رنزو پیانو Renzo Piano

*ملینا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنزو پیانو

رنزو پیانو

Renzo Piano

رنزو پیانو در سال ۱۹۳۷ در شهر جنوا ایتالیا در خانواده ای معمار به دنیا آمد. پدر برادر و چهار عمو او همگی پیمانکا ساختمان بودند. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتبا از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد که این بازدیدها تجربه او را از نظر فنی و کاربردی تا حد زیادی بالا برد.
دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال ۱۹۸۰ در پاریس و جنوا ایتالیا شروع به کار کرد و اکنون تعداد ۱۰۰ مهندس-معمار و متخصصین دیگر در قسمتهای مختلف مشغول به کار هستند که همگی به ساختن ساختمانهای کارآمد و آزمودن ایده های طراحی رنزو پیانو معتقد هستند.
در حالی که کارهای او آمیخته با تکنولژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارها به طور واضح نمایانگر فلسفه و معماری کلاسیک یونان است.
افتخارات او در مقام معمار عبارتند از :

  • عضویت افتخاری جامعه معماران آمریکا. ۱۹۸۱
  • مدال طلا از انستیتو ملی معماران بریتانیا. ۱۹۸۹
  • جایزه cavaliere di croce از هیئت دولت ایتالیا. ۱۹۸۹
  • جایزه کیوتو ژاپن. ۱۹۹۰
  • عضویت افتخاری دانشکده هنر و تحقیقات امریکا. ۱۹۹۴
  • معرفی شدن سفیر حسن نیت معماری از طرف یونسکو. ۱۹۹۴
  • جایزه میکل آنژ. ۱۹۹۴
  • جایزه اریز موز هلند. ۱۹۹۵
  • جایزه معماری پریتزکر کاخ سفید. ۱۹۹۸
  • معمار دانشکده ملی سن لوکا ایتالیا. ۱۹۹۹
  • مدیر کل مرکز ملی de la legion dhonneur فرانسه. ۲۰۰۰
  • سلطان معماری ونیز. ۲۰۰۰
  • جایزه لئوناردو ایتالیا. ۲۰۰۰
  • جایزا وکسنر مرکز هنر وکسنر کلومباس آمریکا. ۲۰۰۱

کلیسای پادره پیو

کتابخانه مورگان



منبع:www.mihrab.blogfa.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rabin_huood

عضو جدید
کاربر ممتاز
نیویورک تایمز

نیویورک تایمز

پروژه نیویورک تایمز :

این بنا مجموعه ای از بهترین ویژگی های معماریست که یک ساختمان می تواند داشته باشد : نورپردازی، نما، ارتباط با خیابان های اطراف، دسترسی ها و … ولی شاید مهمترین ویژگی آن ارتباط و هماهنگی بسیار کاملی باشد که با محیط اطراف خود در شهر نیویورک دارد.



 

بوکانی

کاربر فعال
کارهای رنزو پیانو

کارهای رنزو پیانو

[FONT=book antiqua,palatino]فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن






بدون شک فرودگاه کانسای ژاپن را که نمادی از معماری �های تک� است، می توان از جمله دستاوردهایی دانست که نه تنها با تکیه بر فناوری پیشرفته زمان خود طراحی و ساخته شده، بلکه بقای آن هم وابسته به تجهیزات بسیار پیشرفته است.
با ورود به عرشه پل ارتباطی این فرودگاه و پرداخت عوارض 17 دلاری آن، در واقع شما بلیت ورود به یک نمایشگاه دائمی فناوری را به جای قبض عوارض دریافت می کنید. پلی به طول 5/2 کیلومتر با 6 مسیر مخصوص عبور اتومبیل و یک مسیر مخصوص قطار مسافربری، این فرودگاه را که در اصل یک جزیره 504 هکتاری است به شهر ساحلی �کوبه� ژاپن متصل می کند. البته این پل تنها مسیر دسترسی به فرودگاه بین المللی کانسای نیست و مسافران به وسیله کشتی های تندرو از کوبه (نزدیک ترین شهر ساحلی ژاپن) در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه و از دورترین شهر ساحلی ژاپن یعنی �تاکوشیما� در مدت زمان 80 دقیقه به این فرودگاه (که روزانه بیش از یکصد هزار مسافر را جابه جا می کند) دسترسی پیدا می کنند.





عملیات اجرایی این فرودگاه که طرح آن در سال 1987 به وسیله �رنزو پیانو� معمار برجسته ایتالیایی ارائه شد، در سال 1995 با تلاش بیش از شش هزار نفر به اتمام رسید و به وسیله امپراتور ژاپن افتتاح شد و تاکنون مجهز به چنان امکانات پیشرفته یی شده است که نمونه آن در هیچ فرودگاه دیگری در جهان وجود ندارد. پس از عبور از پل ورودی به فرودگاه به طول 5/3 کیلومتر (که بزرگترین پل آبی در جهان هم محسوب می شود) به فرودگاهی می رسیم که روی یک جزیره مصنوعی آرمیده است: جزیره یی که فقط عملیات خاکریزی آن به وسیله شناورهای عظیم الجثه حامل میلیون ها تن شن و ماسه، نزدیک به سه سال طول کشیده است. اولین چیزی که هنگام ورود از راه یکی از 44 ورودی به ساختمان اصلی فرودگاه، توجه شما را به خود جلب می کند، پیغامی است که از تلفن همراهتان دریافت می کنید. این پیغام به وسیله سیستم فرودگاه برای شما ارسال شده و به شما اطلاع می دهد که می توانید تمامی اطلاعات پرواز فرودگاه کانسای و فرودگاه مقصدتان را به همراه همه اطلاعات اقامتی، سیاحتی مورد نیازتان به زبان دلخواهتان به وسیله تلفن همراه خود، در اختیار داشته باشید.




در این فرودگاه، هیچ کس نگران کنترل بلیت، بار و گذرنامه خود نیست، زیرا هنگام عزیمت به فرودگاه تمامی این تشریفات بدون اطلاع خود مسافر انجام شده است و بار مسافران به وسیله نقاله هایی که در ورودی فرودگاه در حال چرخش هستند، از داخل کانال های ویژه یی به طرف هواپیمایی که منتظر مسافران است، هدایت شده و یک سیستم امنیتی موقعیت آنها را برای مسافران مشخص می کند. درون ساختمان فرودگاه به رغم وجود حداقل 10 هزار مسافر که به طور مداوم در حال ورود و خروج از ساختمان هستند، همواره هوای تمیزی در جریان است و دلیل آن هم وجود سامانه تهویه استثنایی ساختمان است که به سقف غول پیکر ساختمان متصل است. این سقف که به شکل قوسی طراحی شده و 90 هزار متر مربع مساحت آن است، با بررسی ها و آزمایش های فراوان در کارگاه معماری �رنزو پیانو� و با همکاری مهندسان مکانیک ژاپنی و با استفاده از کمترین تجهیزات مکانیکی طراحی و تولید شده است.




