عکس هایی از شهر های مختلف ایران

eng.zarrin

عضو جدید
سینما تاج :





دانشکده نفت





پالایشگاه :​





هتل آزادی :

اولین کلیسایی که در کنار یک مسجد ساخته شد:


هتل کاروانسرا :




استادیوم :



اینم چند تا عکس قدیمی :


کارکنان انگلیسی در آبادان










خیابان شاهپور






سینما رکس که به آتش کشیده شد








نیروی هوایی انگلیس قبل از جنگ جهانی درفرودگاه آبادان







پزشکان انگلیسی در بیمارستان شرکت نفت OPD
















------------------------------------









سلام.
دمت گرم کوکا رو سفیدمون کردی.
به یاد آبادان​
 

epuck1703

عضو جدید
این عمارت در وسط باغ بزرگی قرار دارد و تنها کوشک باقی مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی روزگار شاه طهماسب به حساب می‌آید. از جاذبه‌های موزه چهلستون قزوین، می‌توان به نقاشی‌های دوران صفوی اشاره کرد.
موزه چهلستون قزوین در دور صفویه (زمانی که قزوین پایتخت بود) به کلاه فرنگی معروف بود.
این مکان، کاخ شاهی بوده که شاه طهماسب صفوی بنای آن را از روی نقشه یک معمار ترک با شیوه شطرنجی خیلی کوچک ساخته و دارای پنجره‌های چوبی بسیار ظریف و زیبا است.
این بنا ساختمانی 8 گوش به مساحت تقریبی 500 متر مربع است که بر اساس نقشه معماری ترک در 2 طبق ساخته شده و دارای تالارها و اتاق های کوچکی در هر طبقه است.
نقاشی‌های دیواری طبقه اول نمونه‌ای از هنر نگارگری مکتب قزوین و دارای شهرت فراوان است. از این مکان هم اکنون به عنوان گنجینه (موزه) قزوین استفاده می شود.
 

پیوست ها

  • 64ff3ef2381b65aa63535ed4712ac203.jpg
    64ff3ef2381b65aa63535ed4712ac203.jpg
    55.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

just mechanic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
این عکس طاق بستان کرمانشاه که مربوط بهزمان ساسانیه ودو طاق داره که خیلی زیباست
بایدبیایید و از نزدیک ببینید
 

پیوست ها

  • 12926.jpg
    12926.jpg
    66.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • IMG_1017.jpg
    IMG_1017.jpg
    82.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
بقعه منسوب به شیخ حیدر تقریبا در مرکز مشگین شهر واقع شده و به شکل استوانه و به ارتفاع ۱۸ متر است. خارج بنا استوانه ای است ولی داخل آن به صورت دوازده ضلعی منتظم است.سرداب آن در زیر برج قرار دارد و دارای یک ورودی در ضلع شمالی است.در مورد تاریخ ساخت بنا نظرات متعدد وجود دارد ولی از لحاظ کاشی کاری احتمالا مربوط به قرن هفتم است.

 

lo30

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسجد جمعه اردبیل.آثاری از كتیبه های متعلق به قرن سوم و چهارم ه.ق. كشف گردیده است . اصل بنای كنونی مسجد در دوره سلجوقیان بر روی بقایای كهن تری ساخته شده كه درنتیجه حمله مغول حدود سال 620 هجری ویران و درحدود سال 650 هجری مجدداً باز سازی گشته است

 

hasan6666

عضو جدید
اينم از نمايي محصول شهر پايتخت گل و گلاب قمصر كاشان--تا دو سه هفته ديگه جاي سوزن انداختن نيست از گوشه كنار ايران ميان تا گلاب اصلي تهيه كنن


thumbnail.aspx.jpg

اينم نمايي از خانه تاريخي طباطبايي ها كه در زمان قاجار فك كنم ساخته شده و مجموعه اي از اين خانه ها شامل بروجرديها عامريها عباسيان طباطبايي ها كنار هم هستند
1003.jpg

اگه تهران يا اصفهان نزديك كاشان هستين حتما بيايين قمصر
 

bishapoor

عضو جدید
کودکی درحال عزاداری -تاسوعای حسینی سال 89- گلزارشهدا بهشت زهرای کازرون -دوربین canon sx20
 
آخرین ویرایش:

bishapoor

عضو جدید
کودکی درحال عزاداری -تاسوعای حسینی سال 89- گلزارشهدا بهشت زهرای کازرون -دوربین canon sx20-به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)
 
آخرین ویرایش:

bishapoor

عضو جدید
عکسهایی ازطبیعت کازرون

عکسهایی ازطبیعت کازرون






عکسهایی ازطبیعت کازرون(دشت برم وبوشیگان) -نوروز89-دوربین canon sx 20
 
آخرین ویرایش:

alone.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
قوري قلعه ؛ بزرگترين و شگفت انگيز ترين غار آبي آسيا


غار قوري قلعه بزرگترين و شگفت انگيز ترين غار آبي آسيا در 86 كيلومتري شهر كرمانشاه در مسير جاده پاوه و در شمال شهر جوانرود واقع است.
به گزارش خبرنگار مهر در كرمانشاه، اين غار كه هم اكنون به عنوان يكي از مطرح ترين جاذبه هاي گردشگري استان كرمانشاه وغرب كشورمحسوب مي شود، طبق نظر كارشناسان بزرگترين غار آبي آسيا و طولاني ترين غار آبي ايران است.

