راهنمايي و درخواست ها

وضعیت
موضوع بسته شده است.

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مگه شما دنبال نشریه 95 برنامه و بوجه نیستی
چه مشکلی هست مگه
اخه یکیش که نشریه نقشه برداری بود یکیشم خلاصه مطالب بود!!برنامه بودجه 55 رو که دانلود کردم اصلا یه مدل دیگست!!در هر صورت مرسی
 

setareharchitect

عضو جدید
اخه یکیش که نشریه نقشه برداری بود یکیشم خلاصه مطالب بود!!برنامه بودجه 55 رو که دانلود کردم اصلا یه مدل دیگست!!در هر صورت مرسی
خواهش می کنم
اما نشریه 55 مواد مصالح اگر اشتباه نکنم شما 95 رو می خواستید دیگه
 

sunshid

عضو جدید
کمک فوریییییییییییییییی!!!!!!!!!!!
موضوع طرح ما پژوهشکده میراث فرهنگیه.کسی میدونه وظایف این فضا چیه؟اصلا جکارهایی انجام میشه؟لیست فضاهاش چیه؟
 

sheryz

عضو جدید
کمک فوریییییییییییییییی!!!!!!!!!!!
موضوع طرح ما پژوهشکده میراث فرهنگیه.کسی میدونه وظایف این فضا چیه؟اصلا جکارهایی انجام میشه؟لیست فضاهاش چیه؟

اهداف
1- توسعه و گسترش پژوهش در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری و در راستا احیا و مستند سازی آثار به منظور حفظ کیفیت آنها و آشکار نمودن حلقه های گمشده فرهنگی تاریخی و طبیعی.
2- زمینه سازی مناسب برای ارتقای فعالیتهای پژوهشی مرتبط.
شرح وظايف پژوهشكده باستان شناسي
وظايف کلي پژوهشکده:

1-پيشنهاد سياست ها و خط مشي­هاي پژوهش­هاي باستانشناسي کشور در چارچوب اهداف و وظائف پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به رئيس پژوهشگاه و كنترل و هدايت برنامه ها و نيز تدوين گزارش فعاليتهاي سالانه.



2-برنامه ريزي براي انجام پژوهش هاي باستانشناسي کشور با توجه به سياست ها و خط مشي­هاي تعيين شده واولويت هاي برنامه هاي پژوهشگاه.

3-شناسائي و پژوهش در خصوص دورانهاي مختلف، تاريخي و اسلامي از منظر باستانشناسي و نقاط شاخص مربوط به هر يك از دوره هاي سه گانه فوق.


4-بررسي و شناسائي حوزه هاي مختلف فرهنگي از ديدگاه باستانشاسي.


5-بررسي و مطالعه جغرافيايي و زيست محيطي محوطه هاي باستاني.


6-مطالعه و تعيين عرصه ها و پيشنهاد حريم محوطه ها، تپه ها و آثار باستاني.


7-پژوهش درمحوطه هاي باستاني بمنظور تاريخ گزاري و تهيه جداول زماني با استفاده از روشهاي مختلف گاهنگاري و برنامه­ريزي براي ايجاد آزمايشگاه­هاي تخصصي باستان شناسي.


8-تهيه اطلس باستانشناسي كشور.


9-شناسايي و پيشنهاد ثبت آثار شاخص باستاني.


10-پيش بيني و ايجاد موزه محوطه ها (سايت موزه ها)ي باستان شناسي.


11-پيشنهاد و ارائه طــــرح هاي پژوهشي كاربردي مربوطه در حوزه وظايف پژوهشكده و اظهار نظر در مورد طرح هاي تحقيقاتي.

12-مشارکت و عضويت در مجامع ملي و بين المللي.


13-همكاري با مؤسسه هاي غير دولتي) (NGO براي گسترش فعاليتهاي باستان شناسي


14-مشارکت وهمکاري فعال و مؤثر با سازمان ها و محققان داخلي و خارجي درباره مطالعات باستان شناسي ايران و نظارت کامل برفعاليت هاي علمي آنان باهمکاري واحدهاي ذيربط.


