ساخت متریال کروم

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پنجره Material Editor را باز کنید .

برای diffuse color رنگ خاکستری تیره را انتخاب کنید . برای انعکاس بهتر این رنگ را می توان سیاه انتخاب کرد اما رنگ خاکستری تیره افکت بهتری روی کروم دارد .
مقدار specular level را 61 و مقدار glossiness را برابر 23 قرار دهید .
به map برید Raytrace را به Reflection map اختصاص دهید و مقدار آن را عددی بین 85 تا 100 قرار دهید (دقت کنید مقدار 100 برای آیینه استفاده می شود) . این تنظیمات باعث می شود که یک انعکاس کاملا طبیعی از صحنه را در متریال خود داشته باشید .





انعکاس اجسام در متریال باعث واقعی تر بودن آن می شوند . اما اگر هیچ آبجکتی در صحنه وجود نداشته باشد چه ؟ می توانیم از یک انعکاس ساختگی استفاده کنیم , دراین تکنیک انعکاس محیطی را در سطح آبجکت شبیه سازی می کنیم که در واقع در صحنه یش ما وجود ندارد برای اینکار از یک تصویر برای این انعکاس ساختگی استفاده می کنیم . پس از اینکه Raytrace را به Reflection map اختصاص دادید می بینید که به Material Editor تنظیمات زیر مجموعه ی Raytrace را اضافه میشود . همانند تصویر به دکمه ی None در قسمت Background یک Bitmap (تصویر دلخواه برای انعکاس) اختصاص دهید .


بعد از انجام مرحله ی قبل , Material Editor تنظیمات پنل Bitmap را نشان می دهد . باید مقدار output amount را کم کنید مقداری بین 0 تا 1 , این پارامتر مربوط به میزان وضوح تصویر منعکس شده است .


نتیجه کار را می توانید مشاهده کنید , در هر دو تصویر تنظیمات متریال یکسان است اما تصویری که برای انعکاس در متریال انتخاب کردیم متفاوت است .




نکته ! اگر چند آبجکت دارید و می خواهید فقط برخی از آنها انعکاس داشته باشند پس از اینکه Raytrace را به Reflection map اختصاص دادید روی دکمه ی Local Exclude کلیک کنید و آبجکت هایی را که نمی خواهید انعکاس داشته باشند را انتخاب کنید .
 

Similar threads

بالا