عجايب هفتگانه طبيعي جهان کوه اورست

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجايب هفتگانه طبيعي جهان
کوه اورست
قله کوه اورست با بلندی ۸٬۸۴۸ متر از سطح فلات و 13243 متر از سطح دریا بلندترین نقطه زمین است. این کوه که در جنوب قاره آسیا در بخش‌های مرزی نپال و چین بوده و یکی از کوه‌های رشته‌کوه هیمالایا است نام محلی کوه اورست، شومو لونگما به معنی «الههٔ ما در برفها» است .


گرند كنيون آمريكا
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]گرند کنیون (به انگلیسی: Grand Canyon) یک پارک ملی در ایالت آریزونا در آمریکا است. این پارک یک تنگه رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه کلرادو واقع در ایالت آریزونا ایالات متحده است. محدوده زیادی از آن درون پارک ملی - که یکی از اولین پارک‌های ملی در ایالات متحده‌است - جای گرفته‌است. این پارک ملی ۴۹۲۷ کیلومتر مربع وسعت دارد و در سال ۲۰۰۶ تعداد بازدید کنندگان پارک ۴٬۳۹۴٬۲۷۹ نفر بودند. اين دره بزرگ یکی از زيباترين نمونه‌های فرسایش طبیعی در جهان است .
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]صخره بزرگ مرجاني [/FONT]​
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
صخره مرجانی بزرگ استرالیا، بزرگترین صخره مرجانی جهان است. این دیواره مرجانی که در دریای مرجان و در نزدیکی خلیج کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا واقع شده است، بیش از 2 هزار کیلومتر طول دارد و از فضا نیز قابل رویت است. این دیواره مرجانی به خاطر ارزش طبیعی و زیستمحیطی خود، از سال 1981 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این دیواره مرجانی از 400 گونه مختف مرجان تشکیل شده است و زیستگاه بیش از 1500 گونه ماهی و 4 هزار گونه نرمتن است. دیواره مرجانی بزرگ استرالیا، همچنین زیستگاه گونههای در معرض انقراضی چون گاو دریایی و لاکپشت بزرگ سبز است. هر چند از دیواره مرجانی بزرگ استرالیا گاه به عنوان بزرگترین ارگانیسم جهان یاد میشود، اما این دیواره مرجانی نیز مانند همه دیوارههای مرجانی، از تجمع میلیونها ارگانیسم کوچک و ریز تشکیل شده است.
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سپیده دم شمالی قطب شمال [/FONT]
آتشفشان پاریکوتین در مکزیک
در روستايي با همين نام واقع شده که دارايي3170 متر ارتقاع و از سال 1952 ديگر فوران نکرده است
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آبشار ويكتوريا[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] آبشار ویکتوریا آبشاری است طبیعی در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. آبشار ویکتوریا با ارتفاع ۱۰۸ متر (۳۶۰ پا)، بلندترین آبشار جهان شناخته می‌شود.همچنین عرض دو سوی آبشار ویکتوریا به ۱۷۰۰ متر (۵۵۷۷ پا) می‌رسد . اين آبشار در زبان بوميان منطقه «موسی اوآ تونيا» خوانده می‌شود كه به معنی «مه خروشان» است.
بندر ریو دوژانیرو برزیل
[/FONT]

http://alachigh-tbz.blogfa.com/post-228.aspxمنبع: www.alachigh.com

[/FONT]
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
P O U R I A روستاي سرسختي تابلويي از زيبايي‌هاي طبيعي و تاريخي ایرانگردی 0

Similar threads

بالا