شکاف بیشتر در بالای رژیم و بی محلی رهبران جناحها به یکدیگر

sara@fshar

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمی خواد همشو بخونین می دونم مثل خودم حوصله ندارین......... اونایی که لازمه دونستنش براتون رنگی کردم;)



جعفر پویه
روز گذشته (چهارشنبه) علی لاریجانی در تصمیمی ناگهانی لایحه هدفمند کردن یارانه ها را به شورای نگهبان فرستاد. این موضوع وقتی اتفاق افتاد که احمد توکلی، رییس مرکز پژوهشهای مجلس افشا کرد که مصباحی مقدم، توصیه دولت را نظر کمیسیون ویژه جا زده و آنرا به صحن مجلس فرستاده است. توکلی گفت: "مصباحی‌مقدم، رییس كمیسیون ویژه سه ماه پس از مهلت قانونی و وقتی كه هیچ نماینده‌ای حق ارایه‌ پیشنهاد جدیدی را نداشت طی یادداشتی، توصیه‌ تعدادی از اعضای كمیسیون ویژه را برای افزودن یك ماده به لایحه خطاب به رییس مجلس نوشتند."
و اینگونه مشخص شد که مصباحی مقدم، هوادار دولت، لایحه را با تقلب به مجلس قالب کرده است. بعد از این ماجرا لاریجانی گفت: "اگر نكته‌ای كه آقای توكلی می‌گوید درست باشد و این پیشنهاد نظر كمیسیون نبوده باشد، كار لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها تمام شده است و به شورای نگهبان می‌رود."
محمود احمدی نژاد بعد از شنیدن این ماجرا در اصفهان به خبرنگاران گفت: "اگر لایحه آن طور که باید ظرفیتهای لازم را برای اجرا تامین نکند ما آن را پس می‌گیریم."
او که به شدت از این اتفاق ناراحت بود ادامه داد: "به ما گفته شده که اگر شورای نگهبان به لایحه ایراد بگیرد اصلاحات مورد نظر را در آن زمان لحاظ می‌کنیم."
اما کل ماجرا از دید ناظران اینگونه است که لاریجانی به تلافی عدم حضور احمدی نژاد در اجلاس "شکرانه اتحاد" که در مجلس و به دستور لاریجانی انجام گرفته بود، لایحه را بدون در نظر گرفتن توصیه های احمدی نژاد به شورای نگهبان فرستاده است. جلسه "شکرانه اتحاد" که به مناسبت روز مجلس در روز سه شنبه برگزار شد آنچنان افتضاحی برای لاریجانی و رژیم به بار آورد که او با ناراحتی در پایان نطق خود گفت:" انشاالله خداوند امور را اصلاح کند".
این پناه بردن لاریجانی به خدا به خاطر آن بود که از یک لیست 199 نفره دعوت شدگان تنها 30 نفر در این جلسه شرکت کردند. هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد از جمله کسانی بودند که در این روز غیبت داشتند. همچنین از روسای گذشته مجلس یعنی، کروبی و ناطق نوری نیز دعوتی به عمل نیامده بود. محمد خاتمی نیز از غایبان بزرگ این روز بود و کار به جایی رسید که نه تنها مراجع تقلید دعوت شده نیامدند بلکه، فرماندهان سپاه و نیروى انتظامى و همچنین رییس سازمان صدا و سیما نیز غایب بودند.
پارلمان نیوز می نویسد: "نیمی از صندلیهای مجلس خالی بود و سعی شد تا با نشاندن نمایندگان ادوار مجلس و کارکنان مجلس در این صندلیها، خالی بودن جا را جبران کنند."
یعنی، نمایندگان دوره های گذشته مجلس و کارمندان آن که اجازه حضور در صحن را ندارند و باید در جایگاه حضور داشته باشند، برای پرکردن صندلیهای خالی به صحن مجلس فراخوانده شدند تا به عنوان سیاهی لشگر جلو آبروریزی بیشتر را بگیرند.

اتفاق روز مجلس و برخورد جناحهای داخل رژیم به روز "شکرانه اتحاد" نمایانگر شکاف عمیق در بالای رژیم و عدم وجود هرگونه اتحادی است؛ شکافی که حتا با سیاهی لشگر نیز پوشیدنی نیست. فرستادن لایحه هدفمند کردن یارانه ها به شورای نگهبان پس از مچ گیری از نماینده طرفدار دولت نشان می دهد که اختلاف بین قوه مقننه و مجریه بیشتر شده و در گیری بین باندهای رژیم روز به روز بیش از گذشته بالا خواهد گرفت.


منبع

 

bernabeo

عضو جدید
کاربر ممتاز
به امید طلوع آفتاب تابان بر فراز رشته کوه های البرز در صبحی دل انگیز و زیبا
 

rahele_s68

عضو جدید
این شکاف خیلی وقته که بوجود اومده فقط الان پررنگ تر شده

جای امیدواری واسه سقوطشون هست

مرسی;);)
 

Sina4

عضو جدید
کاربر ممتاز
چی کاملا اتفاقی بود چرا از وسط فکرت داری حرف می زنی.......از اولش بوگو تا ماهم بدونیم:surprised:

خواستم توجیه کنم:surprised:
آخه الان بعضیا می گن شما ضد انقلابید:eek:
از هر موقعیتی سو استفاده می کنید:)
ولی دیگه این اختلافات اظهر من الشمس هستش و فراتر از این روز مجلسه..
 

sara@fshar

عضو جدید
کاربر ممتاز
شتر درخواب بيند پنبه دانه .گهي گيتار زند گهي خواند سرود شمع وپروانه :biggrin:
آره از اون لحاظ بگی باهات موافقم با وجود این همه چیز این ایران دیگه ایران بشو نیس چه با اسلامش چه بی اسلامش.......:cool:
 

Similar threads

بالا