[سازه های پیش ساخته سبک در صنعت ساختمان]

partco1

عضو جدید
[h=2]سازه های پیش ساخته سبک در صنعت ساختمان[/h]

پروژه های عمرانی با توجه به آمار و ارقام، از لحاظ سرمایه و حجم نیروی انسانی ، بزرگترین صنعت در کشور می باشد. رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا باعث شده است تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه های سنتی صنعت ساختمان بیشتر شود. روشسازه های پیش ساخته سبک یکی از تکنولوژی های نوپا در عرصه ساخت و ساز است.

سازه های پیش ساخته در کشور تنها تا ۴ طبقه و در دنیا تا ۸ طبقه امکان پذیر است. سازه های پیش ساخته جایگزین بسیار مناسبی برای کانکس با تعداد درخواست بالا است. این سازه ها مقاوم در برابر رطوبت و نم است. سازه های پیش ساخته را می توان با کمترین اتلاف مصالح جابجا کرد. همچنین در برابر زلزله از مقاومت خوبی برخوردار هستند.


[h=3]مزایای استفاده از سازه های پیش ساخته :[/h]• وزن کم
• کاهش هزینه
• حمل و نقل آسان
• قابلیت نصب در اسرع وقت
• عایق بندی دما و صرفه جویی در مصرف انرژی
• عایق بندی صدا

در ایران با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی، روش سازه های پیش ساخته، مناسبترین روش تشخیص داده شده است.

اتصالات و مواضع تحمل بار در سازه های پیش ساخته به صورت یکپارچه در تمام ساختمان وجود دارد. در این سازه ها از شبکه های میلگردی که در تمام سطوح دیوار ها توزیع شده اند، استفاده می گردد.

استفاده از سازه های پیش ساخته باعث کاهش ضایعات مواد اولیه و استفاده بهتر از منابع ملی می شود همچنین باعث کاهش ده درصدی هزینه های تمام شده ساختمان می گردد.

 

mohsen.unlimited

عضو جدید
بنظر من اینکه بگیم سازه های پیش ساخته جایگزین کانکس هست مناسب نیست.چون کانکس همچنان کاربرد های خودش رو داره و توی خیلی موارد به صرفه تره.مثلا کانکس نمی تونه جایگزین ویلای پیش ساخته بشه.اما سازه هایی که موقتی تر هستند کانکس گزینه خوبیه.همچنین منظور روشن نیست.کانکس هم خودش یک سازه پیش ساخته است.
 

Similar threads

بالا