علائم اوليه بيماري قلبي

senobarqi

عضو جدید
محققان می گویند چشم ها احتمالا حامل سرنخ های مهم اولیه ابتلا به بیماری قلبی هستند بطوری که مدت ها قبل از اینکه علایم بیماری قلبی در سایر نقاط بدن آغاز شوند ، رگ های خونی ظریف چشم دچار آسیب می شوند.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز ، محققان “دانشگاه سیدنی” و “دانشگاه ملبورن” در استرالیا و “دانشگاه ملی سنگاپور” دریافتند مبتلایان به یک نوع آسیب چشمی معروف به “رتینوپتی” طی ۱۲ سال بعد، بیشتر از افراد غیرمبتلا به این بیماری با خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی روبرو هستند.
محققان در این مطالعه عکس های شبکیه ۳ هزار نفر را که بیشتر آنها دیابت داشتند مطالعه کردند.
چنین عکس هایی اغلب برای بررسی اینکه آیا دیابت به چشم ها آسیب رسانده است گرفته می شوند. بعد از آن محققان سوابق مرگ و میر این افراد را بررسی کردند.
محققان در مجله “قلب” گزارش دادند، در مدت ۱۲ سال ، ۳۵۳ نفر از این افراد (۹/۱۱ درصد) به بیماری قلبی عروق کرونر مبتلا شده و جان خود را از دست دادند.
این گروه محققان که “گرالد لیو” از “دانشگاه سیدنی” ریاست ان را بر عهده داشت، اعلام کردند که احتمال مرگ افراد مبتلا به بیماری چشمی رتینوپتی بر اثر بیماری قلبی دو برابر افرادی است که به این بیماری چشمی مبتلا نیستند.
محققان متوجه شدند رتینوپتی خطر ابتلا به بیماری قلبی را به همان اندازه دیابت افزایش می دهد.
دیابت یک عامل خطر ساز در بروز بیماری قلبی شناخته شده است و عامل عمده مرگ و میر در بیشتر کشورهای صنعتی و بسیاری از کشورهای در حال توسعه است.
این تغییرات اولین نشانه های بوز آسیب در سرخرگ ها است تا مبتلایان برای پایین تر آوردن کلسترول و فشار خون خود اقدام کنند.
مشروح این یافته ها در مجله “قلب” منتشر شده است.

منبع : http://blog.parsacloob.com/
 

Similar threads

بالا