شیطان شناسی

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
بسم رب الشهدا
فلسفه خلقت شیطان ........... شیطان یک موجود خارجی است. هرچند از درون انسان با او سخن میگوید اما یک موجود مستقل و حقیقی است از جنس جن و از لحاظ ساختار وجودی لطیف تر از انسان است دیده نمیشود ولی میتواند در انسان وسوسه ایجاد کند .این در حالیست که همین وسوسه سکوی پرتاب انسان به سمت خداوند تبارک وتعالی هست. او سوخت حرکت انسان را تامین می کند و به غیر از هوای نفس است .:gol:
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
مهم : در شناخت شیطان

مهم : در شناخت شیطان

سخنان حضرت علامه طبا طبا یی مفسربزرگ قران در ارتباط با شیطان : موضوع ابلیس نزد ما امری مبتذل و پیش پا افتاده شده که اعتنایی به آن نداریم جز اینکه چند بار اورا لعنت کرده و از شرش به خدا پناه ببریم و

بعضی افکار پریشان خود را که از ناحیه اوست تقبیح کنیم
(که این کار هر کسی نیست . چون ما اکثرا تمام افکار را از ناحیه خودمان میدانیم ) ولکن باید دانست این موضوعی هست بسیار قابل تامل و شایان دقت وبحث .

متاسفانه تا کنون در صدد برنیامده ایم ببینیم که قران کریم در مورد حقیقت این موجود عجیب که در عین حال که از حواس ما غایب است تصرفات عجیبی در عالم انسانیت دارد چه می گوید. چرا نباید در صدد بر اییم ؟ چرا در

شناختن این دشمن خانگی خود بی اعتناییم . دشمنی که از روز پیدایش بشر تا روزی که بساط زندگی اش برچیده شود دست از گریبان او برنمیدارد تا در عذاب جاودانه اش بیندازد و تا آن هنگام آرام نمی گیرد ...........آیا

نباید فهمید این چه جور موجودی است که در عین اینکه همه حواسش جمع گمراه کردن ماست عینا در همان لحظه که مشغول گمراه ساختن ماست به همان نحو در همان وقت سرگرم گمراه ساختن همه بنی نوع بشر

هست؟
:gol:
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
هدف خداوند از خلقت شيطان

خلقت شيطان از آغاز، خلقت پاك و بي عيب بود و موجودي از مخلوقات خداوند بوده است. به همين دليل ساليان دراز در صف مقربان درگاه خداوند و فرشتگان بزرگ جاي گرفته بود. اگر چه از نظر آفرينش همانند آن‏ها نبود ولي با سوء استفاده از آزادي خود طغيان نموده و تكبر ورزيده و نسبت به خداوند تبارك و تعالي عصيان كرد، و پس از آن از درگاه خداوند رانده شده است.
خداوند نام كسي را شيطان ننهاده است.

امام رضا ـ عليه السّلام ـ در مورد نام اصلي شيطان مي‏فرمايد: «نام ابليس "حرث يا حارث" بوده چون از رحمت خدا مأيوس شده است؛ ابليس ناميده شد.»

[9] با توجه به اين، شيطان در خلقت اوليه همانند جنيان و انسان براي عبادت و رسيدن به رحمت الهي خلق شده است. اما بعد از دور شدن از رحمت الهي، مظهر گمراهي و ضلالت براي انسان‏ها شده است.

انسان بين خير و شر، سعادت و شقاوت واقع شده است كه اگر اين اجزاء متضاد در جهان عمل و در عالم فكر و احساس و درك متصور نباشد، هيچ وقت شقاوت و سعادت مفهوم و معنا و مصداق واقعي و حقيقي خود را نخواهد يافت و در نتيجه مشخص نمي‏شود چه كساني سعادتمند و به كمال رسيده‏اند و چه كساني نرسيده‏اند، انسان اگر بخواهد به معناي واقعي و كامل وجود داشته باشد بايد در اطراف او عوامل شقاوت و سعادت پراكنده باشند تا بدين وسيله با اختيار و انتخاب، راه سعادت، سعادتمندي خود را پيدا و در نظام احسن، وجود كامل خود را بروز و ظهور دهد و همين طور با اختيار خود راه شقاوت و بدي را بپيمايد.

پس در عالم تشريع (قانونگذاري) براي رسيدگي به مقامات عاليه و داشتن ارواح طيبه، وجود ملائكه و خلقت اين طايفه از مخلوقات الهيّه، بي ضرر و مناسب است، همين طور خلقت شيطان و ابليس كه عاملي موثر در داشتن پليدي و داشتن صفات خبيثه در انسانهاست، زيرا بنا به قاعده «تعرف الاشياء بأضدادها» يعني اشياء با اضدادشان شناخته مي‏شوند "تا علم به بدي و پليدي در جهان نباشد و زشتيها در اوصاف انسان ظهوري نداشته باشد؛ تحقق اوصاف حسنه، جايگاه خود را نخواهد يافت و انسان ارزش و قدر زيبايي‏هاي روحي و معنوي را ندانسته و به آن دسترسي پيدا نخواهد كرد.

بنابراين در خلقت شيطان و ابليس، شرايط و مقدمات سير الي اللّه و صعود و كمال و مقام و منزلت بهشتي، موجود است. البته معلوم است كه شيطان انسان را در باطن وسوسه مي‏كند و از راه قوه خيال در او تصرف مي‏نمايد و يك منظره‏هاي زيبا و دلفريب را جلوه مي‏دهد و يك سلسله تخيلات را به ياد انسان مي‏آورد تا آن كه انسان از محبت لقاي خدا، منصرف شود و از درجات ومقامات عاليه و رضوان خدا غفلت ورزد، با وسوسه ي شيطان، خداوند انسان پاك را از افراد آلوده جدا مي كند. و ايمان ثابت را از ايمان بي‏پايه جدا مي نمايد و در اين صورت انسان پاك و طيّب به سوي پروردگار بالا رود. شيطان هايي را كه خدا آفريده، محك هايي هستند براي جدا نمودن انسان هاي آلوده از پاك. بنابراين شياطين عبث خلق نشده‏اند و پروردگار روي مصلحت آن‏ها را آفريده است.
وجود شيطان و فرزندان آنها با اينكه كارشان جز گمراهي و ضلالت انسان‏ها چيز ديگري نيست، لكن اين خود از الطاف و نعمتهاي الهي است چون بدين وسيله انسان‏هاي خوب از بد جدا و شناسايي مي‏شوند و اگر اين ميزان و معيار وجود نداشت، چگونه مي‏توانستيم بين انسان‏هاي خوب و با ايمان و صالح كه با همه اين سختي‏ها و مشكلات راه سعادت و خير را پيمودند و از گناهان و بدي‏ها دوري گزيدند از انسان‏هاي بي ايمان و گمراه فرق بگذاريم.

لذا خداوند انسان را به سبب وسوسه و حيله‏ هاي شيطان آزمايش مي‏كند)[10] چرا كه در غير اين صورت همه مردم يكسان و برابر بودند و در آن صورت ديگر ارسال پيامبران و انزال كتب آسماني و وحي الهي براي هدايت انسان‏ها، بي مورد و بيهوده و لغو بود و اساساً هدف از آفرينش انسان‏ها لغو و عبث بود و ديگر انسان كامل و سعادتمندي و با ايماني معنا نداشت كه در نهايت بهشت ونعمت‏هاي بهشتي نصيبش شود. به هر حال با وجود اين ابليس و شيطان‏ها و وسوسه‏ها است كه انسان در امتحان‏هاي سخت آبديده شده و قابليت سعادت و تكامل را پيدا مي‏كند.[11]
بنابراين با ديده ي دقيق، آفرينش شيطان، خود داراي فايده هاي زيادي مي باشد و خود از جمله ظهورات الهي است و توسط شياطين انسان ها در معرض امتحان قرار مي گيرند.



منابع :

[1] . ابليس غير عربي است. شايد هم از »اَبلس« باشد كه مبدء شر و وسوسه در جهت خلاف كمال و مصلحت مي‏باشد. طالقاني، پرتوي از قرآن، تهران، شركت سهامي انتشار، 1348 ش، ج 6، ص 150.
[2] . مكارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، تهران، دارالكتب الاسلاميه، ج 1، ص 191؛ رجائي تهراني، علي رضا، جن و شيطان، قم، انتشارات نبوغ، 1375 ش، ص 14.
[3] . انعام/112.
[4] . كهف/50.
[5] . يوسف/53، ان نفس لامارة بالسوء.
[6] . دست داده، زين العابدين، جن و شيطان، مجتمع هنري و فرهنگي شهيد مصلي نژاد، جهرم، 1377 ش، ص 46.
[7] . كليني، محمد بن يعقوب، اصول كافي، ج 6، ص 385.
[8] . نهج البلاغه، خ 44.
[9] . قمي، عباس، سفينة البحار، ج 2، ص 99.
[10]. حج/53
[11] . ر.ك، مطهري، مرتضي، انسان كامل، انتشارات صدرا؛ سبحاني، جعفر، منشور جاويد، تهران، كتابخانه اميرالمؤمنين، ج 7.

