سیمای زن در نهج البلاغه

شادیاخ

عضو جدید
نامه 14

«زنان را ميازاريد و آنان را به خشم مياوريد، هرچند آبروى شما را بريزند يا اميرانتان را دشنام دهند؛ چرا كه زنان به جسم ناتوان‏اند و به نفس و عقل ضعيف.»
نامه 31



«از مشورت با زنان بپرهيز، كه رأى آنان زود سست مى‏شود، و تصميم آنان ناپايدار است. در پرده حجاب نگاهشان‏ دار، تا نامحرمان را ننگرند، زيرا كه سخت‏گيرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است. بيرون رفتن زنان کم‏خطرتر از آن نيست كه افراد غيرصالح را در ميانشان آورى، و اگر بتوانى بگونه‏اى زندگى كنى كه غير تو را نشناسند چنين كن.»
حکمت 58


«زن كژدمى است كه گزيدنش شيرين است.»
حکمت 119


«غیرتِ زن کفر است و غیرتِ مرد ایمان است.»
حکمت 131


«جهاد زن خوشرفتاری با شوهر و اطاعت از اوست»
حکمت 227


«نيکوترين خوی زنان زشت‏ترين خوی مردان است: به خود نازيدن [تکبر] و ترس و بخل. پس هرگاه زن به خويش نازد، رخصت ندهد که کسي به او دست يازد و هرگاه بخیل باشد مال خود و شوهرش را نگاه می‏دارد و هرگاه ترسو باشد از آنچه به او رو آورد می‏ترسد و دوری می‏گزیند.»
 

nafis...

مدیر بازنشسته
نامه 14

«زنان را ميازاريد و آنان را به خشم مياوريد، هرچند آبروى شما را بريزند يا اميرانتان را دشنام دهند؛ چرا كه زنان به جسم ناتوان‏اند و به نفس و عقل ضعيف.»
نامه 31



«از مشورت با زنان بپرهيز، كه رأى آنان زود سست مى‏شود، و تصميم آنان ناپايدار است. در پرده حجاب نگاهشان‏ دار، تا نامحرمان را ننگرند، زيرا كه سخت‏گيرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است. بيرون رفتن زنان کم‏خطرتر از آن نيست كه افراد غيرصالح را در ميانشان آورى، و اگر بتوانى بگونه‏اى زندگى كنى كه غير تو را نشناسند چنين كن.»
حکمت 58


«زن كژدمى است كه گزيدنش شيرين است.»
حکمت 119


«غیرتِ زن کفر است و غیرتِ مرد ایمان است.»
حکمت 131


«جهاد زن خوشرفتاری با شوهر و اطاعت از اوست»
حکمت 227


«نيکوترين خوی زنان زشت‏ترين خوی مردان است: به خود نازيدن [تکبر] و ترس و بخل. پس هرگاه زن به خويش نازد، رخصت ندهد که کسي به او دست يازد و هرگاه بخیل باشد مال خود و شوهرش را نگاه می‏دارد و هرگاه ترسو باشد از آنچه به او رو آورد می‏ترسد و دوری می‏گزیند.»
چه قد شما به فکر خانما هستین:huh:شماها نبودین ما الان باید در گمراهی میموندیم :huh:ممنون که هستین:دی:gol:
-----------------------
ولی یه پیشنهاد دوستانه هم به خودم هم به شمای نوعی! به جای سطحی نگری یکم عمیق فکر کنیم;)
یه جمله زیبا از مولا علی همیشه در خاطرم هست که میفرماید "آنچه نمیدانی مگو و آنچه بر تو لازم نیست بر زبان نیاور!" کاش عمل میکردم و عمل میکردیم
اگر مشکلی با این جملات دارین میتونید تفاسیری که علمای دینی درباره این کتاب و جملات دارند رو مطالعه کنید
راستی بخش نهج البلاغه این تالار جداست:redface:
 

s.j.khataeepour

کاربر بیش فعال
بیاید همین یکی رو تفسیر کنید ببینیم چی از توش در میاد:


