بروز سؤال در مورد بهترين راه براي برنده شدن در مسابقات المپيك، راه‌حل‌هاي سنتي مانند تعهد، علم پيشرفته ورزشي و عمكرد بالا به ميان مي‌آيد اما گويا در بازيهاي المپيك 2012 لندن، عامل ديگري نيز به اين تركيب افزوده خواهد شد: فناوري جاسوسي ورزشي!


به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بر اساس گزارشهاي منتشره، كشورهايي كه در جاسوسي تيم‌ها با استفاده از فناوري بهتر عمل كنند، مدالهاي بيشتري را در اين مسابقات از آن خود خواهند كرد.


البته منظور از جاسوسي، سرقت اطلاعات دولتي نيست، بلكه طبق گزارش روزنامه نيويورك تايمز، عمليات شناسايي وضعيت سطح تيم‌ها و تلاشهاي ورزشي آنها با استفاده از فناوري پيشرفته است.


تيم BMX آمريكا از دوچرخه‌سواراني برخوردار است كه مسير رسمي لندن را با يك دستگاه نقشه‌بردار سه‌بعدي رانده و تمام پيچ‌ها، شيبها و برآمدگي‌ها را ثبت مي‌كنند تا يك مسير بدل كامل براي آموزش ساخته شود. پس از ماه ژانويه مقامات المپيك متقابلا اين مسير را در جهت توقف تلاشهاي جاسوسي تغيير دادند.


كشورهاي ديگر نيز به انجام تلاشهاي جاسوسي حتي بزرگتر پرداخته‌اند. فرانسه يك سازمان رسمي موسوم به آماده سازی المپیک و پاراالمپیک تدارك ديده كه كار آن پیروزی از طریق جاسوسي ورزشي است. فرانسه بيش از 120 هزار دلار براي ساخت سفارشي يك موتور تحقيق براي جمع‌آوري و مقابله و تطبیق اطلاعات لازم در مورد تلاشهاي كشورهاي ديگر از اينترنت صرف كرده است.


تاكنون اين كشور نه تنها كشور رقيب خود را شناخته، بلكه همچنين شيوه‌هاي تمريني آنها را نيز شناسايي كرده است. آنها دريافتند كه پاروزنان استراليايي براي افزايش ترميم‌پذيري خود به سرما درمانی روي آورده‌اند و فرانسه نيز سريعا به تقليد از اين اقدام پرداخت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] دكتر گائيني: 10 مدال نگيريم در المپيك موفق نبوده‌ايم

[/h]
» سرویس: ورزشي - علم ورزش
کد خبر: 91050603205
جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۱



استاد دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه تهران تعداد مدال‌هاي پيش‌بيني شده در بازي‌هاي المپيك لندن را در يك ديدگاه كارشناسي و در مجموع معادلات بين‌المللي سهم ايران را فراتر از پنج مدال عنوان نكرد.

دكتر عباسعلي گائيني متخصص فيزيوتراپي ورزشي در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارتباط با وضعيت كاروان ايران در بازي‌هاي المپيك 2012 لندن اظهار كرد: آرزوي قلبي من است كه در بازي‌هاي المپيك لندن به موفقيت بزرگي دست يابيم، چون امروز مردم به موفقيت بازي‌هاي المپيك لندن نياز دارند تا در جهان آلوده سياسي، بتوانند نماهاي زيبايي براي سرافرازي ارائه دهند. از سوي ديگر موفقيت در المپيك براي ورزش ما صرف نظر از ساير مفاهيم آن انقلاب جديدي در توسعه ورزش در كشور خواهد بود كه اين توسعه را به لحاظ بهداشتي و هم به لحاظ قهرماني ضرورت انكار ناپذير ورزشي مي‌دانيم.

وي افزود: دولت از لحاظ پشتوانه مالي حداكثر پشتوانه را نسبت به سهم توزيع پول در اختيار ورزش گذاشته است، به طوري كه فدراسيون‌ها به لحاظ فني و پشتوانه‌هاي مالي هيچ كمبودي نداشتند، اما نكته مهم اين است كه تلاش‌هاي فني و پشتوانه‌هاي مالي دو اصل نهايي براي موفقيت در ورزش و المپيك به شمار نمي‌روند، براي موفقيت در المپيك به يك برنامه‌ريزي جامع، گسترده و همگاني كه نگاه صرفا دهه‌هاي آينده باشد نياز داريم.

اين استاد دانشگاه خاطر نشان كرد: به عنوان يك كارشناس ورزش مي گويم ورزش كشور ما به شدت مانوس با برنامه‌ريزي‌هاي كوتاه مدت شده مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين برنامه‌ها شناور بودند آنها است كه به طور قطع به پيامدهاي اين نوع برنامه‌ريزي‌ها نمي‌توان اميدوار بود.

گائيني اضافه كرد: موفقيت در المپيك به يك منابع نيروي انساني جامع و آشنا با مفاهيم اصل مديريت در هدايت برنامه‌هاي ورزشي نياز دارد كه مهم‌ترين ويژگي اين نيروي انساني كلان نگري، وفادار بودن به برنامه و مقبوليت است. از سوي ديگر اعتقاد دارم اين سه دهه بعد از انقلاب از چنين ويژگي نيروي انساني در ورزش كشور برخوردار نبوديم يا حداقل نيروهاي فعال در اين بخش طي اين 30 دهه با استانداردها هماهنگ و جور نبودند.

اين متخصص فيزيولوژي ورزشي تصريح كرد: براي موفقيت در المپيك گستره افراد نوجوان و جوان فعال در رشته‌هاي ورزشي را بايد افزايش داد. بنابراين توسعه باشگاه‌هاي ورزش دانش‌آموزي با هدف استعداديابي ورزشي نه ضرورت كار در وزارت آموزش و پرورش، بلكه يك برنامه ملي است. در كلان من دولت را در تحقق اين امر مسئول مي‌دانم و گرنه سازمان‌هاي ورزشي جزئي نگري مي‌كنند و با فرافكني و برون فكني تحقق اين امر را تنها متوجه آموزش و پرورش مي دانند كه تحقق اين امر تاكنون محقق نشده است.


