صادرات نفت مجانی ایران به هند ادامه می یابد

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
آفتاب: با وجود افزایش بدهی های نفتی پالایشگاههای هند به ایران، شرکت ملی نفت با تکذیب خبر توقف صادرات نفت به هند بر ادامه صادرات طلای سیاه ایران به این کشور آسیایی تاکید می کند.

در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت خام ایران برای تامین خوراک پالایشگاههای هند به این کشور آسیایی صادر می شود.

محاسبات انجام گرفته نشان می دهد از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون به طور متوسط قیمت هر بشکه نفت خام صادراتی ایران به پالایشگاههای هند حدود یکصد دلار بوده است و مطابق با گزارش شرکت ملی نفت در شرایط فعلی میزان بدهی های نفتی هند به ایران حدود 9 میلیارد دلار برآورد می شود.

با بالا گرفتن اختلافات ارزی تهران – دهلی از ژانویه سال 2011 میلادی تاکنون، طرف هندی تاکنون هیچ گونه پولی بابت نفت خریداری شده از ایران پرداخت نکرده است و این در حالی است که مذاکرات انجام گرفته توسط مسئولان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و شرکت ملی نفت هم برای وصول این بدهی ها نتیجه ای نداشته است.

از سوی دیگر روز گذشته کپی نامه شرکت ملی نفت ایران خطاب به پالایشگاههای هند در اختیار رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت که مطابق با این نامه ایران با ارسال اولتیماتومی به هند خواستار وصول مطالبات نفتی از پالایشگاههای این کشور شده است.

همچنین در بخشی از این نامه آمده است: در صورتی که تا ماه اوت 2011 میلادی (مرداد ماه 1390) وضعیت پرداخت بدهی هند به ایران تعیین تکلیف نشود صادرات نفت ایران به این پالایشگاههای این کشور آسیایی متوقف خواهد شد.

با انتشار گسترده این نامه شرکت ملی نفت ایران به پالایشگاههای بدهکار نفتی، پیش بینی می شود وضعیت صادرات نفت مجانی و رایگان ایران به هند در کوتاه ترین زمان تعیین تکلیف شود.

اظهارات متناقض مسئولان شرکت نفت

احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران امروز با بیان اینکه هیچ گونه نامه ای برای توقف صادرات نفت ایران به هند ارسال نشده است، تاکید کرده است: صادرات نفت به پالایشگاههای این کشور همچون روال گذشته ادامه می یابد.

معاون وزیر نفت همچنین خبر قطع صادرات نفت به هند را به طور کامل تکذیب کرد و افزود: مذاکره با طرف هندی برای رفع مشکل بدهی پالایشگاه های بدهکار به ایران همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران امروز یکشنبه با رد ادعای مدیر عامل شرکت ملی نفت امروز اعلام کرده است: ایران اخطاریه ای برای پالایشگاه های بدهکار نفت ارسال کرده است.

حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم درباره وصول بدهی های نفتی ایران از هند به مهر گفت: یکی از مهمترین مشکلات در ایجاد این اختلاف ارزی بین دو کشور در کنار مشکلات تحریم، سوء مدیریت است.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اعلام اینکه تغییر و تحولات گسترده در مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت یکی از مهمترین دلایل عدم بازاریابی مناسب برای فروش نفت ایران در سالهای اخیر بوده است، اظهار داشت: قطعا مدیرانی که با بازیهای بازار جهانی و بین المللی نفت آشنا نباشند نمی توانند نقش آفرینی کنند.

وی در حال حاضر بسیاری از شرکتها و کشورهای خارجی برای خرید نفت ایران اعلام آمادگی کرده اند، تبیین کرد: اما به نظر می رسد مسیرهای خرید نفت از شرکت ملی نفت به بن بست رسیده است.

کاتوزیان از عدم تفویض اختیارات مدیریتی به برخی از مدیران مذاکره کننده به عنوان یکی از مشکلات پیش روی در این بخش یاد کرد و یادآور شد: نداشتن اختیارات مدیریتی در نشستها مشترک با طرف خارجی و اعزام مدیران به میز مذاکره بدون اختیارات کافی هم به نوعی مزید علت شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مدیران در مذاکرات باید با اختیارات بتوانند قدرت چانه زنی و تصمیم گیری داشته باشند، خاطر نشان کرد: در غیر این صورت جز شکست در مذاکرات چیز جدید عاید کشور نخواهد شد.

هند از روی دست نیکاراگوئه تقلب کرد

بدهی های نفتی نیکاراگوئه به ایران اخیرا 25 ساله شده است و با این وجود این کشور خارجی برای پرداخت بدهی 164 میلیون دلاری خود به ایران خواستار فروش پشم احشام و یا چوب درخت شده است.

پالایشگاههای نفت هند هم اخیرا در ریاض مذاکرات متعددی را با شرکت آرامکوی عربستان سعودی برای افزایش واردات نفت از این کشور و دور زدن نفت ایران آغاز کرده اند.

با این وجود شرکت ملی نفت ایران که تاکنون در بازاریابی برای شناسایی بازارهای جدید هدف برای صادرات نفت به توفیق قابل توجه ای دست نیافته است برای حفظ بازار هند قصد ادامه صادرات طلای سیاه به این کشور آسیایی با وجود بدهی های بالا را دارد.

از سوی دیگر طرف هندی هم که به نوعی به ضعف شرکت ملی نفت ایران در متنوع سازی بازارهای جدید نفت پی برده است هیچ تلاش جدی برای پرداخت پول نفت ایران انجام نمی دهد.

حال باید دید که آیا سناریوی 25 ساله شدن بدهی های نفتی نیکاراگوئه آیا برای پالایشگاههای بدهکار نفت هند ادامه می یابد؟

http://aftabnews.ir/vdcev78znjh8x7i.b9bj.html
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
من یک سوال فنی دارم
چه دلیل منطقی بر صادرات مجانی وجود داره

در ضمن برادر من خبر مربوط به یکشنبه است !!!!!!!!!

امروز چند شنبه است ؟

چنتا خبر بعد اینم اومده ...........که اگر پیدا کنم قرار میدم
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلیل فنی داخل متن نوشته شده است - اگر خوب بخوانی پیدا می کنی
در ثانی مگر باید فقط خبر اون روز نوشت- خبر برای یکشنبه باشه - مشکلی است !!!!
تنها دو روز از خبر گذشته نه دو ماه !!!!!!

خبرهای تکمیلی رو هم در این تاپیک می گذارم اگر شما اجازه بدید !!!


من یک سوال فنی دارم
چه دلیل منطقی بر صادرات مجانی وجود داره

در ضمن برادر من خبر مربوط به یکشنبه است !!!!!!!!!

امروز چند شنبه است ؟

چنتا خبر بعد اینم اومده ...........که اگر پیدا کنم قرار میدم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش خبرگزاری مهر،
سید محسن قمصری در تشریح جزئیات روابط نفتی ایران و هند گفت: پالایشگاههای هند در حال حاضر روزانه به طور متوسط 400 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کنند که این میزان ترکیبی از انواع نفت خام های تولیدی در ایران است و با توجه به کیفیت این نفت خام ها؛ پالایشگاه های هند علاقه زیادی به استمرار مصرف نفت ایرانی در فرآیندهای پالایشگاهی خود دارند.

