تاثیرات استفاده از الپتیکال

hypergymco

عضو جدید
انجام هر فعالیت ورزشی در افزایش سلامتی، جلوگیری از بالا رفتن وزن، بهبود وضعیت ارتوپدی و شادابی و نشاط افراد بسیار موثر است. اما ما در اینجا قصد داریم تا به اختصار تاثیرات استفاده از الپتیکال بر بدن را بررسی کنیم.

- ورزش الپتیکال موجب ایجاد کشش برعضلات درگیر در این فعالیت از جمله دست و پا و بالاتنه می شود.

- اسکی فضایی سبب بهتر شدن وضعیت بخش هرمی مغز (وظیفه آن کنترل حرکات ارادی ست) می شود و موجب نرمال شدن اندازه و سفتی عضله ها می شود .

- با استفاده از اسکی فضایی و تحریک کردن گیرنده عضلانی، جا به جایی پیغامها به سمت مخچه انجام می شود. از وظایف مخچه بهبود وضعیت حرکتی عضلات در اندامهای مختلف بدن می باشد.پس استفاده از آن سبب بهبود وضعیت بدن واصلاح شدن مشکلات حرکتی و صاف شدن ستون فقرات میشود.

- چون حرکت با اسکی فضایی به شکل تناوبی می باشد، استفاده از آن موجب می شود تا عملکرد مخچه سریعتر و قویتر شده و در ایجاد هماهنگی عضلات در حرکات پی در پی موثر است.

- از آنجاییکه حرکت اسکی فضایی به شکل ضربدری میباشد و بر روی اندامهای فوقانی و تحتانی تاثیر گذار است برای کسانی که دچار ضعف و سستی عضلات هستند و بین اندامها و حرکات آنها تعادل وجود ندارد چون این ورزش سبب تحریک مخچه آنها می شود می تواند در ایجاد تعادل و هماهنگی اندام های آنها موثر باشد.

- برای کسانی که یک طرف از بدنشان دچار آسیب شده است می توانند با بهره گیری از حرکات دو طرفه دستگاه سمت آسیب دیده خود را بهبود ببخشند.

- چون مقاومت اسکی فضایی قابل تغییر است با تغییر مقاومت در پدالها و همچنین دسته دستگاه می توان موجب تقویت بالا تنه و پایین تنه به میزان دلخواه شد.

- ورزش الپتیکال از نوع ایروبیک میباشد بر همین اساس می توان از آن به عنوان تمرینی جهت کاهش وزن و تناسب اندام بهره گرفت.

- استفاده از اسکی فضایی برای برخی از افراد موجب اصلاح الگوی حرکتی و راه رفتن صحیح در آنها شده و عضلات این ناحیه از بدن را تقویت می کند.

- ورزش با استفاده ازاسکی فضایی سبب تقویت و بهبود وضعیت سیستم قلبی عروقی می شود و کارایی و توان ریه ها و قلب را افزایش می دهد.

- از آنجاییکه در زمان استفاده از الپتیکال، پا به پدال آن می چسبد،همین امر جلوی آسیب و ساییدگی مفاصل را می گیرد.
 

Similar threads

بالا