شهر قدیمی لئو لان چین

MOJTABA 77

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]این شهر در شمال غربی ” لو بو با ” در جنوب سینگ جیانگ واقع است قبلا نقطه[/FONT][FONT=&quot]اتصال کلیدی جاده ابریشم بود. اکنون این شهر در محاصره صحرا و شنزارهای نمک قرار[/FONT][FONT=&quot]دارد و محیط آن متروک و غیر آباد و خطرناک است[/FONT].
[FONT=&quot]http://iranpardis.com/طبق یاداشت های تاریخی، این شهر در قرن دوم قبل از میلاد یکی از شکوفاترین[/FONT][FONT=&quot]مناطق نواحی غربی بوده است. ولی تعجب آور این است که این شهر پس از شکوفایی ۵۰۰ و[/FONT] ۶۰۰ [FONT=&quot]ساله به طور ناگهانی نابود شده است . این شهر چطور نابود شده است ؟ این مساله[/FONT][FONT=&quot]مورد توجه ، زمین شناسان و دانشمندان و منطقه مرموز مورد علاقه کاشفان و سیاحان است[/FONT] .
بررسی باستان شناسی نشان می دهد به علت عوامل پیچیده طبیعی و مصنوعی وتغییرمسیر رودخانه ها و وزش توفان این شهر نهایتا به صحرا تبدیل شده است . بررسی ها ثابتمی کند که مساحت این شهر۱۲۰ هزار مترمربع و دارای دیواری ساخته شده با خاک ، نی وشاخه های درختان بوده است . در آرامگاه های این شهر مومیایی ” دختر زیبای ” لئو لانبا ۳۸۰۰ سال قدمت از خاک بیرون آورده شده است . اکنون در این شهر شمار زیادی ازآثار باستانی مانند قطعه های سفالین ، قطعات قالی ، پولهای مسی ، قطعات اسلحه وغیره باقی است.
 

Similar threads

بالا