مدیر امور بین المللی شرکت ملی نفت ایران افزود: پول نفت صادراتی از ایران به هند از سالها قبل از طریق سیستم مبادلات بین بانکی آسیایی(ACU) که ایران و هند و چند کشور دیگر آسیایی عضو آن هستند انجام می شده است.
قمصری با تاکید بر اینکه هند و ایران توافق کردند که با هدف تراز مبادلات مالی خود، پول کالاهایی که میان دو کشور مبادله می شود را به حسابی مشترک واریز کرده و در دوره های معین 3 ماهه یا 6 ماهه توسط بانک های مرکزی دو کشور تسویه حساب انجام شود، تصریح کرد: این سیستم مبادله ی مالی تنها شامل نفت نمی شود و حتی بازرگانانی از دو کشور که کالاهایی خرید و فروش می کردند با اتکا به همین سیستم عمل می کنند.
این مقام مسئول، یادآور شد: پالایشگاه های هند که نفت خام از ایران تحویل گرفته اند، در تمام مدت و از جمله در ماه های اخیر پول نفت خام ایران را بر اساس رویه ی مبادلات مالی به این حساب واریز کردند، در واقع باید گفت که خریداران هندی هرگز از خرید نفت خام ایران یا پرداخت هزینه آن شانه خالی نکرده اند بلکه مشکلات اخیر در واقع ناشی از مسایلی است که بر سر انتقال پول از این حساب مشترک ایجاد شده است.
به گفته وی بر اساس این رویه پول نفت صادراتی ایران در دوره هایی معین از طریق حساب مشترک به ایران پرداخت می شده است و در واقع در مبادلات مالی مربوط به صادرات نفت ،شرکت ملی نفت ایران و پالایشگاه های هند طرف حساب نیستند و بانک های مرکزی دو کشور مسوولیت مبادلات مالی را بر عهده دارند.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه در حال حاضر مذاکراتی میان بانک های مرکزی دو کشور برای حل و فصل این مشکل در جریان است تاکید کرد:در صورتی که مذاکرات با پیشرفت و نتیجه مطلوب همراه نبود مقامات عالیرتبه اجرایی کشور و وزارت نفت تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.
وی افزود: مجموعه کارشناسی شرکت ملی نفت ایران نیز به نوبه خود پیشنهادات تخصصی را برای تسهیل در تصمیم گیری مدیران ارائه خواهد کرد و بر همین اساس در شرایطی که مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسد، یکی از چند گزینه ای که از سوی کارشناسان مدیریت بین الملل شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد خواهد شد
؛قطع صادرات نفت ایران به هند خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسشی پیرامون شرایط صادرات نفت ایران پس از قطع احتمالی صادرات نفت به هند اظهار کرد: البته پالایشگاه های هند خواستار استمرار صادرات نفت ایران به هند هستند اما در صورتی که به هر دلیل روند صادرات نفت ایران به هند قطع شود بازارهای جدیدی برای صادرات نفت ایران وجود دارد و هیچ گونه خللی در روند صادرات نفت ایران پدید نخواهد آمد.
قمصری در پایان تاکید کرد: نامه نگاری هایی نیز از سوی مدیریت بین الملل شرکت ملی نفت با خریداران هندی انجام شده است که این موارد همگی در راستای وظایف طبیعی و ذاتی مدیریت بین الملل است و نه تنها با خریداران هندی که نامه نگاری های مرسوم از سوی ایران با بسیاری از خریداران نفت کشور انجام می شود و موضوع جدیدی نیست.

منبع : http://www.bebinnews.com/News/157963
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
پشت پرده روپیه‌های هندی و نفت مجانی ایران

پشت پرده روپیه‌های هندی و نفت مجانی ایران

آفتاب: روزنامه اعتماد نوشت: کشور هند چند میلیارد دلار به ازای صادرات نفت به ایران بدهکار است و حال بانک مرکزی به مجلس خبر داده که هندی‌ها می‌خواهند بدهی‌شان را پرداخت کنند اما بانکی در خارج از ایران پیدا نمی‌شود که بخواهد «روپیه» هند را به «یورو» یا «دلار» تبدیل و به ایران منتقل کند. این گزارش ویژه را مسوولان بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی مجلس داده و در آن اعلام کردند؛ برخلاف برخی اخبار، هند از پرداخت بدهی‌هایش برای صادرات نفت امتناع نمی‌کند، اما محدودیت‌های جدید بانکی سبب شده تا بانکی را برای دریافت روپیه هند و تبدیل آن به یورو پیدا نکنیم.

