/// زبان های مورد استفاده در برنامه نویسی آندروید ؟؟؟

Amirhamze2013

عضو جدید
سلام دوستان
می خواستم بپرسم ، زبان های مورد استفاده در برنامه نویسی آندروید چه زبان هایی هستند ؟ خودم شنیدم جاوا یکیشون هست . اگر زیاد هستند ، چه فرقی با هم دارند و با هرکدام چه برنامه هایی میشه نوشت ؟ کدوم راحتتره و چه قابلیت هایی داره ؟
متشکرم .
 

turboogle

متخصص برنامه نویسی #C
سلام دوستان
می خواستم بپرسم ، زبان های مورد استفاده در برنامه نویسی آندروید چه زبان هایی هستند ؟ خودم شنیدم جاوا یکیشون هست . اگر زیاد هستند ، چه فرقی با هم دارند و با هرکدام چه برنامه هایی میشه نوشت ؟ کدوم راحتتره و چه قابلیت هایی داره ؟
متشکرم .

با سلام.
تقریبا با همه ی زبان های رایج میشه واسه اندروید برنامه نوشت.
اما لایه کارربد در اندروید با جاوا ایجاد شده و زبان پیش فرض جاوا هستش.
اما هسته ی اندروید لینوکس هستش و برپایه C هست و با c/C++ هم میشه برنامه نوشت - البته برنامه هایی که که پردازش زیادی نیاز دارند.
حالا از زبان های دیگه هم امکاناتی برای سازگایر با اندروید فراهمه مثل xamarin برای سی شارپ و مشابه اون برای ruby , Python , PHP , و....

بر حسب هدفتون ابزار و زبان رو انتخاب کنید.ولی اگه بازاری کار میکنید همون جاوا بهتره که تو ایران بیشتر اندرید کار ها ازش استفاده میکنن.اما اگر صنعتی کار میکنید پیشنهاد من xamarin و یا بهتر از اون C++/QT هستش.
 

c0mmander

عضو جدید
زبان اصلی توسعه دهندگی موبایل جاواست .. یعنی اولین گزینه ای که هر فردی که علاقه به زبان خواصی نداره انتخاب میکنه. جامعه برنامه نویسان فراوان . sample های فراوانتر . محیط های IDE متفاوت و کار آمد.

زبان های دیگه جامعه برنامه نویسان محدود تری رو دارن مثلا محصول شرکت زامارین Mono for Android که در آن در بستر دات نت میتونید با سی شارپ برنامه نویسی کنید (البته اگر بتونید از پیچ خم های نصب اون بر

بیایین :w29:) هم داخل ویژال استدیو و هم داخل محیط استدیو معرفی شده توسط خودش. اما این به این معنا نیست که تمام انعطاف پذیری سی شارپ رو دارید . باگ هایی زیادی هم گاهی مشکل ساز در

ساخت برنامه هست. و حجم بالای برنامه ها که خیلی آزار دهندس. درکل برای کسانی که به C# تسط کافی دارند کاملا توسیه میشه اما برای تازه وارد ها به این زبان به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست.

سومین راهکار برنامه نویسی با استفاده از Basic در android4basic هست . ساده سریع اما زیاد نمیشه روش مانور داد.

چهارمین راهکار با استفاده از زبان های تحیط وب مانند جاوا اسکریپ CSS html هست که براز هایی هم برای این کار ارایه شده که از نظر گرافیکی برنامه بسیار زبیا خواهد شد و حد اقل مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

اگر برای بازی سازی خواهان این کار سهتید گیم میکرو نیز به شما در این راه کمک خواهد کرد

همچنین همون طور که گفته شد میتواند با استفاده از ndk با زبان C هم اقدام به برنامه نویسی کرد البته در حالت عادی کمتر توسعه دهنده ای به دونبال این راه میره مگر در شرایطی خاص که دیگر چاره ای برای انجام ان کار نباشد . زمان توسعه دهندگی بسیار پایینی دارد و رابط کاربری ضعیفی را هم باخود یکد می کشد .

خلاصه در برنامه نویسی اندروید اون چیزی که مهم است خلاقیت تفکر و رابط کاربری و تجربه کاربری شکیل و زیباست نه چیز دیگری.
 

fereydoon268

عضو جدید
بیشتر با استفاده از چه نرم افزاری برنامه های اندرویدی نوشته میشه؟
 

blackhacking21

عضو جدید
زبان جاوا ، توسعه دهنده eclipse
بهترین ، حرفه ای ترین ، راحت ترین و کارامد ترین توسعه دهنده ی اندروید اکلیپس می باشد . که شما در ان با زبان جاوا می توانید برای آندروید برنامه بنویسید
این توسعه دهنده دارای یک کتاب با نام برنامه نویسی کاربردی آندروید ترجمه ی مهندس بهشتی می باشد که می توانید از انقلاب تهران خریداری نموده ، سی دی نرم افزار های مورد نیاز هم همراه کتاب می باشد
موفق باشید
 
بالا