15-انجام پژوهش هاي باستان شناسي درخارج از ايران، براساس برنامه هاي ارائه شده و در چارچوب روابط و مبادلات فرهنگي دولت جمهوري اسلامي ايران باکشورهاي ديگر به ويژه كشورهاي همسايه كه مشتركات فرهنگي يا طبيعي بيشتري با ايران


16-همکاري و مشاركت در پژوهش هاي مربوط به دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي و پژوهشي عالي داخل و خارج از کشور و تبادل استاد و دانشجو در قالب تفاهمنامه هاي فيمابين.



17-همکاري با دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي و پژوهشي عالي در ايجاد دوره هاي تحصيلات تكميلي و هدايت پايان نامه هاي مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري.


18-همکاري وهماهنگي با ديگر پژوهشکده هاي پژوهشگاه درجهت تکميل پژوهش هاي هر حوزه و انجام پژوهش هاي مشترک بمنظور رسيدن به يک شناخت کلي و جامع از ميراث فرهنگي کشور.

19-همکاري با مرکز اسناد سازمان و مبادله آخرين اطلاعات فراهم شده وبررسي شده با آن مرکز به منطور ايجاد بانك جامع اطلاعات سازمان.

20-ايجاد کتابخانه تخصصي، بانكــــهاي اطلاعاتي، بهره مندي از پيشرفته ترين فن آوري ها در پروهش هاي باستان شناسي، و گردآوري کليه مطالبي که درداخل و خارج از كشور در زمينه باستان شناسي و فرهنگ عامه ايران انتشار مي يابد.


21-سنجش نتايج پژوهش هاي انجام شده و ارائه براي عرضه و معرفي در رسانه هاي همگاني و انتشار بصورت کتاب و مقاله و تهيه فيلم و ساير گونه هاي معرفي آثار و دستاوردهاي پژوهشي و فرهنگي.


22- تاليف و ترجمه کتابهاي باستان شناسي و پيشنهاد براي چاپ و نشر آنها.


23- تهيه واژه نامه باستان شناسي و واژه نامه هاي موضوعي مربوط جهت تهيه مقدمات تدوين دايرﺓ المعارف باستان شناسي

24- راه اندازي مجله تخصصي پژوهشكده


25- شناسائي و معرفي هويت فرهنگي از طريق پژوهشهاي باستان شناسي.


26- پيشنهاد برگزاري همايش هاي باستان شناسي در سطح ملي و بين المللي و تشکيل گردهمايي هاي علمي و پژوهشي در جهت ارائه تحقيقات و نتايج.


27- پيشنهاد افزايش يا كاهش شمار گروه هاي پژوهشي به تناسب نيازهاي پژوهشكده.


28- انجام وظايف ديگري که از ظرف پژوهشگاه ميراث فرهنگي برعهده پژوهشکده باستان شناسي گذاشته مي شود.



وظايف و اختيارات
1- بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی در زمینه شناخت آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی ایران در جهان شامل آثار مادی ( منقول و غیر منقول) و غیر مادی که به نحوی دلالت بر هویت فرهنگی تاریخی جوامع،اقوام و دوره های تاریخی نماید.
2- اجرای طرح های پژوهشی، کاربردی و توسعه ای به منظور تحقق اهداف پژوهشگاه.
3- فراهم آوردن امکانات لازم و متناسب با فعالیتهای پژوهشی مرتبط.
4- همکاری پژوهشی با دانشگاه ها و موسسات پژوهشی داخل و خارج کشور به منظور ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
 

سیب سرخ 70

عضو جدید
سلام دوستان.
من این ترم طرحم طراحی مهدکودکه.باید در مورد فرم ها و همچنین فرم ها در طراحی مهدکودک تحقیق کنم.کسی می تونه بهم کمک کنه؟ممنون
 

sheryz

عضو جدید
سلام دوستان.
من این ترم طرحم طراحی مهدکودکه.باید در مورد فرم ها و همچنین فرم ها در طراحی مهدکودک تحقیق کنم.کسی می تونه بهم کمک کنه؟ممنون

