علاقه به موسيقي در ژن‌ها نهفته است

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
جام جم آنلاين: پژوهشگران انگليسي كشف كردند كه علاقه به يك سبك موسيقي خاص در انسانها بر روي DNA ژن‌هاي آنها نوشته شده است.
محققان نوكيا و كالج كينگ لندن به منظور كشف فاكتورهاي ژنتيكي كه با فاكتورهاي محيطي تداخل كرده و ذائقه موسيقايي هر فرد را مي سازند، در عادات موسيقي گوش دادن حدود چهار هزار دوقلوي همسان و غيرهمسان كاوش كردند.

نتايج اين تحقيقات نشان داد كه علاقه به موسيقي پاپ، راك، هوي متال، جاز و يا موسيقي كلاسيك مثل آهنگهاي بتهوون همگي بر روي ژنهاي انسانها نوشته شده است.

به طوري كه در علاقه مندي به گوش دادن موسيقي پاپ، كلاسيك و هيپ- پاپ، نقش كدهاي ژنتيكي برابر با 53 درصد است. همچنين نقش ژنها در ميزان علاقه به موسيقي جاز 46 درصد است.

اين درحالي است كه تاثيرگذاري ژنها در علاقه به گوش دادن موسيقيهاي سبك راك و هوي متال تنها 40 درصد است و نقش فاكتورهاي محيطي مثل آموزش خانوادگي و تجربيات شخصي در ميزان علاقه مندي به اين موسيقي ها برابر با 60 درصد است.

براساس گزارش PR Newswire، فاكتور ژنتيكي در ميزان علاقه به موسيقي فولك و قومي نقش بسيار اندكي ايفا مي كند به طوري كه كروموزمها تنها مسئول 24 درصد از ذائقه گوش دادن به اين سبك موسيقي هستند و فاكتورهاي محيطي بيشترين نقش را ايفا مي كنند.
 

Similar threads

بالا