سوال یه نفر به من کمک کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mamad kh

عضو جدید
;)سوال .........................................خواهش میکنم یه نفر کامل توضیح بده ممنون میشم
چرا میدان الکتریکی درون رسانا ها صفر است؟
 

mamad kh

عضو جدید
ببین میدان الکتریکی نمی تواند از فلز رد بشه چرا ؟این موضوع رو اشتباه فهمیدی دقت کن من نگفتم جریان یا چیزه دیگه ای من گفتم میدان الکتریکی درون رسانا ها صفر چرا اگه نیست یه توضیح کامل و منطقی میخوام خواهش میکنم ؟
 

MILAD_MILAD

عضو جدید
سلاممم
ببین عزیزم این یه قانونه .وقتی که از یه رسانا جریان عبور کنه اطرافش میدان الکتریکی تشکیل میشه (اطرافشششششش نه این که از داخلش رد بشه)حالا نمیدونم دقیقا سوالت چیه؟
 

samzar

عضو جدید
اگه صفر نباشه یه جریان دائمی در رسانا داریم جون میدان به الکترون های آزتد داخل رسانا نیرو وارد میکنه و اونا را وادار به حرکت میکنه.
که اینم با اصل بقای انرژی در تضاده
 

farzan001

عضو جدید
کي گفته صفره؟
وقتي الکترون آزا داره و اونا حرکت مي کنن ميدان الکتريکي ايجاد ميشه ديگه.
 

amir fozoni

عضو جدید
میدان الکتریکی کمیتی برداری است، یعنی در میدان الکتریکی علاوه بر مقدار دارای جهت نیز می‌باشد. برداری بودن این کمیت را می‌توان از تعریف آن نیز فهمید. چون میدان الکتریکی را به صورت نسبت نیرو بر بار تعریف کردیم و نیز چون نیرو بردار است، لذا میدان الکتریکی نیز بردار خواهد بود. میدان الکتریکی در داخل یک جسم رسانا همواره برابر صفر است.

جواب سوال شما

چون اگر درون جسم رسانا میدان الکتریکی وجود داشته باشد، در این صورت بر همه بارهای درون آن نیرو وارد می‌شود. این نیرو باعث به حرکت در آمدن بارهای آزاد می‌شود. حرکت بار را جریان می‌گویند. بنابراین در اثر ایجاد جریان در داخل جسم رسانا بارها به سطح آن منتقل می‌شوند، باز میدان درون آن صفر می‌شود. در بیشتر موارد میدان الکتریکی از نظر اندازه و جهت از یک نقطه به نقطه دیگر تغییر می‌کند. اما اگر چنانچه اندازه جهت میدان در منطقه‌ای ثابت باشد، در این صورت میدان الکتریکی را یکنواخت یا ثابت می‌گویند.
 

pouya6721

عضو جدید
سلام بر مهندسین عزیز
دوست بالایی(اقا امیر)توضیح قشنگی رو دادن ولی اجازه بدید من ساده تر بگم.
قانون گوس رو که همه دوستان باهاش اشنایی دارن(بار موجود در هر سطح بسته برابر صفر میباشد).پس طبق این قانون شما میتونید هر جسم رسانا رو یک سطح بسته در نظر بگیرید و چون باری درون رسانا وجود نداره(رو سطح رسانا انباشته میشه)پس میدان نیز درون جسم رسانا صفر میشه دیگه;)
 

parichehr16

عضو جدید
ميدان الکتريکي در اطراف رسانا بوجود مياد...واون هم بخاطر حرکت الکترونهاست.
 

majidmajidi

عضو جدید
سلام دوست گرامی
میدان الکتریکی در اثر جریان در جسم اطراف جسم ایجاد میشه که اگر وارد جسم رسانا بشه بصورت جریان خودشو نشون میده پس تو جسم رسانا نباید دنبال میدان باشی اونجا جریان هست.
 

sasa.electronic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خوبید اگه شتباه نکنم به دلیل سطح گوسی هستش که در اثر حامل های الکترون و پرتون در رسانا خواهد بود تصور کن که در یک سطح گوسی برای بار های منفی خطوط میدان وارد و در بارهای مثبت خطوط میدان خارج شونده هستش که اگه برایند یا مجموع اثرات سطح گوس رو محاسبه کنید به صفر بودن میدان در رسانا پی خواهید برد امید ووارم تونسته باشم منظورم رو درست برسونم.
 

noirgalaxy

عضو جدید
1-الکترون ها می تونن به راحتی روی سطح رسانا حرکت کنند.
2-الکترون ها تحت تاثیر میدان الکتریکی جسم باردار درون رسانا قرار می گیرن.

بنابراین وقتی یه ذره باردار درون جسم رسانا قرار می گیره الکترون ها در لحظات اول در اثر میدان اون ذره جهت گیری میکنن و بعد بصورت کامل خودشون رو با خطوط میدان ناشی از ذره منطبق می کنن . و به این ترتیب هیچ عدم توازن در شدت میدان درون و روی سطح رسانا باقی نمی مونه
دلیلش هم اینکه چون الکترون ها می تونن حرکت بکنن والبته خودتم می دونی که بار دارن و در نتیجه میدان الکتریکی می تونن ایجاد کنن.
طوری روی سطح رسانا پخش می شن که میدان های خنثی نشده ذره درون رسانا رو جبران کنن (بصورت طبیعی و در اثر جهت گیری ناشی از میدان همون ذره!)
و به این ترتیب درون و روی سطح رسانا هیچ میدانی (البته خالص) وجود نداره پس هیچ نیرویی هم نداریم.
و به همین دلیل هم هست که اگه همون ذره باردار درون یه گوی نارسانای باردار قرار بگیره بهش نیرو وارد می شه
 

saman_mbk

عضو جدید
ميدان

ميدان

الكترونها بروي سطح جسم حركت مي كنن بعدم برو در مورد قضيه ابشاري مطلب بخون در يك سيم وسط سيم ميدان نداره هر چه قدرم جريان زياد بشه ناحيه اي كه ميدان صفر افزايش پيدا ميكن از اين خاصيت در كايلهاي OBJW استفاده كردن
 

veronikaa

عضو جدید
سلام بچه ها من به ی مشکل خیلی خیلی گنده بر خوردم انم اینه که نه از نرم افزرا پروتل جواب میگیرم نه از مطلب یعنی با مطلب بلد نیستم کار کنم و وقتشم ندارم.یکی کمک کنه من مدار dsb جواب نمیده.کمک کمک.کمممممممممممممممممممممممممممممممممک
 
بالا