دكتر گائيني


گائيني همچنين اظهار كرد: براي موفقيت در المپيك اصل كنترل، انطباق برنامه‌هاي اجرايي، برنامه‌هاي كلان وجين كردن عوامل فرعي و از همه مهم‌تر انگيزه دادن به نيروي انساني فعال از شروط لازم است. در اين خصوص هر چند مسايل جزئي به نظر مي‌رسد، ولي مهم اين است كه جامعه ورزش ما از اين بعد آسيب‌هاي جدي مي‌بيند، براي مثال مدير موفقي در يك بخش ورزشي كه پيش از اين از بيرون وارد جامعه ورزشي شده و به موفقيت‌هايي دست يافته است، بدون كنترل پيامدهاي كار خود به يكباره از دور مديريت خارج مي‌شود و نيروهاي لايق را نگران مي‌كند.
استاد دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه تهران گفت: به نظر مي‌رسد به يك الگوي دقيق در ورزش نياز داريم، اگر كساني در ارائه اين الگو در جهان موفق بودند اين حق جامعه بشري است كه از اين الگو استفاده كنند، شايد در ميان الگوهاي ارائه شده در سطح ورزش حرفه‌اي و المپيكي الگوي كشور چين به لحاظ فرهنگي، اجتماعي، دانش فني و به جزء اين‌ها بخش مديريتي و اقتصادي يا نيازهاي ورزش كشور ما هماهنگ‌تر باشد. در يك كلام مي‌توان گفت در ورزش كشرو ما اجراها زياد، اما برنامه‌ريزي‌هاي فكورانه كمتر ديده مي‌شود. از دولت بايد خواست به اين امر اهتمام جدي داشته باشد تا بتوان در المپيك 2020 جهش داشت و در المپيك 2024 پرش.

اين استاد دانشگاه مهم‌ترين اصل در مديريت كاروان ورزشي ايران را يكپارچگي ذكر كرد و گفت: اگر اعضاي گوناگون مجموعه مديريت از لحاظ رفتاري، خدماتي و اقداماتي كه در گذشته بايد انجام مي‌شد با هم هماهنگ بودند مجموعه مديريت با مشكلي مواجه نخواهد بود، اما بايد واقعيت را بپذيريم كه برخي از اقدامات و اجراها بر اين مديريت تحميل مي‌شود و در نتيجه‌ بازدهي آن را تحت تاثير قرار مي‌دهد. همچنين بايد اين حقيقت را پذيرفت كه لابي‌هاي فني، سياسي و مصلحتي متاسفانه در ورزش كشور وجود دارد و به انسجام مديريت خدشه وارد مي‌كند.

گائيني در ارتباط با وضعيت كاروان ايران از لحاظ كسب مدال در بازي‌هاي 2012 المپيك لندن، تصريح كرد: به عنوان يك ايراني اميدوارم كاروان بازي‌ها به 15 مدال نايل شود كه پنج مدال رنكينگ آن طلايي باشد و اين وضعيت براي كشور ما در چنين شرايطي رضايت بخش است، اما بايد بدانيم كه صحنه المپيك، صحنه آروزها نيست. صحنه به بار نشستن تلاش‌ها است. بايد به اين نكته تاكيد كنم همه كشورهايي كه در دوره قبل بر ما پيشي گرفته‌اند به مراتب براي حضور در اين بازي‌ها از ما قوي‌تر برنامه‌ريزي كردند. اميدوارم كه در شرايط هر چند نامطلوب كشور ما به 10 مدال دسترسي پيدا كند كه از اين 10 مدال دو مدال آن طلايي باشد. من خود به اين نكته اعتراف مي‌كنم كه اگر اين 10 مدال تحقق پيدا نكند ما در ارائه كارنامه موفقي به دولت و ملت خود نمي‌توانيم بگويم موفق عمل ‌كرده‌ايم.

وي در پايان تاكيد كرد: اگر بخواهيم با ديد كارشناسي به اين مساله نگاه كنيم در مجموع معادلات بين‌المللي سهم ما فراتر از پنج مدال نخواهد بود و دليل آن دانش فني، پشتيباني‌هاي نيروي انساني و برنامه‌ريزي‌هاي دراز مدت طي چهار سال گذشته در بسياري از كشورهاي رقيب ما به نظر بهتر بوده است. بنابراين در يك نگاه عادلانه انتظار پنج مدال، يك كارشناسي منصفانه براي ورزش ايران است.

به گزارش ايسنا، كاروان المپيك ايران تا كنون در بهترين نتيجه‌ي خود (از نظر تعداد مدال) موفق به كسب هفت مدال شده است. ورزشكاران ايران در المپيك 1952 هلسينكي اين تعداد مدال را به دست آوردند كه البته فقط 3 نقره و 4 برنز بود و كاروان ايران طلايي نداشت. پس از هلسينكي، المپيك 2004 آتن شش مدال براي ايران به همراه داشت(2 طلا، 2 نقره، 2 برنز).
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
رژه کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه المپیک لندن ...

رژه کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه المپیک لندن ...



.
.
.


















.
.
.



 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
الهه احمدی در مکان ششم تفنگ بادی ایستاد/اولین طلای المپیک به چین رسید
رقابت‌های تفنگ بادی 10 متر زنان المپیک 2012 لندن از صبح امروز در مرحله مقدماتی پیگیری شد و الهه احمدی، نماینده شایسته کشورمان با امتیاز 397 به ابتدا شوت آف راه یافت.
در این ماده 4 تیرانداز به صورت مستقیم راهی فینال شدند و 5 تیرانداز نیز به شوت آف (تیر طلایی) راه یافتند که در این بین احمدی با کسب امتیاز 52 به عنوان نفر پنجم فینال راه یافت تا درخششی بی سابقه در روز نخست رقابت‌های المپیک برای کشورمان به ثبت برسد. در شوت آف تیرانداز دانمارکی از دور رقابت‌ها کنار رفت و با بدشانسی از رسیدن به فینال بازماند.
تیراندازان کشورهای لهستان، چین (2 تیرانداز)، روسیه، چک، آمریکا به همراه احمدی راهی فینال شدند.
احمدی در فینال این رشته با کسب امتیاز 499،1 به مقام ششمی المپیک رسید.
در این رقابت یی سیلینگ از چین و رکوددار جهان به مدال طلا رسید تا به این ترتیب نخستین مدال طلای المپیک لندن به چینی‌ها برسد. تیراندازان لهستان و چین دوم و سوم شدند.
در این ماده مه‌لقا جام بزرگ با امتیاز 391 در رده چهل و سوم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.
رکورد جهانی این ماده در جهان و المپیک 400 است.
ابراهیم برخورداری نیز از ساعت 15:30 امروز به وقت ایران کار خود را در ماده تپانچه بادی 10 متر آغاز می‌کند.
تیراندازی ایران برای نخستین بار با 3 تیرانداز در المپیک شرکت می‌کند و صعود احمدی به فینال و کسب نتیجه‌ای تاریخی برای این رشته ورزشی محسوب می‌شود.
 

hexasystem

عضو جدید
دانلود مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ لندن

دانلود مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ لندن

[h=4]توضیحات بیشتر در مورد دانلود مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ لندن :[/h]

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲
در جمعه ۶ مرداد شروع به اتمام رسی و المپیک رسما شروع شد و تیم های ایرانی با دارا بودن ۵۴ سهمیه بازی از همین اولین روز در رشته تنیس روی میز کار خود را شروع می کنند .


مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را برای دانلود برای شما عزیزان آماده شده است،این فایل تصویری در قالب webm و با کیفیت فوق العاده در حجم ۸۱۵ مگابایت آماده شده است…




دانلود از لینک مستقیم
رمز فایل فشرده : www.tojihi.com
رقابت اعضای کاروان ورزش ایران در سی‎امین دوره بازی‎های المپیک از روز جمعه ششم مرداد و با برگزاری دیدارهای تعیین رنکینگ کمانداران آغاز می‎شود.
در میان المپیک‎های اعزامی ایران به محل برگزاری سی‌امین دوره بازی‎های المپیک لندن، کمانداران اولین ورزشکارانی هستند که رقابت‏های خود در این بازی‎ها را آغاز می‎کنند.میلاد وزیری و زهرا دهقان نمایندگان تیروکمان ایران در بازی‎های المپیک لندن هستند. این دو کماندار روز جمعه و پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه (ساعت ۲۳ به وقت ایران) رقابت‎های خود برای تعیین رنکینگ را آغاز می‎کنند. براین اساس میلاد وزیری ساعت ۱۲:۳۰ رقابت‎های خود را آغاز می‏‌کند و رقابت زهرا دهقان نیز به فاصله چهار ساعت بعد از وی آغاز می‎شود.رقابت‌های تیروکمان بازی‌های المپیک لندن در ورزشگاه lord’s cricket ground برگزار می‌شود. رقابت‌های این رشته به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.سی‎امین دوره بازی‎های المپیک تابستانی در حالی از جمعه شب با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی گشایش پیدا می‌کند که از روز چهارشنبه مسابقات فوتبال زنان این بازی‎ها با حضور ۱۲ تیم آغاز شد. از امروز پنجشنبه نیز تیم‎های فوتبال شرکت کننده در بخش مردان رقابت‎های خود را آغاز می‎کنند.اسامی کاروان اعزامی المپیک ایران به شرح زیر است:
رشته وزنه برداری
۱ حسین رضازاده – رئیس
۲ داراب ریاحی – مدیر تیم
۳ جورج زالای – مربی
۴ کوروش باقری – مربی
۵ سهراب مرادی – ورزشکار
۶ کیانوش رستمی – ورزشکار
۷ سعید محمدپور کرکرق – ورزشکار
۸ نواب نصیر شلال – ورزشکار
۹ بهداد سلیمی کردآسیابی – ورزشکار
۱۰ سجاد انوشیروانی حمل آباد – ورزشکار
روئینگ
۱ شخرت گانیو – مربی
۲ افشین فرزام – مربی
۳ محسن شادی نقده – ورزشکار
۴ سولماز عباسی – ورزشکار
رشته قایقرانی
۱ ایرج اقلیمی اصیل – مربی
۲ ویوچسلاو یولداشف – مربی
۳ احمدرضا طالبیان – ورزشکار
۴ آرزو حکیمی مقدم – ورزشکار
۵ سیدمحمدشروین اسبقیان – سرپرست
رشته تیراندازی با کمان
۱ محمدعلی شجاعی – رئیس
۲ نادر منوچهری مقدم – ورزشکار
۳ ساره اسدی – ورزشکار
۴ ذوبیداله سلیمف – مربی
رشته جودو
۱ محمدعلی رستگار سرخه – رئیس
۲ آرش میراسماعیلی – همراه
۳ جواد مهجوب – ورزشکار
۴ محمدرضا رودکی – ورزشکار
مرتضی بهرامی نژاد – پزشک
رشته دوچرخه سواری
۱ امیر زرگری – ورزشکار
۲ علیرضا حقی – ورزشکار
۳ مهرداد صفرزاده – سرمربی
۴ مهدی سهرابی – ورزشکار
۵ خسرو قمری – سرپرست
رشته شمشیربازی
۱ فضل اله باقرزاده – رئیس
۲ پیمان فخری – دبیر
۳ مجتبی عابدینی شورمستی – ورزشکار
رشته تنیس روی میز
۱ محمد زارع پور اشکذری – رئیس
۲ مهرداد بابادی وند – همراه
۳ نوشاد عالمیان درون کلائی – ورزشکار
۴ ندا شهسواری – ورزشکار
رشته بوکس
۱ احمد ناطق نوری – رئیس
۲ منوچهر مقصودی – نایب رییس
۳ حسینقلی نهرودی – سرمربی
۴ علی مظاهری – ورزشکار
۵ مهدی طلوتی بندپی – ورزشکار
۶ امین قاسمی پور – ورزشکار
۷ احسان روزبهانی – ورزشکار
رشته شنا
۱ سرپرست نا مشخص است.
۲ محمد بیداریان – ورزشکار

رشته دو و میدانی
۱ افشین داوری – رئیس
۲ کیم بوخانسف – مربی
۳ تیمور غیاثی – کادرفنی
۴ سجاد هاشمی آهنگرانی – ورزشکار
۵ امین ابراهیم پال نیک فر – ورزشکار
۶ احسان حدادی – ورزشکار
۷ کاوه موسوی – ورزشکار
۸ سجاد مرادی – ورزشکار
۹ لیلا رجبی – ورزشکار
۱۰ ابراهیم رحیمیان خانقاه – ورزشکار
۱۱ رضا قاسمی – ورزشکار
۱۲ روح اله عسگری گندمانی – ورزشکار
۱۳ محمد ارزنده – ورزشکار
۱۴ احمد گودرزی – مربی
۱۵ جواد خسروشیری – کادرفنی
۱۶ بیژن شادمهر – کادرفنی
رشته کشتی آزاد
۱ حجت اله خطیب – رئیس
۲ رسول خادم – مربی
۳ محمد طلایی – مربی
۴ کیانوش اعتماد مقدم – مربی
۵ علیرضا رضایی – مربی
۶ رضا لایق – مربی
۸ کمیل قاسمی – ورزشکار
۹ رضا یزدانی – ورزشکار
۱۰ احسان لشگری – ورزشکار
۱۱ صادق گودرزی – ورزشکار
۱۲ مهدی تقوی کرمانی – ورزشکار
۱۳ مسعود اسماعیل پور جویباری – ورزشکار
۱۴ حسن رحیمی- سبزعلی – ورزشکار
رشته کشتی فرنگی
۱ محمد بناء – مربی
۲ جمشید خیرآبادی – مربی
۳ ایرج اسفندیاری – مربی
۴ رسول جزینی درچه – مربی
۵ حمید سوریان – ورزشکار
۶ امید نوروزی – ورزشکار
۷ سعید عبدولی – ورزشکار
۸ حبیب اله اخلاقی – ورزشکار
۹ بشیر باباجان زاده درزی – ورزشکار
۱۰ قاسم رضایی – ورزشکار
رشته تکواندو
۱ سید محمد پولادگر -رئیس
۲ فریبرز عسگری – سرمربی
۳ جانگ جونگ یون – سرمربی
۴ یوسف کرمی – ورزشکار
۵ محمدباقری معتمد – ورزشکار
۶ سوسن حاجی پور – ورزشکار
۷ هادی ساعی – شرکت کننده در انتخابات کمیسیون ورزشکاران
رشته تیراندازی
۱ سیدمهدی هاشمی – رئیس
۲ لازلوفرنس سوچک – مربی
۳ چابا ارنو گیوریک – مربی
۴ الهام هاشمی معصومی – مربی
۵ ابراهیم برخورداری – ورزشکار
۶ مهلقا جام بزرگ – ورزشکار
۷ الهه احمدی – ورزشکار
اسامی کادر پزشکی اعزامی به بازی های المپیک لندن ۲۰۱۲
۱ لطفعلی پورکاظمی – پزشک
۲ محمد رازی پزشک
۳ رامین احمدی طباطبایی – پزشک
۴ امین نوروزی فشخامی – فیزیوتراپ
۵ فرشاد غزالیان – فیزیوتراپ
۶ سارا جمهوری – فیزیوتراپ
۷ کسری کاظمی – فیزیوتراپ
۸ ریف بهادینف رفتوف – بدنساز و ماساژور
۹رامین امیرساسان – مربی
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
المپیک 2012 لندن افتتاح شد+حاشیه‌ها و تصاویر

مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک 2012 لندن شب گذشته در محل ورزشگاه اصلی المپیک پارک برگزار شد.

به گزارش مشرق، از ساعت 20:12 دقیقه به وقت لندن پیش نمایش بازی های المپیک 2012 اجرا شد و راس ساعت 9 شب ، با به صدا در آمدن زنگ بزرگ در ضلع غربی ورزشگاه، المپیک لندن رسما افتتاح شد.

80 هزار نفر در ورزشگاه المپیک لندن در استرافورد به تماشای افتتاحیه نشسته اند. حدود 29 میلیون پوند خرج مراسم افتتاحیه شده است. بلیط های مراسم افتتاحیه به طور رسمی به دو قیمت 2012 پوند و 1600 پوند به فروش رفتند. گفته می شود پشت در ورزشگاه این بلیط ها در بازار سیاه تا 5 هزار پوند هم خرید و فروش شده اند.






"دنی بویل" کارگردان معروف انگلیسی که سازنده فیلم میلیونر زاغه نشین است، مراسم افتتاحیه را کارگردانی کرده است.
10 هزار و 500 ورزشکار از 204 کشور در بازی های المپیک شرکت کرده اند.
قبل از شروع مسابقه هلی کوپترهای نظامی در اطراف ورزشگاه به چرخ زنی مشغول بودند تا تدابیر شدید امنیتی به وضوع دیده شود.
گزارش مراسم
نمایش ابتدای مراسم رودخانه معروف "تیمز" را از سرچشمه این رودخانه تا ورزشگاه المپیک را به تصویر کشید که در مسیر این رودخانه وقایع مختلفی به تصویر کشیده می شوند.
در مسیر این رودخانه با شخصیت ها و داستانهای معروف انگلیسی مواجه شدیم. "رتی" و مول" چهره های داستانی کتاب های کودک انگلیس، قایق آهنگین "اتون" و برخی المپیکی های قدیمی انگلیس نظیر جون کارول، مارگارت ویلدینگ، مایکل هاوارد، جان راسل در این تصویرها دوباره در ذهن ها نقش بستند.
مسابقه قایق های کمبریج و آکسفورد، چرخ و فلک معروف "چشم لندن" که دومین چرخ و فلک بزرگ جهان است هم در ادامه نمایش داده شدند.
دهکده سبز
میدان ورزشگاه را یک دهکده سبز فرا گرفته است. داستانهای سنتی نقش می بندند. کشاورزها به شخم زنی مشغول می شوند، ورزشها در دهکده بازی می شوند و خانواده ها از پیک نیک لذت می برند. فوتبال با توپ های چرمی و بدمینتون و کریکت روی کره سبز بازی می شوند. انگلیسی ها به نوعی قصد دارند ریشه این بازی ها را به انگلیسی بودن ربط دهند.

جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 638x359 می باشد.


زنگ المپیک به صدا در آمد
و سرانجام...
10- 9- 8 ... شمارش معکوس شروع می شود. پنج حلقه المپیک با چهار بالن به هوا می روند و با صدای زنگ بزرگ ورزشگاه، زنگ المپیک به صدا در می آید.





چهار ملیت و نمایشنامه شکسپیر
چهار ملیت که سرزمین بریتانیا را تشکیل داده اند در استادیوم المپیک ظاهر می شوند و موسیقی های سنتی شان نواخته می شوند.
در ادامه بخشی از نمایشنامه شکسپیر با نام "Tempest" به میان می آید و با انقلاب صنعتی در قرن 19 و در بریتانیا همراه می شود.
یادبود مردمان
*اشاره به دو جنگ جهانی و یادبودهایی از مردم سراسر جهان ادامه بخش مراسم افتتاحیه می شود. تغییرات فرهنگی دهه 60 هم تماشاگران ورزشگاه را به گذشته می برد.

*در این مراسم تاریخ انگلیس از اواخر قرن نوزدهم به تصویر کشیده شد و در فیلمی که قبلا ساخته شده بود با دعوت ملکه انگلیس به ورزشگاه وارد زندگی در قرن بیستم شد.ابتدای این مراسم با دهکده ای آغاز شد که نمادی از زندگی روستائیان قرون وسطی بود. سپس این دهکده در طول چند دقیقه برداشته شد و جای آن را زندگی صنعتی و کوره های ذغالی صنعتی گرفت.
در ادامه نیز بخش های متنوعی از زندگی مردم انگلیس به نمایش درآمد.


جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 638x359 می باشد.

پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل

پیامی به صورت تصویری از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پخش می شود که ملت ها را دعوت به صلح و دوری از جنگ می کند.

الیزابت دوم در ورزشگاه
با نمایش فیلمی که الیزابت دوم ملکه انگلستان و بازیگر نقش 007 در آن دیده می شوند، ملکه انگلیس با هلی کوپتر به زمین فرود می آید که در هنگام پخش این فیلم، الیزابت دوم به همراه ژاک روگ وارد ورزشگاه می شوند.




موسسه "خدمات سلامتی ملی " که پس از جنگ جهانی دوم در بریتانیا تشکیل شده با ورود تخت های زیاد بیمارستان و نمایش هارمونیک حرکات که اشاره به درمان بیماران دارد، در ورزشگاه نقش می بندند. مبارزه پرستارها با سمبل های بیماری به رخدادهای پس از جنگ جهانی دوم اشاره می کنند.
همچنین "جی کی رولینگ" که نویسنده هری پاتر است، به همراه برخی شخصیت های کارتونی در بخش بعدی برنامه نقش آفرینی می کنند.
مستر بین نوازنده شد!
شخصیت برتر کمدی جهان یعنی "روان آتکینسون" یا همان " مستر بین" یک سورپرایز برای تماشاگران افتتاحیه المپیک سی ام است. در این قسمت از برنامه، مستر بین به اجرای موسیقی با پیانو می پردازد که در آخر آن مشخص می شود که فرد دیگری نوازنده اصلی است و مستر بین فقط تقلید حرکات او را
کرده است. در آخر مستر بین با مینی ماینر خود ورزشگاه را ترک می کند.





بکام، پشت قایق موتوری
دیوید بکام که پرچمداری کشورش را نپذیرفته بود، در مراسم افتتاحیه نقش کوتاهی داشت و فیلمی از او پخش شد که راننده قایق موتوری بود.

محمد علی کلی، گیبرسلاسی و بان کی مون پرچم المپیک را حمل کردند

در ادامه مراسم افتتاحیه المپیک لندن، محمد علی (معروف به کلی) چهره افسانه ای بوکس جهان در حالی که به سختی حرکت می کرد، برای لحظاتی پرچم المپیک را حمل کرد. همچنین هایله گیبرسلاسی دونده مشهور ماراتن و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل جزو حمل کنندگان پرچم بودند.

*در بخش دیگری از این مراسم دنیای خواب کودکان نیز به تصویر کشیده شد که یک اهریمن سیاه پوش بلند قامت در آن نقش آفرینی می کرد و البته خیلی زود سقوط کرد!
جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 630x411 می باشد.


رژه کاروان‌های کشورهای مختلف
* در ابتدای رژه کاروان کشور یونان وارد ورزشگاه شد؛ یونانی‌ها به دلیل اینکه خواستگاه المپیک هستند پیش از سایر کشورها رژه خود را آغاز کردند.
* در ادامه مراسم سایر کشورها به ترتیب حروف الفبای انگلیسی رژه خود را برگزار می‌کنند؛ پس از یونان کشور افغانستان رژه رفت.
* در کنار پرچمدار کاروان هر کشور، دختر بچه‌ای حضور دارد که با یک تابلو نام کشور را معرفی می‌کند.
* با ورود هر کشور به محل رژه آهنگی محلی از همان کشور پخش می‌شود.
* با آغاز مراسم رژه چراغ‌هایی که در جایگاه تماشاگران تعیبه شده بود روشن شد و کلمه Welcome (خوش آمدید) را به نمایش درآورد.
* با آغاز رژه هر کشور، عکسی از مسئولان همان کشور از اسکوربرد پخش می‌شود.

مراسم رژه کشورها و پرچمداری مظاهری
در حالی که محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک در ابتداي مراسم از جایگاه ویژه مراسم افتتاحیه را تماشا می کردند البته بعد از حضور در جايگاه ويژه در رژه هم شركت كردند، کاروان ورزشی ایران به پرچمداری علی مظاهری ملی پوش بوکس رژه رفت.



تشویق یوسین بولت
زمانی که کاروان جامائیکا به پرچمداری یوسین بولت رکورددار دوهای سرعت جهان وارد ورزشگاه شد، با تشویق بی امان تماشاگران روبرو شد.



پس از رژه کشورها و مراسم آتش بازی، سباستین کو رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک به سخنرانی پرداخت و اعلام کرد که برگزاری المپیک و حرکت در راستای جنبش المپیک بزرگترین افتخاری بوده که نصیبش شده است.
ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیگر سخنران این مراسم بود.
پس از آن سوگند ورزشکاران توسط تکواندوکار زن انگلیسی، سوگند مربیان توسط مربی کانو و سوگند داوران توسط داور بوکس کشور میزبان قرائت شد.
مشعل المپیک توسط 7 نفر روشن شد

مشعل المپیک با یک قایق موتوری که توسط دیوید بکهام هدایت می شد به ورزشگاه المپیک لندن رسید.
جهت مشاهده در اندازه واقعی اینجا کلیک کنید. اندازه اصلی این عکس 630x358 می باشد.


یکی از ورزشکاران انگلیسی مشعل را از بکهام گرفت و آن را به 7 قهرمان المپیک که پرچم المپیک را حمل می کردند تحویل داد تا هفت مشعل روشن شود تا با همدیگر مشعل المپیک را روشن کنند.


در نهایت نیز با روشن شدن مشعل بازی ها، و آتش بازی، المپیک 2012 لندن رسما وارد اولین روز رقابتهای خود شد.این بازیها تا 22 مرداد ادامه دارد.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
افتتاح المپیک با فرود ملکه انگلیس!

ملکه انگلیس با هنرنمایی جیمزباند وارد ورزشگاه محل برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در حالی مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره المپیک به میزبانی لندن در حال برگزاری است که در بخش‌های ابتدایی مراسم، مسئولان با طراحی یک روستای کوچک بخشی از تاریخ قدیم این کشور را به نمایش در آوردند.

* در نمایش‌های ابتدایی مراسم افتتاحیه مسئولان گذر سنت به مدرنیته کشور محل برگزاری مسابقات را به نمایش در آوردند.

* افراد زیادی در این نمایش نقش داشتند که شغل‌های مختلفی از جمله کارگر معدن و کشاورز را نشان می‌دادند.

