سایت های علمی

vorodi82

عضو جدید
اگه دوستان مایل باشند در این تاپیک آدرس سایت هایی که به نظرشون جالب و مفید هست رو معرفی کنن .(سایت های مهندسی مکانیک) فقط موضوع سایت رو هم قید بفرمایید.
 

vorodi82

عضو جدید
اين ساين معرفي کننده کتابه اي مرجع مهندسي مکانيک مي باشد . در اين سايت کتاب هاي مرجع اين رشته را مي توان از طريق LINK هاي قرار داده شده مشاهده کرد .
اين سايت MECHANIC EQUATION نام دارد و در آن فرول هاي رشته مهندسي مکانيک ارائه مي شود . فرمول هاي ترکيبي جديد را مي توان در اين سايت جستجو کرد . همچنين اطلاعات مکانيک ، فرمول هاي مکانيک ، HANDBOOK ، تمرينات ارائه شده مکانيک و فرمول هاي متفرقه را مي توان در اين سايت مشاهده کرد .



شعار اين سايت اين است که : نرم افزارهاي کامپيوتري قادر به محاسبات ساخت مي باشند ولي يک مهندس واقعي و طراح فقط مي تواند از اين ابزارها بهره صحيح ببرد . اين سايت درباره مهندسي مکانيک گرايش PIPING بحث مي کند . انواع محاسبات و منابع مرجع اطلاعاتي مناسبي را مي توان در اين سايت در اين زمينه بدست آورد که کاملا به مهندسين اين رشته کمک مي کند تا با نهايت اطمينان به کار خود بپردازند .


در اين سايت مي توان با ماشينکاري و تاريخچه آن آشنا شد. ماشينکاري يکي از زير گروه هاي مکانيک مي باشد که کاربرد بسيار وسيعي در صنايع دارد . در سايت مي توان به اطلاعاتي درزمينه اين روش توليد از ابتدا تا کنون بدست آورد .

سايت ENGINEERING.COM همان طور که از اسم آن بر مي آيد در مورد مباحث مهندسي صحبت مي کند . در سايت مي توان موضوعاتي را که مد نظر مان است را از دو روش ، يکي داخل منابع سايت و ديگري از منابعWEB جستجو کنيم . همچنين مي توان بسياري مطالب و مقالات را در اين سايت مورد مطالعه قرار داد و استفاده کرد . از امکانات ديگري که در اين سايت قرار داده شده است مي توان به LINK هايي به سايت هاي معتبر مهندسي مکانيک نام برد .

مجله ONLINE مهندسي مکانيک را در اين سايت مي توان پيدا کرد . همچنين اطلاعاتي در زمينه مهندسي مکانيک ، علت تاسيس اين نشريه ، انجمن مهندسي مکانيک امريکا و اخبار و رويدادها را مي توات در اين سايت مشاهده کرد . غير از مجله اصلي ، مي توان مجله POWER & ENERGY و ONLINE EXCLUSIVE و تعدادي مجله ديگر را نيز مي توان از طريق اين سايت در دسترس داشت .

سايت MACHINE DESIGN ارائه کننده يکي از مجلات پر سابقه در زمينه مهندسي مکانيک مي باشد . در اين سايت علاوه بر مجله مي توان گزارش ها و مقالات بسياري در زمينه طراحي در مهندسي مکانيک را يافت کرده و از آنها بهره برد . آرشيو اطلاعات ، تکنولوژي ، صنايع ، دپارتمان ها ، اخبار صنعتي ، کتباخانه CAD و E-BOOK هاي مجاني ، مراکز فن آوري و بسياري مسير ديگربراي کسب اطلاعات را مي توان در اين سايت مشاهده کرد .



اين سايت به معرفي مجله ENGINEER مي پردازد . اين مجله درباره مهندسي مکانيک و رشته هاي وابسته به آن به فعاليت مشغول مي باشد. در اين سايت مي توان به ابزار جستجو دست يافت ، همچنين اخبار و رويدادها ، مهندسي طراحي ، مهندسي توليد ، توليدات ، LINK به سايت هاي مربوط و موارد بسيار ديگر را مي توان در اين سايت مشاهده کرد .

در اين سايت با ژورنال مهندسي مکانيک گرايش طراحي جامدات و CAD آشنا مي شويم . در اين سايت مواردي چون توليدات ، کتابخانه ها ، آرشيو ژورنال ها ، LINK و اخبار و رويدادهاي مهم را مي توان مشاهده کرد . همچنين امکان ثبت نام در سايت و دريافت مجله از طريق پست الکترونيکي وجود دارد .


سايت موسسه IHS که يکي از مراکز اطلاعاتي و منابع درسي براي دانشگاه ها مي باشد . در اين سايت مي توان به اطلاعاتي در زمينه مهندسي مادر ( مهندسي مکانيک ) دست پيدا کرد . امکانات SEARCH نيز در اين سايت قرار داده شده است . SE اين مجموعه را مي توان از طريق اين سايت مطالعه کرد و براي اين کار بايد به عضويت سايت در آمد .

در اين سايت مي توان به يک مرجع اطلاعاتي در زمينه مکاترونيک که تلفيقي از مکانيک و الکترونيک است و معمولا در ساخت روبات ها به کار مي رود دست پيدا کرد . در اين سايت مي توان ليستي از منابع اصلي و مرجع در اين رابطه را در اختيار داشت و از آن بهره برد .

سايت ITE را مي توان به عنوان يک مرجع بسيار کامل و DATABASE در زمينه مهندسي مکانيک معرفي کرد . اين DATABASE و HAND BOOK که در اين سايت ارائه مي شود حاوي INDEX مي باشد و مي توان از آن به عنوان راهنماي بسيار قدرتمندي در مهندسي مکانيک نام برد که با استفاده از آن مي توان به اطلاعات بسيار ارزشمندي دست يافت .

در اين سايت با يک مجله آشنا مي شويم که در مورد بازرسي توليدات به ارائه مطالب مي پردازد . انواع روش هاي بازرسي ، درصد ريسک و خطا در بازرسي هاي اتفاقي ، ايمني توليدات و ابزار آلات مورد نياز بازرسي ها را در اين سايت مي توان مشاهده کرد .

اين سايت به معرفي نشريه بين المللي مبدل هاي حرارتي مي پردازد . اين نشريه امريکائي از معتبر ترين مجله هاي منتشر شده در اين رابطه در سطح جهاني مي باشد . در اين سايت امکان دريافت اين مجله تنها با داشتن کارت هاي اعتباري بين المللي ( که در دسترس مراکز دانشگاهي و آموزش عالي قرار دارد ) مقدور مي باشد .

سايت موسسه ETBX در مورد مهندسي مکانيک و اصول کار اين رشته به ارائه نشريات و آموزش هايي مي پردازد . براي استفاده از اين سايت بايد فرم عضويت سايت را پر کرده و در سايت REGISTER انجام داد . پس از عضو شدن مي توان از امکانات اين سايت بهره برد . امکانات جانبي اين سايت عبارت اند از ENGINEERING LINKS و ETBXDOCUMANTIONS.

در اين سايت با يک نشريه الکترونيکي ONLINE آشنا مي شويم که درباره مهندسي مکانيک به ارائه مطالب مي پردازد . مواد ، مرکز طراحي ، تجزيه و تحليل ها ، تبديل واحدها ، فرمول ها ، محاسبات رياضي و امکانات SEARCH را مي توان در اين سايت مشاهده و از اين امکانات استفاده کرد .


اين سايت را مي توانبه عنوان يک مرجع براي دسترسي به سايت هاي مرجع و E-BOOK هاي مکانيک نام برد . در اين سايت آدرس دسترسي به اين مراجه و منابع آورده شده است و مي توان از اين طريق به سايت هاي مورد نظر دسترسي پيدا کرد . بسياري از E-BOOK هاي مکانيک در اين سايت داراي LINK مي باشند .


اين سايت به موضوع حرکت دوراني و ROTOR DYNAMIC متمرکز شده است . در سايت امکان دريافت اطلاعات و پاسخ سوالات مطرح شده ممکن مي باشد .

اين سايت به عنوان يکي از مراجع بين المللي براي شناخت و دريافت استاندارد هاي رايج در سطوح جهاني مهندسي مکانيک محسوب مي شود . در سايت مي توان انوتع تبديل واحد ها ، استانداردهاي ماشينکاري و انماع فعاليت هاي مرتبط با مهندسي مکانيک را مشاهده و درباره آن اطلاعات لازم را کسب کرد .


سايت EFLUIDS يک سايت اطلاع رساني در زمينه گرايش سيالات مکانيک مي باشد . در اين سايت با مواردي چون گالري تصاوير ، آموزش ، اخبار و اطلاعات ، امکان عضو شدن در سايت ، انتشارات ، تحقيقات به عمل آمده و LINK هاي مرتبط روبرو شد و از آنها استفاده کرد .


اين سايت مربوط به کميته تحقيقات اروپا در زمينه سيالات ، آشفتگي در سيالات TURBULENCE و احتراق مي باشد . در سايت به INDEX دسترسي وجود دارد و مي توان مطالب را از آن استخراج کرد . علاوه بر اين اخبار و رويدادهاي جديد را نيز مي توان در سايت مشاهده کرد . همچنين LINK هاي بسياري به منابع علمي ارائه شده در سايت هاي مرتبط را نيز مي توان در اين سايت مشاهده کرد .


اين سايت که به سه زبان انگليسي ، آلماني و روسي منتشر شده است درباره آيروديناميک و مسائل پيش آمده درباره اين علم بحث مي کند . مطالبي درباره اصول آيروديناميک ، مواد مورد استفاده در صنايع هوافضا ، صنايع خودروسازي و مطالبي درباره حالت آيروديناميکي پرندگان را مي توان در اين سايت فراگرفت .


اين سايت مربوط به دانشکده مهندسي مکانيک دانشگاه سلطنتي لندن مي باشد . در سايت امکان دريافت کامل کتاب FLUID MECHANICS براي مراجعه کنندگان فراهم مي باشد. اين کتاب در 8 فصل و چندين دوره مسايل ارائه مي شود . تمام فايل ها به صورت فرمت PDF مي باشند .
 

Similar threads

بالا