منبع:
http://www.talkshia.com
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب
اول گ فرشته مثل ربات و قدرت انتخاب نداره و در اون مسیری ک براش افریده شده فقط توی اون مسیر حرکت می کنه
اینکه شیطان سجده نکرد پس اون اختیارش اونو از رده فرشته ها می کشه بیرون
حالا شما بگو هدف از افرینش شیطان چی بوده و ایا خداوندگار دانا و توانا نمی دونسته زمانی بعد از افرینش شیطان انسانی خواهد افرید ک شیطان بر او سجده تخواهد کرد.!! اگر می دونسته پس اینجا شیطان ی بازیچه بوده برای اون لحظه ای ک نا فرمانی می کنه تا هدف از افرینشش این باشه ک انسان رو بقول شما وسوسه کنه
میشه تا ایتحا بگید
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خب
اول گ فرشته مثل ربات و قدرت انتخاب نداره و در اون مسیری ک براش افریده شده فقط توی اون مسیر حرکت می کنه
اینکه شیطان سجده نکرد پس اون اختیارش اونو از رده فرشته ها می کشه بیرون
حالا شما بگو هدف از افرینش شیطان چی بوده و ایا خداوندگار دانا و توانا نمی دونسته زمانی بعد از افرینش شیطان انسانی خواهد افرید ک شیطان بر او سجده تخواهد کرد.!! اگر می دونسته پس اینجا شیطان ی بازیچه بوده برای اون لحظه ای ک نا فرمانی می کنه تا هدف از افرینشش این باشه ک انسان رو بقول شما وسوسه کنه
میشه تا ایتحا بگید
سلام علیکم
بطور کلی قران کریم میفرماید : ما خیر و شر را آفریدیم برای امتحان و ازمایش . البته آزمایش الهی برای این نیست که خداوند وضعیت ما را بداند بلکه برای تکامل خود انسان است . خیر و شر برای آزمایش انسان است و آزمایش برای تکامل انسان .
ابلیس که از جنس جن بود . با 6000 سال عبادت که نمیدانیم 6000 سال دنیا بوده یا اخرت . خلاصه ابلیس خودش شر شد .خدا ابلیس را شر نیافرید . ممکن است انسان یک کار بد انجام دهد بشود یک آدم شرور یا یک کار خوب انجام دهد بشود با آدمی تقوا .
ابلیس با اراده و اختیار خودش بد شد و از دستور خدا سرپیچی کرد و از خدا مهلت خواست تا انسان را وسوسه کند و کار او فقط در حد دعوت است و نمیتواند انسان را مجبور کند خداوند به انسان اختیا رداده برای همین که خودش راهش را انتخاب کند .
گیریم شیطان هم بر انسان سجده میکرد آنوقت نفس اماره که باعث فریب همین ابلیس شد که در درون انسان بود. ودر مقابل شیطان و نفس اماره ، نیرو های مثبت دیگری از قبیل الهامات الهی ، امداد فرشتگان ، نفس لوامه، نفس مطمئنه، قران ، تعالیم اهل بیت ، که وجود دارد .
حالا اختیار با خود انسان است . (این بحث ادامه دارد انشاءالله ......)
:gol:
 
آخرین ویرایش:

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام علیکم
بطور کلی قران کریم میفرماید : ما خیر و شر را آفریدیم برای امتحان و ازمایش . البته آزمایش الهی برای این نیست که خداوند وضعیت ما را بداند بلکه برای تکامل خود انسان است . خیر و شر برای آزمایش انسان است و آزمایش برای تکامل انسان .
ابلیس که از جنس جن بود . با 6000 سال عبادت که نمیدانیم 6000 سال دنیا بوده یا اخرت . خلاصه ابلیس خودش شر شد .خدا ابلیس را شر نیافرید . ممکن است انسان یک کار بد انجام دهد بشود یک آدم شرور یا یک کار خوب انجام دهد بشود با آدمی تقوا .
ابلیس با اراده و اختیار خودش بد شد و از دستور خدا سرپیچی کرد و از خدا مهلت خواست تا انسان را وسوسه کند و کار او فقط در حد دعوت است و نمیتواند انسان را مجبور کند خداوند به انسان اختیا رداده برای همین که خودش راهش را انتخاب کند .
گیریم شیطان هم بر انسان سجده میکرد آنوقت نفس اماره که باعث فریب همین ابلیس شد که در درون انسان بود. ودر مقابل شیطان و نفس اماره ، نیرو های مثبت دیگری از قبیل الهامات الهی ، امداد فرشتگان ، نفس لوامه، نفس مطمئنه، قران ، تعالیم اهل بیت ، که وجود دارد .
حالا اختیار با خود انسان است . (این بحث ادامه دارد انشاءالله ......)
:gol:

خب شما ب این قضیه از دید معنوی نگاه می کنی ک هیچ دلیلی هم برای اثبات منطقی ان نیست اما من سعی می کنم منطقی و علمی بهش نگاه کنم برای همین من می تونم هزاران سوال مطرح کنم و شما هم با ی کلمه همه رو توجیح کنید
تا اینجا ک خدایی هست هیچ شکی درش نیست
تا اینجا ک بسیار توان مند است هم هیچ شکی درش نیست
از نظر عملی تمام توان علمی بشر از کپی کردن از طبیعت است و هنوز بشر نتونسته چیزی رو برای بار اول و بقولی بکر خلق کنه
اما این قبیل داستان ن با معنی افسانه یکم جور در نمیاد
هر حرکتی از خداوند متعال باید یک هدفی درش باشد
نمی تونه ب این آسونی باشه ک خداوندگار پاک موجودی رو خلق کند و این موجود از هر جنسی ک هست بقول شما سالیان دراز بندگی کند و جز بندگی کار دیگری مداشته باشد و یکی هم باشید تولید مثل هم نکنه
بعد یهو با نافرمانی از درگاهش رانده بشه
این داستان خیلی کم داره
خدا وقتی جیزی رو خلق می کنه اگه ایرادی هم داره و توش هست پس عمدا اون رو توش گذاشته وگرنه در عیر اینصورت کار خدا با نقص میشه
یعنی اگر شیطان می تونسته نافرمانی کنه و در صورتی ک مثلا نباید میکرده پس عمدا این قابلیت رو خدا براش در زمان افرینشش گذاشته
در واقع این خاصیت رو توی وجودش بوده ک بتونه ب خدا ن بگه یهو ک بوجود نیومده ک خدا مثلا بگه ای وای گند زدم چرا تو روم ایستاد بعد 6 هزار سال عبادت پس تو رانده شدی
امکان نداره داستان انطوری باشه
بدون شک خیلی کم داره این داستان و شیطان هم فریب خدا رو خورده همونطور ک انسان فریب خدا رو خورد همان وقتی ک از میوه ممنوعه خورد
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
می خواهم بگم ب باور من خدا خیلی مکار تر از این حرفاس
شما وقتی می خواهی ی قطعه بسازی اول نیاز ب دانشش داری ک خدا دانش رو داره
بعد نیاز ب یک طرح داری ک از ابتدا تا انهاش بره یعنی وقتی می خواهی بیمارستان بسازی طرحت با یک هتل فرق می کنه
این یعنی می دونی هدف از این ساختمان اینکه مردم بخوابن اوتیکه بهبود پیدا کنند
بعد ک دونستی انتهاش چیه نیاز ب ایزار داری برای رسیدن ب هدفت و ی مکانی ک هدفت رو اونجا پیاده کنی
در واقع اگر انسانی باید ساخته بشه نیاز داری اونا ی جا بگذاری چون ای یکی براش برنامه تولبد مثل هم گذاشتی
و از همه جالب تر انقدر ساده است انسان اولیه ک با حیوان فرقی نمی کنه و تنها دنبال غریزه میره
انقدر ساده است ک خدا وسوه رو درونش برنامه می ریزه و می دونه از این میوه می خوره اما چون باید ی دلیل براش پیدا کنه بعد ها بعد این تقصیرو میندازه گردن شیطان
اونم بایزیچه بعدیه این داستانه ک فکر می کرده خدا نمی دونسته ک ک اون می تونه فریبش بده
چرا شیطان نمی توونه اون فرشته های دیگه رو فریب بده؟؟؟ معلومه جون بخواهد هم نمی تونه چون خدا نمی خواهد یعنی شیطان ب خیالش می تونه انسان رو فریب بده اما این همون حسی ک بدون شیطان هم همین داستان ها می شد حالا بگذار شیطان فکر کنه ک اون اینکارو می کنه
این انسان ساده چون مغزش کلا تکامل نیافته بود نیاز داشت هی راهنمایی بشه تا جایی ک دیگه از اون لحظه ب بعد خودش می تونست با تکیه بر علم و امیز های الهی راهشو و درست زندگی کردن ب معنی سالم زندگی کردن رو پیدا کنه اما این انسان ب اینجا رسید و از این هم فراتر می ره چون اینو خدا تو وجودش گذاشت
یعنی اگه قرار بود انسان از همون اول سیبی نخوره زمین نباید بوجود می امد
اما همین که خدا انسان رو بعد از خاک زمین می سازه معلوم میشه می دونسته از همون اول قرار بفرستش اینجا و همه چیزو از صفر شروع کنه
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توی داستان هامون هم هر جا ک انسان دلیل چیزی رو نمی دونسته ب قدرت های ما فوق خودش منصوب می کرده
مثل زلزله سیل کسوف خسوف و رعد وبرق شهاب سنگ و خیلی چیز هایی ک همن امروزه هم با عنواینی مثل جادو و جن زدگی و حتی گول خوردن از شیطان تعبیر میشه
این خاصیت انسانه ک جستجوگر باشه
این بشر دوپا با هواپیما هوا رو گرفته
فضا رو می بینه
زیر اب می ره
بینای چشمش خیلی نسبت بی خیلی موجودات کمتره اما تا اتم های توی سازه ها می چینه
این گستاخی انسان حاصل برنامه ای است ک توی تکامل مغزشه
یعنی کنجکاوه بدون چیه؟؟؟ چرا بده چرا نباید بخوره جرا باید بخوره
خلاصه بقول اون شاعر
دنيا چو حباب است و ليكن چه حباب
ني بر سر آب ، بلكه بر روي سراب
آن هم چه سراب ، آن كه بينند به خواب
وان خواب چه خواب ، خواب بد مست خراب
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
توی داستان هامون هم هر جا ک انسان دلیل چیزی رو نمی دونسته ب قدرت های ما فوق خودش منصوب می کرده
مثل زلزله سیل کسوف خسوف و رعد وبرق شهاب سنگ و خیلی چیز هایی ک همن امروزه هم با عنواینی مثل جادو و جن زدگی و حتی گول خوردن از شیطان تعبیر میشه
این خاصیت انسانه ک جستجوگر باشه
این بشر دوپا با هواپیما هوا رو گرفته
فضا رو می بینه
زیر اب می ره
بینای چشمش خیلی نسبت بی خیلی موجودات کمتره اما تا اتم های توی سازه ها می چینه
این گستاخی انسان حاصل برنامه ای است ک توی تکامل مغزشه
یعنی کنجکاوه بدون چیه؟؟؟ چرا بده چرا نباید بخوره جرا باید بخوره
خلاصه بقول اون شاعر
دنيا چو حباب است و ليكن چه حباب
ني بر سر آب ، بلكه بر روي سراب
آن هم چه سراب ، آن كه بينند به خواب
وان خواب چه خواب ، خواب بد مست خراب


