راستی! از رابطه «پ.ش.» با «ع.ت.» خبر دارید؟!!!

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی از آسیبهایی که در جامعه ما؛ آبروی بسیاری از افراد محترم را مخدوش کرده است پخش شایعات گوناگون برای آنهاست! شایعاتی که با‌ آمدن رسانه های جدید مانند اینترنت ؛ پیامک؛ بلوتوث و... بسرعت پخش می شوند درحالیکه این کار با موضع قرآن کاملا مغایرت دارد!
در زمان رسول خدا و در یکی از جنگها؛ یکی از زنان پیامبر (بنقل از راویان شیعه؛ «ماریه» بوده و بنقل راویان اهل سنت«عایشه» بوده) خواب مانده و از قافله عقب می افتد.
یکی از مسلمانان متوجه حضور او در بیابان می شود و او را به مدینه و به پیش پیامبر می رساند. افراد منافق این شایعه را رواج می دهند که بله!! همسر پیامبر کجا بوده؟! چه کسی اورا آورده؟! نکند سرّی بین این مرد و همسر پیامبر بوده؟! و خلاصه شایعه داغ آن زمان رابطه مخفیانه همسر پیامبر با آن مرد می شود!!
خداوند در آیاتی از سوره نور به شدت مسلملنان را بواسطه شایعه پراکنی مورد نکوهش قرار می دهد و می فرماید چرا هنگامیکه این شایعه را پخش می کردید؛ نمی گفتید که پناه بر خدا این تهمتی بزرگ است!!
و بعد تذکر می دهد: خداوند شما را موعظه می کند که هرگز دیگر گِرد شایعه پراکنی نگردید!
در واقع قرآن فارغ از اینکه این ماجرا برای همسر پیامبر بوده یا برای هر فرد محترم دیگر؛ مسلمانان را توصیه می کند که چرا شایعه را پخش می کنند! پخش کردن شایعه؛ خود گناه بزرگی است!
برخی نیز با حربه مخفف کردن نام ونام خانوادگی افراد، از گزند قانونی نیز می گریزند تا مورد اتهام واقع نشوند؛ غافل از آنکه دهها نفر که اول نام ونام خانوادگی آنها مشابه با فرد خطاکار(با فرض صحت خبر) است؛ حرمتشان زیر سوال می رود!
راستی!! از رابطه «پ.ش.»(پخش شایعه!!) با «ع.ت.»(عاقبت تلخ!!!) آن خبر دارید؟!!!
 

Arash_Sn

عضو جدید
در بخشهای دیگر قران حتی از این هم پیشتر میرود و از مومنان میخواهد که حتی فکر و گمان بد هم در مورد دیگران نداشته باشید ، چه بسا آنچه که ظن داشته اید ( در مورد دیگران ) خلاف واقع بوده و ذهن شما نسبت به یک نفر بی دلیل آلوده شود.

در سوره حجرات و آیه 12 داریم:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ ۚ وَاتَّقُوا اللَّـهَ ۚ إِنَّ اللَّـهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ


اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‌اى از گمانها گناه است، و جاسوسى مكنيد، و بعضى از شما غيبت بعضى نكند؛ آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ از آن كراهت داريد. [پس‌] از خدا بترسيد، كه خدا توبه‌پذير مهربان است.




 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون دوست عزیز .
یکی از دردهای جامعه ی ما که به هر اسمی و با هر توجیهی میخواهیم در زنکدگی خصوصی دیگران سرک بکشیم.
 

mahsamah110

عضو جدید
ممنون دوست عزیز .
یکی از دردهای جامعه ی ما که به هر اسمی و با هر توجیهی میخواهیم در زنکدگی خصوصی دیگران سرک بکشیم.


اگه بار اولی که کسی اینکارو کرد، فقط یه نفر بهش میگفت:پناه بر خدا این تهمتی بزرگ است!! یا حتی یه خجالت بکش_ساده، اینقدر همه گیر نمیشد
 

Similar threads

بالا