*در ادامه مراسم حلقه‌های المپیک در فضای ورزشگاه معلق شد. این حلقه‌ها از کنارهای ورزشگاه بهم رسیدند و پس از تشکیل نماد المپیک با آتش‌بازی روشن شدند.

* کنسرت‌های مختلفی توسط هنرمندان در ورزشگاه اجرا شد. پخش آهنگ‌های حماسی انگلیس از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود که با همخوانی تماشاگران همراه شد.

*پرده سه بعدی و بزرگی در وسط ورزشگاه نصب شده که در حین اجرای کنسرت، قسمتی از فیلم‌های معروف و بخش‌هایی از تاریخ انگلیس را پخش می‌کند.

* در بخش دیگری از مراسم و در فیلمی که از قبل ساخته شده بود، جیمز باند وارد کاخ پادشاهی شد و همراه ملکه انگلیس با هلی‌کوپتر به ورزشگاه آمد. در ادامه بدل این دو از هلی‌کوپتر به پایین پریدند.

* دقایقی بعد ملکه با ژاک‌روگ وارد ورزشگاه شدند و مورد تشویق قرار گرفتند.

* مستربین در یک کنسرت به عنوان پیانوئیست به ایفای نقش پرداخت؛ وی اواسط برنامه به رویای اول شدن در مسابقات دو ومیدانی فکر می‌کرد که البته به شکل ناجوانمردانه‌ای در حال برگزاری بود. وقتی که به خودش آمد متوجه شد که به جای کسی دیگر مشغول نواختن پیانو است و مورد شماتت رهبر ارکستر قرار گرفته است و مجبور به ترک ورزشگاه شد!

مراسم افتتاحیه در حال برگزاری است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرگ داور تركيه‌اي بوكس در المپيك لندن

داور بوكس تركيه اي به خاطر سكته قلبي پيش از شروع بازي‌هاي المپيك جان سپرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، "غريب اوز كويومكو"، داور تركيه‌اي بوكس كه براي قضاوت به بازي‌هاي المپيك 2012 دعوت شده بود، پيش از آغاز اين رقابت‌ها در هتلي در لندن جان سپرد.

بنا بر گزارش‌ها اين داور 73 ساله ترك به خاطر سكته قلبي جان باخته است. قرار است كه جسد وي كالبدشكافي شود.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تنها تیرانداز محجبه المپیک کیست؟

کماندار تیم ملی بانوان ایران در المپیک لندن در تیراندازی با کمان، تنها ورزشکاری است که با پوشش اسلامی رقابت می‌کند.
به گزارش مشرق و به نقل از فارس، زهرا دهقان، بانوی کماندار تیم ملی ایران در حالی به مصاف حریفان رفته است که در بین شرکت‌کنندگان تنها ورزشکاری است که با پوشش اسلامی رقابت می‌کند.

* وزیری که به عنوان مربی دهقان را راهنمایی می‌کند، با نت‌برداری و صحبت‌های اختصاصی با وی در زمان استراحت، سعی دارد تا به او آرامش دهد.

* تعداد عکاسان و خبرنگاران بیشتر از تماشاگران است زیرا برخلاف اعلام قبلی تماشاگران باید برای حضور در مسابقه بلیت تهیه کنند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تیرانداز چینی نخستین مدال طلای المپیک 2012 را کسب کرد بانوی تیرانداز چینی نخستین مدال طلای بازی‌های المپیک 2012 لندن را در مسابقات تیراندازی این بازی‌ها کسب کرد. به گزارش خبرنگار مهر، در دومین روز از مسابقات المپیک 2012 لندن بانوی تیرانداز 10 متر چین، با کسب عنوان نخست مسابقات تیراندازی نخستین مدال طلای بازی‌های المپیک 2012 را به خود اختصاص داد.
"سیلینگ یی" از کشور چین با 9/502 امتیاز مدال طلای ماده تفنگ 10 متر مسابقات تیراندازی بازی‌های المپیک 2012 را از آن خود کرد. "سیلویا بوکاچکا" از لهستان نخستین مدال نقره و "دان یو" از چین نخستین مدال برنز سی‌امین دوره مسابقات المپیک را در همین رقابت به خود اختصاص دادند.
در این رشته "الهه احمدی" از کشورمان حضور داشت که عملکرد فوق العاده‌ای را از خود ارائه کرد اما در نهایت به جایگاه ششم دست یافت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خدمات رسانی ضعیف انگلیسی‌ها برای المپیک/ صدای مردم هم درآمد!

خدمات رسانی ضعیف انگلیسی‌ها برای المپیک/ صدای مردم هم درآمد!



مسئولان برگزارکننده سی‌امین دوره بازی‌های المپیک لندن با ارائه خدمات رسانی ضعیف و دور از انتظار نه تنها موجبات نارضایتی میهمانان این رویداد بزرگ را فراهم کرده‌اند، بلکه صدای مردم و تماشاگران خودشان را هم درآورده‌اند تا میزبانی ضعیفی را رقم بزنند. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، مراسم افتتاحیه این دوره از بازی‌ها در شرایطی جمعه شب در ورزشگاه اصلی المپیک پارک برگزار شد که انگلیسی‌ها در شروع این رویداد بزرگ ثابت کردند تدابیر لازم برای خدمات رسانی مناسب به میهمانان و تماشاگران المپیک را در نظر نگرفته‌اند.
انگلیسی‌ها هرچند در برخی موارد سعی کرده‌اند ضعف‌های خود را پوشش دهند اما امکاناتی که برای این رویداد بزرگ در نظر گرفته شده است، به هیچ وجه در مقیاس‌‎های جهانی در سطح بالایی نیست و اختلاف بسیاری با نمونه‌های اینچنینی دارد. آنهایی که مراسم افتتاحیه المپیک دوره قبل در پکن را دیده‌اند، تایید می‌کنند که فاصله انگلیسی‌ها با چینی‌ها در کیفیت برگزاری بسیار پایین‌تر بود.
با این حال این همه نقایص برگزاری المپیک 2012 لندن نیست، چرا که پس از پایان مراسم افتتاحیه که حدود 80 هزار نفری که از ورزشگاه خارج شدند تنها باید از مترو خود را به منازل و هتل‌های‌شان می‌رساندند. البته آرامشی که برای خروج مردم از ورزشگاه فراهم شده بود و نیروهای راهنمایی که در کمال خونسردی و روی باز مردم را راهنمایی می‌کردند از نکات مثبت این مراسم بود.
با این حال برخی از مردمی که برای این مراسم به ورزشگاه آمده بودند از وضعیت میزبانی و امکاناتی که برای آنها در نظر گرفته بودند بسیار ناراحت و ناراضی بودند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در روزهای گذشته نیز ترافیک سنگین شهر لندن و اختصاص یک خط در خیابان‌ها برای اتوبوس‌های ویژه المپیک موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده بود.
از سوی دیگر برای خبرنگاران نیز سرویس دهی ضعیفی از سوی انگلیسی‌ها ارائه می‌شود. در حالی که در چنین رویدادهای بزرگ و بین المللی سرویس ایاب و ذهاب کافی برای خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف جهان به حد کافی و حتی بیش از ظرفیت موجود در نظر گرفته می‌شود اما انگلیسی‌ها در این مورد هم خسیس بودن‌شان را به اوج رسانده‌اند و برای برخی ورزشگاه‌ها تنها یک اتوبوس در نظر گرفته‌اند.
سرویس دهی ضعیف انگلیسی‌ها باعث ناراحتی و نارضایتی رسانه‌های حاضر در لندن را فراهم کرده است. خبرنگاران ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و برای پوشش خبری رویدادهای ورزشکاران ایران مشکلات زیادی دارند.
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
نتايج نهايي روز دوم ورزشکاران ايراني ...