سلام بر شما
کنجکاو بودن برای انسان بسیار خوب و باعث نیل به کمالات می شود .اما این کنجکاوی باید در مسیر منطقی خودش اجرا شود تا فرد را به جواب برساند .من برای شما مثالی میزنم :من مشکل قلبی دارم وقبل از اینکه به نزد متخصص قلب بروم و مشکل خود را باو درمیان بگذارم خود سرانه و جهت کنجکاوی شروع به خوردن داروهای مختلفی میکنم این در حالیست که من هیچ اطلاعی درباره ی قلب و ساختار آن ندارم.
آیا رواست که انسان به خاطر ارضاء شدن در این زمینه هر کار مخاطره آمیزی را انجام بدهد .چه بسا یک بار کنجکاوی بی مورد باعث ساقط شدن انسان بشود . وقتی من سازنده ی یک وسیله ای هستم حتما برایش برنامه دارم و دفترچه ی راهنما برایش آماده میکنم ویک سری کلاس برای افرادی که میخواهند دیگران را جهت استفاده از این وسیله راهنمایی کنند میگذارم . یک سازنده موبایل ، یک دفترچه ی راهنما برای وسیله اش میگذارد و حتما متخصصینی جهت راه اندازی و بهره برداری و تعمیر بعد از خرابی آن را تربیت میکند .
حالا خداوند متعال که سازنده و خالق انسان است را ،باعقل جور در نمی آید که رها کند . حتما متخصص های زیاد که همان 124000 پیامبر و کتاب های آسمانی را فرستاده . که حالا طبق فرموده ی کتابهای اسمانی که نشانه های پیامبر آخرالزمان را اورده اند قرآن آخرین کتاب و پیامبر ما اخرین پیام آور خداست . و طبق آیات قرآن روز عید غدیر آگر پیامبر جانشین انتخاب نمیکردند دین کامل نمیشد و با تعیین امام علی (علیه السلام ) به عنوان جانشین پیامبر دین کامل شد . (با توجه به پست های قبلی شما که وجود خدا را به عنوان سازنده قبول دارید حالا در پست های بعدی آیات سوره بقره را که در ارتباط با آفرینش انسان و هبوط او به زمین است را با تفسیر دانشمند بزرگ حضرت آیت الله علامه طباطبایی که همان تفسیر المیزان است را میگذارم . انشاء الله که این بحث ها را توجیه کردن فرض نکنید چون این صحبتها از قرآن است و تفسیر متعلق به یک دانشمند وارسته است که با صرف سالهای بسیار از عمر پاکشان و با تحقیق به این تفسیر رسیده اند و حرف من جوان نیست .
 
آخرین ویرایش:

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

[/CENTER]
سلام بر شما
کنجکاو بودن برای انسان بسیار خوب و باعث نیل به کمالات می شود .اما این کنجکاوی باید در مسیر منطقی خودش اجرا شود تا فرد را به جواب برساند .من برای شما مثالی میزنم :من مشکل قلبی دارم وقبل از اینکه به نزد متخصص قلب بروم و مشکل خود را باو درمیان بگذارم خود سرانه و جهت کنجکاوی شروع به خوردن داروهای مختلفی میکنم این در حالیست که من هیچ اطلاعی درباره ی قلب و ساختار آن ندارم.
آیا رواست که انسان به خاطر ارضاء شدن در این زمینه هر کار مخاطره آمیزی را انجام بدهد .چه بسا یک بار کنجکاوی بی مورد باعث ساقط شدن انسان بشود . وقتی من سازنده ی یک وسیله ای هستم حتما برایش برنامه دارم و دفترچه ی راهنما برایش آماده میکنم ویک سری کلاس برای افرادی که میخواهند دیگران را جهت استفاده از این وسیله راهنمایی کنند میگذارم . یک سازنده موبایل ، یک دفترچه ی راهنما برای وسیله اش میگذارد و حتما متخصصینی جهت راه اندازی و بهره برداری و تعمیر بعد از خرابی آن را تربیت میکند .