«از مشورت با زنان بپرهيز، كه رأى آنان زود سست مى‏شود، و تصميم آنان ناپايدار است. در پرده حجاب نگاهشان‏ دار، تا نامحرمان را ننگرند، زيرا كه سخت‏گيرى در پوشش، عامل سلامت و استوارى آنان است. بيرون رفتن زنان کم‏خطرتر از آن نيست كه افراد غيرصالح را در ميانشان آورى، و اگر بتوانى بگونه‏اى زندگى كنى كه غير تو را نشناسند چنين كن.»
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
بیاید همین یکی رو تفسیر کنید ببینیم چی از توش در میاد:

دیدگاه علامه جعفری‏(ره‏)‏ یکی از مفسرین برجسته نهج البلاغه - در بین فقها این بحث وجود داشته که همه خطبه های نهج البلاغه مانند ایات قران قطعی السند نیستند یعنی احتمال عدم صدور بعضی از جملات خطبه ها از خود حضرت علی (ع‏)‏ یک احتمال منطقی است همچنین اگر جمله یا خطبه ای مخالف حس و عقل سلیم بود مانند دیگر روایات حکم حس و عقل سلیم مقدم بر روایات و حدیث است این از اصول فقه اسلامی در تعادل و تراجیح است
 

شادیاخ

عضو جدید
سوال:

چرا چنین احادیثی و روایاتی از ائمه شیعه وجود دارد.

جواب:

بر طبق تعادل و تراجیح این احادیث و روایات همگی ساختگی هستند

سوال:

مکتبی که حتی یک منبع مستدل نداره چطور ادعای برحقی میکنه؟
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
سوال:

چرا چنین احادیثی و روایاتی از ائمه شیعه وجود دارد.

جواب:

بر طبق تعادل و تراجیح این احادیث و روایات همگی ساختگی هستند

سوال:

مکتبی که حتی یک منبع مستدل نداره چطور ادعای برحقی میکنه؟

دوست عزیز شما دجار نوعی تضاد شدید! از یک طرف برای بعضی از احادیث تاپیک میزنید و این طور القا می کنید که این ها طبق اصول عقلی رد شده هستند از یک طرف کاربرد عقل و منطق را در فقه شیعه زیر سوال می برید!!!
اتفاقا یکی از حسنات همین جایگاه تفکر و تعقل در فقه شیعه است و گرنه تفکر شیعه چه فرقی با دیدگاه و تفکر خوارج داشت؟ چرا که خوارج اصلا تفکر در قران و احادیث را قبول نداشتند و فلسفه تفکرشان یک جمله بود لا حکم الا لله
 

شادیاخ

عضو جدید
دوست عزیز شما دجار نوعی تضاد شدید! از یک طرف برای بعضی از احادیث تاپیک میزنید و این طور القا می کنید که این ها طبق اصول عقلی رد شده هستند از یک طرف کاربرد عقل و منطق را در فقه شیعه زیر سوال می برید!!!
اتفاقا یکی از حسنات همین جایگاه تفکر و تعقل در فقه شیعه است و گرنه تفکر شیعه چه فرقی با دیدگاه و تفکر خوارج داشت؟ چرا که خوارج اصلا تفکر در قران و احادیث را قبول نداشتند و فلسفه تفکرشان یک جمله بود لا حکم الا لله

1-فقها شیعه بعد از این همه تفکر و تعقل وقتی به این نتیجه رسیدند که همه این روایات جعلی هستند چرا اقدام به اصلاح کتب اربعه و نهج البلاغه و بحار و... نمی کنند؟ با این استناد کتاب حلیه المتقین که به جرات 80% موارد غیر عقلانی هست باید مطرود بشه چطوره که مورد استناد قرار میگره ؟

2- وقتی آیات غیر عقلانی از قرآن اورده میشه این تعقل و تفکر فقه شیعه کجا میره؟ چطور اینجا بحث معجزه مطرح میشه و عقل کاملا کنار گذاشته میشه ، سرد شدن آتش ، تسخیر باد برای سلیمان ، رفتن در دل ماهی و.... تعقل فقهای شیعه کجا جای میگیره؟

3- وقتی الله در حد یک نفرین کننده در سوره مسد نذول می کنه و یا در حد کسی که امور زناشویی پیامبر رو مدیریت میکنه این عقل فقیه شیعی کجاست؟
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
1-فقها شیعه بعد از این همه تفکر و تعقل وقتی به این نتیجه رسیدند که همه این روایات جعلی هستند چرا اقدام به اصلاح کتب اربعه و نهج البلاغه و بحار و... نمی کنند؟ با این استناد کتاب حلیه المتقین که به جرات 80% موارد غیر عقلانی هست باید مطرود بشه چطوره که مورد استناد قرار میگره ؟

