راهنمای سفر به آبشار آب ملخ

virasafar

عضو جدید

سفر به آبشار آب ملخ​



سفر به آبشار آب ملخ

راهنمای سفر به آبشار آب ملخ

سفر به آبشار آب ملخ به عنوان یکی دیگر از باشکوه ترین آبشارهای اصفهان محسوب می‌شود. این آبشار یک جلوه طبیعی در شهر سمیرم است که در این استان کویری خودنمایی می کند. این آبشار با نام آبشار تخت سلیمان نیز شهرت دارد و باعث به وجود آمدن اقلیمی خوش آب و هوا و آبادانی این منطقه از کشور شده است.‌ این جاذبه زیبای سمیرم جذابیت فوق العاده عالی دارد. در مسیر دسترسی سمیرم به یاسوج و درست در مجاورت روستای آب ملخ شاهد خود نمایی این آبشار با شکوه هستیم‌.
سفر به آبشار آب ملخ با به جان خریدن خطرات این منطقه شور و هیجان بسیار بالایی دارد. وجود این آبشار باعث جذب گردشگران بسیار زیادی به این منطقه شده و اقتصاد آن را نیز رونق می دهد. از اصفهان می توانید مسیر روستای آب ملخ را در پیش گرفته تا به تماشای این آبشار زیبا برسید.
البته بایستی شهر اصفهان به سمت سمیرم و درنتیجه جاده یاسوج را پیش رو داشته باشید. پس از روستای چهار راه به یک جاده خاکی می رسید که از قسمت دوراهی سمت چپ را پیش رو گرفته و پس از طی کردن هفت کیلومتر به این روستای فوق العاده زیبا خواهید رسید. پیاده روی در این منطقه و باشکوه فوق العاده لذت بخش خواهد بود. این آبشار بسیار زیبا در امتداد رودخانه ماربر می باشد که از کوه دنا سرچشمه دارد.
البته محیط اطراف این آبشار به عنوان پرخطرترین منطقه محسوب می‌شود که امکان سقوط و غرق شدن در آن خواهد بود. پس برای سفر به آبشار آب ملخ برخی از لوازم ضروری برای صعود این آبشار با شکوه و محافظت از خود را به همراه ببرید. توجه داشته باشید که برای محافظت و نظارت بر این آبشار در برابر خطر سقوط یا غرق هیچگونه اقداماتی صورت نگرفته است.

نامگذاری آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ را می‌توان به عنوان جذاب ترین و اما عجیب ترین آبشارهای اصفهان و کشور دانست. این آبشار تصویری فوق العاده زیبا و باشکوهی دارد و دلیل نامگذاری آن نیز بسیار خاص است: چرا که این آبشار همانند یک سمپاش ملخ های موجود در زمین کشاورزی را نابود میکند. مردم این روستا معتقدند که در گذشته وقتی ملخ ها به زمین های گندم حمله می کردند از آب این چشمه برای دفع آنها استفاده نمودهاند.



در نتیجه پس از برخورد آب با ملخ ها تمامی ملخ ها نابود شده و به همین سبب آن را به نام آبشار آب ملخ نامگذاری کرده اند. اما نام دیگر این آبشار به نام تخت سلیمان است. مردم بر این باورند که در این چشمه یک سنگ وجود داشت که در گذشته به عنوان تختگاه حضرت سلیمان بود. اما امروز هیچ خبری از این تختگاه نیست و آن را دزدیده اند و هیچ دلیل علمی برای اثبات این مسئله وجود ندارد.
اکنون که عزم سفر به آبشار آب ملخ دارید بد نیست در رابطه با دلیل نامگذاری آن نیز اطلاعاتی کسب کنید. اما در این منطقه عکاسی بسیار دلچسب است. عکاسی می تواند به عنوان یکی از تفریحات شاد و مفرح برای شما عزیزان باشد چرا که این آبشار فوق العاده زیبا اگرچه یک مسیر سخت و دشواری داشته اما همین دشواری و سختی خود یک سوژه برای عکاسان ماهر خواهد بود. چه بسا این که از قسمت پایین بخواهید مسیر خزه‌ای آبشار را سوژه قرار دهید.
تفریحات بسیار زیادی نیز همانند آب تنی، پیاده روی و شنا نیز در این منطقه وجود دارد، البته این آب تنی بایستی در قسمت های کم عمق صورت بگیرد. از زبان مردم بومی این منطقه هم می توانید شنیدنی های بسیار زیادی را در رابطه با وجه تسمیه و با اتفاقات تلخ و شیرین رخ داده شده در این منطقه کسب کنید.
سفر به آبشار آب ملخ
آبشار آب ملخ

بخش های مختلف آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ یک آبشار زیبا و جادویی است. برای سفر به آبشار آب ملخ شما مسافرین عزیز به یک منطقه جادویی و پر از خطر می روید که از دو قسمت تشکیل می شود. اولین قسمت آن سرچشمه آن می باشد که در واقع از دل کوه ها به بیرون می جوشد. قسمت دیگر این آبشار در بخش پایین آن است، از طرفی یک طاق سبز رنگ نیز همانند پل روی رودخانه قرار دارد. می توان گفت این پل یک پل خزه ای است که باعث زیبایی و رویایی شدن آبشار میشود.
اگر مسیر آبشار را ادامه دهید یا به قسمت بالایی آن بروید از آن بالا یک طبیعت فوق العاده زیبایی را نظاره گر خواهید بود. اگرچه سختی راه و گرمای هوا شما را کلافه می‌کند اما تماشای چنین منظره ای بسیار خاص و خیره کننده است. در قسمت پشت آبشار به پرتگاهی بسیار خطرناک و با راهی دشوار می رسید.