جالب اینکه این سقف هوشمند است و نسبت به دمای هوای محیط و نیز کیفیت هوای هر قسمت از ساختمان تغییر حالت می دهد. فرودگاه کانسای ژاپن تنها فرودگاه جهان است که نابینایان در آن کاملاً راحت هستند زیرا طراحان این بنای عظیم به فکر مسافران نابینا هم بوده و برجستگی هایی روی ستون های ورودی و خروجی تمام راهروهای فرودگاه قرار داده اند که براساس خط بریل است و نابینایان می توانند با لمس کردن آنها دقیقاً متوجه شوند در چه بخشی از فرودگاه قرار دارند و به وسیله این اطلاعات مسیر مورد نیاز خود را هم به درستی پیدا کنند. علاوه بر این روی تمام موانع عبور و مرور هم اطلاعاتی وجود دارد که به طور کامل به نابینایان کمک می کند. این تنها نمونه کوچکی از امکانات رفاهی بی نظیر این فرودگاه پیشرفته است.
سازه اصلی این فرودگاه 18 میلیارد دلاری که جزیره زیر پای خود را به زانو درآورده است، از یک سیستم هوشمند بسیار پیشرفته برخوردار است و در برابر زلزله های 9 ریشتری هم به راحتی مقاومت می کند.
البته کارشناسان تخمین زده اند که این جزیره مصنوعی هر 50 سال، 11 متر نشست می کند که البته این مشکل هم به وسیله طراحان فرودگاه برطرف شده است زیرا اولین و کوچک ترین لغزش ناشی از این نشست ها، به وسیله حسگرهایی که روی تمامی 1100 ستون فرودگاه نصب شده اند، به مرکز کنترل مربوطه ارسال می شود و در این صورت ستون هایی که مانند ستون برج کنترل فرودگاه، سوار بر برجک های هیدرولیک اتوماتیک هستند، بلافاصله و به سرعت ستون را به تراز قبلی و به وضعیت گذشته برمی گردانند. در مورد دیگر ستون ها هم گروه های متخصص مستقر در بخش نگهداری فرودگاه با استفاده از جک های هیدرولیکی، ستون هایی را که در اثر نشست تغییر اندکی کرده اند، بلند کرده و به وسیله ورقه های فولادی که با ضخامت های مختلفی در اختیار دارند، ستون را به بخش هم تراز با دیگر ستون های دیگر این ابرساختمان بازمی گردانند، بنابراین این فرودگاه مجهز به سیستم بسیار پیشرفته یی است که وظیفه کنترل چندصد ستون بزرگ فولادی را برعهده دارد.
بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که در حال حاضر در این فرودگاه پیشرفته وجود دارد، در جهان بی نظیر است و این به دلیل توجه و آینده نگری طراحان و سازندگان این بنای عظیم است که در حال حاضر راحتی و آسایشی مثال زدنی را برای مسافرانش به همراه آورده است.
منبع : akaskhooneh.persianblog.ir
[/FONT]
__________________
من میاندیشم
پس هستم
 

بوکانی

کاربر فعال
رنزو پیانو

رنزو پیانو

رنزو پیانو در سال 1937 در جنوا ایتالیا متولد شد. در سال 1970 با ریچارد راجرز انگلیسی به همکاری پرداخت این دو با طراحی مجموعه پومپیدو به شهرت رسیدند.
http://picdozer.com/share-A7A1_4A7FBA30.html

پيانو در مقام معمار (هاي-تك) شروع به كار كرد و بعد ها به عنوان معمار ارگانيك شناخته شد و در نهايت به عنوان يك معمار مبتكر و خلاق در فنون و روش هاي ساختمان سازي به شهرت رسيد و هنوز هم بهترين نشان و افتخار كار هاي او تلاش وتحقيق مداوم براي يافتن افق هاي جديد معماري است كه از طريق روش هاي جديد فضا سازي و با تا كيد بر قدرت تفسير وباز انديشي در مورد نيازها وانتظارات انسان معاصرحاصل مي شود .

پيانو هميشه تلاش كرده روش ها و مفاهيم سنتي در مورد جهت و نحوه قرار گيري ساختمان را مورد باز انديشي قرار دهد وبا استفاده از شرايط و قابليت هاي طبيعي اقليم و محيط اطراف ساختمان و هدايت ويژگي هاي مطلوب آن به داخل فضايي خوش آيند وسازگار باشرايط طبيعي را در داخل ساختمان خلق نمايد .

موضوع عجيب ديگر اين كه وی در اسكيس هايش ايجاد جريان ها و اشعه ها در اطراف ساختمان و تعامل آن ها با خورشيد هميشه با مداد كمرنگ و سبز نشان مي داد .

با اينكه پيانو يك بنا زاده است و با قوانين و اصول مقبول ساختمان سازي بخوبي آشناست اما هميشه تلاش كرده طافق ها وشيوه هاي جديدي را جستجو كند تا پتانسيل هاي جديد مصالح را كشف و كيفيت و ارزش هاي انساني صنعت گري را غني كند .

http://picdozer.com/share-69C9_4A7FBA30.html

پروژه ژان ماری با طبیعت مانوس است یعنی بدون حضور نور خورشید که لطافت ساختارهای چوبی را باز می تاباند و بدون صنوبر بلند و ستون مانند که معیاری برای ارتفاع پوسته های وسیع ساختمان محسوب می شود و بدون بادی که از میان این عناصر می وزد و انعطاف پذیری و استحکام چوب را یادآوری می کند ، شناخت و درک کامل مکان و فضای خلق شده در این پروژه ، غیرممکن می شود.


معرفی سایت پروژه ( شبه جزیره نیوکالدونیا )

http://picdozer.com/share-4CC1_4A7FBA30.html

بین کشور فرانسه و همسایه بر سر مالکیت این جزیره اختلاف بوجود آمد و سرانجام این جزیره به فرانسه تعلق یافت.
رئیس جمهور فرانسه به منظور نشان دادن اینکه این جزیره اصالتا به فرانسه تعلق دارد تصمیم گرفت یک مجموعه فرهنگی احداث کند تا آداب و رسوم مردم بومی آنجا را که معروف به کاناک بودند به تمام جهان نشان بدهد.
محل قرارگیری پروژه را تاج جزیره انتخاب کردند و در اختیار آقای پیانو دادند.
از ویژگی های این سایت می توان گفت :
- در یک طرف آب آرام و مطابق آن باد مطلوب و ملایم و در طرف دیگر آب خروشان را داریم که باد غالب را تولید می کند.
- وجود پوشش گیاهی که سازگار با بناهای جزیره است.
- وجود خانه هاس کاناکی با مصالح بومی.