2- وقتی آیات غیر عقلانی از قرآن اورده میشه این تعقل و تفکر فقه شیعه کجا میره؟ چطور اینجا بحث معجزه مطرح میشه و عقل کاملا کنار گذاشته میشه ، سرد شدن آتش ، تسخیر باد برای سلیمان ، رفتن در دل ماهی و.... تعقل فقهای شیعه کجا جای میگیره؟

3- وقتی الله در حد یک نفرین کننده در سوره مسد نذول می کنه و یا در حد کسی که امور زناشویی پیامبر رو مدیریت میکنه این عقل فقیه شیعی کجاست؟

یکی از اشکالات شما در فهم و درک قران این نکته است که با پیش داوری قبلی ان را مطالعه می کنید از بین تمام ایات قران فقط چند ایه (به عنوان مثال 34 نسا و یا 51 احزاب ) را مورد توجه قرار میدید و بعد هم میگید قران از جانب خدا نبوده! بلکه ساخته ذهن انسانه!!

خوب حالا شما این ایات رو چه طور تفسیر میکنید! بازهم اصرار دارید که قران ساخته ذهن انسانه! ان هم کسی که امی(بی سواد) بوده!!

ثمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ﴿۱۴﴾
آنگاه نطفه را به صورت علقه درآورديم پس آن علقه را [به صورت] مضغه گردانيديم و آنگاه مضغه را استخوانهايى ساختيم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه [جنين را در] آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است سوره مومنون ایه 12 تا 14



خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ

شما را از نفسى واحد آفريد سپس جفتش را از آن قرار داد و براى شما از دامها هشت قسم پديد آورد شما را در شكمهاى مادرانتان آفرينشى پس از آفرينشى [ديگر] در تاريكيهاى سه گانه [م شيمه و رحم و شكم] خلق كرد اين است‏خدا پروردگار شما فرمانروايى [و حكومت مطلق] از آن اوست‏خدايى جز او نيست پس چگونه [و كجا از حق] برگردانيده می شوید (الزمر 6)

خوب یک انسان ان هم کسی که سواد خواندن و نوشتن نداشته چطور اشاره تاریکی های سه گانه (پرده های جنینی) کرده که شامل سه لایه ی داخلی میانی و خارجی است و علم پزشکی امروز ان ها را با نامهای( اکتودرم مزودرم و آندودرم) می شناسد
نمونه های این ایات علمی در قران بسیار هستند و توصیه میکنم یک بار قران را مطالعه کنید (البته بدون پیش داوری قبلی) و بعد در مورد این تصمیم بگیرید که قران ساخته ذهن انسان هست یا از جانب خداوند متعال نازل شده است
 

شادیاخ

عضو جدید
ابتدا پاسخ سوال های بنده رو بفرمایید بعد بنده هم جواب خواهم داد

پرسش
پاسخ

نه پرسش
پرسش
پرسش
پرسش

بنده هم
پاسخ
پاسخ
.
.
.

پ ن: شما غیر از اشکال گرفتن کمی هم در پاسخ همت بگمارید
 
آخرین ویرایش:

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
ابتدا پاسخ سوال های بنده رو بفرمایید بعد بنده هم جواب خواهم داد

پرسش
پاسخ

نه پرسش
پرسش
پرسش
پرسش

بنده هم
پاسخ
پاسخ
.
.
.

