دوست دختر نداری؟ مگه می شه!!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چی بگم...شاید هم..بالاخره شما یه پسرین و خودتون رو بهتر از من میشناسین.....

البته هیچ وقت نباید مطلق حرف زد ولی من اینطوری فکر میکنم که یه دختر اصیل ایرانی هرگز حاضر نیست با پسری که با nتا دختر دوست بوده ازدواج کنه و درستشم همینه...
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
دوست عزیز با این حرفایی ک شما زدین جمله اخر خودتون رو نقض کردین ک جنس مخالف لولو نیست.......شما یه لولو ازش ساختین....بعش جوون با این تفکر مجبور میشه زود تن به ازدواج بده تا نیازهای اولیه ش رو برطرف کنه هممون خوب میدونیم اگه نیازهای اولیه برطرف نشه جوون به نیازهای ثانویه دقت نمیکنه و ازدواج کوکورانه میکنه و یک عمر بدبختی.....

پس به نظر شما راه حل برطرف کردن نیازهای اولیه و ثانویه چیه؟
ثانیا جمله آخرو با دقت نخوندین!!! لولو نیست اما اگه از شیوه صحیح وارد نشین مثل برق 220 ولت میمونه.
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
در غیر اینصورت شما مجبوری زودی زن بگیری اونوتم ممکنه انتخاب غلط کنی.

کی گفته که برای برطرف کردن نیازها باید ازدواج کور کورانه کرد؟؟؟
یعنی به نظر شما تا آدم با 100 نفر دوست نشه باهاشون رابطه برقرار نکنه نمیتونه ازدواج موفقی داشته باشه؟! اگه این استدلالتون باشه پس بهتره یه سر به دادگاه های خانواده بزنین که خیلیا که مثل شما فکر میکردن الان اونجان..........به خاطر اینکه قبل ازداواج همسرشون با چند نفر رابطه داشته و هیچ التزامی هم وجود نداره که بعد ازدواج به رابطش ادامه نده! و حداقل بعد یه مدت زندگی این مشکل خودشو نشون میده.
یا خیلی مشکلات عاطفی که از اینگونه رابطه ها به وجود میاد،شما فقط یه روانشناس معرفی کنید که این رابطه ها رو تایید میکنه،حتی میتونید از کسانیکه قبلا این جور رابطه ها رو تجربه کردن بپرسید...
اینو همه ما قبول داریم که هیچ یک از آدما کامل نیستن،و هر آدمی خوبی و بدی های خاص خودش رو داره،حالا شما فرض کنید که قبل ازدواج با یه نفر رابطه داشتین که خوبیهای اون درست در زمینه هایی هستش که همسر الانتون تو اون زمینه ها ضعیفه و بدی داره،حالا با توجه به این گفته ها شما مدام همسرتون رو با نفر قبلی مقایسه نمیکنید و نمیگید که اون این رفتارو داشتو تو.... مدام به خودتون نمیگید که ایکاش با نفر قبلی ازدواج کرده بودم؟!(صادقانه جواب بدین.)
آیا به نظر شما این زندگی سرانجامی داره؟؟؟
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
من خودمم اینکارو نمیکنم اما به نظر من اگه این اتفاق بیوفته مشکلات فعلی برطرف میشه.