هنر پیانو در تبدیل کردن سازه بومی به های تک – تک لایه ای

http://picdozer.com/share-08AF_4A7FBA88.html

http://picdozer.com/share-ABFA_4A7FBA88.html

یکی از جلوه های اصلی این مجموعه ، قدرت اجرایی به کار رفته از نظر صنعت گری بارای ساخت آنهاست که ریشه در تمدن و فرهنگ منطقه دارد. صنعت و مهارتهایی که به شکل شیوه های ساخت ممکن در این منطقه تبلور یافته است.

فرم سازه ای منتخب رنزو پیانو به خوبی قادر است با الگوها و شکل های تکیه گاهها ، بادبندها و سایر عناصر سازه ای تلفیق شود. سازه این ساختمان ها دو لایه است و خلا بین دو جداره ، ابزاری ارزشمند برای خنک کردن و تهویه ی فضای داخلی محسوب می شود.
شبکه ای تنیده با بافتی ظریف ، پوسته خارجی ساختمانها را تشکیل می دهد و با ارتعاش هایی متغییر که در قسمت های مختلف متفاوت است. این پوسته خارجی ساختمان را پویاتر می کند.


جواب مثبت پیانو به خانه های کاناک

http://picdozer.com/share-CCC6_4A7FBA88.html

نتایج بدت آمده ی فوق العاده قبل از ساعت این مجموعه ، نشان دهنده ی پاسخ مثبت پیانو است برای به نمایش گذاشتن فرهنگ کاناک که در تمام منطقه ی نیوکالدونیا غالب است و نشان دهنده نیاز و علاقه شدید او به باز اندیشی و بر انگیختن فرهنگ انسانی به طور پیوسته و به شکل های مختلف است.
همچنین این پروژه بیان کننده بینشی عمیق نسبت به امکانات و توانائی های معماری معاصر و چگونگی ترکیب آن با جزئیات و ریزه کاری های تمدن و فرهنگ بومی منطقه است.
همچنین این پروژه قادر است علاوه بر تفکری گم شده در زمان ، باززنده سازی اندیشه های کهن یک قوم برای ایجاد رابطه با محیط طبیعی اطرافش را نیز به خوبی به تصویر بکشاند.



عملکردهای مجموعه فرهنگی ژان ماری تجیبائو
http://picdozer.com/share-08CA_4A7FBA88.html

این مجموعه به سه دسته تقسیم شده است که دو دسته ی آن سه تایی و دیگری چهار تایی است.
عملکرد آنها شامل : سمعی بصری ، کتابخانه ، کافه تریا ، نمایشگاه ، سالن اجتماعات ، سالن رقص ، آمفی تئاتر ، موزه و ...




 

eng.memar

عضو جدید
رنزو,استاد نور و روشنایی

رنزو,استاد نور و روشنایی

رنزو پیانو (Renzo Piano):w10:

در ۱۴ سپتامبر ۱۹۳۷ در شهر جنوا , محله پلیی به دنیا آمد.
وی در خانواده ای معمار به دنیا آمد:پدر, چهار عمو و برادرش. از اینرو بی درنگ امکان آشنایی با زندگی کارگاهی و تجربه حرفه‌ای را به دست آورد و اولین روابط حرفه‌ای خود را با مشتریان پایه گذاشت.



پیانو مهندسی معماری را در دانشگاه فلورانس و پلی تکنیک میلان سپری کرد و در 1964 فارغ التحصیل شد. اما تاثیرات این موسسات به مراتب کمتر از دوران بچگی و پیش زمینه خانوادگی و نشست با معماران بزرگ ایتالیایی بودند!

در حالیکه کارهای رنزو آمیخته با تکنولوژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارهایش به طور واضح نمایانگر فلسفه و سنت ملی کلاسیک ایتالیاست.
توجه فوق العاده ی رنزو به نور و نفوذ آن به فضاهای داخلی آثارش و نیز استفاده از انرژیهای پاک و معماری ارگانیک بسیار قابل ستایش است.:)


برخی از پروژه های رنزو::w05:

  • مرکز فرهنگ و هنر جرج پمپیدو در پاریس آغاز از ۱۹۷۱
  • ساختمان تأسیسات شرکت اتومبیل سازی فیات در شهر تورینو ایتالیا
  • استادیوم فوتبال شهر باری ایتالیا
  • فرودگاه شهر Osaka ژاپنhttp://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86
  • مجموعه برج‌هایسیدنی استرالیا
  • ساختمان مرکز علم وتکنولوژی ملی هلند در شهر آمستردام
  • ساختمان آکادمی علوم ایالت کالیفرنیادر سانفرانسیسکو امریکا
  • مجتمع ورزشی راوانا
  • ایستگاه مترو جنوا
  • پایانه مسافربریکانسای
  • مرکز طراحی مرسدس بنز در اشتوتگارت



 

eng.memar

عضو جدید
نمونه پروژه 1

نمونه پروژه 1

آکادمی علوم کالیفرنیا






آکادمی علوم کالیفرنیا، هم یک موزه ی تاریخ طبیعی است، هم یک رصدخانه و هم محل نگهداری بیش از ۲۰ میلیون تحقیق که از دانشمندان سراسر دنیا جمع آوری شده است. بنای قدیمی این محوطه، شامل ۱۲ ساختمان جدا از هم بود که هم اکنون همه ی آنها توسط ساختمانی مدرن که بر روی طبیعت محیط تاکید کرده به صورت یکپارچه درآمده. با وجود زیربنای وسیع این مجموعه ( چیزی در حدود ۱۰٫۲۰۰ متر مربع ) ، مقدار انرژی که در آن به هدر میرود، با استفاده از آخرین تکتولوژی های ساختمانی بسیار ناچیز است.


کانسپت این بنا، همانطور که خود رنزو پیانو به آن اشاره میکند، برداشته شدن تکه ای از زمین و ساختن بنا در زیر این تکه است، به طوری که کمتری نا هماهنگی و بی احترامی به طبیعت اطراف نداشته باشد؛ به طوری که حتی تمامی گیاهانی که بر روی سقف این بنا قرار گرفته اند کاملا” طبیعی هستند.



تپه هایی که روی سقف به صورت گنبد هایی قرار گرفته اند ,حداکثر شیب ۶۰ درجه دارند، این تپه ها علاوه بر زیبایی, نقش یک افلاک نما را بازی میکند,همچنین برای نورگیری داخل استفاده می شوند.
علاوه بر آنها این تپه های گنبد مانند به وابستگی بین زمین و علوم زیستی جانداران اشاره دارد و این بنا به وسیله ی آنها مقدار زیادی از انرژی اش را ذخیره می کند. در حقیقت این تپه ها در روی سقف مانند دو بادگیر عمل می کنند، یعنی با به گردش درآوردن هوا در داخل ساختمان، هوای خنک را داخل داخل بنا می کنند و به این وسیله در مصرف انرژی تا حدود زیادی صرفه جویی می شود.




