ضرورت استفاده از عینک شنا

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز گفت: كلر موجود در آب استخرها می ‌تواند موجب قرمزی و التهاب چشم‌ های حساس شود. بنابراين توصيه می ‌شود در هنگام شنا از عينك مخصوص استفاده شود.

دكتر محمود رضا پناهی‌ بزاز در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت: مواد ضدعفونی‌ كننده‌ای كه در استخرها استفاده می ‌شود، می ‌تواند تاثير شيميايی منفی بر چشم ‌ها داشته باشد و در نتيجه بهتر است در زمان استفاده از استخر از عينك مخصوص شنا استفاده شود.

وی افزود: عينك شنا بايد گونه‌ای باشد كه اطراف چشم را به خوبی پوشانده و آب وارد آن نشود.
پناهی‌ بزار تصريح كرد: قرمزی و التهاب پس از استفاده از استخر در افرادی كه حساسيت فصلی و يا خشكی چشم دارند، بيشتر بروز می ‌كند.

اين چشم ‌پزشك خاطرنشان كرد: به افرادی كه در هنگام شنا از عينك استفاده نمی ‌كنند، توصيه می ‌شود سر را زياد زير آب نبرند.

عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی ‌شاپور اهواز بيان كرد: آسيب ديگری كه ممكن است در زمان استفاده از استخر به چشم وارد شود، وارد آمدن ضربه به چشم است. در استخرهای شلوغ و پرتراكم امكان وارد آمدن ضربه به چشم افزايش می ‌يابد و در چنين شرايطی بايد مراقب چشم‌ها بود.

پناهی‌ بزاز گفت: پس از خروج از آب استخر نيز توصيه می ‌شود اطراف چشم‌ها به دقت شسته شود. استفاده از داروی ضدالتهاب در افرادی كه حساسيت چشمی دارند نيز مفيد است.

وی افزود: در صورتی كه نكات بهداشت فردی در هنگام شنا رعايت و استخری كه انتخاب می ‌شود دارای استاندارد باشد، مشكل خاصی برای چشم ايجاد نمی ‌شود.

 

Similar threads

بالا