نتايج نهايي روز دوم ورزشکاران ايراني ...



.
.
.



در روز دوم مسابقات المپيک ورزشکاران کشورمان موفق به کسب مدال نشدند اما :


رشته تيراندازي :

الهه احمدي در با تفنگ 10 متر ششم شد

مه لقا جام بزرگ در همين رشته در رده 43 ايستاد

ابراهيم برخورداري در تپانچه 10 متر مکان 33 را به خود اختصاص داد


،

تنيس روي :

نوشاد عالميان در 4 ست پياپي حريف چيني الاصل استراليايي خود را برد تا به مرحله دوم راه يابد

ندا شهسواري در حذف شد



،


دوچرخه سواری :

مهدي سهرابي از خط پايان گذشت و در مکان 113 ايستاد و دو هم تيمي وي عليرضا حقي و امير زرگري از دور رقابتها کنار رفتند ...


،

قایق رانی ( روئينگ ) :

محسن شادي و سولماز عباسي در رشته هر يک در گروه خود ششم شده

و به مرحله رقابتهاي شانس مجدد راه يافتند ...




بدين ترتيب پرونده روز دوم ورزشکاران کشورمان در بازيهاي المپيک با پيروزي بسته شد ... :surprised::confused:





.​
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
با توجه به نتایج دیروز و امروز باید جمله کلیشه ای گزارشگر ها و مجری ها رو تکرار کنیم همین نفس حضور بعضی رشته ها تو المپیک خیلی با ارزشه‏!‏‏!‏ (نمیدونم این رشته ها کی مدالشون با ارزش میشه‏)‏ امابه هر حال خدا کنه طلسم عدم مدال اوری تا کشتی فرنگی ادامه پیدا نکنه و سوریان که اولین کشتی گیره طلسم شکن نباشه‏!‏‏!‏ و الله داستان پکن تکرار میشه‏!‏ حالا انشالله که این طوری نمیشه به هر حال روی کاغد که ورزشکارهای ما خیلی بیشتر از دوره قبل شانس دارند
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عالمیان: پراسترس‌ترین بازی زندگی‌ام را بردم/ با تمام وجود بازی می‌کنم
عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک پس از کسب دومین پیروزی خود در این رقابت‌ها گفت: بازی سختی برابر حریف هنگ کنگی داشتم و خوشحالم که توانستم پراسترس‌ترین بازی زندگی‌ام را ببرم.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، نوشاد عالمیان که امروز یکشنبه در دومین دیدار خود در مسابقات تنیس روی میز المپیک لندن برابر حریفی از هنگ کنگ به پیروزی رسید تا در تاریخ تنیس روی میز ایران ماندگار شود در گفتگو با خبرنگاران حاضر در سالن اکسل شهر لندن ضمن بیان این مطلب افزود: حریف سرسخت و قلدری را پیش رو داشتم اما با اعتمادبه‌نفس به مصاف او رفتم و خدا را شکر توانستم در پایان به پیروزی برسم. وی با بیان اینکه این پراسترس‌ترین پیروزی زندگی‌اش بوده است، افزود: تا به حال در هیچ مسابقه‌ای اینقدر استرس نداشته‌ام اما خدا را شکر می‌کنم که در گیم آخر توانستم حریفم را شکست دهم و به دور بعد صعود کنم. نوشاد عالمیان در مورد حریف روز دوشنبه‌اش در مسابقات المپیک نیز گفت: باید با حریفی از آلمان بازی کنم که یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تنیس روی میز دنیاست و عنوان سومی جهان را در اختیار دارد. ضمن اینکه وی به همراه تیم آلمان در یک دوره از المپیک روی سکو رفته است. عالیمان ادامه داد: با این حال برابر این حریف هم برای پیروزی به میدان خواهم رفت. من پیش بینی از آینده ندارم اما با تمام وجودم بازی خواهم کرد و امیدوارم بتوانم برابر حریف آلمانی نیز به پیروزی برسم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توزیع 38 مدال میان نمایندگان 19کشور/ چینی‎ها صدرنشین هستند
درحالیکه بیشتر از دو روز از آغاز رسمی سی‎امین دوره بازی‎های المپیک تابستانی درلندن نمی‎گذرد، تاکنون 38 مدال میان ورزشکاران رشته‏های مختلف توزیع شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سی‎امین دوره بازی‏های المپیک تابستانی از چهارشنبه گذشته با برگزاری رقابت‎های فوتبال زنان آغاز شد. این بازی‏ها از جمعه شب با برگزاری مراسم افتتاحیه رنگ و بوی رسمی به خود گرفت تا رقابت میان شرکت کنندگان در آن جدی‏تر پیگیری شود.
طی روزهای گذشته رقابت‏های مختلفی در رشته‎های فوتبال، بوکس، تیروکمان، تنیس روی میز، شمشیربازی، تنیس و ... برگزار شده است و تاکنون 12 مدال طلا، 12 مدال نقره و 18 مدال برنز میان شرکت کنندگان توزیع شده است. البته فقط نمایندگان 19 کشور از مجموع مدال توزیع شده سهم داشته‏اند و این در حالی است که بیشتر از دو روز از آغاز رسمی بازی‎ها نگذشته است. در میان کشورهایی که تاکنون صاحب مدال شده اند، چینی‏ها سهم بیشتری داشته‏اند. جدول توزیع مدال‎ها در سی‏امین دوره بازی‎های المپیک لندن به شرح زیر است:
ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال ها
1 چین 4 - 2 6
2 ایتالیا 2 2 1 5
3 آمریکا 1 2 2 5
4 برزیل 1 1 1 3
4 کره جنوبی 1 1 1 3
6 استرالیا 1 - - 1
6 قزاقستان 1 - - 1
6 روسیه 1 - - 1
9 ژاپن - 2 1 3
10 کلمبیا - 1 - 1
10 هلند - 1 - 1
10 لهستان - 1 - 1
10 رومانی - 1 - 1
14 بلژیک - - 1 1
14 مجارستان - - 1 1
14 نروژ - - 1 1
14 کره شمالی - - 1 1
14 صربستان - - 1 1
14 ازبکستان - - 1 1
مجموع 12 12 14
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تغییرات دلیل ناکامی قایقرانان است/ آقایان حالا پاسخگو باشند
رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی نتایج نمایندگان این رشته در بازی‌های المپیک لندن را غیرقابل قبول عنوان کرد و گفت: به طور حتم یکی از دلایل این نتایج تغییرات ایجاد شده در فدراسیون‌هاست در حالیکه آقایان مدعی بودند تغییرات تاثیری در نتیجه گیری ورزشکاران نخواهد داشت.
احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج ناامیدکننده دو قایقران روئینگی ایران در مرحله مقدماتی بازی‎های المپیک 2012 لندن، اظهارداشت: این نتایج خوب و قابل قبول نبود. همانطور که مشاهده کردید محسن شادی و سولماز عباسی هر دو در گروه‎های‌شان به مقام ششمی دست پیدا کردند. وی در پاسخ به این سئوال که "دلیل ناکامی دو ملی‎پوش روئینگ کشورمان در این بازی‌ها چیست؟"، تصریح کرد: به طور حتم یکی از علت‎های این امر می‎توانند تغییرات پیش آمده باشد. رئیس سابق فدراسیون قایقرانی ادامه داد: تمرینات آنها انضباط کافی نداشت. از طرفی تغییرات ایجاد شده در فدراسیون بر روند کاری آنها اثر سوء داشت. با بررسی نتایج مشاهده می‎کنید که محسن شادی رکوردش نسبت به بازی‎های آسیایی گوانگجو به اندازه 30 ثانیه افت داشته است. وی تاکید کرد: البته شادی و عباسی امروز یکشنبه شانس دیگری برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی خواهند داشت. دنیامالی با تاکید بر اینکه روئینگ رشته‎ای استقامتی است، گفت: در زمانی که مدت کمی به آغاز رقابت‎های حساس و بزرگی مانند المپیک باقی مانده است، میزان تمرینات باید به اوج برسد. در این شرایط کوچک‌ترین وقفه‎ای اثرات منفی بر روند کاری ورزشکاران می‌گذارد. وی خاطرنشان کرد: در هر صورت فعلا نمی‎توان چیزی گفت. آقایانی که مدعی بودند تغییرات بر نتایج ورزشکاران المپیکی تاثیری ندارد حالا جوابگو باشند. تغییر یک واقعیت انکارناپذیر است. دو ماه مانده به آغاز رقابت‎های المپیک بحرانی پدید می‌آید که همین امر بر کار ورزشکاران اثر می‎گذارد. دنیامالی در پاسخ به این سئوال که "آیا در لندن با روسای فدراسیون‌های جهانی دیدار کرده‌اید؟"، گفت: بله؛ در لندن با آنها در تماس هستم و با یکدیگر صحبت می‌کنیم. رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: آنها از برکناری‌ام تعجب کرده‎اند و می‎گویند تو که برای روئینگ ایران این همه زحمت کشیدی و آن را به ایران آوردی، به جای اینکه قدردان تو باشند، برکنارت کردند؟!
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تصویر محل رقابتهای المپیک را از فضا ببینید

تصویر محل رقابتهای المپیک را از فضا ببینید

شاید هیچ کدام افرادی که بازیهای المپیک را از نزدیک دنبال می کنند انتظار ندارند که شهر لندن به عنوان محل برگزاری بازیهای المپیک امسال از فضا چنین تصویری داشته باشد که توسط ماهواره Suomi NPP ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این تصویر با استفاده از دوربین شعاع سنج مادون قرمز مرئی (VIIRS) گرفته شده که نسبت به نوری که از سطح زمین منتشر می شود حساستر از سایر سیستمهای تصویربرداری است.
درحالی که قرار است قسمت اعظم رویدادهای المپیک 2012 در لندن برگزار شود، چندین شهر بزرگ و کوچک دیگر در اطراف لندن نیز میزبان برخی رویدادهای ورزشی خوهند بود که در آن میان می توان به قایقرانی در لی ولی وایت واتر سنتر، قایقرانی با قایق بادبانی در ویموث و پورتلند، قایقرانی و پاروزنی در اتون درنی و دوچرخه سواری و دوچرخه سواری کوهستان در هادلی فارم اشاره کرد.

نورهای لندن از فضا که توسط ماهواره Suomi NPP گرفته شده است
اکثر دوربینهای ماهواره محور نیازمند نور روز برای انعکاس سطح زمین هستند تا تصویر در دوربین تشکیل شود، یا به جای آن باید بر آشکارسازی حرارتی چون توده های ابری اتکا کنند، اما دوربین شعاع سنج مادون قرمزی مرئی (VIIRS) از این قاعده مستثنی است.
براساس اعلام رصدخانه زمین ناسا، این دوربین می تواند شعاعهای کم نور و نور هایی که 100 هزار بار ضعیف تر از حسگرهای مرئی نور است را نیز تشخیص دهد.
این ویژگیهای دوربین رصدخانه زمین ناسا با هدف گرفتن اطلاعات جزئی درباره ابرها، برف، تشکیل یخها در ساعات شب است.
پیش از سال 1973، این تصاویر نظامی محسوب می شدند اما از آن زمان تاکنون سازمان ملی اقیانوسی و اتمسفری آمریکا از این تصاویر برای بررسی جمعیت، تغییرات شهرنشینی در سیاره زمین استفاده کرده است و از طریق آن می توان روشناییهای الکتریکی و خاموشی ها و قطعی برق در یک منطقه را نیز تشخیص داد.


این تصویر نورها در دریای ایرلند، کانال انگلیس و دریای شمال را نشان می دهد که ترکیبی از قایقهای ماهیگیری و آتش سکوهای نفتی و گازی نزدیک به ساحل هستند
 
بالا