بانک مرکزی اخباری مبنی بر دستور شفاهی وزارت نفت برای عدم صادرات نفت به هند را به دلیل عدم پرداخت بدهی، شایعه نامیده و گفته یک راهکار این است که فعلا بگذاریم پول نفت در دست هندی‌ها بماند یا به جای طلبمان این بار از هند جنس هندی بیاوریم. هرچند خوشایند نیست که طلای سیاه را از روی ناچاری با اجناس هندی مبادله کنیم گرچه هم‌اکنون با چین انجام می‌دهیم.

البته در گزارشی که از سوی بانک مرکزی به نماینده‌ها داده شده، به این موضوع پرداخته نشده است که چرا هند بدهی خود را با دلار پرداخت نمی‌کند چراکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای دریافت‌کننده نفت ایران به جای اینکه پرداخت را با واحد پول خود داشته باشند، به حساب ایران دلار واریز می‌کنند. البته به گفته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مشکل تنها تبدیل روپیه به دلار نیست، بلکه نحوه انتقال این پول‌ها حتی به دلار به بانک‌های داخلی ایران هم در ماه‌های اخیر با مشکل جدی مواجه شده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛ بانک مرکزی در گزارشی که درباره وضعیت صادرات نفت داده، بر این موضوع تاکید کرده که پیش از این روپیه هند در بانک تجارت ایران ـ اروپا تبدیل به یورو می‌شد اما بانک مرکزی دولت آلمان جلوی این روند را گرفته است. همچنین در این گزارش آمده است که قرار براین شد که روپیه هندی‌ها به حساب بانک ملت در ترکیه ریخته شود و لیره دریافت کنیم که این موضوع هم با مخالفت دولت ترکیه منتفی شد. بر همین اساس فعلا هندی‌ها نفت می‌گیرند و روپیه می‌دهند و ایران ترجیح می‌دهد که روپیه‌یی را که نمی‌تواند در بازارهای بین‌المللی خرج کند در همان هند بگذارد.

البته در مورد اینکه این روند به وجود آمده تاکنون هند را چند میلیارد دلار بدهکار کرده روایت‌ها متفاوت است. در حالی کمیسیون اقتصادی مجلس رقم دو میلیارد دلار را مطرح می‌کند که کمیسیون انرژی مجلس رقم ۹ میلیارد دلار را شنیده است. عماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با «اعتماد» عنوان می‌کند؛ کمیسیون انرژی بعد از تعطیلات مجلس تشکیل جلسه خواهد داد و به این موضوع رسیدگی می‌کند.

به گفته حسینی برای کمیسیون انرژی این موضوع از این جهت اهمیت دارد که تناسب میزان بدهی نفتی هند به کل درآمد نفت از مرز خاصی بالاتر نرود. به گفته وی؛ ایران حدود سالانه ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی دارد و اگر رقم بدهی ۹ میلیارد دلار باشد یا در چند ماه آینده به این حدود برسد تقریبا یک ششم درآمد نفتی ایران در دست هندی‌ها می‌ماند و این اتفاق برای اقتصاد کشور خطرناک است. به گفته حسینی؛ اگر به این نتیجه برسیم که ادامه این روند به اقتصاد لطمه جدی می‌زند باید هند را وادار به پرداخت دلار کنیم که البته ممکن است در انتقال همان دلار هم به داخل مشکل وجود داشته باشد.

مشکلات بانکی ایران در حالی صنعت نفت را با چنین تنگناهایی مواجه کرده که همچنان اروپا و کشورهای مهم آسیایی مانند هند از سرمایه‌گذاران درجه یک خارجی در بخش نفت و گاز محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم راهکارهایی که منتهی به قطع یا کاهش صادرات نفت به هند شود از نگاه بسیاری از کارشناسان به نفع منافع ملی ایران نیست چرا که هند این روزها یکی از شریک‌های مهم و استراتژیک ایران بوده و نمی‌توان به دلیل برخی محدودیت‌های بانکی، صادرات نفت به این کشور را دستخوش تغییر کرد. البته دو روز پیش که نخستین بار اخبار مربوط به بدهی هندی‌ها به ایران منتشر شد خبری مبنی بر دستور کتبی وزارت نفت برای قطع صادرات نفت در رسانه‌ها انعکاس یافت که پس از ساعاتی تکذیب و اعلام شد که این پیشنهاد شفاهی بوده است. با این حال به گفته عماد حسینی؛ این مشکل کنونی تنها با کشور هند نیست و روند بانکی ایران به سمتی رفته که احتمالا دریافتی‌های ایران از چند کشور دیگر هم با مشکل مواجه می‌شود. البته حسینی برخلاف دیدگاه بانک مرکزی معتقد است که می‌توان کمی به هند فشار دیپلماتیک آورد تا با تبدیل واحد پولی پرداخت‌هایش بخشی از مشکل را رفع کند.

