علت سوختن موتور جاروبرقی فیلیپس

topit

عضو جدید
صدا دادن، بوی سوختگی، کم شدن مکش و بسیاری دیگر از خرابی ها، می توانند نشانه ای برای سوختگی موتور جاروبرقی فیلیپس به شمار آیند. از این رو لازم است علت سوختن موتور جاروبرقی فیلیپس را شناسایی نمایید تا بتوانید اقدامات لازم را در جهت تعمیر یا تعویض آن انجام دهید.

عوامل مختلفی وجود دارند که تمامی آن ها می توانند از استفاده نادرست و آشنا نبودن با شیوه نگهداری از جاروبرقی فیلیپس نشات بگیرند و منجر به سوختن موتور این دستگاه شوند. به همین خاطر لازم است حتما راهنمای استفاده از جاروبرقی فیلیپس را به خوبی مطالعه کنید و اصول نگهداری از این وسیله را رعایت نمایید.

در این مطلب تکنسین های مرکز تعمیرات جاروبرقی فیلیپس در تهران، سعی کرده اند عواملی که باعث سوختگی موتور جاروبرقی فیلیپس می شوند را مورد بررسی قرار دهند. هم چنین راهکار هایی را در جهت جلوگیری از بروز مجدد این مشکل ارائه کرده اند که با رعایت آن ها می توانید مانع از این اتفاق شوید.

چه عواملی باعث سوختگی موتور جاروبرقی فیلیپس می شوند؟​


به طور معمول، عواملی که به عنوان دلیل سوختگی موتور جاروبرقی فیلیپس به حساب می آیند، همگی از استفاده نادرست و رعایت نکردن اصول نگهداری از این دستگاه نشات می گیرند. در صورتی که با شیوه نگهداری از جاروبرقی فیلیپس آشنا باشید، از بروز این مشکل جلوگیری خواهد شد.

به همین خاطر لازم است حتما راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی فیلیپس را مطالعه نمایید و تمامی نکاتی که در آن گفته شده است را رعایت کنید. عوامل زیر می توانند موجب سوخته شدن موتور این دستگاه شود:
  • عوض نکردن و تخلیه نکردن پاکت​
  • تمیز نکردن فیلتر جاربرقی​
  • استفاده بیش از حد و روشن بودن مداوم جاروبرقی فیلیپس​
  • جمع کردن آب و مایعات با دستگاه​
  • فرسودگی موتور یا قطعات آن​

تعویض نکردن پاکت، باعث سوختگی موتور جاروبرقی فیلیپس می شود​


پر شدن کیسه جاروبرقی فیلیپس یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی سوختگی موتور این دستگاه می باشد. چرا که باعث وارد شدن گرد و غبار به داخل موتور می شود. گرد و خاک وارد شده به داخل موتور، به روی قطعات آن نشسته و در نهایت می سوزد. لازم است پیش از هر بار استفاده از جاروکشی مطمئن شوید که پاکت آن به مقدار کافی جا داشته باشد یا آن را در صورت پر بودن تخلیه کنید.

فیلتر را تعویض کنید تا موتور جاروبرقی فیلیپس نسوزد​


یکی از بخش های مهم ساختار جاروبرقی فیلیپس که وظیفه جلوگیری از وارد شدن گرد و خاک به موتور را بر عهده دارد، فیلتر می باشد. فیلتر میان کیسه و موتور جاروبرقی قرار گرفته است و از ورود گرد و غبار ناشی از پاکت جاروبرقی به موتور جلوگیری می کند. در صورتی که تمیز کردن فیلتر و یا تعویض آن به صورت دوره ای انجام نشود، گرد و خاک به موتور نفوذ پیدا کرده و منجر به سوختگی آن می شوند.

جمع آوری آب و مایعات به موتور جاروبرقی فیلیپس آسیب وارد می کند​


جاروبرقی هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، در دو نوع معمولی و آب و خاک تولید شده اند. در صورتی که مدل جاروبرقی فیلیپس شما از نوع معمولی باشد، نباید مایعات و آب را با آن جمع آوری کنید نفوذ هر گونه مایعات به موتور، می تواند منجر به آسیب دیدن و حتی سوختن آن شود. توجه نمایید که حتما مطمئن شوید جاروبرقی فیلیپس از نوع آب و خاک است و سپس مایعات و آب را با آن تمیز کنید.

از کار مداوم با جاروبرقی فیلیپس خودداری کنید​


یکی از مهم ترین عواملی که می توانیم به عنوان علت سوختن موتور جاروبرقی فیلیپس بیان کنیم، کار مداوم با دستگاه می باشد. در صورتی که برای مدت زمانی طولانی جاروبرقی فیلیپس را روشن نگه دارید، موتور و قطعات آن داغ کرده و داغی ایجاد شده باعث آسیب رساندن به قطعات آن می شود. حتی می تواند منجر به سوختگی موتور نیز بشود. لازم است پس از 10 تا 15 دقیقه کار با این دستگاه، 5 تا 10 دقیقه به آن استراحت دهید تا موتور خنک شود.

شاید موتور جاروبرقی فیلیپس فرسوده شده باشد​


هر یک از قطعات و اجزای جاروبرقی فیلیپس به خصوص موتور و قطعات آن، از یک بازده زمانی مفید برای کار کردن برخوردار شده اند. حتی اگر تمامی اصولی نگهداری از این دستگاه را رعایت کنید، این امکان وجود دارد که فرسودگی و مستهلک شدن موتور یا قطعات آن باعث سوختگی شوند. از این رو لازم است حتما قطعات معیوب یا به طور کلی موتور جاروبرقی فیلیپس تعویض شود. در صورتی که در این زمینه دانش فنی ندارید، با تعمیرکار جاروبرقی فیلیپس تماس بگیرید.

چگونه از سوختگی موتور جاروبرقی فیلیپس جلوگیری کنیم؟​


با رعایت راهکار های زیر، می توانید از سوختگی موتور جاروبرقی خود جلوگیری نمایید و استفاده از خدمات تعمیرات جاروبرقی فیلیپس را به تعویق بی اندازید:
  • پیش از استفاده از جاروبرقی فیلیپس، حتما زباله های بزرگ را با دست جمع کنید.​
  • از جاروکشی مداوم و بی وقفه با جاروبرقی فیلیپس خودداری کنید.​
  • پاکت جاروبرقی فیلیپس را زمانی که دو سوم آن پر شده است، تخلیه نمایید.​
  • فیلتر و اتصالات جاروبرقی فیلیپس را به صورت دوره ای نظافت کنید.​
  • از جاروکشی سطوح خیس و مرطوب اجتناب نمایید.​
  • شن و ماسه و زباله هایی که خیلی ریز هستند را با جاروبرقی فیلیپس جمع آوری نکنید. چرا که به موتور وارد شده و موجب سوختن آن می شوند.​
  • با کم شدن مکش جاروبرقی فیلیپس، حتما مسیر آن را بررسی کنید تا فشار زیادی به موتور در زمان جاروکشی وارد نشود.​
  • بر اساس جنس هر سطح، از سری مناسب استفاده کنید.​
  • جاروکشی با جاروبرقی فیلیپس در ساعات اوج مصرف، به موتور فشار زیادی وارد می کند.​

آیا موتور سوخته جاروبرقی فیلیپس تعمیر می شود؟​


همان طور که گفته شد، لازم است نکات مختلفی را رعایت کنید تا از سوختن موتور جاروبرقی فیلیپس جلوگیری شود. هم چنین عوامل مختلفی می توانند منجر به بروز این مشکل شوند که فرسودگی موتور، حتی با رعایت اصول نگهداری از این دستگاه، با هم علت سوختن موتور جاروبرقی فیلیپس به شمار می آید.

به همین خاطر، باید ابتدا عیب یابی موتور جاروبرقی فیلیپس صورت بگیرد و قطعات معیوب نیازمند به تعمیر و یا تعویض شناسایی شوند. به دلیل پیچیدگی ساختار موتور، پیشنهاد می دهیم اگر در این زمینه مهارت کافی ندارید، حتما با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی فیلیپس در تهران تماس بگیرید.

آی پی امداد پس از دریافت درخواست شما، شماره تماس تکنسین جاروبرقی فیلیپس را ارسال می کند تا در جهت استفاده از خدمات تعمیر جاروبرقی فیلیپس در محل، هماهنگی های لازم را جهت حضور یافتن وی در منزل خود انجام دهید.

در این صورت پس از اعزام متخصص، شرایط مشاهده مراحل عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی فیلیپس فراهم می شود. هم چنین نیازی به جا به جایی دستگاه و مراجعه حضوری به تعمیرگاه نخواهد بود.​
 

Similar threads

بالا