علت نامگذاري غار به نام غار قوري قلعه؛

روستايي به همين نام در نزديكي اين غار قرار دارد كه در ايام قديم اطراف اين روستا را قلعه هاي مختلفي در بر گرفته كه شكل يكي از اين قلعه ها شبيه قوري بوده است به همين دليل نام اين روستا و اين غار به قوري قلعه نامگذاري شد.

در روايتي ديگر، اينكه چرا روستا و غار را قوري قلعه ناميده اند به دوره ساسانيان باز مي گردد. درآن دوره دژي بزرگ و مستحكم بنا شد كه هم اكنون نيز آثاري از آن به جاي مانده است، اين دژ به جهت بزرگي بعدها از سوي كرد زبانان آن منطقه به گورا قلا ناميده شد.

كلمه گورا در زبان كردي به معناي بزرگي و قلا به معناي قلعه يا دژ مي باشد، در اثر گذشت زمان اين نام به تدريج تغيير كرده و به نام هاي گوري قلاو در آخر به قوري قلعهمعروف شده است.

بعدها پس ار ساختن آبادي در كنار دژ همان نام يعني قوري قلعه به روستا اطلاق شد، از طرفي چون نزديكترين محل سكونت به غار همين ده است؛ بنابر اين اسم غار را نيز قوري قلعه گذشتند.



قوري قلعه، يكي از زيباترين و با ارزش ترين غارهاي آبي جهان با 65 ميليون سال قدمت

در سالهاي 1355 تا 1356 گروهي از غارشناسان و جانورشناسان انگليسي و فرانسوي در حالي كه براي يافتن پستانداران از جمله خفاش در 80 كيلومتري كرمانشاه و در كوهستان هاي پوشيده از جنگل پاوه و اورامانات تلاش مي كردند، اين غار را كشف كردند، آنها 620 متر از عمق غار را طي كردند و به نقطه اي كه آب هم سطح سقف غار بود رسيدند و با تصور اينكه اين نقطه انتهاي غار است، بازگشتند، البته بنا به اظهار برخي از مسئولان محلي، روستاييان اين غار را در ساليان پيش از اين شناسايي كرده بودند.

با تشكيل كميته غار نوردي در كشور و پس از پنج سال تحقيق و مطالعه يك گروه غارشناسي توانست در سال 1368 در مرحله اول به عمق 2030 متري و سپس در مرحله دوم به عمق 3140 متري غار دست يابد. اعضاي اين گروه براي رسيدن به اين عمق، حدود دوازده كيلومتر مسيرهاي پيچ در پيچ غار را پيموده و نقشه برداري كردند. دستيابي به اين عمق، غار قوري قلعه را به عنوان بزرگترين غار آبي آسيا و طولا ني ترين غار آبي ايران معرفي كرد.

به گفته كارشناسان قدمت اين غار كه از آهك تروراسيك وكرتاسه تشكيل شده و به 65 ميليون سال قبل و به دوره دوم زمين شناسي باز مي گردد.

اين غار در طول تاريخ به عنوان جان پناهي امن و دور از دسترس مورد استفاده قرار گرفته كه كشف آثاري همچون كاسه، بشقاب و تعدادي ظروف و سكه از دوران يزد گرد سوم، حاكي از قدمت و استفاده از آن در دوران باستان است.



قوري قلعه، شگفت انگيز ترين غار آبي آسيا

بعد از گذراز دالان ورودي غار اولين مكان وسيعي كه وجود دارد به تالار مريم نامگذاري شده است. اين محوطه همانند درياچه وسيعي است كه گرداگرد آن را قنديل هايي بسيار زيبا با اشكال مختلف فرا گرفته است. اين قنديل ها كه هر يك اشكال خاصي را تداعي مي كنند دليل اصلي نامگذاري هر قسمت از اين غار شده كه به عنوان مثال وجود قنديلي به شكل حضرت مريم دليل نامگذاري اولين تالار اين غار به نام تالار مريم شده است.

علاوه براين در داخل غار و بر روي سينه داخلي آن مي توان به صورت طبيعي و بدون دخالت انسان آثار ديگري همچون فردوسي، اميركبير، بابانوئل، شيرسنگي، ماهي، ماركبري، قارچ، برج پيزا، نيم رخ شير، فيل، قلب، گل كلم، بستني، كشتي، گردن غاز، آبشار، لاك پشت، نام حضرت محمد (ص) و نيز ماكت شهر پاوه را مشاهده كرد.

