راه کارهای خندیدن :دی به حق چیزای نشنیده :دی

لیمویی

عضو جدید
کاربر ممتاز
حقیقات دانشمندان نشان می*دهد احساساتی مانند استرس، عصبانیت و ترس سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می*کند و در نتیجه افراد غمگین و پراسترس، خطر ابتلا به بیماری*هایی مانند سکته *قلبی، سکته مغزی و دیابت را در خود افزایش می*دهند اما در مقابل، افرادی که شاد هستند و بیشتر می*خندند، خود را به*صورت طبیعی از بیماری*ها در امان نگه*می*دارند چون سیستم ایمنی قوی*تری دارند و در نتیجه عمر طولانی*تری خواهند داشت.

با دانستن این حقیقت، شاید بسیاری از افراد تصمیم به شاد بودن بگیرند اما چیزی برای شادی و خندیدن پیدا نکنند و تنها بار سنگین مشکلات و نگرانی*ها راه را برای شاد بودنشان مسدود *کند اما نگران نباشید؛ راهکار خندیدن شما دست ماست!

با مردم زنده*دل دوست شوید

به جای وقت گذراندن و معاشرت با افراد ناامید و منفی*باف، دوستان خود را از بین افراد شاد و خنده*رو انتخاب کنید. منتظر نباشید که شادی به سمت شما بیابید بلکه باید خودتان در جستجوی شادی باشید و یافتن دوستان شاد یکی از تلاش*های شما برای داشتن اوقاتی خوش و نشاط*آور است. بعضی از افراد استعداد ذاتی در داشتن روحیه طنز دارند و هم*صحبتی با آنها کسالت را از وجود شما بیرون خواهد کرد.

معجزه مرور خاطرات

هر فردی در زندگی لحظات خوب و شادی*آوری داشته که به اصطلاح عامیانه یک دل سیر در آن لحظات خندیده و احساس خوبی را تجربه کرده است. با افراد خانواده یا دوستانتان خاطرات آن لحظات خوش را مرور کنید و از تجدید خاطرات خنده*دار و شاد، لبخند را بار دیگر به لب*هایتان بنشانید. مخصوصا وقتی دچار کسالت یا ناراحتی شدید، سعی کنید مروری بر گذشته داشته باشید و یکی از لحظات شادتان را در ذهنتان مجسم کنید تا اگر هم نخندیدید، آن شرایط سخت را راحت*تر پشت سر بگذرانید.

زندگی را آسان بگیرید

همه انسان*ها، دقت کنید؛ همه انسان*ها! در زندگی مشکلاتی را تحمل می*کنند و هیچ انسانی در کره زمین وجود ندارد که بدون مشکل باشد. روی این جمله خوب فکر کنید و سعی کنید این حقیقت را ملکه ذهنتان کنید که شما هم از دیگر انسان*ها مستثنی نیستید. پذیرش این واقعیت باعث می*شود احساس تنهایی نکنید و مهم*تر از آن در مشکلاتتان غرق نشوید و زندگی را کمی آسان بگیرید. اگر برای چیزهایی که در یک لحظه و فوری نمی*توانید تغییرش دهید نگران شوید و بی*تابی کنید، نه*تنها مشکلات حل نخواهد شد، بلکه عمق فاجعه را بیشتر می*کنید چون تاکید روی هر مساله*ای، باعث تقویت آن می*شود. سعی کنید زندگی و مشکلات آن را خیلی جدی نگیرید و با این کار انرژی بیشتری در خود به وجود آورید.

واکنش سریع ممنوع

هنگام رویارویی با مشکلات یا اتفاق*های غیرمنتظره، سریع واکنش منفی نشان ندهید. در مورد موضوع کمی فکر کنید و به راه*حل بیندیشید. زندگی سیاه و سفید نیست و باید همیشه حد تعادل را در آن رعایت کرد. این باور را در خود به وجود آورید که هر اتفاقی در زندگی شما می*افتد، دارای هدف است و تاثیری خوب روی شما خواهدگذاشت. اگر با این اعتقاد زندگی کنید، بعد از هر تجربه*ای حتی تلخ و ناگوار، به دنبال جنبه*های مثبت آن اتفاق خواهیدرفت و قدرت روانی*تان را بالا می*برید و شادتر از همیشه زندگی خواهیدکرد. به خاطر داشته باشید که هدف از زندگی، تکامل شماست و فقط از طریق تحمل سختی*ها و بالا رفتن تجربه*هاست که هر روز پخته*تر و بالغ*تر می*شوید.

طبیعت، منبع انرژی

هر چقدر بیشتر به طبیعت نزدیک شوید، شادی بیشتری را تجربه خواهیدکرد و راحت*تر می*خندید. اگر در فضای سبز هستید، کفش*هایتان را دربیاورید و اجازه بدهید کف پایتان زمین را لمس کند. ارتباط با طبیعت، روان را با نشاط و کسالت و خستگی را از شما دور می*کند. گل*ها را ببویید و با تمام وجود عطرشان را استشمام کنید. حتی اگر از جنگل دور هستید، می*توانید در یکی از پارک*ها و فضاهای سبز شهرتان لحظاتی را با خود خلوت و با درختان و فضای اطرافتان ارتباط برقرار کنید تا شادمانی درونتان زنده شود.

فست*فود نخورید تا بخندید

خوردن بعضی از غذاها شاید لذت*های خوب اما زودگذر داشته باشد اما آثار بدی روی سلامت می*گذارد. فست*فودها به مرور شما را افسرده و کسل خواهندکرد و تاثیر بدی روی شادی شما می*گذارند. هر چقدر رژیم غذایی سالم*تر باشد، به همان اندازه لبخند بیشتری به لب*هایتان خواهدآمد. اسفناج، شکلات تلخ، آواکادو، سالمون چند مورد از صدها خوراکی*ای هستند که باعث بالا بردن نشاط و شادمانی شما می*شوند. آنها را در سبد غذایی خود بگنجانید.

پرنده*های خانگی

سرگرم شدن با حیوانات خانگی، مخصوصا پرنده*ها، اوقات خوبی را برایتان به وجود می*آورد. مرغ عشق، کاسکو، مرغ مینا، طوطی چند نمونه از پرنده*های خانگی سرگرم*کننده هستند که با شیرین*کاری*هایشان شما را سرگرم و انرژی زیادی را به اهالی خانه منتقل می*کنند. از این پرنده*های سرگرم*کننده و شیرین غافل نشوید.

تصاویر امیدبخش

داخل اتاقتان از پوسترها و عکس*های بانشاط و بامفهوم مثبت استفاده کنید. جمله*های مثبت و انرژی*دهنده را روی یک برگه کاغذ بنویسید و آن را روی در یخچال، آینه و هرجایی که چشمتان به آن می*خورد، بگذارید تا روحیه*تان را حفظ کنید. می*توانید تصاویری از خنده آدم*ها، فرزندانتان، دوستان یا حتی خودتان روی کمد لباس تان قرار دهید تا هر روز موقع آماده*شدن و رفتن به محل کار، با دیدن لبخند آنها، لب*هایتان به خنده باز شود. روزتان را با لبخند آغاز کنید و به خاطر داشته باشید که خندیدن به تمرین نیاز دارد. با رعایت این نکته*ها می*توانید وارد مسیر تازه شادمانی شوید. حال برای یک خنده از ته دل آماده*اید؟

:D:D
 

Similar threads

بالا