عروسک های دوست داشتنی

anahita1370

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز










 

mahdis.

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميدوني اكثر اين عروسكايي كه داري ميزاري باربين؟

ميدوني اكثر اين عروسكايي كه داري ميزاري باربين؟

روث پس از بازگشت به آمریکا با کمک مهندسی به نام جک راین اقدام به طراحی عروسکی مشابه نمود و به نام دخترش باربارا نام باربی را بر آن نهاد. عروسک باربی برای اولین بار در نهم ماه مارس سال ۱۹۵۹ در شهر نیویورک به نمایش گذاشته شد.
اولین باربی لباس شنا مشکی با خطوط راه راه سفید برتن داشت و با مدل موی دم اسبی و نیز موی بور و خرمایی عرضه شد. این عروسک به عنوان مدل نوجوان با پوشاکی که شارلوت جانسون طراحی نموده بود روانه بازار گشت. اولین عروسک باربی در ژاپن ساخته شد و در سال نخست حدود ۳۵۰٫۰۰۰ عدد از آن به فروش رفت.

  • در سال ۲۰۰۳ کشور عربستان فروش باربی را به دلیل عدم تطابق با فرهنگ و اندیشه‌های اسلام غیر قانونی کرد.هیئت امر به معروف و نهی از منکر اعلان کرد که عروسک‌های یهودی باربی با پوشش آشکار و وضعیت ننگین و متعلقات و ابزارشان نمادی از فساد و انحراف غرب هستند.

  • در کشورهای خاور میانه عروسکی مشابه باربی و با پوشش اسلامی و با نام فولا می‌کوشد تا بیشترین مقبولیت را در بازار اسلامی بدست آورد.
  • در ایران عروسک‌های دارا و سارا که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شد به مثابه جایگزین باربی به شمار می‌روند.[SUP][۱][/SUP]
  • کلمه باربی به مرور زمان به معنای دختران و زنان سطحی و کوتاه فکر به کار می‌رود.[SUP][۲][/SUP]
  • یکی از بیشترین نکوهش‌ها به باربی تاثیری است که بر زنان جوان گذاشته تا بکوشند با امتناع از غذا خوردن و سوء تغذیه، خود را به کشیدگی و باریکی او نزدیک سازند
 

Similar threads

بالا