تو قسمت دانشگاه مجازی معماری، طراحی معماری، مهد کودک هست، یا هم بالای صفحه سرچ کنی مهدکودک واست میاره
 

سیب سرخ 70

عضو جدید
تو قسمت دانشگاه مجازی معماری، طراحی معماری، مهد کودک هست، یا هم بالای صفحه سرچ کنی مهدکودک واست میاره

ممنون.این کارو کردم اما من در مورد فرم در طراحی مهدکودک می خوام و همچنین چند نمونه موردی!
 

beni arch

عضو جدید
كمك اور‍‍زانسي

كمك اور‍‍زانسي

شهرك مسكوني نمونه موردي واسه طرح5 ميخوام.توروخدا كمك كنين :cry:
 

moeinz

کاربر بیش فعال
سلام
خسته نتاشین
من یه مطلبی در مورد تحلیل مجتمع تجاری میخاستم
ممنون میشم اگه کمکم کنین
 

saze

عضو جدید
سلام
لطفا یک نمونه کار مجتمع خدماتی([FONT=&quot]رستوران، کافی[/FONT] [FONT=&quot]شاپ، بازارچه، پارکینگ و پمپ بنزین)ایرانی یا خارجی بزارید.
[/FONT]
 

Rohallah.7

عضو جدید
سلام دوستان

کسی پلان ترمینال داره واسم بفرسته.


...
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

raha

مدیر بازنشسته

nima arc

عضو جدید
سلام
دوستان عزیز لطف کنند بگند که توی دانشگاهشون برای تاریخ معماری چه منابعی معرفی میشه و استاد از روی چی درس میده.

اول خودم
استاد از روی اسلایدهایی که خودش آماده کرده درس میده و این دو تا کتاب رو معرفی کرده که اولی رو همه تهیه کردند ، دومی اهمیت خاصی سر کلاس نداره ولی بعضا اشاره هایی بهش می کنه:

Understanding Architecture: Its Elements, History, And Meaning
Leland Roth

The Annotated Arch: A Crash Course in the History Of Architecture
Carol Strickland

کتابهای دیگه ای هم معرفی شده، ولی هرچی میگردم برگه رو پیدا نمی کنم
پیدا کنم ، می نویسم

ممنون :gol:
سلام دوستان،
1.معماری جهان ابراهیم زارعی2.معماری اسلامی تاریخ هنر معماری ایران دوره اسلامی و معماری ایران دوره اسلامی یوسف کیانی و هنر و معماری اسلامی یعقوب آژند 3.معماری معاصر قبادیان و منوچهر مزینی.
 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
براي معماري جهان كتاب تاريخ معماري جهان از چينگ كه اخيرا ترجمه شده واقعن كامل وجامعه
 

sunshid

عضو جدید
هنر و معماری اسلامی 1 ریچارد اتینگهوزن والگ گرابر ترجمه دکتر یعقوب آژمند تودانشگاه ما تدریس میشه
 

donya-70

عضو جدید
درخواست نمونه سوال - شناخت مواد و مصالح

درخواست نمونه سوال - شناخت مواد و مصالح

سلام
من نمونه سوال برای درس شناخت مواد و مصالح میخواستم ...
ترم اول - رشته معماری - کاردانی
خودم توی گوگل سرچ کردم ... ولی فقط 4 تا پیدا کردم ...
ممنون
 

