طرح توسعه بخش کشاورزی

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
15 هزار ميليارد تومان براي اجراي طرح توسعه بخش كشاورزي به استان ها اختصاص مي يابد

معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: استان ها براي اجراي طرح توسعه بخش كشاورزي محدوديت اعتباري نخواهند داشت. به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا اورنگي در جلسه طرح توسعه بخش كشاورزي استان كرمانشاه كه در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، گفت: بخش كشاورزي براي هر كشوري، مبحثي مهم و استراتژيك است و يقينا توسعه اين بخش به خودكفايي و استقلال كشور، كمك شاياني خواهد كرد.معاون وزير جهاد كشاورزي تاكيد كرد: طرح توسعه بخش كشاورزي براي هر كشوري از اهميت خاصي برخوردار است و مي تواند سرنوشت و آينده كشورهاي دنيا را رقم بزند.اورنگي افزود: اهميت توسعه كشاورزي براي كشورهاي جهان به اين دليل است كه روز به روز به جمعيت دنيا افزوده مي شود و اين جمعيت به غذاي بيشتر و بهتر نيازمند است، پس تنها بخشي كه مي تواند اين نياز مهم و اوليه بشري را تامين كند، بخش كشاورزي است.رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: دولت دهم با تمام نيرو به دنبال عملياتي كردن طرح توسعه بخش كشاورزي است و خوشبختانه در سال گذشته اين طرح مهم و استراتژيك به تصويب دولت رسيده است.
وي افزود: رئيس جمهوري، خود شخصا پيگير اجراي اين طرح است و انجام اين مهم را عاملي تاثيرگذار در ايجاد اشتغال پايدار براي جامعه ايراني مي داند.معاون وزير جهاد كشاورزي تاكيد كرد: در صورت اجرايي شدن طرح توسعه بخش كشاورزي مي توانيم شاهد مهاجرت معكوس باشيم و روستائياني كه به خاطر مشكلات كشاورزي به شهرها مهاجرت كرده اند، دوباره به روستاهاي خود باز خواهند گشت.اورنگي تصريح كرد: طرح توسعه كشاورزي نه تنها باعث ايجاد شور در اين بخش خواهد شد، بلكه توسعه اين بخش خود، ساير حوزه ها را نيز فعال مي كند.وي تاكيد كرد: در اجراي طرح توسعه بخش كشاورزي براي مرحله اول اين طرح، بيش از 6600 ميليارد تومان منابع بين استان هاي كشور توزيع شده است كه انشاالله در مرحله دوم اجراي اين طرح بيش از 15 هزار ميليارد تومان به اين طرح اختصاص خواهد يافت.معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: استان ها براي اجراي طرح توسعه بخش كشاورزي محدوديت اعتباري نخواهند داشت .اورنگي در پايان افزود: دولت شرايط ويژه اي براي تسهيلات طرح توسعه بخش كشاورزي لحاظ كرده است كه سود هفت درصد با بازپرداخت بلند مدت از خصوصيات اين تسهيلات است.
[SUP][/SUP]
منبع : سایت وزارت جهاد کشاورزی

 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نحوه ثبت نام و جزئیات طرح توسعه کشاورزی

نحوه ثبت نام و جزئیات طرح توسعه کشاورزی

هیات وزیران در جلسه مورخ 20/9/1390 بنا به پیشنهاد ریاست محترم جمهوری و به منظور توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیتهای بیشتر اشتغال در بخش کشاورزی تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی را ابلاغ نمودند.

متن ابلاغیه




این کارگروه در مرکز به ریاست رییس جمهور تشکیل و در خصوص هماهنگی بین هیات وزیران در زمینه های مختلف در جهت توسعه بخش کشاورزی و صدور دستورالعملهای اجرایی اقدام می نماید.
ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی در هر استان به منظور اجرای مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی به ریاست استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی (دبیر ستاد) و روسای ادارات مربوطه تشکیل میگردد و همچنین در شهرستانها نیز ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و سایر مدیران متناظر شهرستان تشکیل می شود.
بر اساس مصوبه اولین جلسه کارگروه سازمان جنگلها و مرتع و ابخیزداری کشور موظف به استعدادیابی و تحویل زمینهای اراضی ملی به متقاضیان با اولویت کارشناسان کشاورزی جویای کار و ساکنین مناطق روستایی فاقد زمین و یا کم زمین شده است. تحویل زمین در قالب قراردادهای اجاره 99 ساله خواهد بود که متقاضیان موظف به اجرای طرح در آن با استفاده از تسهیلات دولتی و سرمایه گذاری شخصی خواهند بود. طرح های تولیدی در دست اقدام و یا تکمیل نشده نیز در اولویت تخصیص تسهیلات قرار دارد. برای دریافت متن مصوبات و طرحهای اولویت دار به لینکهای زیر مراجعه نمایید:
مصوبات کارگروه.rar

در اجرای این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به ثبت نام از متقاضیان و ایجاد شرکتهای تعاونی مهر کشاورزی تولیدی خدمات فنی و مشاوره ای شده است.

برای دریافت متن دستور العمل وزارت تعاون به لینک زیر مراجعه نمایید:
مصوبات وزارت تعاون.rar

متقاضیان اشتغال در بخش کشاورزی می توانند در سایت زیر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند:
http://tkm.mcls.gov.ir

لیست طرح های اولویت دار رو هم میتونید از لینک دریافت کنید :
طرحهاي اولويت دار بخش کشاورزي.rar

برگرفته از سایت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی



دوستان اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارن میتونن در همین تاپیک مطرح کنن ! :gol:
 

Similar threads

بالا