البته زیبا به نظر می‌رسد. این مسیر به عنوان سخت ترین و خطرناکترین مسیر آبشارهای ایران محسوب می شود چرا که تا کنون افراد زیادی از این قسمت پرت شده و حتی جان خود را از دست داده اند‌. البته در قسمت محل ورودی نرده های کوچکی نصب کرده‌اند که باز هم با این حال خطر زیادی شما عزیزان را تهدید می کند. قسمتی نیز به نام تخت سلیمان یک ساختار سنگی در یک تنگه باربک وجود دارد که در گذشته به عنوان پل سنگی از آن استفاده می شد.
این قدمگاه حضرت سلیمان برای مردم این منطقه قابل تقدس بوده و البته برای تماشای این مکان حتما از بومیان منطقه کمک بگیرید. البته پیاده روی در مسیر آب آبشار و گذر از دره‌های تند خود اگرچه کمی دشوار و خسته کننده است اما زیبا و پر از ماجراجویی و هیجان به نظر می رسد

ملزومات مهم سفر به آبشار آب ملخ

صندلی تاشو برای سفر به آبشار آب ملخ یک محصول مناسبی است که در دسته بندی لوازم ضروری سفر شما مسافران عزیز جای میگیرد. این صندلی ها بر اساس سلیقه مشتری با جنس، وزن، ظرفیت، برند و قیمت های متفاوتی تهیه می شود. اما متریال های چوب، آلومینیوم، پلاستیک و آهن نمونه هایی از جنس صندلی های سفری تاشو در بازار هستند. قطعاً که تمامی ویژگی ها و مزایای این متریال ها و حتی معایب آنها نمی تواند با یکدیگر یکی باشد. اما این صندلی ها از نظر وزن و قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند. برای صندلی هایی با وزن سنگین نیاز به انرژی زیادی برای جابجایی است و قطعاً در سریعترین زمان نیز باعث خستگی شما در حین سفر می شود. ظرفیت نیز هر چه بیشتر شود وزن را نیز افزایش می دهد.
اما برای دسترسی به برندهای معتبر از تولیدی های قابل اعتماد و شناخته شده خرید خود را انجام دهید.‌ توجه داشته باشید اگر چه انتخاب یک صندلی از هر نظر و از هر حیثی قابل توجه بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد اما شما به هنگام نگهداری نیز بایستی نکات بسیار زیادی را در نظر قرار دهید.


زیرانداز حصیری جزو ضروری‌ترین ملزومات پیک نیک و مسافرت محسوب می‌شود. البته هر زیراندازی را نمی‌توانید برای مسافرت تهیه کنید و چه زیراندازی بهتر از متریال های حصیری که کیفیت فوق العاده تحسین برانگیزی دارند. از این زیرانداز ها می توانید برای غذا خوردن، استراحت کردن و نشستن در طبیعت بکر آبشار آب ملخ استفاده کنید. زیراندازهای حصیری سایت ویرا سفر به عنوان زیرانداز های نمونه و منحصر به فرد با قیمت ارزان هستند. این مجموعه بهترین میز و صندلی های سفری و زیرانداز های مناسب مسافرتی را با مشخصات فوق العاده عالی عرضه می‌کند. اکنون می توانید بهترین زیرانداز های سفری این مجموعه را با کیفیت فوق العاده عالی بخرید.

یک وسیله مناسب برای سفر

میز غذاخوری مسافرتی با تنوعی از انواع میز ها از نظر جنس در بازار توزیع می شود. می توانید این میزهای سفری را از جنس چوب، فلز، آلومینیوم یا حتی پلاستیک تهیه کنید. میزها حتی با پوشش های پارچه ای نیز عرضه می شوند که عایق آب و رطوبت هستند. میزهای سفری که بیشتر برای غذا خوردن استفاده می شوند با نام میزهای غذاخوری شهرت پیدا کرده‌اند. یک میز سفری باید قدرت تحمل حداقل ۹۰ کیلوگرم وزن را داشته باشد که قطعاً به سطح کیفیت و جنس میز بستگی دارد. قابل شستشو بودن نیز وابسته به همین مشخصات میز های مسافرتی خواهد بود.
قیمت را نیز بر اساس تمامی ویژگی های میزهای سفری باید برآورد کرد. میز سفری با تعداد ظرفیت های مختلف به تناسب تعداد نفرات شما در بازار عرضه می‌شود. میزهای سفری را بهتر است با وزن سبک امام مقاومت عالی در برابر تمامی شرایط بخرید. در واقع سطح کیفیت آنها باید به گونه‌ای باشد که هیچ گونه علائم پوسیدگی و زنگ زدگی روی بدنه آنها مشاهده نکنید. البته وجود رویه های پارچه ای باعث میشود تا پس از هر بار استفاده به راحتی آنها را از هم جدا کرده و شستشو دهید. البته جنس و سطح کیفیت رویه ها نیز باید به گونه ای باشد که به خود لکه نگیرند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا