فرمانهای مفید برای استفاده در Run

با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+R و یا رفتن به منوی استارت وارد محیط Run شوید.
حال کافی است هر یک از این کدها را در آنجا وارد کنید:

REGEDIT-1
با تايپ این دستور رجيستری ويندوز باز ميشود وبا استفاده از ان متوانيد قسمت های مختلف ويندوز را بنا به سليقه و خواست خود تغيير دهيد .متذکر می شويم در رجيستری چيزی را که نميدانيد حذف يا تغيير ندهيد .

CMD-2
با تايپ اين دستور محيط سيستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود و می توانيد فرمان های خود را برای اين سيستم عامل تايپ نماييد.

PERFMON-3
با تايپ اين دستور برنامه سيستم مانيتور اجرا می شود و در آن جزيياتی در مورد فضای اشغال شده از رم و يا مقدار بازدهی سی پی یو و همچنين مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بيان می نمايد.

SYSEDIT-4
با تايپ اين دستور ويرایشگر فايل های سيستمی اجرا می شود و می توانيد آنها را ويرايش نماييد .متذکر ميشويم در صورت تغييرات اشتباه ممکن است سيستم شما بالا نيايد .

FIREWALL-5
با تايپ اين دستور می توانيد ديواره آتش ويندوز خود را فعال ويا غير فعال کنيد . فعال بودن ديواره آتش برای امنيت در شبکه ونيز جلوگيری از ورود هکرها به سيتم شما بسيار موثر است.

Drwtsn32-6
با تايپ اين دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود اين برنامه در گزارش و همچنين عيب يابی مشکلات نرم افزاری بسيار مفيد می باشد .

NTBACKUP-7
با تايپ اين دستور برنامه گرفتن نسخه پشتيبان بر روی سيستم شما اجرا شده و می توانيد از سيستم خود نسخه پشتيبان تهيه نماييد .

ُSERVICES.MSC-8
با تايپ اين دستور می توانيد يکی از سرويس های ويندوز را لغو نماييد يا يک سرويس جديد به آن اضافه نماييد .

MSCONFIG-9
با تايپ اين دستور ميتوانيد نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سيستم بر روی قسمت سيستم ترايي ويندوز قرار می گيرند غير فعال کنيد .ضمنا اگر سيستم شما دير Shut Down می شود به اين قسمت سری بزنيد.

EUDCEDIT-10
با تايپ اين دستور برنامه Private Character Editor باز ميشود.كه با اين نرم افزار ميتونيد براي كد كاراكتر مورد نظر خود ظاهر جديدي طراحي كنيد ويا كاراكتر مورد نظر را ويرايش كنيد.حتي كاراكترهاي فارسي.

واسه اينا ديگه توضيح فارسي نميگم.چون ديگه انگليسيش معلومه ديگه

HDWWIZ.CPL-11
add hardware

APPWIZ.CPL-12
Add/remove Program

CALC‍-13
Calculater

DESK.CPL-14
displayproperties

FONTS-15
open fonts folder
 

sahebgharan

عضو جدید
Run ...

Run ...

اینم یه فرمان باحال . ( توضیح نمی دم یه خورده باش ور برید می فهمید - همه چی دمه دسته !)
کد:
gpedit.msc
 
بالا