رمز کارت‌های بانکی خود را در اسرع وقت تغییر دهید /انتشار شماره کارت و رمز عبور 3 میلیون کارت بانکی

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش ارانیکو طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به دنبال بروز برخی شایعات در فضای مجازی از دارندگان کارت‌های بانکی خواسته شده است به منظور ارتقای سطح ایمنی، ایجاد محدودیت در دسترسی غیرمجاز در شبکه کارتی کشور و حفاظت مشتریان در مقابل مخاطرات احتمالی ناشی از آن، هر سه ماه یک بار رمز کارت خود را تغییر دهند.

همچنین به بانک‌های کشور نیز ابلاغ شده است مراتب را به دارندگان کارتهایی که طی چند ماه گذشته رمزخود را تغییر نداده‌اند، اعلام کنند تا با مراجعه به خودپردازها یا شعب بانک مربوطه نسبت به تغییر رمز کارت اقدام نمایند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمن پوزش از برخی مشتریان بانک‌ها که ناچار به تغییر اجباری رمز خود هستند، لازم به ذکر می‌داند اتخاذ این تمهیدات صرفاً به منظور ارتقای سطح ایمنی کارتها صورت پذیرفته است.

بر اساس این اطلاعیه اکیداً توصیه می‌شود حداقل هر سه ماه یک‌بار نسبت به تغییر رمز اول و دوم (اینترنتی) کارت خود اقدام نموده و از قراردادن رمزهای کارت در اختیار اشخاص دیگر تحت هر عنوان جداً اجتناب کنند.


تکمیلی ارانیکو: شنیده ها از آن حکایت دارد که 3 میلیون کارت بانکی از اکثر بانک‌های خصوصی و دولتی توسط هکرها هک شده و شماره کارت به همراه رمز آنها در وبلاگی منتشر شده که این وبلاگ در دسترس (البته *****) قرار دارد. اکثر بانک‌ها به مشتریان خود توصیه کرده‌اند که هر چه زودتر رمز کارت بانکی خود را تغییر دهند.

بانک مرکزی نیز طی اطلاعیه ای که شرح آن در فوق آمده است این مطلب را به صورت غیر مستقیم تایید کرده است. البته بررسی های ارانیکو از سایت مورد نظر نشان می دهد رمز اول کارت های مورد اشاره در بین چند رقم به نمایش در آمده است.

البته رمز اول کارت بدون در دست داشتن کارت مزیتی را برای فرد سوء استفاده کننده نخواهد داشت اما جهت افزایش امنیت تغییر رمز لازم به نظر می رسد.


http://eranico.com/fa/content/4392/default.aspx
 

Similar threads

بالا