تا اینجاشو بخواهم نظر شخصیم رو بگم
این بخاطر تفاوت دیدگاه ما ادم هاس
بعضی از ما انسان ها داتا منظقی هستیم و خودمون رو با محیط وفق می دیم
بعضی احساسی و محیط با خودمون وقف میدیم
خیلی ها هم این مابین
دسته اول صرفا مصرف کننده هستند و ب هر چه ک بدست بیارن یا داشته باشن قناعت می کنند و از اون فراتر نمی رن
اما دسته دوم جسورن
تمام پیشرفت علم حاصل زحمت دسته دوم است
دوست عزیز هیچ کسی با علم پزشکی دنیا نیومده
تا قبل از دنیایی مدرن طب سنتی ی طب تجربی حاصل از صحیح و خطا بوده و دانش ی پزشک ب تجربه اش بوده
این یعنی خیلی ها خوردن و مردن تا یاد گرفته شده
خیلی ها جوون دادن تا پرواز کردن رو بشر یاد گرفت خیلی ها غرق شدن
شما فکر کن واسه اولین باری ک بشر پاشو تو ی معدن اورانیوم میگذاره بعد در معرض پرتو قرار می گیره و بدنش شروع ب متالاشی شدن از درون می کنه
خب دیگرانی ک نمی دونند مثلا 3000 هزار سال پیش پرتو زایی چیه تنها می تونن بگن اونجا ارواح هس
حرف اینه اون
اگه خطر کردن خیلی از هم نوع های ما نبود علم ک تکون نمی خورد ممکن هم بود نسل بشر تا الان منقرض شده باشه
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در خصوص قسمت دوم حرف ها من نتونستم متوجه بشم ک ارتباطش با افرینش شیطان چی بود؟؟؟
ب گمان من با توجه ب حرف هایی زدم بطور خلاصه شیطان بود و نبودش تاثییری در مسیری ک انسان تا ب امروز طی کرده نداشته
انسان جسوره و همین جسارتش جونشو گرفته و باعث پیشرفتش توی علم شده حالا این جسارت هم خیلی وقت ها هم باعث میشه ک کار های غیر اخلاقی هم کنه ک ب باور خیلی ها اسمش میشه حوس و گناه و ب باور من تنها غریزه ای است ک در وجودش است
حالا ارتباط ش با غدیر خم چیه من نمی دونم
من شخصا خودمو ب دین خاصی متعلق نمی دونم و ترجیح هم می دم ک وارد جزییاتشم نشم
:gol:
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
تا اینجاشو بخواهم نظر شخصیم رو بگم
این بخاطر تفاوت دیدگاه ما ادم هاس
بعضی از ما انسان ها داتا منظقی هستیم و خودمون رو با محیط وفق می دیم
بعضی احساسی و محیط با خودمون وقف میدیم
خیلی ها هم این مابین
دسته اول صرفا مصرف کننده هستند و ب هر چه ک بدست بیارن یا داشته باشن قناعت می کنند و از اون فراتر نمی رن
اما دسته دوم جسورن
تمام پیشرفت علم حاصل زحمت دسته دوم است
دوست عزیز هیچ کسی با علم پزشکی دنیا نیومده
تا قبل از دنیایی مدرن طب سنتی ی طب تجربی حاصل از صحیح و خطا بوده و دانش ی پزشک ب تجربه اش بوده
این یعنی خیلی ها خوردن و مردن تا یاد گرفته شده
خیلی ها جوون دادن تا پرواز کردن رو بشر یاد گرفت خیلی ها غرق شدن
شما فکر کن واسه اولین باری ک بشر پاشو تو ی معدن اورانیوم میگذاره بعد در معرض پرتو قرار می گیره و بدنش شروع ب متالاشی شدن از درون می کنه
خب دیگرانی ک نمی دونند مثلا 3000 هزار سال پیش پرتو زایی چیه تنها می تونن بگن اونجا ارواح هس
حرف اینه اون
اگه خطر کردن خیلی از هم نوع های ما نبود علم ک تکون نمی خورد ممکن هم بود نسل بشر تا الان منقرض شده باشه

سلام
من حرف شما را نقض نکردم . فقط گفتم در مواردی که تحقیقات اساسی و نتیجه ی آن وجود دارد .باید از آنها استفاده کنیم و بالا برویم . شما با طرح شبهه در مورد خدا و آفرینش انسان ، سوال خود را مطرح فرموده اید . اما همان انسانهایی که میفرمایید جان خود را به خطر انداخته اند را اگر در نظر بگیریم به خوبی مشهود است که محقق و کنجکاو منطقی بوده اند و نمیخواسته اند جان شیرین خود را به خطر بیندازند و همچنین خیلی ها نخوردهان تا بمیرند . بلکه در علم پزشکی منطقی انسانیت حکم فرماست این اطبا که سیانور به خورد بیماران نمیدادهان که آنها را ازبین ببرند و تنها انسانهای بی وجدان قبل از اینکه از یک دارو مطمئن شوند آن را روی انسان تجربه می کردند .بشر از روی کالبد شکافی روی انسان مرده به بعضی نتایج رسیدهاند و برخی روی حیواناتی از قبیل موش و ....
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
بسم الله الرحمن الرحیم ( ایات سوره ی مبارکه ی بقره )

و آنگاه که پروردگار تو فرشتگان را فرمود : من در زمین خلیفه ای خواهم گماشت ، گفتند : پروردگارا آیا در آن کسی را خواهی گماشن که در زمین فساد کند و خونها بریزد و حال انکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس میکنیم ؟! (خداوند ) فرمود : من چیزی ( از اسرار خلقت بشر ) میدانم که شما نیدانید (30)

پاسخی که در این ایه از ملائکه حکایت شده این معنا را میدهد که ملائکه از کلام خدای تعالی که فرمود : میخواهم در زمین خلیفه بگذارم چنین فهمیده اند که این عمل باعث وقوع فساد و خون ریزی در زمین میشود .
چون میدانسته اند که موجود زمینی بخاطر اینکه مادی است . باید مرکب از قوای غضبی و شهوی باشد و چون زمین دار تزاحم و محدود الجهات است و مزاحمت درآن بسیار میشود . مرکباتش در معرض انحلال و انتظام هایش و اصلاحاتش در مظنه فساد و بطلان واقع میشود .، لاجرم زندگی در آن جز به زندگی اجتماعی فراهم نمیشود . وبقا ء در آن به حد کمال نمیرسد جز با زندگی دسته جمعی و معلوم است که این نحوه زندگی بالاخره بفساد و خون ریزی منجر میشود .
در حالیکه مقام خلافت همان طور که از نام آن پیداست کامل نمیشود مگر به اینکه خلیفه نمایشگر مستخلف باشد و تمام شئون وجودی و آثار و احکام و تدابیر او را حکایت کند . البته آن شئون و آثار و احکام و تدابیری که بخاطر تامین آنها خلیفه و جانشین برای خود معین کرده .

و خدای سبحان که مستخلف این خلیفه است در وجودش مسمای باسما ء حسنی و متصف بصفات علیایی از صفات جمال و جلال است و در ذاتش منزه از هر نقصی و در فعلش مقدس از هر شر وفسادی است .
و خلیفه ای که در زمین رشد و نمو کند با آن آثاریکه گفتیم زندگی زمینی دارد . لایق مقام خلافت نیست و با هستی آمیخته با آنهمه نقص و عیبش نمیتواند آئینه هستی منزه از هر عیب و نقص و وجود مقدس از هر عدم خدائی گردد ، بقول معروف (تراب کجا ؟ رب الارباب کجا ؟ )
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
( ادامه تفسیر آیه 30)
و این سخن فرشتگان پرسش امری بوده که نسبت به آن جاهل بوده اند و خواسته اند اشکالی که درآن مسئله خلافت یک موجود زمینی به ذهنشان رسیده حل کنند. نه اینکه در کار خدا ی تعالی اعتراض و چون و چرا کنند .
خلاصه کلام اینکه : خلیفه قرار دادن تنها به این منظور است که آن خلیفه و جانشین با تسبیح و تقدیس و حمد زبانی و وجودیش نمایانگر خدا باشد و زندگی زمینی اجازه چنین نمایشی را به او نمیدهد بلکه بر عکس او را به سوی فساد و شر میکشاند
از سوی دیگر وقتی غرض از خلیفه نشاندن در زمین تسبیح و تقدیس به آن معنا که گفتیم حکایت کننده و نمایشگر صفات خدائی تو باشد . از تسبیح و تقدیس و حمد خود ما حاصل است پس خلیفه های تو مائیم ، پس ما را خلیفه خودت کن ، خلیفه شدن این موجود زمینی چه فایده ای برای تو دارد ؟
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
در خصوص قسمت دوم حرف ها من نتونستم متوجه بشم ک ارتباطش با افرینش شیطان چی بود؟؟؟
ب گمان من با توجه ب حرف هایی زدم بطور خلاصه شیطان بود و نبودش تاثییری در مسیری ک انسان تا ب امروز طی کرده نداشته
انسان جسوره و همین جسارتش جونشو گرفته و باعث پیشرفتش توی علم شده حالا این جسارت هم خیلی وقت ها هم باعث میشه ک کار های غیر اخلاقی هم کنه ک ب باور خیلی ها اسمش میشه حوس و گناه و ب باور من تنها غریزه ای است ک در وجودش است
حالا ارتباط ش با غدیر خم چیه من نمی دونم
من شخصا خودمو ب دین خاصی متعلق نمی دونم و ترجیح هم می دم ک وارد جزییاتشم نشم
:gol:
سلام شما اگه حوصله کنید براتون قضیه شیطان هم باز میشه
در خصوص دخالت شیطان در مسیر انسان باید بهتون بگم بعد از اینکه به انسان سجده نکرد و رانده شد . کینه ی ادم و بچه هاش رو به دل گرفت و قسم خورد که انسان را گمراه کند .
و داره به قسمش عمل میکنه آیات فراوانی در این زمینه هستش .
آخه برادر من خدا در کنار قله و صعود و هیجانش ، دره های عمیق رو هم گذاشته . اصلا هیجان صعود به خاطر فاصله گرفتن از همین دره هاس که عظمت صعود رو نشون میده.
من میخوام با صعود از قله لذت ببرم حالا چون این دره هم هست دلیلی داره خودم رو بندازم پایین و بمیرم .
در ضمن خدا خیلی شما رو دوست داره که خواسته یا نا خواسته وارد این جزئیاتتون کرده .
حالا من ازتون خواهش میکنم بقیه ی پست ها رو هم دنبال کنید . نظر شما برادر گرامی برای ما کاملا با ارزش است
یک تشکر به شما بدهکارم بابت اینکه باعث شدید بیشتر تحقیق کنم . اجر شما با صاحب غدیر خم که حقش رو پایمال کردند . برای من حقیر هم دعا بفرمائید :gol::gol:
 

دیاکو95

عضو جدید
خب
اول گ فرشته مثل ربات و قدرت انتخاب نداره و در اون مسیری ک براش افریده شده فقط توی اون مسیر حرکت می کنه
اینکه شیطان سجده نکرد پس اون اختیارش اونو از رده فرشته ها می کشه بیرون
حالا شما بگو هدف از افرینش شیطان چی بوده و ایا خداوندگار دانا و توانا نمی دونسته زمانی بعد از افرینش شیطان انسانی خواهد افرید ک شیطان بر او سجده تخواهد کرد.!! اگر می دونسته پس اینجا شیطان ی بازیچه بوده برای اون لحظه ای ک نا فرمانی می کنه تا هدف از افرینشش این باشه ک انسان رو بقول شما وسوسه کنه
میشه تا ایتحا بگید



اولاً شیطان با فرشته فرق میکنه،
دوما کی گفته شیطان از خودش اختبار نداشته،
و نهایتا اینکه هدف از خلقت جن و انس عبادت الله بوده و شیطان با اختیاری که داشت سرپیچی کرد و به این روز افتاد و خود خدا هم به این سر نوشت شیطان آگه بود و این خود جزو تقدیر الهی بوده.
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خدای تعالی در رد این سخن ملائکه فرمود : انی اعلم ما لا تعلمون . من چیزی میدانم که شما نمیدانید .
زمینه و سیاق کلام به 2 نکته اشاره دارد :
نکته اول اینکه منظور از خلافت نامبرده جانشینی خدا در زمین بوده ، نه اینکه انسان جانشین ساکنین قبلی زمین شود که در آن ایام منقرض شده اند و خدا خواسته انسان را جانشین آنها کند
همچنانکه برخی مفسران این احتمال را داده اند . برای اینکه جوابیکه خداوند سبحان به ملائکه داده این است که اسما ء را به آدم تعلیم داده و سپس فرموده اند حالا ملائکه را از این اسما ء خبر بده و این پاسخ با احتمال نامبرده هیچ تناسبی ندارد .(و خدا همه اسما ء را به آدم تعلیم داد آن گاه حقایق آن اسما ء را در نظر فرشتگان پدید آورد و فرمود : اگر راست می گویید . اسمای اینان را برای من بیان کنید (آیه 31)
بنابر این پس دیگر خلافت نامبرده اختصاصی به شخص آدم (علیه السلام ) ندارد بلکه فرزندان او نیز در این مقام با او مشترکند
آنوقت معنای تعلیم اسما ء این میشود . که خدای تعالی این علم را در انسان به ودیعه سپرده است .
بطوریکه آثار آن ودیعه بتدریج و به طور دائم از این موجود سر بزند هر وقت به طریق آن بیفتد و هدایت شود بتواند آن ودیعه را از قوه به فعل در بیاورد
دلیل و موید این عمومیت خلافت آیه (اذ جعلکم خلفا ء من بعد قوم نوح ، که شما را بعد از قوم نوح خلیفه ها کرد ) و آیه ( ثم جعلناکم خلائف فی الارض ، سپس شما را خلیفه ها در زمین کردیم ) و آیه ( و یجعلکم خلفا ء الارض ، وشما را خلیفه ها در زمین کند ) میباشد .................................(تفسیر ادامه دارد ....)
 

دیاکو95

عضو جدید
خدای تعالی در رد این سخن ملائکه فرمود : انی اعلم ما لا تعلمون . من چیزی میدانم که شما نمیدانید .
زمینه و سیاق کلام به 2 نکته اشاره دارد :
نکته اول اینکه منظور از خلافت نامبرده جانشینی خدا در زمین بوده ، نه اینکه انسان جانشین ساکنین قبلی زمین شود که در آن ایام منقرض شده اند و خدا خواسته انسان را جانشین آنها کند
همچنانکه برخی مفسران این احتمال را داده اند . برای اینکه جوابیکه خداوند سبحان به ملائکه داده این است که اسما ء را به آدم تعلیم داده و سپس فرموده اند حالا ملائکه را از این اسما ء خبر بده و این پاسخ با احتمال نامبرده هیچ تناسبی ندارد .(و خدا همه اسما ء را به آدم تعلیم داد آن گاه حقایق آن اسما ء را در نظر فرشتگان پدید آورد و فرمود : اگر راست می گویید . اسمای اینان را برای من بیان کنید (آیه 31)
بنابر این پس دیگر خلافت نامبرده اختصاصی به شخص آدم (علیه السلام ) ندارد بلکه فرزندان او نیز در این مقام با او مشترکند
آنوقت معنای تعلیم اسما ء این میشود . که خدای تعالی این علم را در انسان به ودیعه سپرده است .
بطوریکه آثار آن ودیعه بتدریج و به طور دائم از این موجود سر بزند هر وقت به طریق آن بیفتد و هدایت شود بتواند آن ودیعه را از قوه به فعل در بیاورد
دلیل و موید این عمومیت خلافت آیه (اذ جعلکم خلفا ء من بعد قوم نوح ، که شما را بعد از قوم نوح خلیفه ها کرد ) و آیه ( ثم جعلناکم خلائف فی الارض ، سپس شما را خلیفه ها در زمین کردیم ) و آیه ( و یجعلکم خلفا ء الارض ، وشما را خلیفه ها در زمین کند ) میباشد .................................(تفسیر ادامه دارد ....)



درسته در قرآن بیان شده اما انسان جانشین خدا در زمین به اون معنایی که شما فکر میکنید نیست و اگه قرار بر بیان منظور قرآن باشه منم میگم که منظور از جانشین صرفا جانشینی معنوی است یعنی ما در زمین اراده ی خدا رو پیاده میکنیم چرا که مخلوق کی میتونه جانشین خالق بشه؟؟
به هر حال مسئله پیچیده تر از این حرفاست:gol::gol::gol::gol::gol:
موفق باشید.
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
درسته در قرآن بیان شده اما انسان جانشین خدا در زمین به اون معنایی که شما فکر میکنید نیست و اگه قرار بر بیان منظور قرآن باشه منم میگم که منظور از جانشین صرفا جانشینی معنوی است یعنی ما در زمین اراده ی خدا رو پیاده میکنیم چرا که مخلوق کی میتونه جانشین خالق بشه؟؟
به هر حال مسئله پیچیده تر از این حرفاست:gol::gol::gol::gol::gol:
موفق باشید.
سلام علیکم
منظورتون از جمله ی به اون معنایی که شما فکر میکنید چی بود؟
این مطالب رو از تفسیر المیزان نوشته ام و در ادامه حتما به جوابهای کامل تری در ارتباط با جانشینی انسان خواهیم رسید .انشا ء الله
از اینکه در این بحث مشارکت میکنید از شما سپاسگذارم موفق باشید
:gol::gol::gol::gol::gol::book:
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب مگه من گفتم ک شیطان فرشته اس و اختیار نداره ک عدد شماری می کنی
سوما هدف ب معنی نهایت میشه ن مسیر
هدف از خلقت کرم ابریشم پروانه شدنه اما معنیش این نیست ک تا زمانی ک کرم کرمه مثل پروانه زندگی کنه
اگرم ما زندگی بعد از مرگ داشته باشیم ک امیدوارم باشه، هدف از خلقت اونجا خودشو نشون میده
توی دنیایی مادی دنبال معنویت گشتن، مثل تلاش کرم ابریشمه واسه پرواز، وقتی از این دنیا خارج شدی انوقت بهتره دنبال هدف رفت
خیلی ها سر بریدن، غارت کردن تنها بخاطر اعتقادات معنوی,
هر چی بجز مادیات توی این دنیا نا بهنجاری میاره منظورم محبت و عشق نیست منظورم همون جزییات پیجیده ای ک با وجود یک خدا چندین دین و شاخه از چپ به راست از معتدل تا افراطی رو بوجود اورده
خدا ک تو این دنیایی مادی جایی نداره ک خلیفه بخواهد
بحث ها ما مثل بحث دو دقلو تو شکم مادرشونه درباره دنیایی خارج
تا همین کرم ابریشم هستی، باش و از بودنش خجالت نکش و سعی کن کرم خوبی باشی فردا ک پروانه شدی محاسباتت عوض میشه
 

