روش نامگذاري اتومبيل:

gordafarin

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاكنون نام مدل هاي مختلفي از پژو مانند206و405و504و404 را شنيده ايد اما ايا تاكنون فكر كرده ايد كه اين اعداد چه معنايي دارند؟
پژو از سال 1929 يك سيستم نامگذاري سه رقمي را براي مدل هاي خود به كار گرفت در اين سيستم نامگذاري عدد وسط همواره صفر در نظر گرفته شده وفرمول كلي نامگذاري به صورت
XOY است
در اين فرمول ايكس ابعاد اتاق (و البته سطح تجهيزات)را نشان ميدهد و واي بيان كننده شماره مدل است (هرچه اين عدد بزرگتر باشد اتومبيل جديدتر است)
با اين فرمول به راحتي وبدون اشنايي با دو خودرو ميتوان مشخصات كلي انها را در مقايسه با هم به دست اورد براي مثال مدل 406نسبت به 305 داراي اتاق بزرگتري بوده و نسبت به ان جديد تر است .
البته اين قانون استثناهايي هم دارد براي مثال كمپاني پژو در دهه 80مدلي به نام 309 توليد كرد در حالي كه امروزه مدل 307 در بازار موجود است استثناي ديگر مدل

sw 206
استيشن بوده كه با انكه در سري
20y
قرار دارد اما ابعاد بدنه ان به سري 40 واي نزديكتر است.
در سال 1929 تمام اعداد بين 101 تا 909 كه رقم وسط انها صفر بود به ثبت تجاري رسيدند و به همين دليل هنگامي كه پورشه مدل 901 خود را عرضه كرد با اعتراض پژو مواجه گرديد و مجبور شد نام مدل خود را به 911 تغيير بدهد.
اخيرا پژو به علت محدود بودن اين سيستم نامگذاري مجبور شده يك سيستم نامگذاري 4رقمي را هم مد نظر قرار دهد كه داراي دو صفر در وسط بوده و از اين سيستم ميتوان به مدل هاي كانسپت4002و1007 اشاره نمود.
اين مقاله از اقاي :مهندس برزو سپاسي بود كه به نظرم جالب اومد و براتون قرار دادم البته در يك مجله درج شده بود
 

gordafarin

عضو جدید
کاربر ممتاز
جديدترين پژو

جديدترين پژو

اينم جديدترين پژو در دست ساخت:


www.seyedmoien.com/pezho.html
 

Similar threads

بالا