به هر روی اگر اعمال فشارهای بین‌المللی مانع شود تا مشکل انتقال طلب‌‌های ایران از فروش نفت وصول شود، شاید آنطور که برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی از جلسه مشترک‌شان با مسوولان بانک مرکزی روایت کردند، ایران مجبور شود داستان چین را تکرار کند. یعنی یوآنی که به دلار تبدیل نشدنش سبب خرید جنس‌های چینی از روی ناچاری شد این بار در مورد هند تکرار شود.

http://aftabnews.ir/vdcdxz0fnyt0sf6.2a2y.html
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دلیل فنی داخل متن نوشته شده است - اگر خوب بخوانی پیدا می کنی
در ثانی مگر باید فقط خبر اون روز نوشت- خبر برای یکشنبه باشه - مشکلی است !!!!
تنها دو روز از خبر گذشته نه دو ماه !!!!!!
خبرهای تکمیلی رو هم در این تاپیک می گذارم اگر شما اجازه بدید !!!
در همین دو روز کلی سر و صدا به پا گشته ..........برادر من
خب این یه توصیه بود ..............میتونین بپذیرین میتونین نه ............برداشت آزاد
اصولا شما یا خبرتکمیلی نمیزارین یا اگر هم بذارین بدون غرض ورزی نیست
آفتاب: روزنامه اعتماد نوشت: کشور هند چند میلیارد دلار به ازای صادرات نفت به ایران بدهکار است و حال بانک مرکزی به مجلس خبر داده که هندی‌ها می‌خواهند بدهی‌شان را پرداخت کنند اما بانکی در خارج از ایران پیدا نمی‌شود که بخواهد «روپیه» هند را به «یورو» یا «دلار» تبدیل و به ایران منتقل کند. این گزارش ویژه را مسوولان بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی مجلس داده و در آن اعلام کردند؛ برخلاف برخی اخبار، هند از پرداخت بدهی‌هایش برای صادرات نفت امتناع نمی‌کند، اما محدودیت‌های جدید بانکی سبب شده تا بانکی را برای دریافت روپیه هند و تبدیل آن به یورو پیدا نکنیم.

بانک مرکزی اخباری مبنی بر دستور شفاهی وزارت نفت برای عدم صادرات نفت به هند را به دلیل عدم پرداخت بدهی، شایعه نامیده و گفته یک راهکار این است که فعلا بگذاریم پول نفت در دست هندی‌ها بماند یا به جای طلبمان این بار از هند جنس هندی بیاوریم. هرچند خوشایند نیست که طلای سیاه را از روی ناچاری با اجناس هندی مبادله کنیم گرچه هم‌اکنون با چین انجام می‌دهیم.

