ساخت سیستم لمسی احضار پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه توسط محققان کشور

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
کد خبر: 92052111466
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰



عضو هیات علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به ساخت سیستم احضار پرستار به صورت لمس انگشتی (finger touch) شد که پیام‌های اضطراری بیماران را به پرستار ارسال می‌کند.

سهیلا مژده، مخترع سیستم احضار پرستار با بیان اینکه سیستم زنگ اخبار از موارد ضروری مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان است به خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در این سیستم در کنار هر تخت بیمار یک زنگ اخبار قرار دارد که در شرایط اضطراری و درخواست کمک از پرستار بخش، می‌تواند از آن استفاده کند.

وی با اشاره به مشکلات ارتباطی بیماران خصوصا در بخش مراقبت‌های ویژه که بیماران با تهویه مکانیکی، لوله تراشه و سایر وسایل کمکی تحت مراقبت هستند و امکان ارتباط آنها بسیار محدود است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف طرح شده برای این دستگاه، بهترین شکل پیاده‌سازی آن به صورت پانلی افقی و دارای علائم و تجهیزات است. پانل حاوی صفحه‌ای است که روی آن علائم معنی‌ دار به صورت سمبولیک رسم شده و توسط بیمار قابل انتخاب است.

به گفته مژده با توجه به ضعف جسمانی بیمار این علائم حالت لمس انگشتی داشته و طبیعتا با تماس مناسب دست با هر علامت، پیغام مربوطه به صورتی مناسب به پرستاران اعلام می‌شود.

مژده تصریح کرد: علائم این سیستم به گونه‌ای است که بیماران نیز ارسال پیام را درک کرده و مطمئن می‌شوند که پیغام برای پرستار ارسال شده است.

انتهای پیام
 

Similar threads

بالا