در عمق هزار متري غار تالاري وجود دارد كه زيباترين حوضچه آبي جهان در آن توجه همه را به خود جلب مي كند. در اين محوطه قنديل هايي به شكل پرده اي وجود دارد كه با دست زدن به هركدام از آنها صدايي شبيه يكي از آلات موسيقي به گوش ميرسد به همين دليل اين محوطه را تالار بتهوون نامگذاري كرده اند.

درعمق هزار و 500 متري غار، تالار عروس قرار دارد كه زيبايي آن قابل توصيف نيست، جنس سنگهاي اين محوطه از كريستال سفيد و براق است و اگر كسي بخواهد از روي آنها گذر كند جاي پاي او در اين قسمت باقي مي ماند.

ازسقف اين محوطه قنديل هايي شبيه ميله خودكار كه جنسشان از رسوبات آهكي و حالت كريستال است به ارتفاع دو تا هشت متر پايين آمده است، اين قنديل ها آنقدر نازك و شفاف است كه با زدن يك دست هشت متر از آن فرو مي ريزد.

در عمق دو هزار و 700 متري غار، چهار آبشار به ارتفاع 10 تا 12 متر وجود كه در اين عمق وجود چنين آبشار زيبايي باور پذير نيست وهر بيننده اي را مسحور خود خواهد كرد.

در بخش ديگري از اين غار تونلي با نام تونل برزخ وجود دارد كه به وحشتناكترين مكان اين غار معروف شده است، طول اين تونل 220 متر است كه با عرض سه متر نيمي از آن را آب فرا گرفته است.

البته محوطه هايي كه ذكر آن رفت، قابل بازديد براي عموم نيست و هم اكنون تنها 500 متر از اين غار آماده سازي و نورپرداري شده و قابل بازديد است.



قوري قلعه، زيستگاه نادرترين خفاش دنيا

به گفته كارشناسان ژرفاي اين غار زيست گاه گونه اي نادر از خفاشان با نام خفاش گوش موشي است كه باعث توجه بسياري از جانورشناسان دنيا شده، اما به غير از اين گونه خفاش تاكنون گونه ديگري از حيات جانوري در غار يافت نشده است.

اما كارشناسان ميراث فرهنگي معتقدند كه اطلاعات موجود نشان مي دهد كه تا قبل از تبديل شدن اين غار به يك غار نمايشي جميعت قابل توجهي از مهره داران غارزي مانند خفاش ها و سمندر خال زرد در آن مي زيسته اند.

قوري قلعه، غاري براي تمام فصول

درجه حرارت اين غار از هفت درجه زير صفر تا 11 درجه بالاي صفر متغيير است، رطوبت نسبي آن 89 درصد است كه اين شرايط باعث شده در تمام فصول سال گردشگران به راحتي بتوانند از آن بازديد نمايند.

قوري قلعه، يكي از هفت اثر طبيعي ملي ايران

اين غار در دامنه كوه شاهو و در يكي از كوهستاني ترين مناطق ايران واقع شده است. دره اي كه غار قوري قلعه در آن قرار دارد از زيباترين دره هاي استان است كه از ويژگي هاي جنگلي خاص و چشمه سارهاي بي شمار با چشم اندازهاي حيرت انگيز و جذاب برخوردار است.

وجود جنگل هاي متراكم با گونه هاي بلوط، انجير كوهي، آلبالوي كوهي، بادام وحشي و همچنين حيواناتي چون گرگ، روباه، خوك، خرگوش ، كل و بز در اطراف اين غار، زيبابي خاصي به آن بخشيده است.

اين غار به همراه جنگلهاي زيباي بلوط اطراف آن داراي پتانسيلي بي نظير در جذب توريست هاي داخلي و خارجي است به همين دليل قوري قلعه به عنوان يكي از هفت اثر طبيعي ملي ايران به ثبت رسيده است.

علاوه بر همه اين ها، اين منطقه داراي ارزش تاريخي زيادي نيز مي باشد، بقاياي قلعه اي مربوط به دوران ساسانيان در نزديكي غار وجود دارد و نيز 30 شي باستاني از جمله بقاياي جمجمه انسان و سفالهاي پيش از تاريخ در اين جا كشف شده است.

اين غار علاوه بر گردشگران كه براي تفريح مراجعه مي كنند مكان مناسبي براي غارنوردان، پژوهشگران، زمين شناسان و گروه هاي ديگر است.

با آماده سازي زيرساخت هاي لازم براي جهانگردان، استان كرمانشاه مي تواند با دارا بودن آثاري همچون تاق بستان، كوه و سنگ نوشته بيستون، نيايشگاه آناهيتا، صخره فرهاد تراش، غار قوري قلعه، شهر هزار ماسوله پاوه و سراب روانسر و چند نقطه ديگر به قطب گردشگري بين المللي تبديل شود.
 

alone.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوشحال میشیم بیاید تاپیک کرمانشاهیا اونجا همه چی هست;);););)
 

Similar threads

بالا