JEN.Arc

کاربر بیش فعال
نمونه سوالات امتحانی شناخت مواد با جواب
پرسشهای آزمون درس: شناخت مواد ومصالح بسمه تعا لی دانش آموز پایه : رشته :
نام آموزشگاه : شماره کلاس:
تاریخ امتحان برگ طرح سئوالات امتحان داخلی پایانی نمره ورقه:
مدت امتحان : 80 دقیقه صفحه : 1 نام وامضای دبیر مربوطه:
ردیف نام : نام خانوادگی : نام پدر : شماره دانش آموزی : بارم
1 میزان تحمل نیرو ، سرما و گرما ، جذب آب ، درجه یخبندان و ضریب هدایت حرارتی مصالح بستگی به .............و
................. آن ها دارد. 5/.
2 قابلیت ( ظرفیت ) جذب آب در مصالح را تعریف کنید؟ 5/.
3 از نظر مقاومت در برابر حرارت ، مواد به چند گروه تقسیم می شوند ؟ فقط نام ببرید . 5/1
4 گازهای سی اف سی و هالوژن چه کاربردی در ساختمان دارند ؟ 1
5 بازیافت را تعریف کنید ؟ 5/.
6 توجه به ابعاد زیست محیطی مصالح از مهمترین عامل در ......................... است . 5/.
7 قسمت اعظم پوسته زمین از کدام عنصر می باشد ؟
الف ) سیلسیم ب) آلومینیوم ج ) منگنز د ) موارد الف و ب صحیح است . 5/.
8 کانون زلزله و مرکز زلزله را تعریف کنید ؟ 1
9 سنگ ها از نظرمنشاء پیدایش به چند گروه تقسیم می شوند ؟ فقط نام ببرید . 5/1
10 سنگ بادبر یا رگه ای چه نوع سنگی است ؟ 5/.
11 سنگ ............. ، سنگ سرتراشی است که دور تا دور وجه نمای آن را به عرض 5/1 تا 3 سانتیمتر با قلم تراش داده اند و بقیه نما را تیشه داری کرده اند . 5/.
12 فرآیندی که مواد پیوسته و متراکم پوسته زمین را به موادی ناپیوسته و نرم تبدیل می کند چه می نامند ؟ 5/.
13 مهم ترین خواص خاک رس را نام ببرید. 5/1
14 چرا به اندود کاه گل نمک طعام اضافه می کنند ؟ 5/.
15 چنانچه مقدار آهک بیش از حد مجاز در خاک آجر باشد چه اتفاقی می افتد ؟ 1
16 در کدام نوع کوره های آجرپزی ، آتش قابل کنترل و حرارت آن در نقاط مختلف یکسان است ؟ 5/.
17 4/1 یک آجر کامل فشاری را ..................... می گویند .
الف ) سه قدی ب) نیمه ج ) چارک یا کلوک د ) قلمدانی 5/.
18 کاشی را تعریف کنید ؟ 1
19 انواع کوره های آهک پزی را نام ببرید . 5/1
20 از نظر نحوه خود گیری، ملاتها به چند دسته تقسیم می شوند ؟ فقط نام ببرید . 5/.
21 زمان گرفتن گچ کارخانه ای معمولی در ایران چقدر است ؟ 5/.
22 در چه مکان هایی از ملات گچ مرمری استفاده می شود ؟ 1
23 یکی از پر مصرف ترین ملاتهای زود گیر در ساختمان سازی را نام ببرید. 5/.
24 هرچه بافت چوب ............. بیشتری داشته باشد ............ است و مقاومت ................ دارد . 75/.

پرسشهای آزمون درس: شناخت مواد ومصالح بسمه تعا لی دانش آموز پایه : رشته :
نام آموزشگاه : هنرستان:
تاریخ امتحان 14 /10/ 1388 برگ طرح سئوالات امتحان داخلی پایانی نمره ورقه:
مدت امتحان : 80 دقیقه صفحه : 2 نام وامضای دبیر مربوطه:
ردیف نام : نام خانوادگی : نام پدر : شماره دانش آموزی : بارم
25 از نظر خواص مکانیکی توجه به کدام ویژگی های چوب ضرورت دارد ؟ 75/.
26 بهتر است بار گذاری بر نرم چوب ها در جهت ........................ چوب باشد . 5/.


























موفق باشید.

پرسشهای آزمون درس: شناخت مواد ومصالح رشته: نقشه کشی معماری بسمهتعالی
نام آموزشگاه: هنرستان نمونه دولتی حضرت زینب (س آموزش وپرورش متوسطه نظری ناحیه

مدت امتحان: 80 دقیقه سال تحصیلی صفحه :1 سئوالات نیاز به برگ پاسخنامه دارد
ردیف بارم
1 تخلخل- فشردگی 5/.
2 مقدار آبی که حجم یک جسم را پر می کند. 5/.
3 1- اجسام نسوز 2- اجسام دیر سوز 3- اجسام سوزا ( هر مورد 5/. نمره ) 5/1
4 گازهای سی اف سی که در سیستم های خنک کننده ساختمانها به کار می روند(5/. نمره ) و یا هالوژن ها که برای روشنایی و یا اطفای حریق مصرف می شوند. (5/. نمره ) 1
5 بازیافت به معنای استفاده مجدد از مصالح یا تولید انرژی از موادی است که در صورت عدم استفاده دور ریخته می شود. 5/.
6 معماری پایدار 5/.
7 گزینه د صحیح است . 5/.
8 محلی که منشاء زلزله است و انرژی به یک باره ازآن جا آزاد و رها می گردد کانون زلزله (5/. نمره ) و نقطه واقع بر سطح زمین که در بالای کانون قرار دارد مرکز زلزله نام دارد. (5/. نمره ) 1
9 1- سنگ های آذرین 2- سنگ های رسوبی 3- سنگهای دگرگونی( هر مورد 5/. نمره ) 5/1
10 سنگی است که به صورت تقریبا مکعبی در می آید و سطح نمای آن تقریبا مربع یا مستطیل می شود. 5/.
11 بادکوبه ای 5/.
12 هوازدگی 5/.
13 الف – خاصیت چسبندگی ب – خاصیت شکل پذیری ج – خاصیت عایق بندی رطوبتی ( هر مورد 5/. نمره ) 5/1
14 برای پایین آوردن درجه انجماد ملات در زمستان و جلوگیری از سبز شدن و رشد علف در آن نمک طعام به آن اضافه می کنند. 5/.
15 دمای ذوب شدن آجر را پایین می آورد (5/. نمره ) و آجر در گرمای کوره به شکل آجر جوش در می آید . (5/. نمره ) 1
16 کوره هوفمان 5/.
17 گزینه ج ) چارک یا کلوک 5/.
18 کاشی فرآورده ای است سرامیکی، که به سبب پخته شدن در درجه حرارت معین، به حالت نیمه شیشه ای با خاصیت جذب آب بسیار کم و مقاوم در برابر ساییدگی ، فشار و ضربه مکانیکی تبدیل می شود. 1
19 1- کوره تنوره ای 2- کوره حلقه ای 3- کوره ایستاده4 – کوره گردنده خفته ( ذکر سه مورد کافی است. ) 5/1
20 هوایی – آبی ( هر مورد 25/. نمره ) 5/.
21 9 تا 10 دقیقه 5/.
22 برای اندود کاری در جاهای مرطوب و مکان هایی که در معرض آب و رطوبت و شستشو قرار دارند از ملات گچ مرمری استفاده می شود. 1
23 گچ و خاک 5/.
24
. تخلخل – سبک تر- کمتری ( هر مورد 25/. نمره ) 75/.
25 1- تاب کششی و فشاری 2- تاب برشی 3- تاب ضربه ای ( هر مورد 25/. نمره ) 75/.
26 الیاف 5/.
 

CRYTEK

عضو جدید
بیشتر از200 مگ نمونه سوال برای همه درسات> برو به این سایت WWW.MASHHAD-SAMACOLLEGE.IR
 

2222222222222222

عضو جدید
درخواست:روش رسم توپوگرافی

درخواست:روش رسم توپوگرافی

سلام من روش رسم توپوگرافی این تصویر رو میخوام کسی کمکم میکنه؟
topo.jpg
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا