[رمان] هري پاتر -جوآن کتلین رولینگ‌

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجموعه کامل کتابهاي هري پاتر



هَری جیمز پاتِر نام قهرمان یک رشته از داستان‌های نوجوانان، نوشته‌شده توسط جوآن کتلین رولینگ‌ است که در جهان به طرز گسترده‌ای از آن استقبال شده‌است.
خلاصه ساختار کلی داستان بدین‌گونه‌است که هری پاتر پسر یک مادر و پدر جادوگر است که آن دو هنگام یک سالگی او توسط لرد ولدمورت، پلید ترین جادوگر هزاره اخیر کشته شده‌اند.مادر وی یک جادوگر ماگل زاده بوده است ماگل "به معنی غیر جادوگر" یعنی وی از پدر و مادری غیر جادوگر به دنیا آمده. هری پاتر توانسته‌است نیروی ولدمورت را از بین ببرد و این اثر توسط یک نشان آذرخش بر روی پیشانی هری قابل مشاهده‌است و بر اساس یک پیشگویی یا هری باید ولدمورت را از بین ببرد یا ولدمورت باید هری را از پیش رو بردارد و هیچکدام با وجود دیگری قادر به زندگی نخواهند بود و سیر صعودی داستان هم بر همین اساس است و هر دو شخصیت به دنبال از بین بردن یکدیگرند.
در کتاب‌های‌ هری‌پاتر می‌توان‌ به‌ خوبی‌ سیر رشد و تکامل‌ شخصیتی‌ اکثر شخصیت‌ها را دید. رولینگ‌ هری‌پاتر و دوستانش‌ را بزرگ‌ می‌کند و به‌ تکامل‌ می‌رساند‌. خواننده در تمامی‌ کتاب‌ها با داستانی‌ پر فراز و نشیب‌، همراه‌ با گره‌افکنی‌های‌ متعدد، به‌ طوری‌ که‌ مخاطب‌ نتواند پایان‌ داستان‌ را حدس‌ بزند، مواجه‌ هستند و سرانجام‌ در پایان‌ با یک‌ گره‌گشایی‌ و پایانی‌ غیر قابل‌ پیش‌بینی‌ روبرو می‌شوند که‌ این‌ کار را می‌توان‌ در کتاب‌ سوم‌ - هری‌پاتر و زندانی‌ آزکابان‌ مشاهده‌ کرد.
این مجموعه شامل ۷ جلد است که جلد هفتم آن حدود 9 روز پيش منتشر شده‌است:
هری پاتر و سنگ جادو (سنگ کیمیا یا سنگ جادوگر )
هری پاتر و حفره ی اسرارآمیز (تالار اسرار)
هری پاتر و زندانی آزکابان
هری پاتر و جام آتش
هری پاتر و محفل ققنوس
هری پاتر و شاهزاده دورگه
هری پاتر و قديسان مرگبار
هری پاتر و قدیسان مرگبار (Harry Potter and the Deathly Hallows) که هفتمین و آخرین کتاب از مجموعهٔ کتاب‌های داستانی هری پاتر است که در ساعت ۰۰:۰۱ روز ۲۱ جولاي ۲۰۰۷ به وقت محلی کشورهای مختلف جهان در کتاب‌فروشی‌های بیش از ۹۳ کشور جهان از جمله ایران پخش شد. کتاب هفتم به ويژه از اين نظر هيجان انگيز است که سرنوشت نهايی قهرمانان مجموعه داستان‌های هری پاتر را روايت می کند.


منبع : سایت جادوگران
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا