علت بی مهری و ضعف ارتباط ما با حضرت :

Eng.probe

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]علت بی مهری و ضعف ارتباط ما با حضرت :[/FONT]
اصلا ضعف ارتباطی ما با تو ، وجقا ها و بی وفایی های ما نسبت به تو و غفلت از تو و اهداف مقدست ، همه و همه معلول ضعف ارتباطی ما با خداست . اگر ما با تو بد رفتاری و کم محبتی می کنیم ، به خاطر ضعف محبت خدا در دل ماست . امکان ندارد کسی خدا را به حقیقت دوست داشته باشد و تو را که محبوب ترین خلق او و تنها امام بازمانده از آل محمد (ص) و حجت خدا بر مایی را دوست نداشته باشد و با تو بد رفتاری و کم محبتی کند . خداوند در قرآن کریم شرط و نشانه محبت خود را تبعیت از شما اهل بیت قرار داده است و چنین فرمود :
[FONT=&quot]* قُل إِن کُنتُم تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعوني یُحبِبکُُمُ اللّهُ *[/FONT]
[FONT=&quot](( بگو ای پیامبر ! که اگر خداوند را دوست داذید ، مرا تبعیت کنید تا خداوند نیز شما را دوست داشته باشد . )) [/FONT]
پس نافرمانی ما دلیل کم محبتی به خداوند است .
همچنین اجر رسالت پیامبر (ص) را مودّت به شما اهل بیت (ع) قرار داده است وچنین فرمود :
[FONT=&quot]* قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِي القُربی *[/FONT]
[FONT=&quot](( من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبّت مرا در حق خویشاوندان منظور دارید . ))[/FONT]
بنابراین لازمه و اثر طبیعی دوست داشتن خداوند ، دوست داشتن شماست . و ضعف در دوستی خداوند موجب ضعف در دوستی با شماست .
اساساً نه فقط ضعف ارتباط ی ما با شما ، ناشی از ضعف ما ، در ارتباط با خداوند و یاد اوست ، بلکه همه مشکلات ما و جامعه انسانی ناشی از ضعف ارتباط با خدا و کوتاهی و تقصیر در یاد حقیقی اوست . جدّ بزرگوار تو یاد خدا را اصل غذای روح و کلید صلاح و پاکی انسان معرفی می کند .
بدیهی است ، وقتی غذا به روح نرسد ، از پاکی و صلاح به ناپاکی و گناه و فساد کشیده می شود .
پس تو ای محبوب ترین نزد خدا ! ای مهربان ترین نسبت به ما ! برای ما دعا کن و دست ما را بگیر تا با خداوند و با تو آشتی کنیم که بدون کمک شما هلاک
می شویم .
هر چند غرق بحر گناهم ز صد جهت
گر تو شفاعتم بکنی ز اهل رحمتم
به مادرت فاطمه زهرا (ع) سوگند که ما از قهر با خدا و تو رنج می بریم و می سوزیم . به جدّت حسین (ع) که تو منتقم خون اویی ، سوگند که که ما از این حال خود متنفریم و آشتی و رفاقت با تو را می خواهیم . به خودت سوگند که ما از دست خودمان و اذیت ها و جفاهایی که به تو روا داشته ایم ، خسته شده ایم .
اگر نکبت و گناه زندگی ما را فرا گرفته ، اگر متبرک این همه ظلم و تباهی می شویم ، هیچ یک نه از سر لجاجت و دشمنی با تو ، که از گم کردن تو و دور بودن از توست ؛ از قهر کردن با پدر و هادی مان است که به چنین حالی گرفتار شده ایم . اینک که تو را یافته ایم و تصمیم به آشتی با تو گرفته ایم ، اینک که با همه وجودمان به تو روی کرده ایم و در دل هایمان را به تو باز کرده ایم ، می خواهیم در ظاهر و باطن آنگونه که دوست داری ، باشیم . می خواهیم روز به روز خود را به تو شبیه تر و نزدیک تر کنیم . اگر با تو نباشیم از آسمان بریده ایم و سقط می شویم . تو باب الله هستی ، بی تو درهای آسمان به روی ما بسته است و از رحمت ویژه الهی به عنوان یک انسان محروم هستیم . هر چند در همین مدتی که با تو قهر بودیم هر خیر و برکتی که به ما رسیده به برکت وجود مبارک تو بوده است بی تو خوشبختی ، دروغی بزرگ است که تلاش برای رسیدن به آن گرفتاری در سرابی بی پایان و کشنده است . آری خوشبختی بدون تو خیال خام و فریب خود است .
اگر با تو باشیم در حرم امن الهی و قلعه محکم او جای میگیریم و همیشه شاد و قوی هستیم . از این پس می خواهیم منتظر حقیقی تو باشیم ، که با انتظار حقیقی تو و با کمک و خدمت به توست که می توانیم به انسان بودن خود و نیز نجات و خوشبختی خود امیدوار باشیم .
فراموشی تو و اهدافت ، بی توجهی به مظلومیت و تنهای ات و نادیده گرفتن وظایفی که در قبالت داریم ، عین قساوت و سنگدلی است .فراموشی حقیقت انسانیت و عامل سعادت بخش و نجات دهنده همه انسان هاست .
تو از ما دستگیری کن و برای ما دعا کن . ما نیز از درگاه خدا آشتی با خودش و با تو را می خواهیم . اما دل های ما سیاه و قلب ما مملو از دروغ و نفاق است . تو برای ما آمین بگو تا شاید به اجابت برسد .
می دانیم که خواهی گفت دعا و خواستن به تنهایی کافی نیست ، بلکه همت و عمل نیز لازم است .







 

Similar threads

بالا