رشد ز در سال 2012 به 348 ميليارد دلار مي‌رسد.

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنج شنبه مورخ 19/10/1387

رئيس اتاق ايران گفت: رشد بازار فناوري اطلاعات در سال 2012 به 348 ميليارد دلار مي‌رسد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، محمد نهاونديان رئيس اتاق ايران در همايش ملي توسعه صادرات نرم افزار با اشاره به سياست‌هاي استراتژيك تجاري كشورهاي صنعتي در حمايت از بخش تحقيقات در صنعت نرم افزار يادآور شد: بالندگي صنعت IT در آمريكا ناشي از سرمايه‌هاي كلاني است كه در گذشته در دانشگاه‌ها و شركتها به تحقيق و توسعه اقتصادي داده شده است و اكنون به عنوان نمونه شركت مايكروسافت 5/17 درصد بازار جهاني را در اختيار دارد.
نهاونديان در ادامه با اشاره به رشد مستمر و پايدار بازار IT در 15 سال گذشته تصريح كرد: در حوزه نرم افزار ما با رشد مستمر 10 درصدي مواجه هستيم و در سال 2007 اين رقم به 251 ميليارد دلار رسيد و پيش بيني مي شود كه در سال 2012 به رقمي معادل 348 ميليارد دلار افزايش يابد.
وي افزود:‌اين روند نشان مي‌دهد كه شيوه انجام امور زندگي خانوارها و نحوه كار بنگاه‌ها روندي نرم افزار گرا را دنبال كرده است. ضمن آنكه ايجاد حباب هاي تصور ارزش كه باعث بحران‌هاي اخير شده است در حوزه نرم افزاري جاي نگراني ندارد زيرا در توليد نرم افزار ارزش خلق مي شود.
نهاونديان با اشاره به رشد سواد ديجيتال در ايران و سرعت نفوذ اينترنت در كشور گفت: صنعت نرم افزار اين ويژگي را دارد كه دسترسي به بازار در اين حوزه فارغ از شناسنامه‌اي كه توليدكننده دارد ممكن است و باتوجه به توانمندي هاي ايران مي توان در اين زمينه فعال عمل كرد.
وي افزود: حمايت از صادرات نرم افزار جداي از مسائل عمومي سياستگذاري در كشور نيست و همه ساله به دليل سياست ارزي كه اتخاذ شده است فشار و تورم داخلي را بر روند كار صادركنندگان تجربه مي‌كنيم.
نهاونديان پرداخت جوايز صادراتي را جبران بخشي از خسارت‌هايي كه به دليل سياست هاي ارزي به صادركننده وارد مي شود دانست و تصريح كرد: در ايران با تورم دو رقمي مواجه هستيم در حالي كه در بازارهاي جهاني اين موضوع وجودندارد. بنابراين چرا بايد بار سياست ارزي كشور را صادركنندگان بپردازند؟ جوايز صادراتي صدقه به صادركننده نيست بلكه جبران سياست ارزي كشور است.
وي در پايان خواستار تقويت روحيه همكاري بين بنگاه‌ها شد و گفت: بايد در صنعت نرم افزار تمرين ايجاد كنسرسيوم را داشته باشيم و اين امر براي رقابت در بازارهاي خاص بسيار با اهميت است.
 
بالا