در این آموزش نحوه ی ساخت شیشه رنگی را می آموزیم .
یک plane بعنوان کف بسازید .
3عدد box بعنوان دیوار در سه طرف قرار دهید . با استفاده از Boolean در دیوار روبرو یک پنجره بسازید .
یک plane بعنوان شیشه بسازید و داخل پنجره قرار دهید .
کلید M را بزنید تا Material Editor باز شود , در قسمت Diffuse تکسچر شیشه ی رنگی را انتخاب کنید و همان تکسچر را برای Self-Illumination نیز قرار دهید .
در زیر مجموعه ی Extended Parameters برای Filter نیز از همان تکسچر استفاده کنید .
در زیر مجموعه ی Shader Basic Parameters تیک گزینه ی 2-Sided را فعال کنید . در صورتی که این گزینه را فعال نکنید نتیجه کار درست نخواهد بود .
نوبت تنظیم نورهاست . یک نور Target Spot که از خارج به پنجره می تابد را به صحنه اضافه کنید .
توجه کنید که در زیر مجموعه ی General Parameters گزینه ی Ray Traced Shadows را انتخاب کنید در غیر اینصورت کار نخواهد کرد .
دوباره Material Editor را باز کنید و این بار مقدار opacity را به 50% کاهش دهید .
حالا اگر از کار render بگیرید نتیجه چیزی شبیه به این خواهد بود . نور از طریق پنجره فیلتر و یک انعکاس زیبا از شیشه ی رنگی روی کف ایجاد می شود .
من به دیوار و کف texture دادم و یک نور omni هم در اتاق به کار بردم و نهایتا نتیجه کار به صورت زیر شد .
پس از رندرگیری در After Effects به آن glow و ray اضافه می کنیم و اینجوری کار بهتر به نظر می رسه .
یک plane بعنوان کف بسازید .
3عدد box بعنوان دیوار در سه طرف قرار دهید . با استفاده از Boolean در دیوار روبرو یک پنجره بسازید .
یک plane بعنوان شیشه بسازید و داخل پنجره قرار دهید .
کلید M را بزنید تا Material Editor باز شود , در قسمت Diffuse تکسچر شیشه ی رنگی را انتخاب کنید و همان تکسچر را برای Self-Illumination نیز قرار دهید .
در زیر مجموعه ی Extended Parameters برای Filter نیز از همان تکسچر استفاده کنید .
در زیر مجموعه ی Shader Basic Parameters تیک گزینه ی 2-Sided را فعال کنید . در صورتی که این گزینه را فعال نکنید نتیجه کار درست نخواهد بود .
نوبت تنظیم نورهاست . یک نور Target Spot که از خارج به پنجره می تابد را به صحنه اضافه کنید .
توجه کنید که در زیر مجموعه ی General Parameters گزینه ی Ray Traced Shadows را انتخاب کنید در غیر اینصورت کار نخواهد کرد .
دوباره Material Editor را باز کنید و این بار مقدار opacity را به 50% کاهش دهید .
حالا اگر از کار render بگیرید نتیجه چیزی شبیه به این خواهد بود . نور از طریق پنجره فیلتر و یک انعکاس زیبا از شیشه ی رنگی روی کف ایجاد می شود .
من به دیوار و کف texture دادم و یک نور omni هم در اتاق به کار بردم و نهایتا نتیجه کار به صورت زیر شد .
پس از رندرگیری در After Effects به آن glow و ray اضافه می کنیم و اینجوری کار بهتر به نظر می رسه .