راز افزایشِ مرگ و میر بر اثر کرونا بعد از به صفر رسیدنِ

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
با سلام

پیام بسیار مهم در مورد انتشار دوبارهٔ کرونا و افزایش تلفاتِ کرونایی
◼️ از اشتباهات خود و دیگران درس بگیریم و دیگه اونها رو تکرار نکنیم . این یکی از علامت‌های هوش و ذکاوتِ زیاد هست .

◼️ تعدادِ مبتلایان به کرونا و بیمارانِ کروناییِ بستری در بیمارستانها و تعدادِ فوتی ‌ها همچنان در حال افزایش هست .

◼️ در حالیکه همین چند هفته قبل ، تعدادِ فوتی‌ها و تعدادِ شهرهای نارنجی و قرمز به صفر رسیده بود .

◼️ ◼️پس چی شد که یکدفعه در سه چهار هفته دوباره تعدادِ فوتی‌ها رفته بالای ۷۰ نفر در روز و هزاران نفر هم در بیمارستانها بستری هستند ؟؟!!!

جواب این هست :

۱ - وقتی مردم در اخبارها می‌بینند و می‌شنوند که تعداد فوتی‌ها به صفر رسیده و دیگه هیچ شهر قرمز و نارنجی هم وجود نداره ، تصور می‌کنند که دیگه کرونا تمام شده و دیگه ویروس کرونا وجود نداره بین مردم و اقدامات پیشگیرانه ی بهداشتی رو کنار میذارند و حتی به دیگران که هنوز رعایت می‌کنند می‌خندند و مسخره می‌کنند میگن:

کرونا تمام شد دیگه . برای چی هنوز ماسک میزنی و فاصله می‌گیری و مهمونی و جشن و مراسم نمیری و محلول ضدعفونی همرات داری ؟ .

چه اشتباهِ بزرگ و مرگباری .

این را همه ی مردم باید درک کنند که :

◼️در جنگ‌ وقتی که دشمن ضعیف میشه و یا تعدادش کم میشه ، اشتباه ترین و خطرناک‌ترین کار ، برچیدنِ سنگرهای دفاعی و متوقف کردنِ اقداماتِ دفاعی هست چون حتی کم ترین تعدادِ دشمن و ضعیف ترین دشمن‌ها هم وقتی مقاومت و دفاعی در مقابلشون نباشه راحت وارد می‌شه و خسارت می‌زنه و مرگ و نابودی به بار میاره .


◼️مردم باید درک کنند که وقتی که در اخبارها گفته میشه تعدادِ تلفاتِ کرونا تک رقمی شده و یا به صفر رسیده ، این نتیجه ی دفاعِ قویِ مردم و انجامِ اقداماتِ پیشگیرانه ی مهمِ بهداشتی توسطِ اکثر مردم هست پس برای حفظِ این وضعیت باید همه‌ی مردم ، همچنان اقداماتِ پیشگیرانه و بازدارنده رو بدونِ سهل‌انگاری ادامه بدند تا دوباره کرونا منتشر نشه و دوباره تعداد مبتلایان زیاد نشه و دوباره آمار بستری ها و مرگ و میرهای کرونایی زیاد نشه .

۲- متاسفانه مسئولین کشورهای جهان هم به این اشتباهِ بزرگ و مرگبار دامن میزنند با صدورِ دستورالعمل های بسیار اشتباه مثل لغوِ ماسک زدنِ اجباری در اماکنِ عمومی در شهرهای آبی !!! و همچنین لغوِ واکسیناسیونِ اجباری .

۳ - دیگه هیچ شکی وجود نداره که همهٔ واکسن‌های کرونا تأثیرِ موقتیِ چند ماهه دارند و حداقل هر ۶ ماه یک بار باید واکسیناسیون انجام بشه برای هم ی مردم از کودکان پنج شش ساله گرفته تا مسنینِ بالای صد سال .


◼️نتیجه‌گیری :

◼️ اگر سلامتیِ خودتون و اطرافیانتون و سایر مردم براتون مهم هست پس اقدامات پیشگیرانه ی بهداشتی رو هرگز متوقف نکنید حتی بعد از صفر شدنِ آمار تلفاتِ کرونایی و آبی شدنِ وضعیتِ همه‌ی شهرها .

✓ ماسک زدن ( ماسکِ سه بعدیِ سالم و باکیفیت )

✓ شستشوی دستها چندین بار در روز به شکل صحیح با آب گرم و صابون .

✓ دست نزدن به دهان و بینی و چشمها با دستهای نشسته .

✓ دوری از تجمعات و مهمانی و جشن و مراسم تا حد ممکن ، خصوصاً در اماکن شلوغ و بسته و حتماً هم حضور با ماسک باشه و حفظِ فاصله ی کافی از دیگران .

✓ رعایتِ فاصله با دیگران (حداقل یک متر و هر چه بیشتر باشه بهتر هست ) .

✓ واکسن زدن و تکرار واکسن ، حداقل هر ۶ ماه و یا طبق دستور مراجع ذی صلاح .

◼️هرگز از یاد نبریم که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که از روزی که مردمِ جهان شروع کردند به ماسک زدن و شستشوی دستها و رعایت فاصله از دیگران و دوری از تجمعات ، آمارِ ابتلا به بیماریهای عفونی ۵۰ درصد کاهش داشته در جهان .

بیماریهای عفونی یعنی بیماریهای ویروسی ، باکتریایی ، قارچی و انگلی .

این خبر یک پیام قوی داره و اون این هست :

رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی فوق العاده اهمیت داره در حفظِ سلامت انسانها و فقط منحصر به کرونا نیست چون میلیونها نوع ویروس و باکتری و قارچ و انگل هر لحظه سلامتی و زندگی انسانها رو تهدید می‌کنند .

✓ جداسازی بالشت و پتو و بشقاب و لیوان و قاشق و چنگال و حوله ی دستشویی و حوله ی حمام و شانه و لیفِ حمام و صابونِ حمام بسیار بسیار مهم هست برای جلوگیری از انتشار میکروبها و ویروسها و قارچها و انگلها بین مردم و خانواده‌ها .

✓ استفاده از صابون مایع بسیار اهمیت داره در خانه‌ها و اماکن عمومی .

◼️ استفاده از صابون قالبی ( صابون جامد) می‌تونه انواع بیماریهای عفونی رو به راحتی منتقل کنه به دیگران .
 

Similar threads

بالا