البته در گزارشی که از سوی بانک مرکزی به نماینده‌ها داده شده، به این موضوع پرداخته نشده است که چرا هند بدهی خود را با دلار پرداخت نمی‌کند چراکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای دریافت‌کننده نفت ایران به جای اینکه پرداخت را با واحد پول خود داشته باشند، به حساب ایران دلار واریز می‌کنند. البته به گفته اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مشکل تنها تبدیل روپیه به دلار نیست، بلکه نحوه انتقال این پول‌ها حتی به دلار به بانک‌های داخلی ایران هم در ماه‌های اخیر با مشکل جدی مواجه شده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس؛ بانک مرکزی در گزارشی که درباره وضعیت صادرات نفت داده، بر این موضوع تاکید کرده که پیش از این روپیه هند در بانک تجارت ایران ـ اروپا تبدیل به یورو می‌شد اما بانک مرکزی دولت آلمان جلوی این روند را گرفته است. همچنین در این گزارش آمده است که قرار براین شد که روپیه هندی‌ها به حساب بانک ملت در ترکیه ریخته شود و لیره دریافت کنیم که این موضوع هم با مخالفت دولت ترکیه منتفی شد. بر همین اساس فعلا هندی‌ها نفت می‌گیرند و روپیه می‌دهند و ایران ترجیح می‌دهد که روپیه‌یی را که نمی‌تواند در بازارهای بین‌المللی خرج کند در همان هند بگذارد.

البته در مورد اینکه این روند به وجود آمده تاکنون هند را چند میلیارد دلار بدهکار کرده روایت‌ها متفاوت است. در حالی کمیسیون اقتصادی مجلس رقم دو میلیارد دلار را مطرح می‌کند که کمیسیون انرژی مجلس رقم ۹ میلیارد دلار را شنیده است. عماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با «اعتماد» عنوان می‌کند؛ کمیسیون انرژی بعد از تعطیلات مجلس تشکیل جلسه خواهد داد و به این موضوع رسیدگی می‌کند.

به گفته حسینی برای کمیسیون انرژی این موضوع از این جهت اهمیت دارد که تناسب میزان بدهی نفتی هند به کل درآمد نفت از مرز خاصی بالاتر نرود. به گفته وی؛ ایران حدود سالانه ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی دارد و اگر رقم بدهی ۹ میلیارد دلار باشد یا در چند ماه آینده به این حدود برسد تقریبا یک ششم درآمد نفتی ایران در دست هندی‌ها می‌ماند و این اتفاق برای اقتصاد کشور خطرناک است. به گفته حسینی؛ اگر به این نتیجه برسیم که ادامه این روند به اقتصاد لطمه جدی می‌زند باید هند را وادار به پرداخت دلار کنیم که البته ممکن است در انتقال همان دلار هم به داخل مشکل وجود داشته باشد.

مشکلات بانکی ایران در حالی صنعت نفت را با چنین تنگناهایی مواجه کرده که همچنان اروپا و کشورهای مهم آسیایی مانند هند از سرمایه‌گذاران درجه یک خارجی در بخش نفت و گاز محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم راهکارهایی که منتهی به قطع یا کاهش صادرات نفت به هند شود از نگاه بسیاری از کارشناسان به نفع منافع ملی ایران نیست چرا که هند این روزها یکی از شریک‌های مهم و استراتژیک ایران بوده و نمی‌توان به دلیل برخی محدودیت‌های بانکی، صادرات نفت به این کشور را دستخوش تغییر کرد. البته دو روز پیش که نخستین بار اخبار مربوط به بدهی هندی‌ها به ایران منتشر شد خبری مبنی بر دستور کتبی وزارت نفت برای قطع صادرات نفت در رسانه‌ها انعکاس یافت که پس از ساعاتی تکذیب و اعلام شد که این پیشنهاد شفاهی بوده است. با این حال به گفته عماد حسینی؛ این مشکل کنونی تنها با کشور هند نیست و روند بانکی ایران به سمتی رفته که احتمالا دریافتی‌های ایران از چند کشور دیگر هم با مشکل مواجه می‌شود. البته حسینی برخلاف دیدگاه بانک مرکزی معتقد است که می‌توان کمی به هند فشار دیپلماتیک آورد تا با تبدیل واحد پولی پرداخت‌هایش بخشی از مشکل را رفع کند.

به هر روی اگر اعمال فشارهای بین‌المللی مانع شود تا مشکل انتقال طلب‌‌های ایران از فروش نفت وصول شود، شاید آنطور که برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی از جلسه مشترک‌شان با مسوولان بانک مرکزی روایت کردند، ایران مجبور شود داستان چین را تکرار کند. یعنی یوآنی که به دلار تبدیل نشدنش سبب خرید جنس‌های چینی از روی ناچاری شد این بار در مورد هند تکرار شود.

http://aftabnews.ir/vdcdxz0fnyt0sf6.2a2y.html
خبر مربوط به دیروز

اونم از چه روزنامه ای .......... حتما یادتون هست چه کار زشتی در قبال رییس جمهور مملکت تو جریان انتخابات کرد .........فکر کرد احمدی نژاد هم مثل اون آقایونه که از همسرشون برای منافع شخصی ..............
خوش باشین
 

lars_manson2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
من یک سوال فنی دارم
چه دلیل منطقی بر صادرات مجانی وجود داره

در ضمن برادر من خبر مربوط به یکشنبه است !!!!!!!!!

امروز چند شنبه است ؟

چنتا خبر بعد اینم اومده ...........که اگر پیدا کنم قرار میدم

کدوم کارشون دلیل منطقی داره که این دومیش باشه
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
مثلا اون منبعی که شما گذاشتید خیلی موثقه
بنده با غرض ورزی میذارم یا شما - تو هر خبری که به نفع شما نیست میایید و جنجال راه می اندازید و شروع می کنید به جو سازی
بعد هم دنبال بهانه می گردید که خبر رو جور دیگر جلوه دهید
روزنامه اعتماد مشکل دارد . این مشکل دارد - آن مشکل دارد - فقط منابع شما درست است - بقیه همه مشکل دارند !!!!!!!!!!!!
من از افراد داخل وزارت نفت این خبر رو شنیدم - کسانی که خودشان تو طرح روابط ایران و هند بودند گفتند که الان وضعیت به مشکل خورده است - حال می خواهی باور کنید یا نه !!!!!!!!

در همین دو روز کلی سر و صدا به پا گشته ..........برادر من
خب این یه توصیه بود ..............میتونین بپذیرین میتونین نه ............برداشت آزاد
اصولا شما یا خبرتکمیلی نمیزارین یا اگر هم بذارین بدون غرض ورزی نیست

خبر مربوط به دیروز

اونم از چه روزنامه ای .......... حتما یادتون هست چه کار زشتی در قبال رییس جمهور مملکت تو جریان انتخابات کرد .........فکر کرد احمدی نژاد هم مثل اون آقایونه که از همسرشون برای منافع شخصی ..............
خوش باشین
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مثلا اون منبعی که شما گذاشتید خیلی موثقه
بنده با غرض ورزی میذارم یا شما - تو هر خبری که به نفع شما نیست میایید و جنجال راه می اندازید و شروع می کنید به جو سازی
بعد هم دنبال بهانه می گردید که خبر رو جور دیگر جلوه دهید
روزنامه اعتماد مشکل دارد . این مشکل دارد - آن مشکل دارد - فقط منابع شما درست است - بقیه همه مشکل دارند !!!!!!!!!!!!
من از افراد داخل وزارت نفت این خبر رو شنیدم - کسانی که خودشان تو طرح روابط ایران و هند بودند گفتند که الان وضعیت به مشکل خورده است - حال می خواهی باور کنید یا نه !!!!!!!!
تو هر خبری نه

اخباری که سبب به هم ریختن آرامش مردم میشه و البته پر واضح است که دروغه یا خوشبینانه ترین حالت با غرض ورزی سیاسی مطرح میشه

بنده هم واقعا فکر میکنی فقط اطلاعاتم از خبرگزاریهاس ................نه برادر جان
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای بابا ! وقتی به ثروت و پول نفت این مملکت چوب حراج زده شده و مرتب داره به لبنان و فلسطین و عراق و سید حسن و جزایر کومور و هزینه نوعروسان تاجیکستان و صد تا مفتخور دیگه بذل و بخشش میشه خب بزارید یقدری هم گیر هندی های بینوا بیاد ! :surprised:

عوضش در معابدشون کنار اون گاوهای مقدس و بت هاشون دعامون میکنند ! :confused:
 

Similar threads

بالا