دیاکو95

عضو جدید
خب مگه من گفتم ک شیطان فرشته اس و اختیار نداره ک عدد شماری می کنی
سوما هدف ب معنی نهایت میشه ن مسیر
هدف از خلقت کرم ابریشم پروانه شدنه اما معنیش این نیست ک تا زمانی ک کرم کرمه مثل پروانه زندگی کنه
اگرم ما زندگی بعد از مرگ داشته باشیم ک امیدوارم باشه، هدف از خلقت اونجا خودشو نشون میده
توی دنیایی مادی دنبال معنویت گشتن، مثل تلاش کرم ابریشمه واسه پرواز، وقتی از این دنیا خارج شدی انوقت بهتره دنبال هدف رفت
خیلی ها سر بریدن، غارت کردن تنها بخاطر اعتقادات معنوی,
هر چی بجز مادیات توی این دنیا نا بهنجاری میاره منظورم محبت و عشق نیست منظورم همون جزییات پیجیده ای ک با وجود یک خدا چندین دین و شاخه از چپ به راست از معتدل تا افراطی رو بوجود اورده
خدا ک تو این دنیایی مادی جایی نداره ک خلیفه بخواهد
بحث ها ما مثل بحث دو دقلو تو شکم مادرشونه درباره دنیایی خارج
تا همین کرم ابریشم هستی، باش و از بودنش خجالت نکش و سعی کن کرم خوبی باشی فردا ک پروانه شدی محاسباتت عوض میشه



باهاتون اصلا موافق نیستم. مقایسه تون درست نیست (به نظرم) کی گفته هدف از خلقت کرم ابریشم پروانه شدنه. پروانه شدن یکی از مرا حل زندگیش توی همین دنیاست. بر اساس حرف شما هدف از خلقت کرم ابریشم هم باید تو اون دنیا مشخص بشه. به هر حال هدفمون به ما میگه که چه مسیری رو انتخاب کنیم. و تنوع در اهداف نیاز مند تنوع در مسیر هم هست. و نمیشه ما هر طور دلمون خواست زندگی کنیم بعد تو اون دنیا برا هدفی که داشتیم تلاش کنیم اساسا اون موقعه فرصت از دست رفته.
در مورد مادیات هم از کی تا الان مادیات توی دنیا هنجار بوجود آورده؟ خود مادیگرایان میدونی هنجار رو چی تعریف میکنن؟
میگن هر راهی برای رسیدن به هدفمون (که مبارزه با سرمایه داری و برابری اجتماعی و زندگی اشترکی و این بحثا باشه) خودش هنجاره. یعنی برا مبارزه با حکومتا از هر کاری از جمله گسترش فساد و جنایت و ... ابایی ندارند و در کل مادیگرایی به نظر بنده یعنی مبارزه با تمام ارزش های انسانی و تلاش برای برابری انسان و حیورانات دیگر.
این که چند تا دین و ایین هست مشکل از خدا نیست مشکل از خدا شناسی ماهاست. با این جمله شما موافقم "خدا ک تو این دنیایی مادی جایی نداره ک خلیفه بخواهد" و اینکه "بحث ها ما مثل بحث دو دقلو تو شکم مادرشونه درباره دنیایی خارج" ولی با نتیجه گیریتان مخالف صد در صدم. اتفاقا چون ما جهان دیگر را نمیشناسیم و به قول شما مثل دو تا دوقلو هستیم نیاز به برنامه ی راه داریم و نیاز به معنویات و خدایی که نقش هدایت گر ما را به عهده داشته باشد و آگاه از مقصد نهایی ما.:gol::gol:
 

دیاکو95

عضو جدید
سلام علیکم
منظورتون از جمله ی به اون معنایی که شما فکر میکنید چی بود؟
این مطالب رو از تفسیر المیزان نوشته ام و در ادامه حتما به جوابهای کامل تری در ارتباط با جانشینی انسان خواهیم رسید .انشا ء الله
از اینکه در این بحث مشارکت میکنید از شما سپاسگذارم موفق باشید
:gol::gol::gol::gol::gol::book:

علیکم سلام...

دوست من خوب منظورم رو گفتم که ...
جانشینی یعنی ما ماموریم در زمین فرمانبردار الله باشیم و صفات حسنه رو در زمین عینیت ببخشیم،نه اینکه ما کاری رو به نیابت از طرف خدا انجام بدیم/.
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خب مگه من گفتم ک شیطان فرشته اس و اختیار نداره ک عدد شماری می کنی
سوما هدف ب معنی نهایت میشه ن مسیر
هدف از خلقت کرم ابریشم پروانه شدنه اما معنیش این نیست ک تا زمانی ک کرم کرمه مثل پروانه زندگی کنه
اگرم ما زندگی بعد از مرگ داشته باشیم ک امیدوارم باشه، هدف از خلقت اونجا خودشو نشون میده
توی دنیایی مادی دنبال معنویت گشتن، مثل تلاش کرم ابریشمه واسه پرواز، وقتی از این دنیا خارج شدی انوقت بهتره دنبال هدف رفت
خیلی ها سر بریدن، غارت کردن تنها بخاطر اعتقادات معنوی,
هر چی بجز مادیات توی این دنیا نا بهنجاری میاره منظورم محبت و عشق نیست منظورم همون جزییات پیجیده ای ک با وجود یک خدا چندین دین و شاخه از چپ به راست از معتدل تا افراطی رو بوجود اورده
خدا ک تو این دنیایی مادی جایی نداره ک خلیفه بخواهد
بحث ها ما مثل بحث دو دقلو تو شکم مادرشونه درباره دنیایی خارج
تا همین کرم ابریشم هستی، باش و از بودنش خجالت نکش و سعی کن کرم خوبی باشی فردا ک پروانه شدی محاسباتت عوض میشه
درود بر شما

در ارتباط با جمله ی هدف از خلقت کرم ابریشم بهتون بگم که ، همون موقع که کرم متولد میشه داره خودش رو برای پروانه شدن آماده میکنه .
پس قطعا یک کرم ابریشم اون موقع، یک پروانه در حالت بالقوه هست و بعدا به حالت بالفعل در می آید .
یک دانه ی سیب قابلیت ها و توانایی های یک سیب را در حالت بالقوه دارد . اما باید در ظلمات خاک قرار بگیرد و خوب آب بخورد تا سر از خاک بیرون آورده و تحت مراقبت باغبان دلسوز قرار بگیرد تا جوانه زده رشد کند و کم کم شکوفه زده و بشود سیب و به حالت بالفعل در بیاید .

میشه به سوال من جواب بدهید که : یک جنین در مدت 9 ماه زندگی داخل رحمی در حال چه کاری هست ؟
لطفا شما و هر کسی که مایله جواب رو بده