هدف رنزو پیانو این بوده تا با ساختن بنای شفاف، ارتباط بین این ساختمان و محیط اطرافش را به بهترین وجه به بینندگان القا کند، برای همین “شیشه” در دیوار های خارجی این بنا به مقدار بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته که به بینندگان این امکان را میدهد تا از بین دیواره های آن، به تماشای موزه ای که در داخل وجود دارد بپردازند...



 

my_silent_is_cry

عضو جدید
طرح بازسازی بندر قدیمی جنوا
مجموعه پارک موسیقی در رم
اینام از کارای مهم رنزو پیانو اند .
 

eng.memar

عضو جدید
فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

فرودگاه بین المللی کانسای ژاپن

بدون شک فرودگاه کانسای ژاپن را که نمادی از معماری «های تک» است، می توان از جمله دستاوردهایی دانست که نه تنها با تکیه بر فناوری پیشرفته زمان خود طراحی و ساخته شده، بلکه بقای آن هم وابسته به تجهیزات بسیار پیشرفته است.



عملیات اجرایی این فرودگاه که طرح آن در سال ۱۹۸۷ به وسیله «رنزو پیانو» معمار برجسته ایتالیایی ارائه شد، در سال ۱۹۹۵ با تلاش بیش از شش هزار نفر به اتمام رسید و به وسیله امپراتور ژاپن افتتاح شد و تاکنون مجهز به چنان امکانات پیشرفته ای شده است که نمونه آن در هیچ فرودگاه دیگری در جهان وجود ندارد. پس از عبور از پل ورودی به فرودگاه به طول ۵/۳ کیلومتر (که بزرگترین پل آبی در جهان هم محسوب می شود) به فرودگاهی می رسیم که روی یک جزیره مصنوعی آرمیده است؛ جزیره یی که فقط عملیات خاکریزی آن به وسیله شناورهای عظیم الجثه حامل میلیون ها تن شن و ماسه، نزدیک به سه سال طول کشیده است. اولین چیزی که هنگام ورود از راه یکی از ۴۴ ورودی به ساختمان اصلی فرودگاه، توجه شما را به خود جلب می کند، پیغامی است که از تلفن همراهتان دریافت می کنید. این پیغام به وسیله سیستم فرودگاه برای شما ارسال شده و به شما اطلاع می دهد که می توانید تمامی اطلاعات پرواز فرودگاه کانسای و فرودگاه مقصدتان را به همراه همه اطلاعات اقامتی، سیاحتی مورد نیازتان به زبان دلخواهتان به وسیله تلفن همراه خود، در اختیار داشته باشید.


درون ساختمان فرودگاه به رغم وجود حداقل ۱۰ هزار مسافر که به طور مداوم در حال ورود و خروج از ساختمان هستند، همواره هوای تمیزی در جریان است و دلیل آن هم وجود سامانه تهویه استثنایی ساختمان است که به سقف غول پیکر ساختمان متصل است. این سقف که به شکل قوسی طراحی شده و ۹۰ هزار متر مربع مساحت آن است، با بررسی ها و آزمایش های فراوان در کارگاه معماری «رنزو پیانو» و با همکاری مهندسان مکانیک ژاپنی و با استفاده از کمترین تجهیزات مکانیکی طراحی و تولید شده است.



جالب اینکه این سقف هوشمند است و نسبت به دمای هوای محیط و نیز کیفیت هوای هر قسمت از ساختمان تغییر حالت می دهد. فرودگاه کانسای ژاپن تنها فرودگاه جهان است که نابینایان در آن کاملاً راحت هستند زیرا طراحان این بنای عظیم به فکر مسافران نابینا هم بوده و برجستگی هایی روی ستون های ورودی و خروجی تمام راهروهای فرودگاه قرار داده اند که براساس خط بریل است و نابینایان می توانند با لمس کردن آنها دقیقاً متوجه شوند در چه بخشی از فرودگاه قرار دارند و به وسیله این اطلاعات مسیر مورد نیاز خود را هم به درستی پیدا کنند. علاوه بر این روی تمام موانع عبور و مرور هم اطلاعاتی وجود دارد که به طور کامل به نابینایان کمک می کند. این تنها نمونه کوچکی از امکانات رفاهی بی نظیر این فرودگاه پیشرفته است! :w11:




سازه اصلی این فرودگاه ۱۸ میلیارد دلاری که جزیره زیر پای خود را به زانو درآورده است، از یک سیستم هوشمند بسیار پیشرفته برخوردار است و در برابر زلزله های ۹ ریشتری هم به راحتی مقاومت می کند.
البته کارشناسان تخمین زده اند که این جزیره مصنوعی هر ۵۰ سال، ۱۱ متر نشست می کند که البته این مشکل هم به وسیله طراحان فرودگاه برطرف شده است زیرا اولین و کوچک ترین لغزش ناشی از این نشست ها، به وسیله حسگرهایی که روی تمامی ۱۱۰۰ ستون فرودگاه نصب شده اند، به مرکز کنترل مربوطه ارسال می شود و در این صورت ستون هایی که مانند ستون برج کنترل فرودگاه، سوار بر برجک های هیدرولیک اتوماتیک هستند، بلافاصله و به سرعت ستون را به تراز قبلی و به وضعیت گذشته برمی گردانند. در مورد دیگر ستون ها هم گروه های متخصص مستقر در بخش نگهداری فرودگاه با استفاده از جک های هیدرولیکی، ستون هایی را که در اثر نشست تغییر اندکی کرده اند، بلند کرده و به وسیله ورقه های فولادی که با ضخامت های مختلفی در اختیار دارند، ستون را به بخش هم تراز با دیگر ستون های دیگر این ابرساختمان بازمی گردانند، بنابراین این فرودگاه مجهز به سیستم بسیار پیشرفته یی است که وظیفه کنترل چندصد ستون بزرگ فولادی را برعهده دارد.

بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که در حال حاضر در این فرودگاه پیشرفته وجود دارد، در جهان بی نظیر است و این به دلیل توجه و آینده نگری طراحان و سازندگان این بنای عظیم است که در حال حاضر راحتی و آسایشی مثال زدنی را برای مسافرانش به همراه آورده است.:)
 

eng.memar

عضو جدید
موزه منیل

موزه منیل

تا به حال درباره موزه منیل چیزی شنیدین؟؟؟

این موزه یکی از کارای رنزوس.منم تا ترم پیش نمی دونستم چیه.اما به عنوان پروژم برداشتمش و دیدم اوووووه ه ه ه این رنزو هم عجب مخی یه ها!!! :D
کارفرمای این پروژه خانم و آقای منیل بودند(John and Dominique de Menil)... از اجدادشون مجسمه و تابلوهای زیادی داشتند که تصمیم می گیرند تا موزه ای بسازند و همه ی مردم هوستون رو به اونجا جذب کنند...(موزه درهوستون امریکا واقع شده)

این تصویری از ورودی موزه س: homeflash1.jpg





این هم پرسپکتیوی از موزه: 6a00e54ee984f1883400e54f8cdc938833-800wi.jpg


این موزه در 1987 بنا شد و شامل 15000 نقاشی, مجسمه, طراحی, عکس و کتابهای نایاب است!







رنزو کارهای جالبی تو ساخت این پروژه داشته:w11:... المان های جالب توجهی به کار برده
مثلا توی سایت این مجموعه (در چمن کاری کف) خط ابرهای آسمان هوستون رو پیاده کرده! مانند شکل زیر:

heizer-1.jpg

و یا سازه ی سقف موزه, که خودش طراحی کرده... این سازه با توجه به اقلیم هوستون طراحی شده که هم نور مناسب روز رو به داخل راه میده و هم هوای خوب آنجا را به داخل موزه آورده و تهویه بی نظیری فراهم کرده.قوس آن هم باعث بازگشت نور مزاحم ظهر می شود!


menil-closeup.jpg

معماران زیادی مثل رنزو یا آلوار آلتو هستند که به ریزترین مبلمان فضا هم فکر می کنند...چیزهایی که ما حتی کوچکترین توجهی به بودنشون نمی کنیم... کاش این تفکر و استعداد اونها به ما هم سرایت کنه کاش...:w05:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
در این شماره ، مصاحبه ای از معمار رنزو پیانو قبل از شروع کارش در برج 300 متری لندن Shard توسط سردبیر دیزین Marcus Fairs آورده شده . در طول مصاحبه انجام شده ، پیانو ساختمان را (تصویر شماره یک) ترسیم کرد که قرار است بعدها ، بلندترین برج در اروپای غربی شود و همچنین راجع به چگونگی طرح و ایده آن توضیح می دهد که به عنوان یک معمار ، او همیشه از داشتن یک سبک خاص و قابل تشخیص اجتناب می کند .
Marcus Fairs : چگونه پروژه شارد اتفاق افتاد ؟
رنزو پیانو : مهندس سازه ، تونی فیتز پاتریک بود که با من تماس گرفت و قرار ملاقات با دولوپر ایروین سلار از گروه املاک سلار را گذاشت . دیدار ما در برلین بود و نظر من نسبت به ایده یک برج چند منظوره –یک شهر عمودی- جلب شد . این برج در تبادل و مرکز سیستم عبور حمل و نقل مختلف قرار گرفته که شبیه به یکی از کارهای ما در گذشته brownfields بود . فلسفه گسترش شهر ، انفجار و شروع انفجار درونی بود . رشد شهر از درون : پر کردن حفره ها ، سایت های صنعتی و سایت های راه آهن . پس از آن کار را شروع کردیم . موقعیت طرح به ما این فرصت عالی برای نشان دادن ، ارائه زندگی در شهر بدون افزایش ترافیک با استفاده از حمل و نقل عمومی را داد .​
اولین باری که با شهردار لندن کن لیوینگستون ملاقات کردم ، او هم راجع به این موضوع خوشحال بود . نکته بعدی شکل ساختمان بود ؛ اگر قرار باشد فضای اداری ، فضای هتل و فضای مسکونی ، هر سه را با هم داشته باشیم و تمام اینها نیاز به یک پلت فرم بزرگ دارند ، بنابراین شکل نهایی چگونه می شود ؟ از برخی جهات ، وضوح بین خودآگاه و ناخودآگاه –بین عقلانیت و غریزه –دشوار است اما در برخی جهات دیگر ، ایده شروع چیزی بزرگ و تبدیل شدن آن به یک آبجکت کوچک ، یک فرایند عقلانی و فطری بود . عقلانی چراکه از همان ابتدا عاقلانه و با مفهوم است . فطری ، چراکه بدیهیست تنها راه زیبا جلوه دادن چیزی ، باریک نشان دادن آن است .​
Marcus Fairs : آیا فرم ساختمان یک تصمیم رسمی بود یا از طریق پروسه طراحی بوجود آمد ؟
رنزو پیانو : توسط اسکچ و ساخت مدل . تمامی ایده ها و جاگذاری فضاهای مسکونی ، هتل و اداری بسیار سریع در ذهن آمد .​
Marcus Fairs : این یک ساختمان شیشه ایست و ساختمان های شیشه ای به بهره وری در انرژی معروف نیستند !!
رنزو پیانو : همانطور که می دانید هدف ما صرفه جویی در مقدار زیادی از انرژی است . در واقع این کاریست که ما در سیدنی انجام دادیم . برج Aurora Place که پنج یا شش سال قبل به اتمام رسید و یک سوم انرژی را نسبت به ساختمان قبلی در همان جا ذخیره می کند . در آن ساختار ما از باد در باغ زمستانی و مواد شیمیایی در شیشه استفاده کردیم . تکنولوژی شیشه تغییرات زیادی داشته . در حال حاضرما بر روی موارد متفاوت کار میکنیم . مثلأ به دلیل استفاده ترکیبی در این برج ، ما تولید اضافی گرما در بخش اداری داریم که میتواند در بخش های مسکونی مورد استفاده مجدد قرار گیرد . موضوع دیگر ما ترکیب بندی شیشه است ، در واقع شیشه سه گانه ، با لایه ای در بین آنها –پنجره های کرکره ای – که از افزایش حرارت خورشید جلوگیری می کند . هنگامی که شما خورشید ندارید مانند شهر لندن ، لایه پایین شیشه را بالا بزنید . البته هوای بین دو پانل شیشه ای گرم است ، اما ما آن را تخلیه و از آن استفاده مجدد می کنیم . بنابراین ترکیب بندی نما ، بخشی رمزآلود از داستان است . بسته به نور خورشید و شدت آفتاب ، تمام جنبه های آن با هم متفاوت است ، جبهه شمالی شبیه به جنوبی نیست . ما از شیشه های رنگی یا آینه ای استفاده نکردیم ، بلکه تکنولوژی دقیق تر و ظریفتری به کار بردیم ، ( شیشه های روشن که در انگلستان به شیشه سفید معروف هستند ) و جبهه های ساختمان متفاوت بوده و مانند یک توده عظیم شیشه ای نیست .​
Marcus Fairs : چگونه اطمینان حاصل می شود که چنین ساختمانی به جای خسارت ، به تعریف شهری که در آن قرار گرفته می پردازد ؟
رنزو پیانو : سوال خوبیست . برج ها معمولأ شهرت خوبی ندارند و به طور معمول نمادی از غرور و قدرت هستند . ولی دراین مورد ، ارتفاع زیاد واقعأ برای شکستن رکورد نیست ، بلکه برای تنفس هوای تازه است ، بالا رفتن برای لذت بردن از اتمسفر و رسیدن به آرامش به نحوی که ساختمان در حال مبارزه برای قدرت نیست و در پایان کار ، ساختمان منعکس کننده آسمان است .​
Marcus Fairs : شما در مصاحبه چند سال پیش خود گفتید : ما باید اعتماد به نفس این را داشته باشیم که قادر به ساخت برجی قابل احترام هستیم ، همانطور که لندنی ها به سنت پل احترام می گذارند . قدرت مامون ، یک شهر زیبا شبیه به Sienna به وجود آورد . این قدرت می تواند در جامعه مدنی به طور مفید استفاده شود نه اینکه تنها دولوپر ها را ثروتمند کند . شما اینطور فکر نمی کنید ؟
رنزو پیانو : من این را بارها تکرار کردم ، از جمله کنفرانس ریبا که همه راجع به افزایش برج در لندن صحبت می کردند در حالی که به نظر من ، لندن شهر برج ها نیست ، چنین شهری منهتن می باشد و همچنین تنها راه شدت بخشیدن به زندگی در شهر ، ساخت برج نمی باشد و اینکه رشد توسط انفجار درونی ، لزومأ به معنای داشتن برج نیست . شهر لندن جایی که ساختمان ها معمولأ دو تا سه طبقه هستند ، شما می توانید به راحتی تراکم شهر را بدون ساخت برج ، افزایش بخشید . من درلندن مکان های زیاد برای ساخت برج نمی بینم و اگر در مکانی برجی باشد ، باعث سایه انداختن در فضاهای اطراف خود می شود . شما بر بالای یک مرکز حمل و نقل بزرگ قرار گرفته اید و به عنوان یک نکته مثبت مسائل بسیاری برای امکان پذیر بودن این ساختمان در همین مکان وجود دارد .​
Marcus Fairs : شما از یک خانواده ساختمان ساز آمده اید . چگونه این بر معماری شما تأثیر گذاشته ؟
رنزو پیانو : معماری ساخت و ساز نیست ،معماری یک هنر است که به عنوان یک سازنده شروع می شود . این موضوع باعث می شود که دور از آکادمیا باشید . هنگامی که شما جوان هستید ، همیشه نگران مسائل آکادمیک می باشید . آکادمیا نگرشیست که باعث فرم دادن بدون توجه به مسائل مهمتر می باشد . دانشگاه برای تمامی رشته ها –موسیقی ، نقاشی ، نویسندگی- یک فضای بدون شورش است . در جوانی و تحصیل شورش را برای اهداف ایجاد مدینه فاضله فراموش نکنید چراکه ارزان ترین راه برای شناخت و پیدا کردن خودتان است . شاید به هدفتان نرسید ولی اصل قدم برداشتن در آن راه است . من از خانواده ای از سازندگان می آیم اما دارای یک تجربه قوی از زندگی اجتماعی هستم و این مسأله کمک شایانی به من کرده تا خانواده ای که در آن بزرگ شدم . تنها مزیت چنین خانواده ای ، دور بودن از تشریفات و فرمالیته بودن است .​
Marcus Fairs : پیوستگی و انسجام داخلی در طرح های شما چیست ؟
رنزو پیانو : استفاده از ریتم و متریال مشابه .

