"شرايط کنوني بحرين، مصيبت‌بار است"

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
به گزارش پرس تی وی
"شرايط کنوني بحرين، مصيبت‌بار است"
سه شنبه 24 اسفند 1389 | 22:00

اشتراک | ارسال | چاپ




ادامه اعتراض هاي ضد دولتي در بحرين
علي الاسود نماينده پارلمان بحرين شرايط در منامه را مصيب‌بار خوانده و خواستار کمک جامعه بين‌المللي به معترضان اين کشور شده است.


علي الاسود روز سه­شنبه (24 اسفند) در تماس تلفني با پرس تي‌وي گفت، بيمارستان‌هاي شهر منامه جايي براي پذيرش و درمان مجروحان اقدامات سرکوب­گرانه نيروهاي دولتي عليه اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز مردمي، ندارند.

وي تصريح کرد، مردم به مراکز پزشکي بحرين دسترسي ندارند. بيمارستان‌ها يا بسته شده‌اند و يا نيروهاي امنيتي بحرين با پشتيباني نيروهاي خارجي، مانع ورود مجروحان درگيري‌ها به بيمارستان‌ها مي‌شوند.

علي الاسود که از نمايندگان حزب مخالف بحرين موسوم به "الوفاق" است، در ادامه اوضاع اين کشور را بحراني دانست و گفت: "نمي‌توان باور کرد که اين همان بحرين ماه گذشته است. اين کشور کاملا تغيير کرده است."

وي افزود، نيروهاي دولتي بلا استثنا به همه افرادي که در خيابان‌ها مي‌بينند، حمله مي‌کنند؛ چه کساني که در اعتراض‌هاي مسالمت‌آميز حضور دارند و چه افرادي که سعي دارند از خودرو، خانه يا مغازه‌هاي خود در برابر ناآرامي‌ها محافظت کنند.

الاسود همچنين از تصميم شوراي همکاري خليج فارس مبني بر اعزام نيروي نظامي به بحرين براي مقابله با اعتراض‌هاي مسالمت‌آميزي که تنها خواستار آزادي و تغيير دولت هستند، ابراز تعجب کرد.

اقدامات سرکوب­گرانه حکومت بحرين عليه معترضان واکنش برخي از مقامات اين کشور را نيز درپي داشته است.

ندا حفاظ از نمايندگان پارلمان بحرين اخيرا در اعتراض به سرکوب وحشيانه اعتراض‌هاي ضد دولتي در بحرين استعفا کرده و اقدامات حکومت بحرين را "کشتار" ناميده است.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
نگراني سازمان ملل از تهاجم نظامي به بحرين
سه شنبه 24 اسفند 1389 | 15:06

اشتراک | ارسال | چاپ




بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد
بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد، نسبت به تهاجم نيروهاي نظامي خارجي به خاک بحرين ابراز نگراني کرده است.


دبير کل سازمان ملل دوشنبه (23 اسفند) با انتشار بيانيه‌اي ضمن اعلام تاسف و نگراني نسبت به زخمي شدن شمار کثيري از معترضان بحريني طي روزهاي اخير افزود، سازمان ملل با تمامي احزاب بحرين از جمله دولت و جريان‌هاي مخالف دولت در ارتباط است.

در اين بيانيه آمده است، دبير کل سازمان ملل عميقا بر اين باور است که با به‌کارگيري راه‌هاي مسالمت‌آميز بايد ثبات و اتحاد ملي به بحرين بازگردانده شود.

وي همچنين از تمامي طرفين درگير در مناقشه بحرين خواست تا با حفظ آرامش از پرداختن به هرگونه اقدامي که به وخامت اوضاع و افزايش خشونت در اين کشور دامن بزند، خودداري کنند.

بان در ادامه تاکيد کرد که اکنون تمامي طرفين درگير در بحران بحرين بايد در چارچوب قوانين بين‌المللي و حقوق بشر اقدام کنند.

دبير کل سازمان ملل سپس ضمن تاکيد بر برگزاري گفت‌وگوهاي همه جانبه در بحرين از کشورهاي همسايه منطقه و جامعه بين‌ا‌لملل خواست تا از روند برگزاري اين مذاکرات حمايت کرده و زمينه را براي ايجاد اصلاحات مورد تاييد در بحرين فراهم سازند.

در پايان بيانيه سازمان ملل آمده است، سازمان ملل متحد با اعلام حمايت‌هاي بين‌ا‌لمللي آماده است تا اقدام مقتضي را در واکنش به بحران اخير در بحرين اتخاذ کند.

گفتني است، احزاب و جريان‌هاي سياسي مخالف دولت منامه از جمله "جامعه اسلامي وفاق ملي"، اعزام نظاميان خارجي به اين کشور را تهاجم نظامي خوانده است.

اين در حالي است که مقامات واشنگتن که به شدت براي ناوگان پنجم نيروي دريايي خود در بحرين احساس خطر مي‌کنند، از "تهاجم" ناميدن اعزام نيروهاي خارجي به بحرين طفره مي‌روند.

ده‌ها هزار نفر از مردم بحرين از اواسط ماه گذشته ميلادي (فوريه) با الهام از انقلاب‌هاي تونس و مصر، با هدف پايان دادن به دو دهه حکومت خاندان پادشاهي آل خليفه در اين کشور، در خيابان‌هاي منامه تظاهرات کرده‌اند.

دست‌کم‌تن 7 از معترضان مخالف رژيم بحرين در جريان تظاهرات مسالمت‌آميز مردمي که با اقدامات سرکوب‌گرانه نيروهاي دولتي به خشونت انجاميده، کشته شده‌اند.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
پرس‌تي‌وي:
انقلابيون بحريني 6 نظامي عربستاني را به اسارت در آوردند
خبرگزاري فارس: در حالي كه نيروهاي عربستاني در حال كشتار مردم بحرين هستند، انقلابيون 6 نظامي عربستاني را به اسارت در آوردند



به گزارش فارس، شبكه خبري پرس‌تي‌وي خبر داد كه مردم بحرين 6 نظامي عربستاني را در شهر ستره به اسارت در آوردند.

رژيم آل سعود براي سركوب تظاهرات مردم بحرين بيش از 1000 نفر را به بحرين اعزام كرده است.

امارات متحده عربي نيز بيش از 500 نظامي را براي سركوب تظاهرات مردم بحرين به اين كشور اعزام كرده است.

خبرها حاكي از حملات وسيع نيروهاي رژيم آل خليفه و عربستان سعودي به مردم بي دفاع بحرين است.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز

دبير كل جنبش حق بحرين:

كشتار مردم بحرين با چراغ سبز آمريكا صورت مي‌گيرد

خبرگزاري فارس: دبيركل جنبش حق، با اشاره به سفر اخير وزير دفاع آمريكا به منطقه، تاكيد كرد جنايت هاي نيروهاي بحريني و سعودي ضد ملت بحرين با چراغ سبز آمريكا صورت گرفته است.




به گزارش فارس، "حسن مشيمع " عصر سه شنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: دولت بحرين در انتظار چراغ سبز آمريكا براي سركوب معترضان بود كه سرانجام اين موافقت را كسب كرد.

وي افزود: در واقع سفر وزير دفاع آمريكا به منطقه با ورود نيروهاي عربستاني و اماراتي به بحرين ارتباط مستقيم دارد، و اين سفر براي دادن چراغ سبز جهت كشتار مردم بحرين بود.

مشيمع افزود: نيروهاي سعودي با هدف كشتار مردم بحرين وارد اين كشور شده اند به طوري كه گويا بر كشتار مردم معترض و هدف قرار دادن آنها به هر صورت ممكن تعمد و اصرار دارند.

*ورود نيروهاي بيگانه، مصداق آشكار اشغالگري

دبيركل جنبش حق بحرين، ورود نيروهاي بيگانه به خاك اين كشور را مصداق روشن و آشكار اشغالگري دانست و گفت: آل سعود نيروهاي خود را وارد بحرين كرد تا از سرايت حق طلبي و آزادي خواهي ملت ها به داخل عربستان جلوگيري كند.

مشيمع با اشاره به اعلام وضع فوق العاده در كشور از سوي پادشاه بحرين، خاطر نشان كرد: هدف از اعلام وضع فوق العاده فرونشاندن انقلاب است حتي اگر به قيمت ارتكاب فاجعه انساني در شهر الستره باشد. البته اين حملات آغاز جنايتها پس از اعلام وضعيت فوق العاده است كه امكان دارد به ديگر مناطق نيز كشيده شود.

وي تاكيد كرد: رژيم حاكم بحرين خود را از ملت دور مي بيند و اينك براي باقي ماندن در قدرت از نيروهاي اماراتي و عربستاني كمك طلبيده است.

دبيركل جنبش حق خاطرنشان كرد: ملت بحرين از هر كشوري كه با بحرين دوست است، و توانايي ياري اين ملت را دارد، كمك مي خواهد زيرا مردم در انتظار فاجعه اي بزرگ در ساعت هاي آينده به سر مي برند .

مشيمع گفت: پيكر شهدا در شهر ستره همچنان روي زمين افتاده است و شمار دقيق مجروحان و شهدا هنوز اعلام نشده است.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
جنگ و اشغالگري؛تهديدي براي مردم بحرين
سه شنبه 24 اسفند 1389 | 09:33

اشتراک | ارسال | چاپ




تصويري از ورود نيروهاي نظامي خاجي به خاک بحرين.
گروه‌هاي سياسي مخالف دولت منامه، تجاوز نيروهاي نظامي خارجي به خاک بحرين را "جنگ اعلام‌نشده" عليه مردم اين کشور توصيف کرده‎اند.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مردم مظلوم بحرین و سایر مظلومان جهان بی کس نیستن
یاوری دارن که ان شاا... هرجه زودتر در مقابل ظلمی که سراسر دنیا رو گرفته قیام می کنه

"اللهم عجل لولیک الفرج"
 

Spot Light

عضو جدید
Troops of the island shield are killing the innocents in Bahrain and they are doing what Yazeed was doing with Imam Husain and his followers. I ask God to swallow the land under their foot and destory King Fahd bridge while they are passing through it to be a verse and a sign for wise people
 
بالا