خواهر عزیز،
این خوبه که به فکر بهبود وضع حال حاضر هستین اما همین الانشم این رابطه ها تو جامعه ما وجود داره،مگه نه؟ به نظر شما اینا باعث نشدن که سن ازدواج بره بالا؟؟؟
به نظر من واسه رفع این مشکل باید سن ازدواج بیاد پایین(البته نه ازدواج کورکورانه) بلکه ازدواج آگاهانه.
با این رابطه ها فقط انسان حریص تر میشه و طبق گفته خود شما هم افرادی به دنبال این رابطه ها هستن که فقط میخوان نیاز خودشونو برطرف کنن و تعهدی به طرف مقابل نداره،به نظر من بهتره یکم بیشتر روی این موضوع تامل کنید،کسیکه به فکر ازدواجه فقط به یک نفر فکر میکنه و فقط با یه نفر رابطه داره.
موفق باشین.
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
طولانیه ولی بخونید
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانشجو، حجت الاسلام پناهیان دقایقی پیش در جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان سراسر کشور از سلسله همایش‌های«همسفر تا بهشت» در رواق حرعاملی حرم علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد گفت:‌ در یکی از آیات قرآن در خصوص ازدواج و ارتباط زن و شوهر خداوند سبحان مطالب مهمی را بیان می‌کند.
وی ادامه داد: در سوره نور آیه ۶ خداوند در کنار نشان‌های بزرگ خود همچون خلقت آسمان و زمین، شب و روز و ماه و ستارگان قرار دادن زوج برای زن و مرد را نیز یکی از آیات و نشانه‌های خود معرفی نمی‌کند.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مودت یعنی محبتی که ابراز می‌شود بیان داشت: مودت با زبان است و محبت با نگاه و تلفیق این دو موجب می‌شود که در ابتدا مودت در دل شکل بگیرد و موجب ابراز محبت از سوی زوج شود.
وی با بیان روایتی از امام صادق (ع) افزود: مردی به خدمت امام صادق (ع) و گفت زن من در خانه به من محبت نمی‌کند امام صادق (ع) به او گفت تو به آن اندازه که نیاز باشد به او نمی‌گویی دوستت دارم واین نشان می‌دهد این کلمه یک نیاز اساسی در زن است.
این کارشناس مذهبی با انتقاد از مردانی که اخلاق دبیرستانی خود را حفظ کرده‌اند ابراز داشت: متأسفانه برخی مردان مانند دوران دبیرستان در ارتباط با همسر خود نیز به دنبال رفیق می‌باشند و زن را مانند یک دوست می‌بینند در حالی که زن شریک زندگی و مکمل مرد است و چیزی بیش از یک دوست و رفیق برای مرد می باشد.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مرد باید گاهی برای زن نقش پدر را بازی کند و گاهی پسر افزود: اگر زن و مرد دو نقش متفاوت را در خود برای یکدیگر بازی کنند آنگاه زندگی بسیار دلپذیر می‌شود.
وی گفت: مردان یاد بگیرند گاهی برای زن خود پدر و گاهی پسر شوند و خانم‌ها نیز بیاموزند که برای مردان خود گاهی مادر و گاهی دختر شوند و در چنین شرایطی زنان و مردان با بردباری را بیاموزند و در نقش پدر و مادر برای یکدیگر بزرگوار و در نقش دختر و پسر برای یکدیگر همدردی را بیاموزند.
این کارشناس مذهبی با انتقاد از فیلم‌های غربی به خصوص نشان دادن عشق در میان زن و شوهر گفت: در فیلم‌های غربی تنها از محبت حرف زده می‌شود و این مقدمه‌ ناکامی است زیرا در زندگی نه تنها محبت بلکه مودت و رحمت نیز نیاز است آنچه در فیلم تایتانیک دیدیم اوج عشق در میان دختر و پسری بود که با مرگ یکی از آن دو ماندگار می‌شودو این نشان می‌دهد که این دو بمانند و در کنار یکدیگر زندگی کنند شاید این‌گونه یکدیگر را دوست نداشته باشند.
وی ادامه داد: من از مردان و زنان خواهش می‌کنم نسبت به یکدیگر رحمت داشته و عیب یکدیگر را بپوشانند زیرا اگر مرد و زن به یکدیگر رحم نکنند جایگاه واقعی خود در زندگی را از دست خواهند داد.
حجت الاسلام پناهیان با انتقاد از برخی که دوست داشتن و گذشت را تحقیر و یا ترحم می‌دانند افزود: من در هنگام عقد همسرم به حضور آیت الله بهجت رسیدم و عقد ما در محضر ایشان صورت گرفت هنگامی که از ایشان نصیحت خواستم ایشان گفتند من هر کدام از شما را که نصیحت کردم دیگری گوشش را بایدبگیرد و با خنده گفتند ابتدا کدام گوشش را می‌گیرد؟ من با خنده گوش خود راگرفتم آیت الله بهجت در این لحظه فرمودند نیازی نیست که گوش خود را بگیرید؛ اما هر مطلبی را که من به همسرتان گفتم فردا به رویش نیاورید و این را از عیب‌های او ندانید و این نشان می‌دهد که اسلام تا چه اندازه به عزت انسان‌ها اهمیت می‌دهند.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه عشق واقعی و محبت و دوست داشتن واقعی در صورتی که به یکدیگر رحم کنید آنچنان در زندگی جاری می‌شود که غیر قابل بیان است یادآور شد: یکی از عرفای صاحب نام که شما نیز وی را می‌شناسید در بیمارستان در حالت احتزار بود به یکباره به هوش آمد و از پسرش خواست تا او را به خانه ببرند پسرش مقابله کرد و گفت حال شما آنچنان نیست که به خانه بروید این عارف بزرگ گفت مادرت راضی به رفتن من نیست و من را از نیمه راه برگردانند من را به خانه ببر تا او را راضی کنم و اینچنین بود که او در خانه بعد از رضایت قلبی همسرش جان سپرد.
این کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه راحت انتقاد کردن و به اصطلاح مچ‌گیری همسر عزت زندگی زناشویی را می‌شکند نسبت به این رفتار هشدار و ابراز داشت: اگر می‌خواهید خوشبخت باشید هر دوی شما به دیگری فکر کنید و آن دیگری فراتر از خودتان یعنی حب به اهل بیت و عشق به خداوند باشد در این صورت هیچ گاه جدایی بین شما اتفاق نخواهد افتاد زیرا عاشق امام حسین (ع) خودخواه نخواهد بود و کسی که خودخواه نیست خودبین نمی‌شود و کسی که خودبین نبود عیب همسرش را نمی گیرد و کسی که عیب همسرش را نگیرد زندگی برایش شیرین می‌شود.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه قبل از هر چیز در زندگی خود آرامش نیاز دارید خاطرنشان کرد: در ابتدای هر زندگی آرامش مرحله‌‌ی بعد از آن مودت مرحله‌ی پس از آن محبت و پس از آن رحمت است و شما تلاش کنید درک کنید که زمانی که یک زن عصبانی می‌شود بدزبانی می‌کند؛ اما در دل واقعا شما را دوست دارد.
وی با اشاره به روایت اسلامی نسبت به زن و شوهر گفت: براساس روایات مرد مومن مردی است که آن‌گونه که زن دوست دارد غذا می خورد مرد منافق مردی است که باید زنش هر چه او دوست دارد بخورد و در روایت دیگر داریم وقتی مرد وارد خانه می‌شود سروصدا کند شاید اهل خانه دوست داشته باشند در هر حالتی که هستند مرد آنها را نبیند و این نشان می‌دهد اسلام آرامش اهل خانه را بسیار دوست دارد.
حجت الاسلام در پایان با بیان اینکه من نمی‌دانم چرا زنان با این اندازه وابسته به مردان خود می‌شوند گفت: تا این اندازه وابسته به مردانتان نباشید مگر این مردان چه هستند مهربانی و مودت خیلی خوب است؛ اما دلبستگی را درمان کنید وابستگی بیش از حد باعث می‌شود کوچک‌ترین چیزی در زندگی اگر بر وفق مراد شما نباشد تنفر را ایجاد کند.
 
من که از دوست دخترم راضی هستم . کاری کرده که من دیگه فکرم راحت باشه . آخه دخترم با دوست دخترش همیشه در حال درس خوندنن و منم خیالم راحته که دخترم یک دوست دختر خوب داره . :lol::lol::lol:
 

shila_kt

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال خوبیه دوست عزیز.
اول اینکه مطمئن باشید هیچوقت با دوستی نمیتونید از طرف مقابل شناخت خوب و صحیح پیدا کنید چون در این نوع رابطه ها هر دو طرف سعی میکنن که خودشون رو بهتر و بالاتر از چیزی که هستن نشون بدن، واسه شناخت پیدا کردن تا حدی که بدونید طرف مقابل به درد شما میخوره یا نه! بهتره که از کتابهای اسلامی که در اینباره منتشر شده اند استفاده کنید توصیه های خیلی خوبی دارن که میتونید استفاده کنید.


هیچ وقت با پسری رابطه برقرار نکن! جز دردسر هیچی درپیش نداره!
و برای شناخن هم بگم... ادما نهایتش 6 ماه میتونن فیلم بازی کنن بعدش نقاب برمیدارنو میشن خود واقعیشون... پس 6 ماه سعی کن عاشقش نشی و فقط بشناسیش!!
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
هیچ وقت با پسری رابطه برقرار نکن! جز دردسر هیچی درپیش نداره!
و برای شناخن هم بگم... ادما نهایتش 6 ماه میتونن فیلم بازی کنن بعدش نقاب برمیدارنو میشن خود واقعیشون... پس 6 ماه سعی کن عاشقش نشی و فقط بشناسیش!!

Sometimes-its-not-the-people-who-change-its-the-mask-that-falls-off.-370x208.jpg
این آدما نیستن که عوض میشن بلک این نقابشونه که میافته....البته برای درست شناختن لازم نیست آدم با کسی رابطه داشته باشه چون مطمئنا کسیکه فیلم بازی میکنه بلده که چطوری فیلم بازی کنه تا مدت های زیاد...
میشه آدمارو با دوستاشون و کسایی که رابطه دارن شناخت.
 

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلا دختر
که تو خیابون و پارک ولووووووووووووو باشه اصلا ارزش نگاه کردن داره؟!!!!!!!:surprised:
دوستی با دختر ، جزء کمبود محبت و حقارت داشتن دو طرف
و ضربه روحی و جسمی خوردنشون چیز دیگه ای نداره

وگرنه الان دیگه الاغ همسایمون هم دوست دختر داره:biggrin:
 

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دخترم همینطوری هیچ فرقی دیگه باهم نمیکنن
هر دو طرف خراب شدن

من خودم رابطه داشتم ولی خدا رو شکر دستم به نامحرم نخورده.......
حدود یه سال توبه کردم(البته کار خاصی هم نکرده بودم)
نه به دختر نگاه میکنم و نه بهشون تو جامعه محل میدم

فقط دنیایی مجازی اونم با رعایت کلی اصول دینی........
 

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم الان سالهاي ساله دوست پسر ندارم انقد دورويي و بي وفايي و دروغ از مردم ميبينم مخصوصا تو محيط كار كه به كل اعتمادم رو به آدما از دست دادم :(

دنیایی نامردی

پسرا دنبال نقشه کشیدن برای تور انداختن دخترا و دخترا در فکر تیغ زدن پسرا.......
دیگه این وسط آدم هایی ساده باور مثل خودم زود ضربه میخورن
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
دنیایی نامردی

پسرا دنبال نقشه کشیدن برای تور انداختن دخترا و دخترا در فکر تیغ زدن پسرا.......
دیگه این وسط آدم هایی ساده باور مثل خودم زود ضربه میخورن
باید مثل خودشون گرگ باشی یا زرنگ باشی
 

مبینا جون

عضو جدید
کاربر ممتاز
من مخالف دوستی خیابونی ام......
اما به نظر من اگه ادم میخواد دوست دختر داشته باشه
حداقل بره بگرده یکی خوبشو پیدا کنه....
دختری که الان باتویه فردا با یکی دیگه ...... دوست دختر نیست ......بلای جونه...
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
من مخالف دوستی خیابونی ام......
اما به نظر من اگه ادم میخواد دوست دختر داشته باشه
حداقل بره بگرده یکی خوبشو پیدا کنه....
دختری که الان باتویه فردا با یکی دیگه ...... دوست دختر نیست ......بلای جونه...
درمورد پسراهم همینه
فرق نداره
 

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
من مخالف دوستی خیابونی ام......
اما به نظر من اگه ادم میخواد دوست دختر داشته باشه
حداقل بره بگرده یکی خوبشو پیدا کنه....
دختری که الان باتویه فردا با یکی دیگه ...... دوست دختر نیست ......بلای جونه...


من پسرم چرا باید دوست دختر داشته باشم که میگی اگه بخواد و راهنمایشم میکنی؟!!
مگه دور از جون الاغم که بخاطر ده دقیقه همخوابی با یه دختری که معلوم نیست با چند نفره یا اصلا طرف پاک !!!
این دنیا و اون دنیام خراب کنم
خدام قبول دارم صبر میکنم تا یکی خوبش رو سر راهم قرار بده
بعد اون موقع که میفهمن پاک بودن یعنی چی؟!!!!!!!!
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
من مخالف دوستی خیابونی ام......
اما به نظر من اگه ادم میخواد دوست دختر داشته باشه
حداقل بره بگرده یکی خوبشو پیدا کنه....
دختری که الان باتویه فردا با یکی دیگه ...... دوست دختر نیست ......بلای جونه...

هیچ رابطه ای به غیر از ازدواج نمیتونه دلیل منطقی داشته باشه،چه خیابونی باشه و چه غیر خیابونی!!! چون در اینجور رابطه ها هیچ نوع تعهدی بین طرفین وجود نداره و هرآن ممکنه طرفین از این رابطه ضربه ببینن.
 

3peh

عضو جدید
یکی تعریف کنه دوست دختر یا دوست پسر یعنی چه؟
به چه نوع ارتباطی میگن؟
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
یکی تعریف کنه دوست دختر یا دوست پسر یعنی چه؟
به چه نوع ارتباطی میگن؟

در کل میشه گفت:هر نوع ارتباطی بین نامحرم ها خارج از محدوده ای که شرع تعیین کرده.
 

مبینا جون

عضو جدید
کاربر ممتاز
من پسرم چرا باید دوست دختر داشته باشم که میگی اگه بخواد و راهنمایشم میکنی؟!!
مگه دور از جون الاغم که بخاطر ده دقیقه همخوابی با یه دختری که معلوم نیست با چند نفره یا اصلا طرف پاک !!!
این دنیا و اون دنیام خراب کنم
خدام قبول دارم صبر میکنم تا یکی خوبش رو سر راهم قرار بده
بعد اون موقع که میفهمن پاک بودن یعنی چی؟!!!!!!!!

هیچ رابطه ای به غیر از ازدواج نمیتونه دلیل منطقی داشته باشه،چه خیابونی باشه و چه غیر خیابونی!!! چون در اینجور رابطه ها هیچ نوع تعهدی بین طرفین وجود نداره و هرآن ممکنه طرفین از این رابطه ضربه ببینن.

اگه با دقت تر پست منو بخونین متوجه میشین که منظورمنم همین بود ......
گفتم من مخالفم ......مخالف....... میفهمین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و اگه یک فردی بخواد دنبال دخترخوب بگرده ......بعد مدتی به این نتیجه میرسه که دختر خوب هیچوقت با یک پسر دوست نمیشه .......

امان از قضاوت های بیجا ........
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا