روش‌های پیشگیری از آسم در طب سنتی

hamid.bad

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن , کاربر فعال تالار
تنگی نفس یا آسم به دلایل مادرزادی، سوء ‌مزاج یا در معرض هوای سرد قرار گرفتن بروز می‌کند که به صورت خرخر سینه، سرفه و نفس نفس افتادن فرد بروز پیدا می‌کند.
تنگی نفس به حالتی می‌گویند که تنفس فرد از حالت عادی خارج شده تند و سریع می‌شود.

در طب جدید گفته می شود که انواعی از بیماری‌های ریوی مانند بیماری انسداد ریه و آسم باعث بروز تنگی نفس می‌شود.

این متخصص طب سنتی دلیل بروز تنگی نفس را تنگی قفسه سینه به صورت مادرزادی، تجمع بلغم در ریه که علائم آن خرخر سینه، سرفه و تنگی نفس به طوری که زبان از دهان بیرون آورده شود، است.

همچنین تجمع بخار در قلب و ریه سوءمزاج گرم ریه، کاهش قوت عضلات قفسه سینه، غلبه یبوست و خشکی بر ریه از دیگر دلایل بروز تنگی نفس است.

گاهی نیز به دنبال استنشاق هوای سرد یا نوشیدن آب سرد، سردی بر ریه غلبه می‌کند که این نوع تنگی نفس بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود و در فصل پاییز و زمستان که تراوش مواد رطوبتی زیاد است بیماری‌های ریوی بیشتر رخ می‌دهد. بنابراین هوای سرد برای ریه‌ها ضرر دارد.

به طور کلی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه می‌‌شود که سینه و ریه مخصوصاً در هوای سرد پوشانده شود،‌ ورزش ریه انجام شود به طوری که می‌توان با صدای بلند آواز خواند، قرآن تلاوت کرد، نفس عمیق کشید یا به شدت دمیده شود یا فوت کند.

غذای بیمار مبتلا به تنگی نفس باید سبک و کم باشد و به تدریج غذای مقوی مصرف کند. در این زمینه باید بین نوشیدنی و غذا خوردن فاصله باشد به طوری که دو ساعت بعد از غذا آب نوشیده نشود.​
 
بالا