پ ن: شما غیر از اشکال گرفتن کمی هم در پاسخ همت بگمارید

اولا - چون مطالب شما ناقص و سطحیه من هم مجبورم اصلاحشون کنم خوب حالا از لحاظ عقلی‏(که مورد علاقه شماست )بحث کنیم شما حدیث نقل میکنید وقتی که علم حدیث ندارید و اصلا دربارش مطالعه نداشتید از نهج البلاغه نامه و خطبه ذکر میکنید در حالی که نه علم تفسیر را دارید و نه هم تفسیر نهج البلاغه خوندید خوب حالا خودم‏!‏ علم حدیث ندارم اما مطالب بزرگان علم حدیث رو خوندم و در جواب شما به ان ها استناد میکنم علم تفسیر ندارم اما اندک مطالعه ای از تفسیرهای نهج البلاغه داشتم و به بعضی از همان تفسیرها اشاره کردم خوب حالا از لحاظ منطقی حرف کی مستندتره‏?‏ دوما- جواب سوال های دوم و سوم شما رو که درباره اصالت قران بود دادم اما جواب سوال اول‏!‏ شما مثلا به بحارالانوار اشاره کردید و گفتید که هر حدیثی که در این کتاب ذکر شده مستند محسوب میشه‏!‏ در حالی که گرداورنده ان یعنی خود علامه مجلسی درباره کتابش گفته که تمام احادیث ان قطعی نیست و تنها هدفش از جمع کردن ان احادیث صرفا این بوده که از مفقود شدن (چه مستند و چه غیر مستند‏)‏ تا قرن های بعدی جلوگیری کنه‏!‏ خوب حالا عقیده شما درسته یا مولف کتاب‏!‏ اهمیت علم حدیث تا ان جاست که اصلا تمام فقها باید علم حدیث را فرا گرفته باشند تا به درجه اجتهاد برسند و بتوانند احکام را از طریق همین احادیث به دست بیاورند و بعضی از ان ها یک حدیث را قبول دارند و بعضی ان را غیر معتبر میدانند مثلا در مورد طهارت یا نجاست اهل کتاب عده ای با استناد به چند حدیث ان ها را نجس میدانند و بعضی هم روایات مبنی بر طهارت ان ها را معتبرتر میدانند گروهی هم ممکن است طهارت ان ها را بپذیرند اما به خاطر حرمت سایر احادیث‏(‏ مثلاهمان حلیه المتقین ) حکم به احتیاط بدهند یعنی مقلد می تواند برای این حکم به فقیه دیگری رجوع کند حالا این فقیه که سال ها درباره علم حدیث مطالعه داشته احادیث مثلا حیله المتقین رو معتبر تشخیص میده یا شما‏?‏
 

شادیاخ

عضو جدید
اولا - چون مطالب شما ناقص و سطحیه من هم مجبورم اصلاحشون کنم خوب حالا از لحاظ عقلی‏(که مورد علاقه شماست )بحث کنیم شما حدیث نقل میکنید وقتی که علم حدیث ندارید و اصلا دربارش مطالعه نداشتید از نهج البلاغه نامه و خطبه ذکر میکنید در حالی که نه علم تفسیر را دارید و نه هم تفسیر نهج البلاغه خوندید خوب حالا خودم‏!‏ علم حدیث ندارم اما مطالب بزرگان علم حدیث رو خوندم و در جواب شما به ان ها استناد میکنم علم تفسیر ندارم اما اندک مطالعه ای از تفسیرهای نهج البلاغه داشتم و به بعضی از همان تفسیرها اشاره کردم خوب حالا از لحاظ منطقی حرف کی مستندتره‏?‏ دوما- جواب سوال های دوم و سوم شما رو که درباره اصالت قران بود دادم اما جواب سوال اول‏!‏ شما مثلا به بحارالانوار اشاره کردید و گفتید که هر حدیثی که در این کتاب ذکر شده مستند محسوب میشه‏!‏ در حالی که گرداورنده ان یعنی خود علامه مجلسی درباره کتابش گفته که تمام احادیث ان قطعی نیست و تنها هدفش از جمع کردن ان احادیث صرفا این بوده که از مفقود شدن (چه مستند و چه غیر مستند‏)‏ تا قرن های بعدی جلوگیری کنه‏!‏ خوب حالا عقیده شما درسته یا مولف کتاب‏!‏ اهمیت علم حدیث تا ان جاست که اصلا تمام فقها باید علم حدیث را فرا گرفته باشند تا به درجه اجتهاد برسند و بتوانند احکام را از طریق همین احادیث به دست بیاورند و بعضی از ان ها یک حدیث را قبول دارند و بعضی ان را غیر معتبر میدانند مثلا در مورد طهارت یا نجاست اهل کتاب عده ای با استناد به چند حدیث ان ها را نجس میدانند و بعضی هم روایات مبنی بر طهارت ان ها را معتبرتر میدانند گروهی هم ممکن است طهارت ان ها را بپذیرند اما به خاطر حرمت سایر احادیث‏(‏ مثلاهمان حلیه المتقین ) حکم به احتیاط بدهند یعنی مقلد می تواند برای این حکم به فقیه دیگری رجوع کند حالا این فقیه که سال ها درباره علم حدیث مطالعه داشته احادیث مثلا حیله المتقین رو معتبر تشخیص میده یا شما‏?‏

1- مطالب عمیق از دیدگاه شما چیه ؟ آنچه با افکار شما همسو باشه عمیقه؟

2- مولفین این کتب از بزرگترین فقهای شیعی هستند عقل اونها بهشون نگفته این موارد جعلیه و شما بهش رسیدید؟ ، اصول کافی هم که از جانب شما دوستان جعلی از آب در اومد.

3-شما محض نمونه کژدم رو تفسیر بفرمایید شاید معنای فرشته میده ما خبر نداریم

4- از جواب های عمیق شما که خلاصه شده بر اصل تعادل و تراجیح و کتمان احادیث واقعا استفاده می کنیم.

5- اگر آیه در برابر آیه جواب محسوب میشه که تناقضات قرآن رو اینجا مطرح کنیم به عنوان جواب

6-در همان آیه 6 سوره زمر الله چهار پایان رو 8 قسم بیشتر نمیدونه علم کاملا واضح بود.

7-در جواب دو پست قبلی پس از مطالعه بر خلاف شما دوستان پاسخ خواهم داد.

8- حدود 50 نوع مغالطه وجود داره تبریک میگم بهتون برای آشنایی شما با تمام این مغالطات
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
1- مطالب عمیق از دیدگاه شما چیه ؟ آنچه با افکار شما همسو با�ه عمیقه؟

2- مولفین این کتب از بزرگترین فقهای شیعی هستند عقل اونها بهشون نگفته این موارد جعلیه و شما بهش رسیدید؟ ، اصول کافی هم که از جانب شما دوستان جعلی از آب در اومد.

3-شما محض نمونه کژدم رو تفسیر بفرمایید شاید معنای فرشته میده ما خبر نداریم

4- از جواب های عمیق شما که خلاصه شده بر اصل تعادل و تراجیح و کتمان احادیث واقعا استفاده می کنیم.

5- اگر آیه در برابر آیه جواب محسوب میشه که تناقضات قرآن رو اینجا مطرح کنیم به عنوان جواب

6-در همان آیه 6 سوره زمر الله چهار پایان رو 8 قسم بیشتر نمیدونه علم کاملا واضح بود.

7-در جواب دو پست قبلی پس از مطالعه بر خلاف شما دوستان پاسخ خواهم داد.

8- حدود 50 نوع مغالطه وجود داره تبریک میگم بهتون برای آشنایی شما با تمام این مغالطات

1- تفکر عمیق یعنی این که اگر حدیث و یا ایه ای نقل می کنیم بدون مطالعه تفسیر ان جبهه گیری نکنیم

2-من بهش رسیدم؟ شما یک جمله پیدا کن که من از خودم گفته باشم تمام جملات من از اساتید و مفسرین و فقها بوده جملات شما چطور؟

3-رجوع کنید به تفسیر علامه جعفری(ره) که قبلا اشاره شد جدای از این تفسیر در ادبیات عرب گاهی جمع به کار می رود اما اشاره به یک موضوع خاص دارد مثلا شما ایه 55 سوره مائده را مطالعه کردید؟ از نظر ظاهری منظور این ایه این است که تمام کسانی که در رکوع زکات می دهند ولی و سرپرست جامعه می شوند در حالی که پیام و مفهوم ان جایگاه ولایت حضرت علی(ع) است که هم علمای اهل تسنن و هم فقهای شیعه هم نظر هستند که این ایه در شان علی (ع‏)‏ است درباره این خطبه دیدگاه دیگری وجود دارد و ان این است که با توجه به وقایع مربوط به جنگ جمل منظور ان تنها عایشه بوده است

4-ما هم از جواب های سطحی شما که بر پایه هیچ اصل و قاعده ای از همان دینی که شما درباره اش بحث می کنید نیست نهایت استفاده را می بریم

5-همان طور که قبلا گفتم پیشنهاد می کنم یک بار بدون پیش داوری قبلی قران را مطالعه کنید (به جای کتب اربعه و مطالعات متفرقه!!)

6-چقدر جالب! دانشمندان و محققان بعد از 14 قرن به تفسیر ایه 6 زمر رسیدند اما شما در عرض چند ساعت به معنای عمیق ایه پی بردید و تفسیر جدیدی ارائه دادید!!!

7-خوشحال میشم اگر این تفکر بدون پیش زمینه قبلی باشدالبته حالا که زحمت کشیدید ایه 40 سوره نور را هم مطالعه کنید (هر چند که باید تاکید داشت که قران یک کتاب علمی نیست بلکه برای اثبات الهی بودن به بعضی نکات علمی اشاره می کند

8-البته قبلا شما را با دو مورد از این اصول (به زعم شما مغالطه!) اشنا کردم اما باز هم یک نکته بسیار جالب! شما احادیث را به نقد می گذارید اما حاضر نیستید که از سطحی نگری نسبت به ان ها خارج شده و معنا و مفهوم اصلی ان ها را به بحث بگذارید
 
آخرین ویرایش:

شادیاخ

عضو جدید
یکی از اشکالات شما در فهم و درک قران این نکته است که با پیش داوری قبلی ان را مطالعه می کنید از بین تمام ایات قران فقط چند ایه (به عنوان مثال 34 نسا و یا 51 احزاب ) را مورد توجه قرار میدید و بعد هم میگید قران از جانب خدا نبوده! بلکه ساخته ذهن انسانه!!

خوب حالا شما این ایات رو چه طور تفسیر میکنید! بازهم اصرار دارید که قران ساخته ذهن انسانه! ان هم کسی که امی(بی سواد) بوده!!

ثمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ﴿۱۴﴾
آنگاه نطفه را به صورت علقه درآورديم پس آن علقه را [به صورت] مضغه گردانيديم و آنگاه مضغه را استخوانهايى ساختيم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه [جنين را در] آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است سوره مومنون ایه 12 تا 14



خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَأَنزَلَ لَكُم مِّنْ الْأَنْعَامِ ثَمَانِيَةَ أَزْوَاجٍ يَخْلُقُكُمْ فِي بُطُونِ أُمَّهَاتِكُمْ خَلْقًا مِن بَعْدِ خَلْقٍ فِي ظُلُمَاتٍ ثَلَاثٍ ذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ

شما را از نفسى واحد آفريد سپس جفتش را از آن قرار داد و براى شما از دامها هشت قسم پديد آورد شما را در شكمهاى مادرانتان آفرينشى پس از آفرينشى [ديگر] در تاريكيهاى سه گانه [م شيمه و رحم و شكم] خلق كرد اين است‏خدا پروردگار شما فرمانروايى [و حكومت مطلق] از آن اوست‏خدايى جز او نيست پس چگونه [و كجا از حق] برگردانيده می شوید (الزمر 6)

خوب یک انسان ان هم کسی که سواد خواندن و نوشتن نداشته چطور اشاره تاریکی های سه گانه (پرده های جنینی) کرده که شامل سه لایه ی داخلی میانی و خارجی است و علم پزشکی امروز ان ها را با نامهای( اکتودرم مزودرم و آندودرم) می شناسد
نمونه های این ایات علمی در قران بسیار هستند و توصیه میکنم یک بار قران را مطالعه کنید (البته بدون پیش داوری قبلی) و بعد در مورد این تصمیم بگیرید که قران ساخته ذهن انسان هست یا از جانب خداوند متعال نازل شده است

پاسخ شما رو در چند بخش و به مرور خدمت شما و دوستان ارائه میکنم :


آفرینش انسان:
سوره طارق:
فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ مِمَّ خُلِقَ ( 5 )
انسان باید بنگرد که از چه چیز آفریده شده است!
خُلِقَ مِن مَّاءٍ دَافِقٍ ( 6 )
از یک آب جهنده آفریده شده است،

يَخْرُجُ مِن بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ ( 7 )
آبی که از میان پشت و سینه‌ها خارج می‌شود!

از دیدگاه قرآن محل تولید اسپرم ها پشت و سینه است اما علم امروز می گوید محل تولید اسپرم ها بسیار پایین تر یعنی توسط بیضه ها صورت می گیرد.

ترجمه آیه 7 از دیدگاه علمای اسلام:

آیت الله مشکینی
که از میان صلب ( مرد ) و استخوان های سینه ( زن ) بیرون می آید. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آیت الله مکارم شیرازی
آبی که از میان پشت و سینه ها خارج می شود!

آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
که از ما بین استخوانهای پشت و استخوانهای سینه بیرون می آید . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

استاد الهی قمشه‌ای
که از میان صلب ( پدر ) و سینه ( مادر ) بیرون آید!!!!!!!!!!!!
.
استاد مهدی فولادوند

[ که ] از صُلْبِ مرد و میان استخوانهای سینه زن بیرون می آید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

به بقیه ترجمه ها در این لینک توجه کنید

http://tadabbor.org/?page=tadabbor&SOID=86&AYID=7


برای اینکه زحمت دوستان کم بشه تفاسیر!!!! مختلف رو در لینک های زیر مشاهده کنید اگر تفسیر بهتری هم سراغ دارید استقبال می کنیم:

http://www.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=38118

http://quran786.blogfa.com/post/27

http://gabrielmmj.blogfa.com/post-21.aspx


چگونگی تولید اسپرم(منی)

http://www.3-m.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=1036&Itemid=73

http://download.tehrankids.com/family/1302-چگونگي توليد اسپرم ....html
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
به قول شما پرسش پاسخ نه پرسش پرسش‏!‏ شما درباره دو ایه از سوره های نسا و احزاب سوال داشتید که بنده و یکی از دوستان پاسخ شما رو دادیم من هم درباره سوره طارق سوال نپرسیدم‏! که شما به ان اشاره کردید‏!‏ هر وقت شما پاسخ من رو درباره ایه ۶ زمر و ۱۲ تا ۱۴مومنون و ایه ۴۰ نور دادید و گفتید که قران چطور در زمانی که کوچکترین امکانات علمی وجود نداشته به این موضوعات اثبات شده علمی اشاره کرده من هم تفسیر اصلی این ایه که مورد تایید محققین اروپایی و امریکایی قرار گرفته ارائه می کنم‏(‏ البته به دلیل مشغله کاری تا دو سه روز اینده چرا که در حال حاضر مثل شما وقت استراحت ندارم‏!) توصیه هم می کنم روشن جواب بدید و اصطلاحا سیاست فرار رو به جلو نداشته باشید‏!‏‏!‏
 

شادیاخ

عضو جدید
به قول شما پرسش پاسخ نه پرسش پرسش‏!‏ شما درباره دو ایه از سوره های نسا و احزاب سوال داشتید که بنده و یکی از دوستان پاسخ شما رو دادیم من هم درباره سوره طارق سوال نپرسیدم‏! که شما به ان اشاره کردید‏!‏ هر وقت شما پاسخ من رو درباره ایه ۶ زمر و ۱۲ تا ۱۴مومنون و ایه ۴۰ نور دادید و گفتید که قران چطور در زمانی که کوچکترین امکانات علمی وجود نداشته به این موضوعات اثبات شده علمی اشاره کرده من هم تفسیر اصلی این ایه که مورد تایید محققین اروپایی و امریکایی قرار گرفته ارائه می کنم‏(‏ البته به دلیل مشغله کاری تا دو سه روز اینده چرا که در حال حاضر مثل شما وقت استراحت ندارم‏!) توصیه هم می کنم روشن جواب بدید و اصطلاحا سیاست فرار رو به جلو نداشته باشید‏!‏‏!‏

به اونجا هم خواهیم رسید دوست عزیز گفتم که در بخش ها مختلف پاسخ خواهم داد شما از جنین شروع کردید من از یک گام عقب تر
 

مسعود.م

متخصص والیبال باشگاه ورزشی
کاربر ممتاز
به اونجا هم خواهیم رسید دوست عزیز گفتم که در بخش ها مختلف پاسخ خواهم داد شما از جنین شروع کردید من از یک گام عقب تر

شما اول جواب سوال رو بدید بعد اگر دوست داشتید از سه گام‏!‏ عقب تر شروع کنید!خیلی بیشتر رو دلایل‏!‏‏!‏ شما حساب میکردم اما... الان حتما فکر میکنید تمام موضوعات علمی قران رو زیر سوال بردید!‏‏!‏‏!‏
 
آخرین ویرایش:

شادیاخ

عضو جدید
شما اول جواب سوال رو بدید بعد اگر دوست داشتید از سه گام‏!‏ عقب تر شروع کنید!خیلی بیشتر رو دلایل‏!‏‏!‏ شما حساب میکردم اما... الان حتما فکر میکنید تمام موضوعات علمی قران رو زیر سوال بردید!‏‏!‏‏!‏

دوست عزیز اینم از منطق شما در برابر پاسخ های مستدل

با تشکر از جواد جان عزیز

شما یک اخطار در باشگاه مهندسان ایران دریافت کردید

كاربر گرامي، شادیاخ,

شما يك اخطار در باشگاه مهندسان ایران دريافت كرديد.

دليل:
-------
ارسال مطالب نامربوط به تاپيک



-------

پست شما:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?p=5992737
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/quote_icon.png نوشته اصلي بوسيله JavadMessi http://www.www.www.iran-eng.ir/images/buttons/viewpost-left.png
خب در تك تك اين موارد بايد بعدا جداگانه بحث بشه
اول اينكه آيا تمام كشورهاي اسلامي تو تمام اين مدت عقب بوده اند؟!!
دوم اينكه تك تك اين موارد ثابت بشه و چگونگي تاثير اون در عقب ماندگي هم مشخص بشه
پ.ن:حساب تاپيكهايي كه بايد ايجاد بشه رو داشته باشين:دي



بنده باید ثابت بکنم یا شما ، من بارها گفتم قائل به علوم تجربی هستم کسی که چنین موهوماتی رو ادعا میکنه هست باید ثابت کنه ، دوست عزیز به من باید بهشت ، جهنم و جن هایی که در حال فرار هستند باید نشون بدی تا منو قانع کنی، لطفا از اکسیژن نادیدنی و این توجیهات هم استفاده نکن چون اینها همه در علوم تجربی ثابت شده هستند، در مورد عقب موندگی میشه بحث کرد ولی مواردی که اشاره کردم مدعی باید اثبات کنه که فک نکنم از پسش بربیاید،در مورد ارزش زن هم نیاز به گفتن نیست با عرض پوزش از خدمت همگی دوستان ولی چیزی هست که قانون اسلامیه کشوره و نمیشه کتمانش کرد ارزش یک زن از نگاه قانون چیزی بین بیضه چپ و راست مرده

به لینک زیر برای نمونه توجه کنید که چطور در مقام توجیه چنین قانون قرون وسطایی بر اومدن

http://www.ebhamat.blogfa.com/post-57.aspx

در مورد دیه پستان که احتمالا جواب دوستان خواهد بود

ديه قطع پستان

1) قطع پستان بطور كامل ;
2) قطع پستان همراه با سينه ;
3) قطع شير .
1) قطع پستان بطور كامل

قطع هر دو پستان زن ديه كامل زن را دارد و قطع يكى از آنها نصف ديه كامل را دارد .
اگر نوك پستان مرد را قطع كند, بايد يك چهارم ديه مرد را بپردازد; يعنى, 250 دينار و اگر يكى را قطع كند, بايد يك هشتم ديه را بپردازد .
2) قطع پستان با سينه

اگر قطع پستان, همراه با شكاف سينه باشد; يعنى در زمان بريدن پستان, سينه هم شكاف پيدا كند, علاوه بر ديه پستان, بايد ديه جائفه را هم بدهد; البته منظور اين است كه زمان بريدن پستان, سينه شكافته شود و سوراخ به سمت شكم باز شود, بايد ديه جائفه بدهد, اما اگر بر اثر بريدن پستان مقدارى از گوشت سينه گرفته و يا باز شود, بايد علاوه بر ديه پستان ارش پرداخت شود و ديه جائفه ندارد .
3) قطع شير

اگر بر اثر جنايتى شير پستان زن قطع شود و يا چركى يا خونى شود و يا به سختى, شير خارج شود و يا شير كم خارج شود يا با عيب شود, بايد ارش پرداخت شود .

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?...=41&Language=1
توجه داشته باشید بازهم نصف یک مرد تلقی می شود

احتمالا جواب خواهند داد که مرد نان اور است و ضرر اقتصادی به خانواده وارد می شود و .... کافیه به اطراف خود نگاه کنید و زنان سرپرست خانوار رو مشاهده کنید


اخطارها براي يادآوري قوانين باشگاه است تا به آن ها توجه كرده و قوانين را رعايت كنيد

موفق باشيد
باشگاه مهندسان ایران

پاسخی در برابر یک اثبات
 
بالا