محققان دانشگاه واشنگتن اعلام كردند فعاليتهاي ناخودآگاه مغزي كه از گذشته به عنوان «صداي سپيد» شناخته ميشدند پس از يادگيري فعاليتي جديد توسط شخص تغيير پيدا ميكنند. دانشمندان همچنين اعلام كردند درجه اين تغييرات ميتواند نشان دهد ميزان تأثيرگذاري يادگيري موضوع بر روي ذهن فرد و بر روي نحوه انجام آن به چه اندازه بوده است. به گفته دانشمندان مطالعات اخير نشان داده است كه در زمان غيبت هر نوع رفتار آشكار و يا حتي در زمان خواب يا بيهوشي فعاليتهاي ناخودآگاه مغز اتفاقي نبوده و بر اساس الگويي خاص از فعاليتهاي به هم پيوسته كه به صورت آناتوميكي و عملكردي در مناطق به هم پيوستهاي شكل ميگيرند، رخ ميدهند. دليلي كه در پس اين الگوهاي فعاليتهاي ناخودآگاه نهفته است تا كنون پنهان باقي مانده بود اما اكنون دانشمندان دريافتهاند كه يادگيري ميتواند تغييرات كوچكي را در اين الگوها به وجود آورد كه اين تغييرات از نظر رفتاري بسيار پر اهميت هستند. همچنين محققان اعلام كردند اين تغييرات تحت القاي آموزش در فعاليتهاي ناخودآگاه مغز ميتواند بر روي آنچه محققان از آن به عنوان نشانه حافظه ياد ميكنند نيز تأثيرگذار باشد.