سه راه فهمیدن علت تاری چشم

silenta

عضو جدید
سه راه فهمیدن علت تاری چشم
.
یک متخصص مغز و اعصاب سه راه را برای فهمیدن علت تاری چشم و راهکار پیش روی بیماران برشمرد.
دکتر سيد عبدالرضا طبسی اظهار داشت: برخي مواقع به علت اختلال در هماهنگی دو چشم، فرد دو بینی دارد اما فکر می کند که تار می‌بیند.
در اين حالت، بیمار با بستن یک چشم و دیدن با چشم دیگر مي‌تواند متوجه این مشکل بشود. اگر با دو چشم تار می‌بيند و با یک چشم درست می‌بیند مشخص می‌شود که دو چشم وی هماهنگی دید ندارد و باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.
وی افزود: مورد دوم مربوط به عیوب انکساری چشم است. وقتی بیمار چشمش تار می‌بیند اگر چشمانش را تنگ کرد و نقطه‌ای که تار می دید شفاف شد او مشکل عیوب انکساری دارد و با تجویز عینک يا اعمال جراحی مشکل او حل می شود كه صد البته تشخيص قطعي با چشم‌پزشك است.
عضو هيئت علمي نوزدهمین كنگره چشم‌پزشكي گفت: دسته سوم كساني هستند كه در عصب بينايي‌شان مشكل دارند. این مشکل ممکن است ناشی از ضربه، التهاب، مسائل تغذیه‌ای و یا فشار باشد. مهم‌ترین نکته این است که اين افراد بدانند به صورت ناگهان دچار مشکل تاری چشم شده‌اند یا به‌تدريج؟
وي اظهار داشت: در اين مواقع فرد بیمار باید به متخصص نوروافتالمولوژیست يا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند تا مشکلش بررسی و حل شود.
او گفت: بر اساس تحقيقي كه به مدت 15 سال روي بيماراني كه التهاب عصب بينايي داشته‌اند، انجام گرديده، مشخص شده در 75 درصد موارد، این افراد به بیماریMS دچار شده‌اند كه درمان خاص خود را دارد. اما در 25 درصد موارد هم، طول درمان فرد کوتاه است. اما نكته مهم آن‌كه بايد بدانيم كه هر التهاب عصب بينايي نشانه ام اس نيست.
وی همچنين گفت: آمار دقیقی در ایران وجود ندارد که چند درصد از افرادی که تاری چشم دارند با عینک مشکل‌شان حل می‌شود و چه تعدادی مشکل التهاب بینایی دارند.

 

Similar threads

بالا