:gol::gol:
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تنها نظر شخصیه
اون جنین دنبال هر چی هست و هر کاری می کنه شرایط اون دنیایی رحم با دنیایی خارج فرق می کنه
توی اون چند ماه توی آب شناوره و مکانیزم تنفسیش از مایعه میشه
همین ک دنیا میاد باید اکسیزن رو از هوا بگیره
دو مکانیزم متفاوت
کدوم بشره ک بتونه 9 ماه توی یک محفظه کوچیک زنده بمونه با شرایط قبل تولد
حالا اگه بچه ای دنیا بیاد و مادرش بره دادگاه شکایت کنه ک بچه من منو زده بعد بپرسن چیطوری بگه وقتی تو شکمم بود لقد زده یا حالتی ک بچه 20 سالشه و تو شگم مادرش لقد می زنه ایا اینا یکی حساب میشن
می خواهم بگم توی این دنیا هر کاریم کنیم عادیه نتیجه ژنتیک و شرایط محیطی ماست و اگه فردا روزیم اخرتی باشه هممون خندمون باید بگیره جرا ک مثانه بچه ای بودیم ک تو شکم مادرش لقد زده و بعد عداب وجدان گرفته ک چرا لقد زدم، خب بچه حاش تنگه می خواهد تکون بخوره لقد می زنه
فلانی تو سن بلوغه بذنش نیاز هایی رو داره باید بهش برسه
فلانی گرسنه اس ن کار داره ن بهش کار می دن ن از نظر هوشی ژنتیکن نرماله، میره سمت کار خلاف
منظورم این نیست ک این ها باید باشه، منظورم اینه ک هر انجه بشر انجام میده حاصل افرینش و برنامه تگاملیه ک خود افریدگارش درش گداشته
جایی ک من هستم نشونی از دین نیست اما با قوانین مدنی چنان مردمانش درست و قانون مند زندگی می کنند ک خود من ارزو داشتم توی کشور خودم ک مردمانش همه معنویت رو میشناسن یک روز اینطور باشن
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
باهاتون اصلا موافق نیستم. مقایسه تون درست نیست (به نظرم) کی گفته هدف از خلقت کرم ابریشم پروانه شدنه. پروانه شدن یکی از مرا حل زندگیش توی همین دنیاست. بر اساس حرف شما هدف از خلقت کرم ابریشم هم باید تو اون دنیا مشخص بشه. به هر حال هدفمون به ما میگه که چه مسیری رو انتخاب کنیم. و تنوع در اهداف نیاز مند تنوع در مسیر هم هست. و نمیشه ما هر طور دلمون خواست زندگی کنیم بعد تو اون دنیا برا هدفی که داشتیم تلاش کنیم اساسا اون موقعه فرصت از دست رفته.
در مورد مادیات هم از کی تا الان مادیات توی دنیا هنجار بوجود آورده؟ خود مادیگرایان میدونی هنجار رو چی تعریف میکنن؟
میگن هر راهی برای رسیدن به هدفمون (که مبارزه با سرمایه داری و برابری اجتماعی و زندگی اشترکی و این بحثا باشه) خودش هنجاره. یعنی برا مبارزه با حکومتا از هر کاری از جمله گسترش فساد و جنایت و ... ابایی ندارند و در کل مادیگرایی به نظر بنده یعنی مبارزه با تمام ارزش های انسانی و تلاش برای برابری انسان و حیورانات دیگر.
این که چند تا دین و ایین هست مشکل از خدا نیست مشکل از خدا شناسی ماهاست. با این جمله شما موافقم "خدا ک تو این دنیایی مادی جایی نداره ک خلیفه بخواهد" و اینکه "بحث ها ما مثل بحث دو دقلو تو شکم مادرشونه درباره دنیایی خارج" ولی با نتیجه گیریتان مخالف صد در صدم. اتفاقا چون ما جهان دیگر را نمیشناسیم و به قول شما مثل دو تا دوقلو هستیم نیاز به برنامه ی راه داریم و نیاز به معنویات و خدایی که نقش هدایت گر ما را به عهده داشته باشد و آگاه از مقصد نهایی ما.:gol::gol:
شما نمی تونی توی اداره همون طوری ک توی خونه هستی لباس بپوشی و رفتار کنی
ک هر دوی انها توی همین دنیای مادین
شما چطور می خواهی برای دنیایی ک هیچ شناختی ازش نداری برنامه بگذاری
و توی این دنیا برای اون دنیا تلاش کنی
دوست عزیز تمام تلاش شما در این دنیا تنها بخاطر ترسه از تعریفیه بنام جهنم
یعنی بقول خودتون برنامه ریزی می کنید و رفتار می کنید تا نتیجه اعمالتون توی روزی ک اسمشو روز حساب می گزارید جز صف جهنمیها نباشید
خب حالا شما بگو بعد از اون حساب ک انسان قرار تا ابدیت زندگی کنه چطور زندگی میکنه
معلومه هیج کس نمی دونه
اون بچه ای ک با دنیا امدن می میره اون تکلیفش جیه
هر جوابی بدی با مغز و دانشی ک تو این دنیا کسب کردی میشه اما وقتی دو دنیا شرایط کاملا متفاوتی دارن نمی تونه با فکر در این دنیا برای اون دنیا برنامه بریزی
مثل این مو مونه ک ماشین بسازی با شرایط زمین بعد بفرستیش رو ماه یهو تو هوا معلق بشه
بعد ایراد چی بوده این بوده ک شما شرایط ماه رو مثل زمین گرفتی!!! خب معلومه جور در نمیاد
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
تنها نظر شخصیه
اون جنین دنبال هر چی هست و هر کاری می کنه شرایط اون دنیایی رحم با دنیایی خارج فرق می کنه
توی اون چند ماه توی آب شناوره و مکانیزم تنفسیش از مایعه میشه
همین ک دنیا میاد باید اکسیزن رو از هوا بگیره
دو مکانیزم متفاوت
کدوم بشره ک بتونه 9 ماه توی یک محفظه کوچیک زنده بمونه با شرایط قبل تولد
حالا اگه بچه ای دنیا بیاد و مادرش بره دادگاه شکایت کنه ک بچه من منو زده بعد بپرسن چیطوری بگه وقتی تو شکمم بود لقد زده یا حالتی ک بچه 20 سالشه و تو شگم مادرش لقد می زنه ایا اینا یکی حساب میشن
می خواهم بگم توی این دنیا هر کاریم کنیم عادیه نتیجه ژنتیک و شرایط محیطی ماست و اگه فردا روزیم اخرتی باشه هممون خندمون باید بگیره جرا ک مثانه بچه ای بودیم ک تو شکم مادرش لقد زده و بعد عداب وجدان گرفته ک چرا لقد زدم، خب بچه حاش تنگه می خواهد تکون بخوره لقد می زنه
فلانی تو سن بلوغه بذنش نیاز هایی رو داره باید بهش برسه
فلانی گرسنه اس ن کار داره ن بهش کار می دن ن از نظر هوشی ژنتیکن نرماله، میره سمت کار خلاف
منظورم این نیست ک این ها باید باشه، منظورم اینه ک هر انجه بشر انجام میده حاصل افرینش و برنامه تگاملیه ک خود افریدگارش درش گداشته
جایی ک من هستم نشونی از دین نیست اما با قوانین مدنی چنان مردمانش درست و قانون مند زندگی می کنند ک خود من ارزو داشتم توی کشور خودم ک مردمانش همه معنویت رو میشناسن یک روز اینطور باشن

سلام بر شما

من از شما پرسیدم جنین توی 9 ماه زندگی داخل رحمی چیکار میکنه ؟
جواب اینه : اندام زایی میکنه برای زندگی خارج رحمی . که همین دنیای خودمونه
خوب حالا اگه جنین اندام زایی رو متوقف کنه یا بگه اصلا دلم نمیخواد اندام زایی کنم .! چی باید بهش بگیم ؟
مثلا اگه یک لحظه موقع شکل گیری چشم متوقف بشه . وقتی به دنیا بیاد دیگه سالم نیست یعنی نابینا هست
پس این اندام ها که توی داخل رحم که بدردش نمیخوره . اونجا یک محیط آبیه پس دستگاه تنفس برای چیه
نتیجه میگیریم این جنین داره با این کارش خودش رو برای جایی آماده میکنه که این ابزار رو لازم داره . بدون این ابزار نمیتونه خوب و شاد و سالم زندگی کنه .
جنین توی رحم رو اگه بهش بگی میخوای یه جایی بری که میلیاردها برابر بزرگتر از اینجاست با غذاهای متفاوت ، درخت ،کوه ،جنگل و ..میلیاردها چیز متنوع .آیا جنین قبول میکنه ؟
سرگذشت ما هم اینه مدام میپرسیم که خدا برای چی نماز و روزه و این را بکن و این را نکن آورده .آخه واسه خدا چه فایده ای داره ؟
اما باید بدونیم اگه جنین احکام داخل رحمی رو رعایت نکنه سالم متولد نمیشه ......پس اونیکه جنین و رحم و این پیچیدگی رو تو انسان خلق کرده از روی بیکاری این احکام رو وضع نکرده این احکام اعم از واجب، حرام ، مستحب، مکروه ، مباح .فقط برای خوشبختی و سالم متولد شدن ما به آخرت و برزخ هستش .
خدا عاشق ماست مثل مادری که فقط میخواد بچه ی سالم داشته باشه و دغدغه اش فقط همینه
طبق روایات و احادیث قران دنیا یک ،ده میلیاردم برزخه وآیا ما مثل جنین داخل رحم باور میکنیم ؟
معلومه که باور نداریم آخه با همینجا مانوس شده ایم .
در روایات داریم که یک میوه ی بهشتی 50000 مزه را باهم در خودش دارد آیا باور میکنیم ؟
توی احادیث در باره ی خوردن مال یتیم میفرمایند : اگر کسی مال یتیمی را بخورد به درون خود آتش میریزد ما باور نداریم چون نمیبینیم
اما روزی که پرده ها کنار برود همه ی این موارد برملا خواهد شد ؟
 

toraj_reza63

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام بر شما

من از شما پرسیدم جنین توی 9 ماه زندگی داخل رحمی چیکار میکنه ؟
جواب اینه : اندام زایی میکنه برای زندگی خارج رحمی . که همین دنیای خودمونه
خوب حالا اگه جنین اندام زایی رو متوقف کنه یا بگه اصلا دلم نمیخواد اندام زایی کنم .! چی باید بهش بگیم ؟
مثلا اگه یک لحظه موقع شکل گیری چشم متوقف بشه . وقتی به دنیا بیاد دیگه سالم نیست یعنی نابینا هست
پس این اندام ها که توی داخل رحم که بدردش نمیخوره . اونجا یک محیط آبیه پس دستگاه تنفس برای چیه
نتیجه میگیریم این جنین داره با این کارش خودش رو برای جایی آماده میکنه که این ابزار رو لازم داره . بدون این ابزار نمیتونه خوب و شاد و سالم زندگی کنه .
جنین توی رحم رو اگه بهش بگی میخوای یه جایی بری که میلیاردها برابر بزرگتر از اینجاست با غذاهای متفاوت ، درخت ،کوه ،جنگل و ..میلیاردها چیز متنوع .آیا جنین قبول میکنه ؟
سرگذشت ما هم اینه مدام میپرسیم که خدا برای چی نماز و روزه و این را بکن و این را نکن آورده .آخه واسه خدا چه فایده ای داره ؟
اما باید بدونیم اگه جنین احکام داخل رحمی رو رعایت نکنه سالم متولد نمیشه ......پس اونیکه جنین و رحم و این پیچیدگی رو تو انسان خلق کرده از روی بیکاری این احکام رو وضع نکرده این احکام اعم از واجب، حرام ، مستحب، مکروه ، مباح .فقط برای خوشبختی و سالم متولد شدن ما به آخرت و برزخ هستش .
خدا عاشق ماست مثل مادری که فقط میخواد بچه ی سالم داشته باشه و دغدغه اش فقط همینه
طبق روایات و احادیث قران دنیا یک ،ده میلیاردم برزخه وآیا ما مثل جنین داخل رحم باور میکنیم ؟
معلومه که باور نداریم آخه با همینجا مانوس شده ایم .
در روایات داریم که یک میوه ی بهشتی 50000 مزه را باهم در خودش دارد آیا باور میکنیم ؟
توی احادیث در باره ی خوردن مال یتیم میفرمایند : اگر کسی مال یتیمی را بخورد به درون خود آتش میریزد ما باور نداریم چون نمیبینیم
اما روزی که پرده ها کنار برود همه ی این موارد برملا خواهد شد ؟

حوب خقیقتا شعار های زیبایی هست اما با منظق من حداقل جور در نمیاد
من اگه می گم جنین لقد می زنه ن از اون بابی ک عمدا می زنه از اون بابی ک تو افرینشش بصورت غریزی لقد می زنه
اگه شیری اهویی رو می خوره این ب معنی بد بودن شیر نیست اون چاره ای جز پیروی از غریزش ک ب معنی تکامل افرینشش یا همون برنامه اش اس نداره
دوم جنین ک تو شکم مادره ی روند تکامل جسمی رو طی می کنه ک خارج از اراده اونو دقیقا مثل تپش قلب شما نمی تونی قلبت متوقف کنی و بعد باز راش بندازی این از اراده شما خارجه اما می تونی دستت رو باز و بسته کنی
من اگه می گم دنیایی جنین فرق داره با دنیایی خارج ن از دید جنین برای سوال کردن و جواب دادن بلکه از دید دیگران برای مشاهده
این نسبیت رو باید برای قضاوت های نابجا در نظر گرفت درست مثل کاری ک شما می کنید
من و شما هنوز توی رحم هستیم و شما طوری از دنیایی خارج از رحم با اطمینان حرف می زنید ک انگار جندید باز متولد شدید
و این تولد توهم چنان غروری ب شما داده ک خودتونو و افکارتونو ب حق می دونید و دیگران رو نا حق
من هر جا حرفی زدم گفتم تنها نظر شخصی اما شما یکبار هم این رو نگفتید
تا جایی ک سوالی می کنید ک جوابشو از قبل اماده کردید
خدای متعال همه ما رو ب راه راست هدایت کنه
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
حوب خقیقتا شعار های زیبایی هست اما با منظق من حداقل جور در نمیاد
من اگه می گم جنین لقد می زنه ن از اون بابی ک عمدا می زنه از اون بابی ک تو افرینشش بصورت غریزی لقد می زنه
اگه شیری اهویی رو می خوره این ب معنی بد بودن شیر نیست اون چاره ای جز پیروی از غریزش ک ب معنی تکامل افرینشش یا همون برنامه اش اس نداره
دوم جنین ک تو شکم مادره ی روند تکامل جسمی رو طی می کنه ک خارج از اراده اونو دقیقا مثل تپش قلب شما نمی تونی قلبت متوقف کنی و بعد باز راش بندازی این از اراده شما خارجه اما می تونی دستت رو باز و بسته کنی
من اگه می گم دنیایی جنین فرق داره با دنیایی خارج ن از دید جنین برای سوال کردن و جواب دادن بلکه از دید دیگران برای مشاهده
این نسبیت رو باید برای قضاوت های نابجا در نظر گرفت درست مثل کاری ک شما می کنید
من و شما هنوز توی رحم هستیم و شما طوری از دنیایی خارج از رحم با اطمینان حرف می زنید ک انگار جندید باز متولد شدید
و این تولد توهم چنان غروری ب شما داده ک خودتونو و افکارتونو ب حق می دونید و دیگران رو نا حق
من هر جا حرفی زدم گفتم تنها نظر شخصی اما شما یکبار هم این رو نگفتید
تا جایی ک سوالی می کنید ک جوابشو از قبل اماده کردید
خدای متعال همه ما رو ب راه راست هدایت کنه
سلام بر شما
من با سلام کردن به شما در هر پیام خواستم بهتون این پیام رو برسونم که ما مثل دو تا دوست با هم بحث میکنیم و هیچ کدام از ما بالاتر از بقیه نیست
اما شما حتی یک با هم جواب سلام ما رو ندادید ،برادر
در ضمن اون غریزه ای که شما میگی باهاتون موافقم که درون تمام موجودات هست .
که بهش میگن هدایت تکوینی .که خود خدای متعال درون هر موجودی گذاشته
اما یک هدایت دیگه ای هم هست مخصوص انسان و اون هدایت تشریعی هستش .
انسان اونقدر والا و بلند مرتبه هست که خدا برابر با حیواناتش نکرده و یک پله از اونا بالاتر بهش راه و روش زندگی وهدایت رو داده
اینکه شما میگی نظر شخصی و توی نوشته هاتون میارین درسته اما دلیل نمیشه من که نمینویسم دلیل بر این باشه که من پیامبرم نه من به اعتقاد قلبی که به دینم و خدا و فرستادگانش دارم و با خواندن معانی آیات قران با نظر شخصی به این نتیجه رسیدم که انسان بیهوده خلق نشده که بخوا فقط به هدایت تکوینی اش بپردازه
جنین اگه از زندگی خارج رحمی اطلاع نداره ،باید به مادرش اعتماد کنه که حرفاش راسته
در مورد اینکه هردوی ما داخل رحم هستیم شک نکنید که همینطوره
اما طرز فکر من به من میگه ورای این دنیا جای دیگه ای هست که هرروز کسایی از ما به اونجا میرن (شاید کسی از شما تا حالا به دیار باقی رفته ) و من باید خودم رو برای رفتن به اونجا آماده کنم . و ابزار لازم اونجا رو ببرم .وگرنه بیچاره میشم
من به خدا و قرآن و اهل بیت ،که فراوان از اونجا گفتن ایمان دارم (علم میگه که جنین بدون اختیار داره تکامل پیدا میکنه و تسلیم هست وتمام کارهای مادر روی تکامل اون موثره و با طرح این مثال خواستم موضوع دو دنیای متفاوت برامون ملموس تر بشه
در ضمن حرمت مومن از کعبه بالاتره من هرگز نخواستم شما رو ناراحت کنم یا به شما بیحرمتی کنم .اگر باعث رنجش خاطر شما شدم پوزش میطلبم :gol:
 

دیاکو95

عضو جدید
شما نمی تونی توی اداره همون طوری ک توی خونه هستی لباس بپوشی و رفتار کنی
ک هر دوی انها توی همین دنیای مادین
شما چطور می خواهی برای دنیایی ک هیچ شناختی ازش نداری برنامه بگذاری
و توی این دنیا برای اون دنیا تلاش کنی
دوست عزیز تمام تلاش شما در این دنیا تنها بخاطر ترسه از تعریفیه بنام جهنم
یعنی بقول خودتون برنامه ریزی می کنید و رفتار می کنید تا نتیجه اعمالتون توی روزی ک اسمشو روز حساب می گزارید جز صف جهنمیها نباشید
خب حالا شما بگو بعد از اون حساب ک انسان قرار تا ابدیت زندگی کنه چطور زندگی میکنه
معلومه هیج کس نمی دونه
اون بچه ای ک با دنیا امدن می میره اون تکلیفش جیه
هر جوابی بدی با مغز و دانشی ک تو این دنیا کسب کردی میشه اما وقتی دو دنیا شرایط کاملا متفاوتی دارن نمی تونه با فکر در این دنیا برای اون دنیا برنامه بریزی
مثل این مو مونه ک ماشین بسازی با شرایط زمین بعد بفرستیش رو ماه یهو تو هوا معلق بشه
بعد ایراد چی بوده این بوده ک شما شرایط ماه رو مثل زمین گرفتی!!! خب معلومه جور در نمیاد
ما برای دنیای دیگه برنامه ریزی نمیکنیم برنامه رو به ما میدن یعنی برنامه ای تدوین شده که به ما میگه شما در این دنیا مثلا اینگونه زندگی کنید بعد دنیای دیگه هم نتیجه اش فلان میشه، دیگه اینکه دنیای دیگه چگونه است دونستن و ندونستنش مشکلی در اجرای برنامه پیش نمیاره.
شاد باشید...
 

Similar threads

بالا