تصویر شماره یک






 

DDDIQ

مدیر ارشد
Kansai International Airport Terminal
Bay of Osaka, Japan 1988-1994

Renzo Piano Building Workshop
 

پیوست ها

  • Kansai International Airport Terminal.pdf
    2.4 مگایابت · بازدیدها: 0

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
طرح جامع منطقه فالك در ميلان از رنزو پيانو ؛ ساخت يك شهرك اجتماعي خودْ اتكا

طرح جامع منطقه فالك در ميلان از رنزو پيانو ؛ ساخت يك شهرك اجتماعي خودْ اتكا



ميلان، از لحاظ تاريخي، مبدا پيدايش و تولد برخي از شناخته ترين برندهاي دنيا بوده و به عنوان مركز اصلي فعاليت ساخت براي بسياري از آن ها عمل نموده است. اكنون اين شهر خود را انباشته از ميزان قابل توجهي از فضاهاي غير قابل استفاده و اغلب ناخوشايند يافته است؛ مملو از كارخانه هايي تعطيل، رها شده و بسا فراموش شده.​
كارخانه فولاد فالك در سستو سان جوواني در شمال ميلان، يكي از اين مناطق مي باشد كه از تعداد بسياري خانه هاي اجتماعي سالمندان ِ رها شده، اسكلت هاي ساختمان هاي صنعتي و چشم اندازهايي خاكستري تشكيل شده است. رنزو پيانو، به تازگي حق قانوني ساخت اين سايت 1.3 ميليون متر مربعي را به دست آورده است و قصد دارد كه آن را به مكاني پر جنب و جوش براي جامعه تبديل كند كه شامل يك موزه، كتابخانه، مركز تحقيقات، دانشگاه ها، خانه ها، مغازه ها و پاركي به مساحت يك ميليون متر مربع مي باشد و تا سال 2008 به اتمام خواهد رسيد.​
اين طرح جامع، از كانسپتي دو محوري تبعيت مي كند. محور شمال به جنوب آن كه رامبلا ناميده مي شود، بخش تجاري و مسكوني طرح را تشكيل مي دهد كه شامل بيش از 1270 واحد مسكوني جديد مي باشد. محور شرق به غرب پروژه نيز شامل قسمت هاي اجتماعي طرح و فضاي سبز عظيم آن خواهد بود. رامبلا با برج هايي به ارتفاع 40 و 90 متر شكل مي گيرد كه بر روي پايه و بر فراز زمين قرار گرفته اند و داراي باغ هايي سرسبز و معلق با پوشش هايي از سفالينه قرمز و قهوه اي خواهند بود.​
در صورت موفقيت اين پروژه با اين مقياس، طريقه استفاده انرژي و زيرساخت هاي آن نيز بايد مورد بررسي قرار گيرند. اين طرح نيز براي از بين بردن فشار بر شبكه اصلي انرژي شهر، براساس تامين خودْ گردان ِ انرژي ، طراحي گشته است. شبكه ارتباطي اين منطقه به كل شهر نيز اصلاح و تقويت گشته است؛ طراحي مجدد ايستگاه قطار شهري، ارتباط به بخش هاي ِ موجود خدمات حمل و نقل را بهبود مي بخشد و وسائل نقليه با انرژي هاي جايگزين، به عنوان سرويس هاي حمل و نقل كم مصرف معرفي خواهند گشت.​

نمايي از جبهه شمالي جنوبي ؛ مراكز مسكوني و تجاري

طرح جامع منطقه

پلان سطح اول پروژه

سايت پلان

دياگرام سايت

وضعيت موجود كارخانه هاي صنعتي فالك

وضعيت موجود كارخانه هاي صنعتي فالك

وضعيت موجود كارخانه هاي صنعتي فالك


وضعيت موجود كارخانه هاي صنعتي فالك



وضعيت موجود كارخانه هاي صنعتي فالك
مـنـــــــبـع : www.designboom.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
معماری سبز ـ آتشفشان بونو ـ رنزو پيانو

معماری سبز ـ آتشفشان بونو ـ رنزو پيانو

آخرین پروژه رنزو پیانو آتشفشان بونو در حومه ناپل قرار دارد که یک مرکز چند منظوره است و در عوض تنها اشغال کردن سایت قصد ترکیب و همگن شدن با چشم انداز را دارد. محوطه مرکزی آتشفشان شامل فضایی با عرض 150 متر می باشد که دارای یک سینمای تابستانی و بازار است و با حلقه هایی متحد المرکز از نواحی تجاری مرکزی مرتبط می شود . پیانو توضیح می دهد " این آتشفشان ویدی برای رویدادها , ملاقات ها , گفتمان ها و تجمع مردم است. "
از دوردست به نحوی طبیعی با محیط هماهنگ شده و در نمایی نزدیکتر بیشتر به یک نسخه ی مدرنیزه شده از بازاری قدیمی می نماید که جنبش و هیاهوی بازار و فعالیت های زنده در مراکز خرید، فضاهای سرگرمی و اجتماعی ، رستورانها، یک هتل ، ادارات و دیگر تسهیلات را داراست.​
مرکز تجاری مخروط شکل دربردارنده ی حجم های به هم پیوسته و دوار است و هر کدام دارای شیبی متفاوت که تفاوت شیب ها در ارتفاع از25 تا 41 متر متغیر است و مجموعا به قطر 320 متر است.​
این پروژه با بتون تقویت شده بنا شده و بام آن با 2500 نهال پوشیده شده است که کمک به تقسیم بندی فضای داخلی و ترکیب این ساختار ساخت بشر با محیط می کند. در بام حفره هایی تعبیه و نورگیرهای سقفی شیشه های دو جداره ی کنترل خورشیدی تطبیق شده تا انرژی مورد نیاز را با نور فیلتر شده ی خورشیدی کاهش دهد.​
آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو

آتشفشان بونو
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك؛ نقطه عطف صنعت و شهر

رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك؛ نقطه عطف صنعت و شهر



رنزو پيانو از طرح هايش براي موزه تاريخچه فيلم براي فرهنگستان هنرها و علوم تصاوير متحرك در لس آنجلس پرده برداري نمود.​
موزه فرهنگستان 250 ميليون دلاري تصاوير متحرك، در همكاري با معمار كاليفرنيا زولتان پالي Zoltan Pali طراحي شد و در محوطه ي دانشكده موزه ي هنر شهر لس آنجلس ساخته خواهد شد.​
اين پروژه شامل بازسازي ساختمان سابق شركت مي May Company building در كنج بلوار ويلشاير Wilshire Boulevard و خيابان فرفكس Fairfax Avenue خواهد شد، كه در اصل در سال 1938 در سبك مدرن ساده به عنوان يك فروشگاه ساخته شده اما از وقتي كه در زلزله ي 1987 آسيب ديد، خالي مانده است .​
جديدا، ساختار شيشه اي كروي طراحي شده توسط رنزو پيانو در كنار ساختمان شركت مي ساخته خواهد شد. موزه موردهايي از مجموعه فرهنگستان را نشان مي دهد، كه بهترينش براي برگزاري جوايز اسكار سالانه شناخته شده است.​
پيانو: "طراحي براي اين موزه در نهايت اين ساختمان فوق العاده را به صورت متحرك قادر ميسازد و به شهر بعد از خالي واقع شدن طولاني مدت كمك مي كند. طراحي ما شايد مشخصات عمومي تاريخي ساختمان شركت را حفظ خواهد كرد، در حاليكه همزمان نشان مي دهد كه ساختمان در زندگي جديدي شكل مي گيرد وهم فرم هنري و صنعتي را كه اين شهر ايجاد مي كند و به جهان مي دهد را جشن مي گيرد".​
در اينجا مطالب مطبوعات فرهنگستان علوم و هنرهاي تصاوير متحرك آورده شده:​
فرهنگستان ديدن موزه ي جديد معماران رنزو پيانو و زولتان پالي را پرده برداري نموده است.​
موزه ي فرهنگستان تصاوير متحرك، اولين موزه بزرگ در ايالات متحده به صورت انحصاري است كه به هنر وعلوم فيلم ها اختصاص يافته است.​
لس آنجلس- فرهنگستان علوم و تصاوير متحرك اعلام كرد كه به هدف اوليه ي خود از 100 ميليون دلار نسبت به 250 ميليون دلار سرمايه ي كمپين براي تامين مالي آينده ي موزه ي فرهنگستان تصاوير متحرك دست يافته است. همزمان، ديدن فرهنگستان براي اولين موزه ي بزرگ ايالات متحده كه به طور انحصاري به تاريخ و توسعه مداوم تصاوير متحرك اختصاص يافته، پرده برداري شد. توسط برنده ي جايزه ي معماران رنزو پيانو و زولتان پالي طراحي شده ؛ موزه ي غيردولتي در ساختمان ويلشاير شركت تاريخي مي در لس آنجلس واقع شده، كه قرار است در سال 2016 افتتاح شود.​
مدير عامل فرهنگستان شركت داون هادسون Academy CEO Dawn Hudson: "موزه ي فرهنگستان نقطه ي عطف صنعت و شهر ما خواهد بود كه مي تواند بسيار افتخار آميز باشد . من از حمايت بي دريغ هيئت مديره ، اعضايمان، و بخصوص campaign chairs قدر داني مي كنم ، كه همگي ما را به سمت اين مرحله بسيار مهم هدايت كردند.​
" در اوايل 2012 توسط كمپين چير باب ايگر Campaign Chair Bob Iger و كو چير آنت بنينگ Co-Chairs Annette Bening و تام هنكس Tom Hanks شروع شده، كمپين 100 ميليون دلار از طريق كمكهاي شخصي به سوي يك هدف 250 ميليون دلار مطرح نموده است. ايگر Iger: ‌"پاسخ اوليه به كمپين جمع آوري كمك مالي برجسته و به طور باورنكردني دلگرم كننده است. ما از حاميان موسس كمپين، كه شور و شوق و تصور ما را براي ايجاد موزه فرهنگستان به اشتراك گذاشته اند، بسيار سپاسگزاريم ".​
در محوطه موزه هنر شهر لس آنجلس واقع شده است، حدود 300000 فوت مربع موزه فرهنگستان به ساختمان تاريخي ، كه به مدت 20 سال خالي و بلا استفاده مانده، قدرت و زندگي تازه خواهد داد. و تار و پود ان را براي بازگشت به شهر مي بافد.​
اين طرح به طور كامل نماي جلوي ساختمان مدرن ساده 1938 خيابان ويلشاير و فرفكس را بازيابي مي نمايد، و شامل يك شيشه كروي در پشت ساختمان اصلي است. براي نشان دادن يگانگي هنر و فن آوري طراحي شده ، علاوه بر اين يك جايگاه تئاتر هنر را منزل خواهد داد كه جايگزين ساختاري كه در سال 1946 توسعه يافته بود، مي شود.​
پيانو:" طراحي براي اين موزه در نهايت اين ساختمان فوق العاده را به صورت متحرك قادر مي سازد و به شهر بعد از خالي واقع شدن طولاني مدت كمك مي كند ، من بسيار با نام و تبليغ فرهنگستان الهام گرفته ام ، ايده هنر و علوم با يكديگر براي ايجاد فيلم كار مي كنند. طراحي ما شايد مشخصات عمومي تاريخي ساختمان شركت را حفظ خواهد كرد، در حاليكه همزمان نشان مي دهد كه ساختمان در زندگي جديدي شكل مي گيرد وهم فرم هنري و صنعتي را كه اين شهر ايجاد مي كند و به جهان ميدهد را جشن مي گيرد".​
هاوك كخ Hawk Koch مدير فرهنگستان گفت: موزه فيلم بزرگ در قلب اين شهر، روياي طولاني فرهنگستان بوده است. بايد از آخرين پيشرفت هاي تكنولوژيكي متشكر باشيم كه مي توانيم از طريق زمان به بازديدعمومي بگذاريم، تاريخ در پشت ما و آينده در رو به روي ما."​
از طريق نمايشگاه ها و گالري ها، اتاق ويژه سينما و مركز آموزش هاي تعاملي با لابراتوارها، موزه از مجموعه ها و آرشيوهاي گسترده ي فرهنگستان ، كه شامل بيش از 140000 فيلم، 10 ميليون عكس، 42000 پوسترهاي فيلم اصلي، 10000 نقشه هاي توليد، لباس، لوازم و تجهيزات ساخت فيلم و نقل شخصي پشت صحنه هاي هنرمندان و نوآوران ترسيم خواهد شد.​
آنتونيو ويلاروگازا Antonio Villaraigosa، شهردار لس آنجلس:‌ "هاليوود نقش بي نظيري در آوردن هنر، فرهنگ و خلاقيت آمريكايي به مردم سراسر جهان بازي كرده است. موزه فرهنگستان مايه عطف در لس آنجلس خواهد بود، كه صنعتي را كه شهر ما معرفي مي كند را جشن خواهد گرفت و منابع ضروري را كه موقعيت خود را به عنوان رهبر ومبتكر تقويت مي كند، را ارائه مي نمايد."​

رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

رنزو پيانو؛ موزه فرهنگستان تصاوير متحرك

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
رنزو پیانو و هم زیستی معماری رنسانس و مدرن در موزه ایزابل استیوارت گاردنر

رنزو پیانو و هم زیستی معماری رنسانس و مدرن در موزه ایزابل استیوارت گاردنر




کارگاه ساخت و ساز رنزو پیانو به تازگی شاخه ی جدیدی برای موزه ی طراحی و اجرا کرده است.ایزابلا استوارت گاردنر کلکسیون دار آثار هنری در قرن هجدم و بنیانگذار موزه هنر با نام خودش در بستون است.​
شاخه ی جدید برای حفظ ساختمان تاریخی 1902 طراحی و الحاق گردیده است.70000 فوت مربع اضافه شده به ساختمان قدیمی،فضاهای هدف داری را برای کنسرت ها،نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی همراه با افزایش امکانات برای بازدید کنندگان ارائه میدهد.موزه برای برجسته کردن طیف گسترده ی برنامه های خود یک دوره ی افتتاحیه با برنامه های متنوع مانند نمایشگاه های مختلف و اجراهای زنده برگزار کرده است.​
نور طبیعی فضای داخلی را در خود غرق میکند و ورودی ای باز و دعوت کننده برای بازدیدکنندگانی که از نمای ساختمان اصلی و باغها لذت میبرند،ایجاد میکند.ساختمان از ترکیب چهار حجم تشکیل شده که بوسیله ی مس که با لایه ای از پتینا (زنگار مفرغ که سبز رنگ است و مجسمه ی آزادی نیز با همین ماده تزیین شده) پوشیده شده ،شاخص شده اند.آجرهای قرمز به کار رفته که گویی در بالای طبقه ی همکف شناور هستند تضاد بصری زیبایی با شفافیت سطح زیرین ایجاد میکنند.​
فضاهایی که در ادامه از آنها نام برده میشود مشخصه های کلیدی ساختمان جدید میباشند:سالن اجرای 300 نفره،گالری نمایشگاه ویژه با قابلیت تنظیم ارتفاع،یک رستوران جدید،فروشگاه هدیه،کلاس های آموزشی در چشم انداز،باغ های گسترش یافته در فضای باز،دو آپارتمان هنری و آزمایشگاه های حفاظت.​
موزه ی ایزابل استیوارت گاردنر به دنبال گرفتن گواهینامه ی طلایی LEED از شورای ساختمان سازی سبز ایالات متحده ی آمریکاست.اجزای اصلی طراحی پایدار ساختمان عبارتند از:زمین گرمایی،تکنیک های محوطه سازی با استفاده ازآب و استفاده از مواد محلی و منطقه ای که اثرات زیست محیطی در ارتباط با حمل و نقل را کاهش میدهد.​

ساختمان جدید موزه به رنگ سبز

جریان نور در ورودی لابی

نمای خارجی ساختمان جدید و محل نصب آثار هنری در فضای باز با اثری از استفانو آرینتی (بالا سمت راست)

نمای خارجی از گالری نمایشگاه

نمای داخلی گالری.دید پنجره ها به ساختمان قدیمی

پلکان مرکزی.ساختمان قدیمی در پشت پلکان فابل رویت است

رستوران جدید

فضای نشیمن بازدیدکنندگان

سالن اجرا

تابلوی نقاشی ایزابلا استوارت گاردنر که در همین موزه نگه داری میشود
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 
بالا